Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

final route! (september)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tukkertje
Amerikafan

final route! (september)

Bericht door tukkertje »

Hoi medeforummers,

Dankzij al jullie goede tips heb ik (naar verwachting) een mooie roure in elkaar gezet! September komt ondertussen dichterbij, de zin wordt steeds groter :D , maar we moeten ook nog steeds van alles regelen en ik heb nog steeds enkele vragen... Dus hopelijk nog wat leuke/goede/handige tips.

Ik zet van de week de uiteindelijke route er even op, maar ik heb eerst vast een andere vraag.

We hebben zojuist (eindelijk) de huurauto geregeld! Bij eautohuur overigens (auto van dollar).. dus zal na de vakantie de ervaringen met de maatschappij eens op het forum zetten.

We twijfelden eerst nog of we de auto de dag van tevoren in zouden leveren, om op de dag zelf niet meer die rompslomp te hebben. Maar we vliegen pas om half 4 's middags, dus houden de auto toch maar lekker aan. Een airport hotel is daarom ook niet nodig. Heeft iemand tips wat voor hotel wel te boeken? We komen vanuit Santa Barbara en willen die dag naar Universal en daarna waarschijnlijk naar het strand. Welk strand bij LA is aan te raden? Het zou dus fijn zijn om een hotel (niet te duur) te vinden die een beetje in de buurt van het (betreffende) strand ligt, maar ook niet te ver van het vliegveld (uurtje ofzo).. Iemand tips? (of wil ik nu te veel?)
tukkertje
Amerikafan

Re: final route! (september)

Bericht door tukkertje »

Hier is dan onze route, samengesteld door jullie hulp. Bedankt nog daarvoor!

De route en overnachtingen liggen nu helemaal vast, maar ik heb wel nog wat andere vragen. en alle tips voor onderweg zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Hier de route:

Dag 1, vrijdag 5 september: VLUCHT + aankomst LA in de avond. 2x Elaines B&B.
Auto ophalen en door naar het hotel.

Dag 2, zaterdag 6 september: Los Angeles
Dag ter besteding in LA.
Hollywood, (walk of fame), Beverly Hills. Daarna richting strand?

Dag 3, zondag 7 september: Los Angeles – Palm Springs Hotel: Caliente tropics
In Palm Springs: terrasje, met de kabelbaan de bergen in, zwembad hotel, outlet (desert hills)

Dag 4, maandag 8 september: Palm Springs – Needles?
Via Joshua Tree National Park (en evt. Amboy (route 66)) naar Needles.
Nog geen overnachting geboekt. In ieder geval rijden tot aan Needles, maar eventueel nog verder. Bijv. oatman, kingman, seligman, williams. Needles zelf is toch niet zoveel te doen, dus evt. verder doorrijden, zodat we de volgende ochtend dichter bij Sedona zijn.
Park in bij joshua tree village, en uitrijden bij twentynine palms.

Dag 5, dinsdag 9 september: Needles – Sedona Sky Ranch Lodge.
Via Oatman over route 66 (sitgreavens pas) naar Sedona.
Sedona: Red Rock State Park. Oak Creek Canyon. Slide Rock State Park. Red rock crossing.
misschien een jeeptour.. ter plekke regelen.

Dag 6, woensdag 10 september: Sedona – Grand Canyon (south rim) Overnachten 2x in: red feather lodge.
De ochtend is nog voor Sedona. Later in de middag richting de Grand Canyon.

Dag 7, donderdag 11 september: Grand Canyon National Park
Een hele dag in het Grand Canyon National Park.
Zonsopgang. Helikoptervlucht en een stuk afdalen in de canyon?

Dag 8, vrijdag 12 september: Grand Canyon – Monument Valley Overnachting in: Gouldings.
In Monument Valley eventueel een jeeptour? Of zelf de Valley Drive?
Of misschien paardrijden? Waar kun je dit regelen? Heeft iemand dit eens gedaan of er meer informatie over?

Dag 9, zaterdag 13 september: Monument Valley – Page Overnachting: Lake Powel Resort
Op tijd vertrekken en 11.30 Antelope Canyon? (roger ekis?)
Daarna Lake Powell of Waterholes Canyon.

Dag 10, zondag 14 september: Page – Bryce CanyonOvernachting: Bryce Trail b&b.
Op tijd vertrekken richting Bryce.
Hoogtepunten bryce, en misschien kleine wandeling? Navajo Loop in combinatie met Queens garden?

Dag 11, maandag 15 september: Bryce Canyon – Zion Overnachting: Bumbleberry inn
Op tijd vertrekken voor een hele dag zion. In Zion wandeling Narrows?

Dag 12, dinsdag 16 september: Zion – Las Vegas 2x overnachten in: Flamingo
Eventueel de ochtend nog voor Zion.. of onderweg valley of fire sp.

Dag 13, woensdag 17 september: Las Vegas
Een hele dag voor Las Vegas.

Dag 14, donderdag 18 september: Las Vegas – Death Valley Overnachting in: Stovepipe wells.
’s Ochtends op tijd vertrekken of juist later ivm de hitte?
Via Soshone-178-Badwater-Artist Drive en Devils Golf Course? en dan? dante's view? zabriskie point? Wat kun je het beste doen in de tijd die we hebben?

Dag 15, vrijdag 19 september: Death Valley – Lee Vining Overnachting in: Yosemite gateway motel
In de ochtend eventueel nog tijd voor Death Valley.
Via Alabama Hills (en evt. Bodie) naar Lee Vining/ Mono Lake

Dag 16, zaterdag 20 september: Lee Vining – Yosemite Overnachting 2x in: curry village, tent cabin.
Via de Tioga Pass!
Op tijd vertrekken zodat we de hele dag in Yosemite kunnen besteden.

Dag 17, zondag 21 september: Yosemite National Park
Een hele dag om in Yosemite te besteden.

Dag 18, maandag 22 september: Yosemite – San Francisco Overnachting in: America’s best inn.
misschien in de avond alcatraz..

Dag 19, dinsdag 23 september: San Francisco
San Francisco. Kabeltram, fisherman’s warf, golden gate bridge, Chinatown. Eventueel alcatraz.

Dag 20, woensdag 24 september: San Francisco –Monterey Overnachting in: Sanctuary beach resort
dit eerste deel meteen de kustroute pakken of de snelste weg nemen zodat we meer tijd hebben voor monterey (eventueel aquarium). Het deel van monterey tot santa barbara is het mooiste deel van de kustroute? volgens mij hebben we hier onderweg geen plaatsjes die we graag willen zien...
124 mijl, 2 uur
Dagje strand/zwembad. Monterey bay. color]

Dag 21, donderdag 25 september: Monterey – Santa Barbara Overnachting: BW beachside inn
Highway 1, Point Lobos SR, Big Sur.
Jules Pfeiffer State Park: McWay Falls.
Vanaf San Luis Obispo beter gewoon de 101 naar Santa Barbara nemen om tijd te besparen?

Dag 22, vrijdag 26 september: Santa Barbara – Universal studio’s? – LA (hotel bij vliegveld)
universal studio’s of misschien WB en strand..

Dag 23, zaterdag 27 september: Vlucht
auto inleveren en vlucht in de middag.

Dag 24, zondag 28 september: Aankomst

Dat wordt onze route! Hebben jullie nog op- of aanmerkingen? Is het te doen zo? Vergeet ik dingen? Niet te missen plekjes op de route?

Oh ja, en nog een laatste vraag. Waar op de route hebben we tijds-winst of verlies?
Van Zion naar Las Vegas hebben we een uur winst geloof ik? En verder?
Laatst gewijzigd door tukkertje op 24 jul 2008, 20:29, 15 keer totaal gewijzigd.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

[quote="tukkertje"]

Sedona: Red Rock State Park. Oak Creek Canyon. Slide Rock State Park. Red rock crossing.
misschien een jeeptour? kan dat ter plekke geregeld worden?
Of eventueel paardrijden? Of in Monument Valley?

Ben in beide geweest en ik zou kiezen voor Monument Valley: veel meer 'western achtig'
Jeep tour: makkelijk ter plaatse te regelen: het 'stikt' er van de aanbieders.

In Monument Valley eventueel een jeeptour? Of zelf de Valley Drive?
Of misschien paardrijden? Waar kun je dit regelen?

Ik heb met een 'gewone' auto de Valley Drive gedaan; geen problemen gehad.

Dag 10, zondag 14 september: Page – Bryce Canyon
157 mijl, 3 uur.
Overnachting: Bryce Trail b&b.
Tip: eten in Clarke's Restaurant in Tropic
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mss ben je wat met deze link, gekregen van een Amerikaan die me aan info over sedona geholpen heeft:

http://www.pinkjeep.com/jeep-tours/sedona/

Er zullen er ongetwijfelt meer zijn maar dan heb je al iets om mee te starten :wink:

groetjes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

tukkertje schreef: Een airport hotel is daarom ook niet nodig. Heeft iemand tips wat voor hotel wel te boeken? We komen vanuit Santa Barbara en willen die dag naar Universal en daarna waarschijnlijk naar het strand. Welk strand bij LA is aan te raden? Het zou dus fijn zijn om een hotel (niet te duur) te vinden die een beetje in de buurt van het (betreffende) strand ligt, maar ook niet te ver van het vliegveld (uurtje ofzo).. Iemand tips? (of wil ik nu te veel?)
Wij hebben de Holiday Inn Express in Marina del Rey geboekt. Martin heeft het uitgezocht dus het had waarschijnlijk goede recensies op tripadvisor :wink: Niet echt goedkoop, maar dat vind je daar ook niet denk ik. Of je moet vlakbij LAX iets zoeken, dat is wat goedkoper.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dude schreef:Mss ben je wat met deze link, gekregen van een Amerikaan die me aan info over sedona geholpen heeft:

http://www.pinkjeep.com/jeep-tours/sedona/

Er zullen er ongetwijfelt meer zijn maar dan heb je al iets om mee te starten :wink:

groetjes
Bart
Ja hoor, toen wij er dit voorjaar waren zagen we red, yellow, white en pinkjeeps aanbieders genoeg dus.
Er is ook een mogelijkheid om met een Hummer zo'n trip te doen.
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Bedankt voor de link, ik ga hem morgen even bekijken! Maar als er toch zoveel aanbieders zijn, ga ik niks boeken. Ik weet ook nog niet of we er dan wel of geen zin aan hebben, en wil ook niet te veel vast leggen. Dus we zien wel.

Het hotel zal ik ook even bekijken. Maar dit zal wel te duur zijn voor ons. Is natuurlijk ook te verwachten.. het hotel hoeft trouwens ook niet direcht aan het strand te zijn voor ons... Als het maar een beetje in de buurt ligt, dat we in de avond er naar toe kunnen, en 's morgens ook niet te ver van het vliegveld zijn.

De tip voor het restaurant neem ik ook mee natuurlijk!

Nog antwoorden op mijn andere vragen?
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

De vragen die beantwoord zijn heb ik het rood weggehaald, maar heeft er niemand antwoord op mijn andere vragen?

En over het tijdsverschil. Ik geloof dat ik er uit ben.
Als ik het goed begrijp heb ik op mijn route (in september) de volgende tijdsverschillen?
- van Grand Canyon naar Monument Valley een uur later (verlies) omdat MV navajo-gebied is
- van MV naar Page weer een uur vroeger (winst)
- van Page naar Bryce een uur later (verlies) omdat je van AZ naar UT gaat
- van Zion naar Las Vegas weer een uur vroeger (winst) omdat je van UT naar NV gaat

Klopt dit zo? En verder nergens toch?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Voor stranden in LA....ik zou kiezen voor Malibu, volgens mij is dit het meest rustige en mooie stuk strand. Ik heb gezien dat daar ook motels/Inns zijn, kan je hierover alleen verder niet adviseren.

Je kunt ook naar Santa Monica maar dat leek mij meer een stads-strand a la Scheveningen. Tis maar net wat je wilt...Santa Monica is weer leuker qua levendigheid van de achterliggende straten.

Verder een hele leuke reis! Ohja.....van Santa Barbara naar LA rijdt de 101 langs de kust. Vanuit San luis Obispo wilden wij ook nog een stuk de 1 nemen, maar het lukte niet om deze te vinden (vreemd, of zijn wij nou zo dom geweest?),
maar het maakt volgens mij niet echt veel uit. De kust is daar verder niet zo heel ruig.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Joshua Tree: west entrance inrijden (Joshua tree village), bij Cottonwood eruit. Het mooiste stuk is in het noorden.

Monument Valley: ik heb wel gekeken naar aanbieders van paardrijden, maar hebben we uiteindelijk niet gedaan. De Self-guided drive hebben we met onze(2 wheel minivan) auto gedaan en dat ging wel (een iets betere weg zouden we niet erg gevonden hebben, en we zagen in het begin ook wel wat auto's omkeren) , een jeeptour betekent wel dat je veel meer betaalt en in het stof zit.

Alcatraz moet je volgens mij van te voren over beslissen en reserveren. Zou wel aan het eind van de dag kunnen als je uit Yosemite terug komt.

San Francisco-Monterey: kortste weg, zeker als je niet naar Santa Cruz wil. Point Lobos ligt niet ver van Monterey, dus zou je eventueel nog die dag kunnen zien, maar als je van plan bent aquarium en zwembad goed te doen lijkt het me niet nodig. Zeker niet als je niet van plan bent naar Hearst Castle te gaan (vond ik zelf wel erg de moeite)

Wij reden destijds de 1 van SLO naar Santa barbara, is wel een mooie en rustige weg, je kan er redelijk doorrijden.

Santa Barbara naar LA rijden en dan Universal bezoeken betekent dat je geen tijd meer hebt voor het strand! Eventueel nog de volgende ochtend (Santa Monica, Venice Beach of Marina del Rey als je echt pas laat in de middag vertrekt).

groet Alje
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

alje schreef:Joshua Tree: west entrance inrijden (Joshua tree village), bij Cottonwood eruit. Het mooiste stuk is in het noorden.

Monument Valley: ik heb wel gekeken naar aanbieders van paardrijden, maar hebben we uiteindelijk niet gedaan. De Self-guided drive hebben we met onze(2 wheel minivan) auto gedaan en dat ging wel (een iets betere weg zouden we niet erg gevonden hebben, en we zagen in het begin ook wel wat auto's omkeren) , een jeeptour betekent wel dat je veel meer betaalt en in het stof zit.

groet Alje
Als men in Joshua Tree village het park inrijd, en bij Twentynine Palms er weer uit, is dat voldoende om een goede indruk van dit park te krijgen? Aangezien je zegt dat het noordelijkste deel het mooiste is ?

Om welke reden heb je geen paardrijden gedaan in Monument Valley ? en weet je de prijzen nog ?

Bedankt
Bart
Grts, Bart

Rob goes usa
Amerika-newbie

Bericht door Rob goes usa »

Hé Tukkertje,

Zo te zien rijden wij exact dezelfde route maar hebben jullie er een aantal dagen meer de tijd voor.
Wij komen aan op zondag 7sept en vliegen de 24e weer terug.
Ik had me nog niet gerealiseerd dat er ook tijdsverschil kan zijn tussen de verschillende staten, is niet onbelangrijk gezien het strakke schema.
Heb een aantal dagen geleden een email gestuurd naar een plaatselijke aanbieder van ritten te paard in Monument Valley.
Zou er ook graag willen eten en overnachten maar heb tot nu toe nog geen antwoord.Ik denk dat de email met rooksignalen overgebracht dient te worden :wink:
zodra ik meer info heb laat ik het weten
Rob
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

bedankt weer voor de reacties! :D

Strand wordt dan in ieder geval de eerste dag (middagje) malibu of venice beach.
De laatste dag moeten we dan nog even over nadenken, ik had ergens op het forum gelezen dat universal en venice beach wel te combineren waren, maar ik had er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat we ook nog uit santa barbara moesten komen, domdom... Dus dan wordt het of de hele dag universal en verder niks, of toch de WB studio tour en wel strand erbij. Beetje lastig in te schatten waar we dan meer zin in hebben... En de kaartjes voor universal moeten zeker van tevoren aangeschaft worden? mmm... luxeprobleem...

overdag universal (1,5 uur rijden van SB) en laat in de midag richting strand en dan in de avond naar hotel (waarschijnlijk een hotel bij lax dan maar) is
geen optie?
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

alje schreef:Joshua Tree: west entrance inrijden (Joshua tree village), bij Cottonwood eruit. Het mooiste stuk is in het noorden.
Is bij twentynine palms eruit idd niet logischer/korter? aangezien we richting Needles moeten? Of zie ik dit verkeerd? Of mis ik dan een mooi deel van het park?
Wat is trouwens aan te raden in het park? We willen niet al te lang in Joshua Tree blijven (omdat we nog door moeten naar Needles of misschien nog verder..) Korte wandeling bij hidden valley? Of keys view? Of ...?
alje schreef: San Francisco-Monterey: kortste weg, zeker als je niet naar Santa Cruz wil. Point Lobos ligt niet ver van Monterey, dus zou je eventueel nog die dag kunnen zien, maar als je van plan bent aquarium en zwembad goed te doen lijkt het me niet nodig. Zeker niet als je niet van plan bent naar Hearst Castle te gaan (vond ik zelf wel erg de moeite)

Wij reden destijds de 1 van SLO naar Santa barbara, is wel een mooie en rustige weg, je kan er redelijk doorrijden.

Wat is niet nodig? Om die dag nog naar Point Lobos te gaan? beter de volgende dag dan? Of helemaal niet? Hearst Castle staat idd niet op het programma.. we moesten ergens keuzes maken, en ik ga toch meer voor de natuur.. aquarium weet ik trouwens ook nog niet zeker.. We hebben een mooi (en voor ons duur) hotel geboekt, dus misschien maken we er een relax-dagje van..
Als wij de 1 wel kunnen vinden kunnen we dus net zo goed die nemen? de 101 gaat dus niet veel sneller?
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Rob goes usa schreef:Hé Tukkertje,

Zo te zien rijden wij exact dezelfde route maar hebben jullie er een aantal dagen meer de tijd voor.
Wij komen aan op zondag 7sept en vliegen de 24e weer terug.
Ik had me nog niet gerealiseerd dat er ook tijdsverschil kan zijn tussen de verschillende staten, is niet onbelangrijk gezien het strakke schema.
Heb een aantal dagen geleden een email gestuurd naar een plaatselijke aanbieder van ritten te paard in Monument Valley.
Zou er ook graag willen eten en overnachten maar heb tot nu toe nog geen antwoord.Ik denk dat de email met rooksignalen overgebracht dient te worden :wink:
zodra ik meer info heb laat ik het weten
Rob
haha, heb je ondertussen al een vuurtje aan het branden?
Ben benieuwd naar het antwoord! heb je geen site van die aanbieder?
Er stond trouwens wel een berichtje hier op het forum van iemand die in de red rock canyons heeft paardgereden, bij las vegas, via cowboy trail rides, daar is wel een duidelijke site van.. We denken erover om daar anders de kortste tocht te doen, mocht het bij monument valley niet lukken. En de 3,5 uur durende jeeptour daar spreekt me ook wel aan.

3.5 HOUR TOUR: This tour covers the 17 mile loop of Monument Valley, including restricted backcountry. This area of the Navajo Tribal Park includes many hidden treasures, such as natural arches, petroglyphs, Anasazi Ruins, and movie locations.

COST PER PERSON: $50.00 ADULTS (NO SENIOR DISCOUNT) $30.00 CHILDREN UNDER 8

DEPARTURE TIME: 9:00AM & 4:00PM
Laatst gewijzigd door tukkertje op 24 jul 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Ik heb hier trouwens wel iets gevonden, of het wat is weet ik niet...
http://www.blacksmonumentvalleytours.com/horsetour.html

en nog 1:
http://www.monumentvalley.net/horse.htm

En dit komt van het forum hier (januari 2005)

Het rijden gaat inderdaad alleen stapvoets en de paarden zijn traag en lopen netjes achter elkaar. Maar de prachtige omgeving en een indiaan als gids maakt alles goed.
De rit duurde 2 uur, nu denk je misschien dat het veel te kort is maar het was precies goed.
Nog een tip, neem water mee in een rugzak. en geniet van het mooie rode zand, the camelrock en het land van John Wayne!!

Het adres is Black's hiking,jeep tours & trail rides
Roy Black
Mexican Hat Utah 84531
tel. 928 3098834
De prijs was 50 dollar per persoon, maar voor de kleinste hebben wij korting gevraagd (doen dus)
Het ligt aan de linkerkant als je de weg volgt naar Kayenta richting Monument Valley vanuit de Grand Canyon.
Rob goes usa
Amerika-newbie

Bericht door Rob goes usa »

We hebben inderdaad bij Roy Black gegevens opgevraagd per email.
Ik denk dat eens per week de email wordt opgehaald in een grotere plaats? Neem niet aan dat ie met een WiFi laptop te paard zit..
Mocht het niet lukken dan nemen we een kortere weg , naar Page.
We zullen dan proberen om bij Las Vegas paard te kunnen rijden .
Anyway, de kans is groot dat we mede-forummers tegenkomen... :beerchug:
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Rob goes usa schreef:We hebben inderdaad bij Roy Black gegevens opgevraagd per email.
Ik denk dat eens per week de email wordt opgehaald in een grotere plaats? Neem niet aan dat ie met een WiFi laptop te paard zit..
:lol: ik zie het al voor me... maar we zullen zien, ik heb er ook even heen gemaild. Als je antwoord heb laat je het weten?

En wat betreft de jeeptours. Ik had eigelijk gedacht dat er maar 1 aanbieder was, maar er zijn er dus meer? Wie heeft de jeeptour gedaan via gouldings en welke? (van te voren geregeld of ter plekke?) Wat vond je er van? Als wij er 1 doen wordt het of die van 2,5 uur of die van 3,5. Maakt dat nog veel verschil?
Laatst gewijzigd door tukkertje op 24 jul 2008, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob goes usa schreef:We hebben inderdaad bij Roy Black gegevens opgevraagd per email.
Mocht het niet lukken dan nemen we een kortere weg , naar Page.
We zullen dan proberen om bij Las Vegas paard te kunnen rijden .
Anyway, de kans is groot dat we mede-forummers tegenkomen... :beerchug:

Dikke kans ja 8)
Ik volg alvast dit topic van kortbij. Tips worden zorgvuldig 'gesteeld' :D

Bart
Grts, Bart

alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Hoi Tukkertje,

Joshua Tree: je hebt gelijk, bij 29 palms eruit is logischer als je naar Needles wilt. Voorbij Cholla Cactus Garden is er ook weinig bijzonders meer op de weg naar cottonwood. Ik deed ooit de Lost Horse Trail, gaf mooie indruk van het park.
Wij hebben het paardrijden niet gedaan omdat onze zoon daar sowieso geen zin in had en onze dochter het alleen maar leuk zou vinden als er ook gedraafd en liefst gegaloppeerd werd.
Mbt Point Lobos: als je van Monterey naar Santa Barbara rijdt heb je wel tijd om dit uitstapje op die dag te maken, het is een vrij kleine wandeling.
Ik weet niet of de 101 veel sneller is dan de 1, als je al tegen donker aan zit kun je natuurlijk beter de 101 nemen.
Tenslotte: Universal kaartjes hoef je niet van te voren aan te schaffen, en je kunt er zo lang of zo kort blijven als je wilt. Maar hou ook rekening met filevorming rond LA, het is zo zonde als je om half vijf het park uitgaat en je hoopt nog even op het strand te zitten, en je staat vervolgens een uur in files op de Highways rond LA.
Fijne reis, Alje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer