Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route 20d SF - SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
coxb
Amerika-ontdekker

Route 20d SF - SF

Bericht door coxb »

Graag even jullie gedacht over deze route, ik ga van 25 augustus tot 13 september met een (dan 5 maanden) zwangere vriendin :dance:
We hebben wel getwijfeld maar eens je kinderen hebt is het veel moeilijker om zo'n reis te doen. Daarom proberen we toch maar ;-)

Dag 1-3 SF
Dag 4 SF -> Sequoia NP -> overnachting richting Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite -> Mammoth lakes
Dag 7 Death Valley
Dag 8 Death Valley -> ‘s avonds Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Zion NP
Dag 11 Bryce Canyon NP
Dag 12 Grand Canyon North Rim
Dag 13 Monument Valley
Dag 14 Grand Canyon South Rim
Dag 15 In de ochtend nog even Grand Canyon, daarna lang stuk rijden naar San Diego (8 uren)
Dag 16 Sea World San Diego
Dag 17-18 Los Angeles
Dag 19 Big Sur
Dag 20 San Francisco

Over Dag 4 twijfel ik nog om misschien niet Sequioa NP te doen. Ik doe het (uiteraard) vooral voor de "speciale" bomen maar die zijn er ook in Yosemite lees ik. Overtuig mij zou ik zeggen 8)

Ik lees ook dat de meeste overnachten in Monument Valley. Op Dag 13 vertrek ik vanuit Page naar Monument Valley en rij ik zo terug om savonds te gaan slapen in Cameron (+/-100 km van GC South Rim ). Is dat niet echt haalbaar?
Dag 16, Seaworld heb ik er op het laatste nog tussen gegooid, ik wil gewoon heel graag eens een orka zien :-) Daar heb ik de lange rit wel voor over.

Alvast bedankt voor de reacties!
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Route 20d SF - SF

Bericht door vtveen »

Cameron is slechts 48 km. van de East Entrance verwijderd.
Wij hebben 2 nachten geslapen in Cameron Trading Post. Motel heel goed, persoonlijk vond ik het restaurant minder.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Big Sur kun je hoogst waarschijnlijk van je lijst schrappen.
Er zijn sinds weken bosbranden in dit gebied en er is zelfs een deel van Highway 1 gesloten.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

pnijssen schreef:Big Sur kun je hoogst waarschijnlijk van je lijst schrappen.
Er zijn sinds weken bosbranden in dit gebied en er is zelfs een deel van Highway 1 gesloten.
Ja, maar hij gaat daar pas eind augustus/september zijn hé. Dan zal het (hopelijk) toch wel zijn opgelost?

Alleszins, wij gaan in augustus ook 20 dagen, en doen ongeveer dezelfde plaatsen aan (alleen vertrekken wij vanuit San Diego). Hier het topic dat ik daarover heb opgestart, missch kan je daar wat inspiratie opdoen.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

In dit schema zou ik zou Sequoia NP en Grand Canyon North Rim (t.b.v. Page/Monument Valley) overslaan.
En de trajecten per dag aangeven, want een opsomming van 'plekken' kan verradelijk zijn want je moet ook afstanden overbruggen.
Johan
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Big Sur overslaan? Wij zijn half september in Big Sur, ik hoop toch echt dat die branden dan geblust zijn!!

Verder kan ik nog niets zeggen over je route, wij gaan in september ook voor het eerst naar Amerika!
Veel plezier!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou ook de aanbevelingen van de voorgaande posters ter harte nemen en je route een beetje wijzigen. De basis is echter prima:
Dag 1: Arrive San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP-Tioga Pass-Mono Lake-us395-Lone Pine. Ik zou Mammoth Lakes overslaan en naar Lone Pine rijden. Meer tijd voor Death Valley de volgende dag.
Dag 7: Lone Pine-Death Valley-Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas-Valley of Fire SP-Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion naar Bryce, bezoek Bryce.
Dag 12: Bryce naar Page. Bezoek Antelope Canyon etc.
Dag 13: Page-Monument Valley-Cameron. Mooier zou zijn aan de rim in GC zelf maar het zal niet meevallen om daar nog accomodatie te krijgen en dan is Cameron een goed alternatief. Neem een Taco voor dinner en die krijg je niet op dus de rest gaat terug naar de keuken (niet waar Vtveen-lol-)
Dag 14: Geniet zoveel mogelijk van GC east rim, GC Village en rijd naar Williams voor een overnachting.
Dag 15: Naar San Diego. Maar sla dit over als je ergens meer tijd voor nodig hebt. Sea Worlds heb je overal.
Dag 16: San Diego
Dag 17: SD en de rest van de dag in Los Angeles
Dag 18: Los Angeles-Cambria (ongeveer half weg)
Dag 19: Cambria-Big Sur, Carmel-Monterey-San Francisco
Dag 20: San Francisco
Ik bedoel dus, als je San Diego overslaat dan heb je meer tijd voor Los Angeles en die mooie hw 1.
Happy planning
Yeehaw
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Hoe realistisch is die opmerking over Big sur overslaan?
Wij hebben een cabin geboekt (en betaald) in Ripplewood resort op 21 september en ik zou het toch wel heel jammer vinden als dat niet doorgaat.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het lijkt mij sterk dat het nog steeds brandt in september Dikkie, dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. Maar misschien brandt het dan wel weer, maar dat kan overal in SoCal gebeuren.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

coxb, misschien heb je dit al maar http://www.visitcalifornia.com/AM/Templ ... =fun_spots heeft een paar coupons, oa. voor Sea World.
coxb
Amerika-ontdekker

Bericht door coxb »

Dag Yeehaw, Bedankt voor je antwoorden. De rest ook bedankt natuurlijk :-).
Jij spreekt over de east rim, is die dan "anders" dan de North rim? Ik lees overal dat de north rim wel een aanrader is doordat er minder toeristen zijn.

Nadeel aan mijn route is dat ik eerst niet "durfde" alles zelf te regelen en daardoor een aantal nachten al geboekt en betaald had bij een reisbureau. Daar hab ik nu wel spijt van want zelf zoeken is leuker (en goedkoper!) maar de vet gedrukte dagen staan dus vast.

Dag 1-3 SF
Dag 4 SF -> Sequoia NP -> overnachting richting Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite -> Mammoth lakes
Dag 7 Death Valley
Dag 8 Death Valley -> ‘s avonds Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Zion NP
Dag 11 Bryce Canyon NP
Dag 12 Grand Canyon North Rim
Dag 13 Monument Valley
Dag 14 Grand Canyon South Rim
Dag 15 In de ochtend nog even Grand Canyon, daarna lang stuk rijden naar San Diego (8 uren)
Dag 16 Sea World San Diego
Dag 17-18 Los Angeles

Dag 19 Big Sur
Dag 20 San Francisco
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, beetje verwarrend. East rim noemt men het stuk south rim tussen Desert View watchtower en Grand Canyon Village. Hier rijd je vlak langs de rand met vele uitzichtpunten. North rim ligt hoger, je rijdt niet langs de rand, kijkt overdag tegen de zon in
en je moet heen en weer rijden. Ik zou north rim voor een andere keer bewaren en dan langere wandelingen gaan maken.
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Sorry dat ik even niet eerst had gekeken wanneer jullie precies aan het reizen gaan voordat ik mijn verhaal schreef.
Ik hoop van harte dat rond die tijd alles geblust echter dit seizoen is het wel erg vroeg begonnen met de bosbranden.

In diverse counties water restrictions, dat betekend bv bij ons in Contra Costa County (East Bay) 20-30% minder water gebruiken. Zo mogen wij onze tuin nog maar 3 keer per week sproeien waardoor alles erg droog en brandbaar is geworden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

coxb schreef:Graag even jullie gedacht over deze route, ik ga van 25 augustus tot 13 september met een (dan 5 maanden) zwangere vriendin :dance:

<--KNIP-->

Dag 16, Seaworld heb ik er op het laatste nog tussen gegooid, ik wil gewoon heel graag eens een orka zien :-) Daar heb ik de lange rit wel voor over.
Op jouw tekst in deze quote wil ik even (goed bedoeld) reageren. :wink:

Tijdens een zwangerschap reageren niet alle dames op dezelfde manier, dat wil ik voorop stellen.
Maar ik zou jullie aanraden ook een alternatieve route te maken, die minder vermoeiend (minder mijlen) is.
Het lijkt mij zinvol om een alternatief achter de hand te hebben, voor het geval, dat het jouw vriendin allemaal te veel en te vermoeiend wordt.
Gisteren reed ik met mijn zwangere dochter (circa 3 maanden zwanger) van Hilversum naar Harlingen. 's Morgens heen, verjaardag daar, en namiddag weer terug. Bij elkaar circa 260 km. Mijn dochter was blij, dat zij weer bij mij thuis was, heeft hier een tijd gerust en kon toen pas naar haar eigen huis rijden, 10 km verderop.
Zo'n zwangerschap moet je niet onderschatten en kost een vrouw heel veel energie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
coxb
Amerika-ontdekker

Bericht door coxb »

Ja je hebt gelijk hoor, als het te zwaar wordt doe ik dat niet. De baby gaat altijd voor.
Het is wel zo dat zij niet kan autorijden, ik had gehoopt dat zij gewoon kon rusten/slapen in de auto maar na een tijd is dat ook vermoeiend natuurlijk.
Wij wonen nu ook wel een stuk van mijn ouders (heen en terug een 200km) en dat doen we wekelijks zonder problemen, al is 700km natuurlijk wel iets anders :-)
Toch bedankt voor de bezorgdheid :beerchug:
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Een kleine update wat betreft de branden rondom Big Sur.
Die zijn inmiddels verholpen, Highway 1 en Big Sur zijn gewoon weer te bereiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer