Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis met een budget van 4500,- te doen?
Rondreis met een budget van 4500,- te doen?
Hallo,
Vanaf 19 september dit jaar willen mijn man en ik ongeveer 3 weken gaan rondreizen door Zuid-west Amerika. We willen heel graag de steden
San Francisco en Las Vegas zien. In San Francisco willen we ook beginnen en waarschijnlijk willen we terugvliegen vanuit Los Angeles.
Verder willen we een aantal nationale parken zien (Grand Canyon, Yosemite, Zion NP en misschien Sequoia NP). Op 10 oktober willen we weer in Nederland aankomen.
Wat we vooral willen weten is of zo'n rondreis te doen is met een budget van ongeveer 4500 euro totaal (dus inclusief de maaltijden, verzekeringen enz.). We willen waarschijnlijk een camper huren omdat we het idee hebben dat dit het voordeligst is en dit lijkt ons ook erg knus.
Graag jullie reacties!!!
Vanaf 19 september dit jaar willen mijn man en ik ongeveer 3 weken gaan rondreizen door Zuid-west Amerika. We willen heel graag de steden
San Francisco en Las Vegas zien. In San Francisco willen we ook beginnen en waarschijnlijk willen we terugvliegen vanuit Los Angeles.
Verder willen we een aantal nationale parken zien (Grand Canyon, Yosemite, Zion NP en misschien Sequoia NP). Op 10 oktober willen we weer in Nederland aankomen.
Wat we vooral willen weten is of zo'n rondreis te doen is met een budget van ongeveer 4500 euro totaal (dus inclusief de maaltijden, verzekeringen enz.). We willen waarschijnlijk een camper huren omdat we het idee hebben dat dit het voordeligst is en dit lijkt ons ook erg knus.
Graag jullie reacties!!!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Rondreis met een budget van 4500,- te doen?
Ik weet niet hoe heb bij andere is, maar aan 4500 euro totaal hebben wij met z'n tweeën echt te weinig. We zijn nu vier keer naar Amerika geweest (2x Florida, 1x westkust en 1x Noord-Oost) en gemiddeld komen we aan de 3000 euro per persoon voor drie weken (eten, drinken, tussendoortjes, hotels, entrees, autohuur etc). Het meest wat we uitgegeven hebben was vorig jaar in Florida, namelijk 3200 euro per persoon en het minste was onze eerste vakantie: ook in Florida. Namelijk 2800 euro per persoon.
Ben daarom bang dat je het niet gaat redden met 4500 euro totaal...
Maar wie weet heeft iemand de gouden tip
Ben daarom bang dat je het niet gaat redden met 4500 euro totaal...
Maar wie weet heeft iemand de gouden tip

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij gaan altijd vier weken en zijn dan wel wat meer kwijt.vlinder schreef:Hallo,
Graag jullie reacties!!!
Vraag een offerte aan bij b.v. Tiogatours dat kan gewoon per e-mail en je hebt binnen 24 uur antwoord terug.
Vraag dan een offerte van verschillende camperverhuurders.
Je kan daar ook terecht voor vliegtickets, die kan je zelf misschien goekoper vinden, probeer eens bij vliegtickets, cheaptickets en dat soort sites.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Moeilijk....Wij gaan 9 weken voor €13.000, delen door drie zou je dan ongeveer op 4500 euro uitkomen...MAAR dit is geen vergelijking, aangezien de ticketprijs vast is, hoe lang je ook gaat. Daar waren wij 1250 euro voor kwijt. Dan zouden jullie 3250 euro overhouden. Camper of hotel maakt qua prijs niet veel uit denk ik (was in ons geval in ieder geval zo. Anyway, 3250 euro = 4850 dollar --> ruim $200 per dag. Is krap denk ik, maar goed te doen.
Wij rekenen ongeveer $100 per nacht voor hotel/motel, $70 voor eten/drinken en de rest voor tripjes, shows, concerten, benzine etc. (gemiddeld $40 per dag)
Ik zeg altijd; waar een wil is, is een weg!
Wij rekenen ongeveer $100 per nacht voor hotel/motel, $70 voor eten/drinken en de rest voor tripjes, shows, concerten, benzine etc. (gemiddeld $40 per dag)
Ik zeg altijd; waar een wil is, is een weg!

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen voor drie weken geweest en waren ongeveer 12,000 euro kwijt.
Uiteraard wel 4 vliegtickets, maar langs de andere kant regelmatig met 4 op 1 kamer. Nu, we hebben wel een helicoptervlucht gedaan en redelijk veel geshopt. We hebben ook niet echt gekeken naar hoeveel en wat. We hebben wel enkele dure restaurantjes gedaan, maar evengoed een boel subway's.
Na terugkomst heb ik al mijn visa afrekeningen opgeteld en dat was ongeveer ons totaal.
Carine
Uiteraard wel 4 vliegtickets, maar langs de andere kant regelmatig met 4 op 1 kamer. Nu, we hebben wel een helicoptervlucht gedaan en redelijk veel geshopt. We hebben ook niet echt gekeken naar hoeveel en wat. We hebben wel enkele dure restaurantjes gedaan, maar evengoed een boel subway's.
Na terugkomst heb ik al mijn visa afrekeningen opgeteld en dat was ongeveer ons totaal.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ai carambasachasenne schreef:Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen voor drie weken geweest en waren ongeveer 12,000 euro kwijt.
Carine

Dan hebben we de meeste excursies en shows ook al betaald, ofwel in het budget opgenomen:
Cirque <<O>> (1e rang), Phantom of the Opera NY (1e rang), Wave, Parken Pass, kaarten concert Madonna, Alcatraz, Hearst Castle, Mets vs Cubs (in NY), musea her en der, San Diego Zoo, Bronx Zoo, Antelope, Fiery Furnace, Monument Valley Tour, Disneyland, Full Day Whitewater rafting EN tweedaagse trip op een ezel de Grand Canyon in.
Daarnaast hebben we $1400 gerekend voor benzine en kaartjes voor het openbaar vervoer in NY en San Francisco ($100)
Wat ow wat zijn we vergeten?????

Laatst gewijzigd door Priscilla op 10 jul 2008, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vorig jaar waren wij, gezin met 2 kinderen, €12000 kwijt voor bijna 4 weken. Dit jaar hebben we 17 dagen rondgereisd en waren we €8000 kwijt. Wij slapen ook met 4 personen op 1 kamer. Dit jaar hebben we wel meer gegeten in de betere, dus duurdere restaurants en hebben we in sommige plaatsen gekozen voor de meer luxe accomodaties.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Nou wij waren vorig jaar veel minder kwijt, zo'n 6000 euro voor 5 weken met de camper op stap. (twee personen)
Alles dus inclusief, 6500 km gereden in een Cruise America 25 ft camper incl. benzine en verzekeringen, de tickets van en naar Calgary (goedkope, met Air Transat, zaten wel erg krap), campings en eten.
De reis begon en eindigde in Calgary, Canada, maar de trip speelde zich af in Amerika, zie weblog 2007.
Alles dus inclusief, 6500 km gereden in een Cruise America 25 ft camper incl. benzine en verzekeringen, de tickets van en naar Calgary (goedkope, met Air Transat, zaten wel erg krap), campings en eten.
De reis begon en eindigde in Calgary, Canada, maar de trip speelde zich af in Amerika, zie weblog 2007.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tsja dan denk ik wel eens met weemoed terug aan mijn studententijd in de USA.
Met 2 man 10 dagen van misouri naar denver, pikes peak, mesa verde, grand canyon, vegas, phoenix en weer terug naar missouri in een studentenbarrel van $500 en een reisbudget van $750 de man.
Het was wel mc donalds dieet en in de auto slapen Ik had een 79er Chevrolet Caprice stationwagon met 350000km's op de teller Een echte grafbak dus waar je prima in kon slapen, Dat was echt supergaaf. Verbruik was 10 mijl op een gallon
Dat was wat minder
Met 2 man 10 dagen van misouri naar denver, pikes peak, mesa verde, grand canyon, vegas, phoenix en weer terug naar missouri in een studentenbarrel van $500 en een reisbudget van $750 de man.
Het was wel mc donalds dieet en in de auto slapen Ik had een 79er Chevrolet Caprice stationwagon met 350000km's op de teller Een echte grafbak dus waar je prima in kon slapen, Dat was echt supergaaf. Verbruik was 10 mijl op een gallon

Dat was wat minder
wij hebben voor 3,5 week € 5500 in totaal als budget. Zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook lukken. Vliegtickets, auto en alle hotels zijn geboekt (al zal daar wat in gewijzigd gaan worden...maar das een ander topic)
We hebben nu nog € 70 per dag over voor eten, drinken en benzine. (voor het eventuele shoppen wat ongetwijfeld gaat gebeuren als 2 vrouwen zijnde, hebben we een apart potje)
In een aantal hotels hebben wij zelf een keukentje en aangezien wij (en dan vooral ik) koken erg leuk vinden zal daar ook gekookt gaan worden. Verder kan je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Wel of niet helicoptervlucht, wel of niet naar shows etc etc.
We hebben nu nog € 70 per dag over voor eten, drinken en benzine. (voor het eventuele shoppen wat ongetwijfeld gaat gebeuren als 2 vrouwen zijnde, hebben we een apart potje)
In een aantal hotels hebben wij zelf een keukentje en aangezien wij (en dan vooral ik) koken erg leuk vinden zal daar ook gekookt gaan worden. Verder kan je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Wel of niet helicoptervlucht, wel of niet naar shows etc etc.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
Wij waren dit jaar 7500 kwijt voor 5.5 weken. De camper en vliegreis waren scherp geprijst (vroegboekkorting).
Maar zelf denk ik dat een auto huren goedkoper is dan een camper. Als je nog een tent koopt bij de walmart kun je ook in de parken voor een habbekras ($18-24) overnachten zo heb je de tent er zo uit.
Maar zelf denk ik dat een auto huren goedkoper is dan een camper. Als je nog een tent koopt bij de walmart kun je ook in de parken voor een habbekras ($18-24) overnachten zo heb je de tent er zo uit.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Leonie_m
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn net terug en hebben in totaal (2 personen) 3800,= euro uitgegeven.
Van de 3 weken hebben we 2 weken gekampeerd (met tent) en 1 week in hotel/motels. Af en toe zelf op de camping gekookt, tickets 300 dagen van tevoren op internet gekocht (480 euro p.p.), auto via USAreisen.de.
Wij hadden gerekend op 100 dollar per dag met z'n 2-en voor eten, benzine, entree etc. en die hadden we echt nodig. Vooral de benzinekosten vielen ons behoorlijk tegen (uiteraard nog steeds stukken goedkoper dan hier!)
Van de 3 weken hebben we 2 weken gekampeerd (met tent) en 1 week in hotel/motels. Af en toe zelf op de camping gekookt, tickets 300 dagen van tevoren op internet gekocht (480 euro p.p.), auto via USAreisen.de.
Wij hadden gerekend op 100 dollar per dag met z'n 2-en voor eten, benzine, entree etc. en die hadden we echt nodig. Vooral de benzinekosten vielen ons behoorlijk tegen (uiteraard nog steeds stukken goedkoper dan hier!)
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wij hebben een budget van 7000, tot 8000, € voorzien voor twee volwassenen en 1 kind dat is dan aan de lage kant of is het te doen
henriette
henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Omgerekend is dat momenteel met de huidige koers ± USD 110 per dag. Afgaande op mijn eigen ervaring van de afgelopen jaren is dat niet ruim. Zoals hierboven al is aangegeven zijn de brandstofprijzen (voor Amerikaanse begrippen) de laatste tijd behoorlijk gestegen. En hoewel het nog steeds stukken goedkoper is dan bij ons in Europa, merk je het wel. Het hangt natuurlijk van de auto af hoeveel je nodig hebt, wij tankten per keer toch wel steeds tussen de USD 65 en USD 75 (zo'n 16 tot 18 gallon). De eerste week van onze vakantie was dit zelfs dagelijks. Tel daarbij de uitgaven voor eten en drinken (en tussendoortjes) bij op en je zit al gauw op USD 110.Momo schreef:We hebben nu nog € 70 per dag over voor eten, drinken en benzine.
Ik zal niet beweren dat het niet kan maar je zult wel met beleid het geld moeten gaan uitgeven. Dat is iets wat ik zelf tijdens vakanties niet echt doe. Als ik een lekkere Frappucinno zie dan wil ik die ook hebben, al kost die > USD 4,00

Roland
Met onze camper zaten we rond de $160-200Coyote schreef:Het hangt natuurlijk van de auto af hoeveel je nodig hebt, wij tankten per keer toch wel steeds tussen de USD 65 en USD 75 (zo'n 16 tot 18 gallon).Momo schreef:We hebben nu nog € 70 per dag over voor eten, drinken en benzine.

Go T@bbing!!!!
Wij gaan 20 dagen en ik kom (als ik alles goed op voorhand uitreken) uit op een 3000€ per persoon, een beetje zoals de rest hier. Veel meer dan ik eerst gebudgeteerd had (2000 per p), de dollar staat wel laag maar ik had het goedkoper geschat.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Benzine is inderdaad bizar hard aan het stijgen daar. Toen we begonnen met plannen (maart) rekenden we op $3,80 per gallon, maar nu gaan we al uit van $4,30 per gallon (voor okt/nov).
We hebben wel een gewone auto (1:20) en rijden relatief weinig per dag, omdat we toch negen weken de tijd hebben om over de komen. Dit scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Wij hebben ongeveer $120 per dag te besteden, waarvan we rekenen op (gemiddeld) $25 per dag aan benzine.
Voor die overige $95 hopen we toch ook wel met regelmaat een frappucchino te kunnen halen. Jammie :dance:
We hebben wel een gewone auto (1:20) en rijden relatief weinig per dag, omdat we toch negen weken de tijd hebben om over de komen. Dit scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Wij hebben ongeveer $120 per dag te besteden, waarvan we rekenen op (gemiddeld) $25 per dag aan benzine.
Voor die overige $95 hopen we toch ook wel met regelmaat een frappucchino te kunnen halen. Jammie :dance:
Wij hebben een PT cruiser or similar gehuurd. Eerlijk gezegd geen idee wat die drinkt/zuipt. Zal het vandaag eens uitzoeken. Hele dag vandaag weer ingepland voor voorbereiding.
Maar zoals gezegd ligt het er wel aan wat je verwacht en wilt van een vakantie. Als je langer doorspaart kan je wat onbezorgder naar Amerika. Wij hebben in principe een budget van € 6000 met zijn 2en maar daar gaat vooraf € 300 vanaf voor kattenpension en € 125 voor hotel in Brussel.
Wij hebben met boeken van hotels rekening gehouden met ontbijt inbegrepen, gratis parkeren. Dat scheelt ook weer...
Maar wij hebben eigenlijk wel makkelijk praten: budget is niet heilig, als we net niet uitkomen gaat het gewoon even van een andere spaarrekening af. Het is niet de bedoeling maar over ons budget heengaan is dus geen crisis in ons huishouden
Overigens zijn wij totnogtoe altijd onder ons budget gebleven tijdens onze vakanties. En genieten doen we!
Maar zoals gezegd ligt het er wel aan wat je verwacht en wilt van een vakantie. Als je langer doorspaart kan je wat onbezorgder naar Amerika. Wij hebben in principe een budget van € 6000 met zijn 2en maar daar gaat vooraf € 300 vanaf voor kattenpension en € 125 voor hotel in Brussel.
Wij hebben met boeken van hotels rekening gehouden met ontbijt inbegrepen, gratis parkeren. Dat scheelt ook weer...
Maar wij hebben eigenlijk wel makkelijk praten: budget is niet heilig, als we net niet uitkomen gaat het gewoon even van een andere spaarrekening af. Het is niet de bedoeling maar over ons budget heengaan is dus geen crisis in ons huishouden

Overigens zijn wij totnogtoe altijd onder ons budget gebleven tijdens onze vakanties. En genieten doen we!

2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een begroting is imo heel eenvoudig te maken.
- tickets p.p.
- gemiddelde overnachting x aantal dagen
- autohuur per dag x aantal dagen
- gemiddelde brandstofprijs, verbruik, te rijden afstand (inclusief 20% onvoorzien)
- eten + drinken x aantal dagen
- parkpas en entree (state/pret) parken
- post overige uitgaven
Wij kwamen dit jaar exclusief tickets op 1100 euro/wk voor 2 personen en hebben nauwelijks meer uitgegeven dan vooraf berekend was...
Johan
- tickets p.p.
- gemiddelde overnachting x aantal dagen
- autohuur per dag x aantal dagen
- gemiddelde brandstofprijs, verbruik, te rijden afstand (inclusief 20% onvoorzien)
- eten + drinken x aantal dagen
- parkpas en entree (state/pret) parken
- post overige uitgaven
Wij kwamen dit jaar exclusief tickets op 1100 euro/wk voor 2 personen en hebben nauwelijks meer uitgegeven dan vooraf berekend was...
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 11 jul 2008, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij rekenen voor 19 dagen het volgende:
Bij Tioga Tours offerte opgevraagd voor vliegreis, autohuur en alle motels/hotels voor 4 personen:
Dit kwam neer op €1950,- p.p.
Ik reken verder op €100,- p.p.p.d. dus met €4000,- p.p. moeten we een heel eind komen dacht ik zo.
Ga er vanuit dat ik nog wel wat over hou gezien de lage dollarkoers.
Bij Tioga Tours offerte opgevraagd voor vliegreis, autohuur en alle motels/hotels voor 4 personen:
Dit kwam neer op €1950,- p.p.
Ik reken verder op €100,- p.p.p.d. dus met €4000,- p.p. moeten we een heel eind komen dacht ik zo.
Ga er vanuit dat ik nog wel wat over hou gezien de lage dollarkoers.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 16713 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 2 Reacties