Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis met een budget van 4500,- te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis met een budget van 4500,- te doen?

Bericht door SenT »

Momo schreef:Wij hebben een PT cruiser or similar gehuurd. Eerlijk gezegd geen idee wat die drinkt/zuipt. Zal het vandaag eens uitzoeken. Hele dag vandaag weer ingepland voor voorbereiding.
Wij hebben met een gelijkaardige wagen rondgereden, een Chevrolet HHR. Verbruik was ongeveer hetzelfde als onze Opel.
Als je er op let om niet de ganse tijd volle bak gas te geven en in de bergen je te laten 'uitbollen' dan valt het verbruik goed mee.

Onze reis van 26 dagen (Zuidwesten + NY 3 dagen) uit op € 7500 voor twee (incluis vluchten, huurauto, benzine, hotels, entrees, 1 show in Las Vegas, shopping en iedere avond uit eten met zelden fastfood).
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

De afgelopen drie jaren hebben we gemiddeld voor 18 dagen totaal € 5.500,00 uitgegeven. Door het reizen met een camper is onze reis vorig jaar duurder uitgevallen. Ik vond het een enorm leuke ervaring met een camper, maar zeker erg duur. Een paar jaar geleden was het veel voordeliger om met een camper te reizen ivm de lagere benzineprijzen. Inmiddels is de benzineprijs zo gestegen, dat in sommige gevallen het overnachten in hotels/cabins goedkoper kan zijn.

Wij hebben er dit jaar voor gekozen om te overnachten in een tentje, die we meenemen uit Nederland. Lijkt ons een enorm leuke ervaring, en we besparen enorm veel geld. Wellicht is camperen een optie om nog binnen een budget van € 4.500,00 te blijven? (je moet wel van camperen houden natuurlijk.... en half september kan het natuurlijk erg koud worden 's nachts...)

Succes met de voorbereiding van de reis!

Groet,

Frédérique
Lees meer over onze drie reizen naar het westen van Amerika op rominenfrederique.spaces.live.com
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij zijn inmiddels al bijna € 6000,- kwijt en we zijn nog niet eens weg (gezin 2 kinderen). Tickets en autohuur voor 21 dagen zaten we al op € 5000. Aantal hotels, motels zijn inmiddels al betaald dus de onkosten ter plekke zullen van eten, excursies ev. shows en benzine komen.

Ik denk maar liever niet aan het eindbedrag. Hoop alleen dat we bij terugkomst kunnen zeggen dat het ons iedere cent waard was.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Matrox schreef:Wij zijn inmiddels al bijna € 6000,- kwijt en we zijn nog niet eens weg (gezin 2 kinderen). Tickets en autohuur voor 21 dagen zaten we al op € 5000. Aantal hotels, motels zijn inmiddels al betaald dus de onkosten ter plekke zullen van eten, excursies ev. shows en benzine komen.

Ik denk maar liever niet aan het eindbedrag. Hoop alleen dat we bij terugkomst kunnen zeggen dat het ons iedere cent waard was.
Ik denk dat het voor een groot deel ligt aan de periode en hoe goed je zoekt naar aanbiedingen. Wij waren €2850 kwijt voor twee tickets (€1250) en autohuur (Lincoln Towncar or similar) voor 7 weken (€1600).

Maar ik denk dat de bottomline is dat je zelf een beetje in de hand hebt of het wel of niet te doen is met €4500. Ik zou zeggen, kijk even wat je kwijt zou zijn voor tickets en autohuur, dan ben je al een heel eind.

Succes!
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Wij gaan van 31 augustus t/m 19 september a.s. naar het Zuidwesten. We zijn tot nu toe al €3.500 kwijt (tickets, autohuur, hotels, kaartjes voor SixFlags en Alcatraz) en we zijn nog niet weg.

Dat zou betekenen dat met een totaalbudget van €4.500 we nog maar €1.000 over hebben om daar te besteden (benzine, eten en drinken, entreegelden, winkelen en wat al niet meer). Dat lijkt me erg weinig. Maar we hebben ook geen budget vastgesteld wat we tijdens de vakantie 'mogen' besteden. Het is tenslotte vakantie en dan willen we echt niet de hele tijd hoeven nadenken of we iets wel of niet kunnen doen om daarmee binnen ons budget te blijven.

Groetjes,
Anja
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij zijn voor 2 tickets en 4 weken camper huur 3.000 euro kwijt.
Daar zullen we nog benzine en campings en het eten moeten betalen, nu koken wij zelf dus dat hoeft niet zoveel te kosten en thuis moet je ook eten, dus dat rekenen ik nooit zo mee.
Ik denk dat er nog 3.000 euro bij komt.
Wij hebben nooit echt en budget, we zien het wel als we de afschrijvingen binnen komen.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij zijn vorig jaar 3 weken geweest en waren voor z'n tweetjes (tickets, autohuur (equinox via usareisen.de), hotels/motels, eten en drinken, benzine, souvenirs, kaartjes alcatraz, nationale parkenpass) zo'n 5700/5800,- euro kwijt. Wij hebben niet veel kleding ed. gekocht. Alleen lag ons gemiddelde overnachtingsbedrag op 122 dollar per nacht. Dus dat is best fors en kan naar mijn idee makkelijk omlaag (moet voor ons dit jaar ook omlaag). Ik zou het wel heel knap vinden als je het redt met 4500,- met z'n tweetjes.

Alvast veel plezier!

Groetjes
Rebekka
vlinder
Amerika-newbie

Bericht door vlinder »

Bedankt voor jullie reactie!!!

Heb nu een aantal offertes opgevraagd o.a. bij TiogaTours. Met de prijzen waar de organisaties mee komen, lijkt zo'n rondreis met ons budget toch niet ondenkbaar... maar we moeten dus wel rekening houden met hoge benzineprijzen, lees ik...

Hoop dat het evengoed gat lukken met ons budget en anders houdt Amerika denk ik op voor ons voor dit jaar...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is natuurlijk wat je wilt, zoals ik al schreef thuis moet je ook eten als je daar niet te gek in doet hoeft het niet eens heel duur te zijn.
Je komt regelmatig een chinees tegen waar een groot bord staat dat er happy-our is, dan eet je voor heel weinig, soms is er buffet voor nog geen 7 dollar.
Op sommige hotelkamers staat een magnetron, magnetronmaaltijden genoeg in de supermarkt, soms is er een magnetron in de lobby die je kan gebruiken.
Je kan voor de lunch en kant en klaar broodje kopen, maar ook een brood en beleg.
Er zijn zoveel mogelijkheden, zonder dat je meteen erg op je budget moet letten.
Wij kopen wel eens en gegrilde kip in de supermarkt,samen met een salade en je hebt warm gegeten, dan eten wel een s'avonds wel een boterham.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zal dan maar even positief zijn over jullie budget! Ik denk dat het zeker kan.

Wij zijn in april/mei met z'n 2-tjes 28 dagen in het zuidwesten geweest. Ticktes en auto (PT cruiser van Alamo met all-inclusive verz.) en alle verzekeringen boekten we via Kuoni, kosten: 2100,-
PT is een redelijk zuinige auto (zeker in vergelijking met een camper!!) en we tankten voor gemiddeld 50/60 Dollar.
We hebben echt niet budget gereisd, maar ook niet elke avond 'haute cuisine'. Ons duurste dineetje was in San Francisco bij een Italiaans restaurant: 70 dollar. Goedkoopst: Mc Chicken voor 1 dollar!!!

Ik denk dat we voor alle motels/hotels/B&B nog geen 1000 euro kwijt waren. Dan hou je dus nog 1500 euro over voor je dagelijkse uitgaven, omgerekend ruim 2355 dollar voor benzine,eten,shoppen,boodschappen etcetera.

Ik denk dat wij ook zoiets hebben uitgegeven en we hebben echt gewinkeld, lekker gegeten en op mooie plekken overnacht (maar ook in motel6 voor 35 euro en een paar nachten bij vrienden en familie)

Ilana
Sabine1984
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabine1984 »

vlinder schreef:Hallo,

Vanaf 19 september dit jaar willen mijn man en ik ongeveer 3 weken gaan rondreizen door Zuid-west Amerika. We willen heel graag de steden
San Francisco en Las Vegas zien. In San Francisco willen we ook beginnen en waarschijnlijk willen we terugvliegen vanuit Los Angeles.
Verder willen we een aantal nationale parken zien (Grand Canyon, Yosemite, Zion NP en misschien Sequoia NP). Op 10 oktober willen we weer in Nederland aankomen.

Wat we vooral willen weten is of zo'n rondreis te doen is met een budget van ongeveer 4500 euro totaal (dus inclusief de maaltijden, verzekeringen enz.). We willen waarschijnlijk een camper huren omdat we het idee hebben dat dit het voordeligst is en dit lijkt ons ook erg knus.

Graag jullie reacties!!!
Grappig jullie gaan precies dezelfde datum heen en terug als ons :) wij zijn met zn 3en .. en hebben gewoon 4000 p.p gespaard. Moet lukken denk ik zo..

Hebben alleen de auto en vliegtickets, en eerste 3 dagen de hotel , en laatste dag hotel betaald... verder op de bonnefoi...
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Wij zijn gisteren teruggekomen van onze 27 daagse reis en zijn ongeveer 10.000 euro kwijt inclusief alles.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

PriscillaMartin schreef:Benzine is inderdaad bizar hard aan het stijgen daar. Toen we begonnen met plannen (maart) rekenden we op $3,80 per gallon, maar nu gaan we al uit van $4,30 per gallon (voor okt/nov).
We hebben wel een gewone auto (1:20) en rijden relatief weinig per dag, omdat we toch negen weken de tijd hebben om over de komen. Dit scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Wij hebben ongeveer $120 per dag te besteden, waarvan we rekenen op (gemiddeld) $25 per dag aan benzine.
Voor die overige $95 hopen we toch ook wel met regelmaat een frappucchino te kunnen halen. Jammie :dance:

Dan ben ik toch heel erg benieuwd naar de auto die je hebt,1:20 kan gewoon niet,volgens mij.
Althans,niet buiten de folder.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pete.Z schreef:
PriscillaMartin schreef:Benzine is inderdaad bizar hard aan het stijgen daar. Toen we begonnen met plannen (maart) rekenden we op $3,80 per gallon, maar nu gaan we al uit van $4,30 per gallon (voor okt/nov).
We hebben wel een gewone auto (1:20) en rijden relatief weinig per dag, omdat we toch negen weken de tijd hebben om over de komen. Dit scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Wij hebben ongeveer $120 per dag te besteden, waarvan we rekenen op (gemiddeld) $25 per dag aan benzine.
Voor die overige $95 hopen we toch ook wel met regelmaat een frappucchino te kunnen halen. Jammie :dance:

Dan ben ik toch heel erg benieuwd naar de auto die je hebt,1:20 kan gewoon niet,volgens mij.
Althans,niet buiten de folder.
Ik denk dat er miles per gallon bedoeld wordt, of ze hebben een Prius gehuurd.
rjk45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door rjk45 »

Hallo allemaal,

Wij hebben als budget 10.000,00 euro. We vliegen met continental en huren onze auto bij Alamo.

Wij denken en hopen met 10.000,00 uit te kunnen.

Gr
Rjk
De voorbereiding is al erg leuk!!

www.kolber.reismee.nl
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Een Duitse collega houdt het allemaal netjes bij . Kijk het even na op zijn website.

http://www.frankgayer.de/reiseberichte/2008/fazit.php

Ganz tot onder scrollen:

Ik denk uit eigen ervaring dat je het met 4500 Euro best redt en als je geen gekke dingen gaat doen als helikopter vliegen en 200 dollar voor overnachtingen neertelt.

Veel plezier.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Vlinder, wat wil je doen voor die 4500 EU? Ook vlucht en camperhuur? dat is me niet helemaal duidelijk.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

In 16 dagen zijn we van Denver met een Toyota 4runner naar familie in de buurt van L.A. gereden en daar nog4 dagen gebleven. In Colorado hebben we veel gezien o.a. Boulder,Nederland, Manitou Springs, Nat.Sand Dunes (Nat.Parkpas),Gunnison, Durango, Mesa Verde. Daarna Mon. Valley, Capital Reef,Page, Zion en Las Vegas (show O).
In L.A. naar een voetbalwedstrijd geweest van de club van Gullit, een dag de zee op vissen enz.
Kortom veel gedaan, gezien en genoten. De kosten bedroegen 5200 euro, inclusief alles: tickets 1283,show 212, autohuur 19 dagen 618 ,benzine voor ongeveer 4100 km 265 euro, 15 overnachtingen 665 dus per nacht ongeveer 45, ook treinkosten Nederland 120, en een nieuwe camera 250 euro enz en lekker gegeten en dronken. Ik denk dat als je een beetje oplet je best met 4500,- rond kunt komen.
Veel plezier!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

1 op 20 is 20 mile per gallon wat neer komt op 1 op 9
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ook een manier om het brandstof budget binnen het redelijke te houden, en nog leuk ook!

Afbeelding

Overigens was dit een knap dure pomp in Grand Lake Colorado waar ik afgelopen zaterdag doorheen reed. Wij deden op de motor een rondje van 250 miles door onder andere Rocky Mountain NP. De benzine die ik hier tankte was $4.61/gallon :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer