Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reacties op amerika reizen en algemene mentaliteitsdiscussie
-
- Amerikakenner
Reacties op amerika reizen en algemene mentaliteitsdiscussie
Even iets van mijn eigen frustraties.
Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op". Persoonlijk baal ik daar steeds meer van. Men roept het toch ook niet tegen mensen die elk weekend naar de camping gaan of al jaren naar het zelfde hotel in benidorm. Wij zijn nu eenmaal amerika gek, hebben daar veel vrienden en wat familie en willen daar gewoon graag zijn.
Waarschijnlijk ligt in deze reacties een soort van jaloezie ofzoiets. Het feit dat wij daar onderdak hebben maakt het voor ons veel voordeliger maar we huren wel altijd een auto. Maar het is gewoon niet prettig als je weer plannen hebt dat je meteen weer zo'n opmerking naar je hoofd geslingerd krijgt. Californie alleen is al zo groot dat ik na 5 reizen nog niet alles gezien heb!!!
Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op". Persoonlijk baal ik daar steeds meer van. Men roept het toch ook niet tegen mensen die elk weekend naar de camping gaan of al jaren naar het zelfde hotel in benidorm. Wij zijn nu eenmaal amerika gek, hebben daar veel vrienden en wat familie en willen daar gewoon graag zijn.
Waarschijnlijk ligt in deze reacties een soort van jaloezie ofzoiets. Het feit dat wij daar onderdak hebben maakt het voor ons veel voordeliger maar we huren wel altijd een auto. Maar het is gewoon niet prettig als je weer plannen hebt dat je meteen weer zo'n opmerking naar je hoofd geslingerd krijgt. Californie alleen is al zo groot dat ik na 5 reizen nog niet alles gezien heb!!!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Naast jaloezie spelen wellicht onwetendheid en bekrompen vooroordelen een rol. Veel mensen hebben volgens mij nog steeds geen idee van wat er allemaal te zien en te beleven is in Amerika. Maar ja, als je ook elk jaar met de sleurhut naar Frankrijk gaat ("al weer die kant op ... "), dan word je blikveld ook nooit verruimd 

Life is good in the Tarheel State.
Toen wij naar Washington gingen kregen we reacties uit onze omgeving van: "Washington? .. hoezo Washington, waarom niet New York of Chicago?" .. Terwijl Washington DC zo mooi is, wij hebben in 5 daagjes maar een fractie van DC en omgeving gezien eigenlijk. Ik weet zeker als we weer terug gaan dat we te horen krijgen "alweer?" LOL
Het is storend.. Maar ik denk maar zo, ze hebben totaal geen idee wat een mooie stad en omgeving daar is.
Het is storend.. Maar ik denk maar zo, ze hebben totaal geen idee wat een mooie stad en omgeving daar is.
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kans is groot dat je die reactie krijgt van mensen die nog nooit in de States geweest zijn...
Dus wat is ze dan uiteindelijk waard? Niks, nul, noppes.
Niet aantrekken, gewoon genieten!
Maar ik begrijp het hoor, je bent heel enthousiast over iets, en dan wil je dat graag delen met anderen, die dan plots (een beetje) een domper zetten op de vreugde en het enthousiasme.
Dus wat is ze dan uiteindelijk waard? Niks, nul, noppes.
Niet aantrekken, gewoon genieten!
Maar ik begrijp het hoor, je bent heel enthousiast over iets, en dan wil je dat graag delen met anderen, die dan plots (een beetje) een domper zetten op de vreugde en het enthousiasme.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, je hebt ons toch!Marceljesse schreef:Precies zoals je het zegt kastelke.
Je enthousiasme wordt dan eventjes weer de kop in gedrukt.

Wij delen je vreugde maar wat graag, dus laat je enthousiasme hier maar komen!

Elke
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: reacties van mensen op amerika reis
Kan me zo'n reactie wel voorstellen als je zegt dat je voor de 10e keer achtereen naar Orlando gaat.. Dan wordt het wel een soort BenidormMarceljesse schreef:Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op". Persoonlijk baal ik daar steeds meer van. Men roept het toch ook niet tegen mensen die elk weekend naar de camping gaan of al jaren naar het zelfde hotel in benidorm.

Maar een paar keer naar dezelfde staat. Tis allemaal zo groot. In 3 weken zie je maar een klein stukje...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- ovries
- Amerika-ontdekker
Wij zijn zelf jaren achter elkaar naar Cannes geweest, maar daar hoorden we niemand over. Nu gaan we voor het eerst naar Amerika en nu horen we vaak als reactie: "wat gaan jullie lang". We gaan inderdaad een maand terwijl we anders 3 weken gaan, en zelfs dan zien we niet allesMarceljesse schreef:Even iets van mijn eigen frustraties.
Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op". Persoonlijk baal ik daar steeds meer van.

Wij houden onszelf gewoon voor dat we graag willen genieten (deden we in Cannes trouwens ook) en iets nieuws willen zien. En als we "verslaafd" raken is dat alleen maar leuk.

Olaf
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik denk ook dat het ligt aan het feit dat mensen niet weten hoe "duur" het allemaal precies is. Degene die het zeggen, zijn vaak nog niet eens buiten Europa geweest (soms Nederland nog niet eens uit). Zij hebben, denk ik, het idee dat zo lang vliegen ontzettend duur moet zijn en als je dan een paar keer gaat, snapt men niet hoe je dit allemaal kan betalen.
Nu heeft Marceljesse daar toevallig onderdak (en dan lijkt het me vrij logisch dat je daar vaker heen gaat) maar andere gaan steeds een ander gedeelte van Amerika bezoeken. En dat is na een bezoek of 10 nog steeds niet helemaal bekeken. Amerika is zo verdomd groot
Ikzelf kan helaas ook niet meer dan één keer per jaar op vakantie (aldanniet naar Amerika). Daarvoor heb ik het geld gewoon niet.
Maar nogmaals, natuurlijk speelt jaloezie een rol, maar ik gok dus ook omdat men denkt dat het zo duur is, dat ze niet snappen dat de Amerikavakantieganger dit kan betalen.
(denk ik dus)
Nu heeft Marceljesse daar toevallig onderdak (en dan lijkt het me vrij logisch dat je daar vaker heen gaat) maar andere gaan steeds een ander gedeelte van Amerika bezoeken. En dat is na een bezoek of 10 nog steeds niet helemaal bekeken. Amerika is zo verdomd groot

Ikzelf kan helaas ook niet meer dan één keer per jaar op vakantie (aldanniet naar Amerika). Daarvoor heb ik het geld gewoon niet.
Maar nogmaals, natuurlijk speelt jaloezie een rol, maar ik gok dus ook omdat men denkt dat het zo duur is, dat ze niet snappen dat de Amerikavakantieganger dit kan betalen.
(denk ik dus)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pftt, ik herken dit heel erg. "Jullie gaan dit jaar zeker weer naar Amerika hè?" Ik word daar ook héél erg moe van. Dat die mensen (ja, ik scheer ze even allemaal over een kam) nou elk jaar naar Zuid-Frankrijk gaan. Daar zeg ik toch ook niks over?
Zit wel wat in in wat SpaceAce zegt. Men denkt dat het allemaal reuzeduur is. En trouwens, al was dat zo, dan moet je toch zelf weten waar je je geld aan uit geeft? Nou ja, ik herken het wel en leef met je mee!
Zit wel wat in in wat SpaceAce zegt. Men denkt dat het allemaal reuzeduur is. En trouwens, al was dat zo, dan moet je toch zelf weten waar je je geld aan uit geeft? Nou ja, ik herken het wel en leef met je mee!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het voor hen hetzelfde is als voor de Belgen:marcuscj schreef:Ik verliet Nederland in 1960.
Maar ik hoor die naam Benidorm zo veel.
Wat is die aantrekking voor de Nederlanders daar ???
- het is goedkoop
- het is er lekker weer
- er zitten ondertussen zoveel Nederlanders en Belgen, dat het wel lijkt of je een terrasje doet op De Dam of op de Brusselse Grote Markt. Het komt dus allemaal heel vertrouwd over, je vindt er zelfs heel wat zaken waar men gewoon Nederlands spreekt, dus je moet niet eens Spaans kennen.
Geweldig toch?!

Elke
Wat ik zo mooi vind aan Amerika en zo klote aan Nederland is dat je in nederland geen succes mag hebben ( kort door de bocht maar toch )
In Amerika kijken mensen op tegen je als je wat bereikt hebt, als hier een topman veel verdient, vind heel Nederland gelijk weer dat het ingekort moet worden.
Ik woon hier vlakbij een vliegveld ( 5 km ) en ik weet zeker dat als ik een loterij won en bijv een vliegtuigje kocht, dat ik van allerlei mensen hoorde dat het geldverspilling is en reactie's zou krijgen van:
"doe maar gewoon" en allemaal mensen zouden daar weer over roddelen.
Dit in tegenstelling tot Amerika waar bijv John Travoltra een eigen Boeing 747 ( a 5 miljoen dollar of meer ) heeft en daarmee naar een andere stad vliegt om daar te gaan ontbijten. Geweldig vind ik dat! In Nederland wordt je daar helaas op aangekeken.
Dit ook zo met reizen. Als je veel reist of geld hebt kunnen mensen hier dat vaak slecht verdragen.
In Amerika kijken mensen op tegen je als je wat bereikt hebt, als hier een topman veel verdient, vind heel Nederland gelijk weer dat het ingekort moet worden.
Ik woon hier vlakbij een vliegveld ( 5 km ) en ik weet zeker dat als ik een loterij won en bijv een vliegtuigje kocht, dat ik van allerlei mensen hoorde dat het geldverspilling is en reactie's zou krijgen van:
"doe maar gewoon" en allemaal mensen zouden daar weer over roddelen.
Dit in tegenstelling tot Amerika waar bijv John Travoltra een eigen Boeing 747 ( a 5 miljoen dollar of meer ) heeft en daarmee naar een andere stad vliegt om daar te gaan ontbijten. Geweldig vind ik dat! In Nederland wordt je daar helaas op aangekeken.
Dit ook zo met reizen. Als je veel reist of geld hebt kunnen mensen hier dat vaak slecht verdragen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Spijker
Spijker op de kop ja. Je durft soms amper te vertellen wat voor leuke dingen je met je geld doet ....
daarom dat ik niet goed kan begrijpen dat er mensen zijn die in drie weken 5 tot 6 staten aandoen...iets wat reisbureau´s ook meestal aansmeren.Njit schreef:Kan me zo'n reactie wel voorstellen als je zegt dat je voor de 10e keer achtereen naar Orlando gaat.. Dan wordt het wel een soort BenidormMarceljesse schreef:Eind october begin november willen we eventjes 2 weken naar californie. Wat mij steeds vaker opvalt is dat men wel heel snel roept: "Gaan jullie alweer die kant op". Persoonlijk baal ik daar steeds meer van. Men roept het toch ook niet tegen mensen die elk weekend naar de camping gaan of al jaren naar het zelfde hotel in benidorm.
Maar een paar keer naar dezelfde staat. Tis allemaal zo groot. In 3 weken zie je maar een klein stukje...
Laten we eerlijk zijn.. het is en blijft natuurlijk wel veel geld. Vorig jaar zijn wij saampjes naar Amerika gegaan en verbleven wij bij 'vrienden' in DC.. dat is te doen (we waren ook behoorlijk door hun verwend) - Maar volgend jaar willen we met hele gezin een rondreis van 4 weken maken aan de Westkust.. Daar moeten wij dit jaar wel een zomervakantie voor inleveren.. (en de aanschaf van een nieuwe pup voor uitstellen; ))nieuwenoord schreef:Spijker op de kop ja. Je durft soms amper te vertellen wat voor leuke dingen je met je geld doet ....
6 tickets en 4 weken rondtouren is voor ons een enorme uitgave.. Ik betrap mezelf er ook steeds op dat wanneer ik vertel over onze plannen volgend jaar, erbij vermeld dat we flink van de belasting terug krijgen. Alsof ik een ieder verantwoording schuldig ben hoe we deze reis kunnen bekostigen : )) - Dat ligt overigens aan mijzelf.. de reacties in onze omgeving zijn wel heel positief.. Het wordt ons wel gegund ; ))
Sandy
Als iemand van dit forum elke maand op vakantie gaat denk ik van :
tjee, dat zou ik ook wel willen, en ik zal best jaloers zijn. Maar ik zal nooit het afkeuren, ik zou het leuk vinden voor diegene. Wat je het beste kan doen met mensen die je het niet gunnen of opmerkinen maken is ze gewoon gelijk geven of ermee instemmen. Dan houden ze het snelst op met zeuren en ondertussen doe je gewoon wat je zelf wilt.
tjee, dat zou ik ook wel willen, en ik zal best jaloers zijn. Maar ik zal nooit het afkeuren, ik zou het leuk vinden voor diegene. Wat je het beste kan doen met mensen die je het niet gunnen of opmerkinen maken is ze gewoon gelijk geven of ermee instemmen. Dan houden ze het snelst op met zeuren en ondertussen doe je gewoon wat je zelf wilt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
1. je kan er gewoon nederlands praten.marcuscj schreef:Ik verliet Nederland in 1960.
Maar ik hoor die naam Benidorm zo veel.
Wat is die aantrekking voor de Nederlanders daar ???
2. je patatje met en kroket haal je gewoon op de hoek net als in NL
3. het cafe heeft een nederlandse naam
4. je koopt er gewoon een flesje Hei..... net als thuis
5. met een beetje geluk kom je de buren van thuis ook tegen
Met andere woorden we gaan wel op vakantie naar het buitenland maar willen alles net hetzelfde als thuis.
En daarom gaan wij naar Amerika, hoewel je ook daar altijd NL's tegen komt, nu hebben wij de gewoonte om dan te zwijgen of Engels tegen elkaar te spreken.
Dit na een paar ontmoetingen met NL's die gelijk begonnen af te geven op de USA, ik heb toen gevraagt "waarom kom je hier dan op vakantie" en werd vervolgens soepig aangekeken.
Meestal kan ik de NL's er ook uit pikken voordat ze 1 woord gezegd hebben en maak dan een extra rondje.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe herkenbaar Rob...Rob schreef:En daarom gaan wij naar Amerika, hoewel je ook daar altijd NL's tegen komt, nu hebben wij de gewoonte om dan te zwijgen of Engels tegen elkaar te spreken.
Dit na een paar ontmoetingen met NL's die gelijk begonnen af te geven op de USA, ik heb toen gevraagt "waarom kom je hier dan op vakantie" en werd vervolgens soepig aangekeken.
Meestal kan ik de NL's er ook uit pikken voordat ze 1 woord gezegd hebben en maak dan een extra rondje.

Om de één of andere reden herken ik de Nederlanders ook altijd gelijk. In 9 van de 10 gevallen houd ik mijn mond dan ook wijselijk. Nederlands (of Fries in mijn geval...

Roland

Laatst gewijzigd door Coyote op 31 mei 2005, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9167 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 1 Reacties