Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Apache Trail
Apache Trail
Nu zaterdag zijn we van plan om een deel van de Apache trail te rijden en daarna tot Florence.Als ik echter naar de weerberichten kijk zie ik dat er zowel komende vrijdag als zaterdag onweerders kunnen zijn. Heeft er iemand een kijk hoe de route eruit kan zien dan? Is die in goede staat nu? Raden jullie hem dan aan?
Kan niet wachten om te vertrekken nog twee dagen en het is zover...
Re: Apache Trail
Na regen moet je het onverharde deel van Apache Trail beslist niet rijden. Je zit in monsoon season.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het echt flink heeft geregend heb je op zijn minst een 4x4 nodig,en behoorlijk verstand hoe er mee om te gaan.
Ik zou het persoonlijk liever niet doen als het echt flink heeft geregend.
Ik zou het persoonlijk liever niet doen als het echt flink heeft geregend.
Wij hebben 'm op een prachtige dag gereden.
Toen was ik al blij, dat wij een 4x4 hadden.
Groetjes,
Paul
Toen was ik al blij, dat wij een 4x4 hadden.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is dus een kans op onweer, dus ik hou rekening dat ik eventueel het onverharde gedeelte niet zal kunnen rijden
Is het dan zo dat ik wel tot Tortilla Flat geraak en dan rechtsomkeer? Wij overnachten in Florence... Zijn er eventueel nog alternatieve in de omgeving? Iemand ervaringen met hikes in The Lost Dutchman State Park?
Groeten
Groeten
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij willen ook de apache-trail doen. ('t Is al bijna zover
)
Wat ik me nu plots afvraag: màg je met een huurauto überhaupt een dirt-road rijden?
Wat ik me nu plots afvraag: màg je met een huurauto überhaupt een dirt-road rijden?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Nou had ik eigenlijk gepland (na tips van Yeehaw...) om vanuit Sedona via de Apache trail naar Phoenix te rijden. Maar dat lijkt me niet meer echt mogelijk, zonder het dirtroad deel te rijden.
Of is hier nog wel iets te bedenken?
Of is hier nog wel iets te bedenken?
Matrox schreef:Wij willen ook de apache-trail doen. ('t Is al bijna zover)
Wanneer rijd jij de Trail?
Ik zou me er geen zorgen over maken. Het regent lang niet altijd. En anders vraag je eerst of je AT kan rijden, bv in het cafe in Tortilla Flat. Zelfs naar hier rijden en weer terug is al leuk. Het huurcontract rept of "graded" roads die je niet mag rijden. Apache Trail heeft gewoon een wegnummer (az88) dus ik zou me er geen zorgen over maken maar ik ben wel van mening dat er af en toe wat luchtigjes over deze weg wordt gedaan. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen er lelijke hobbels in zitten en af en toe smalle stukken zonder echte vangrails en om eerlijk te zijn vonden wij het prettig een SUV te hebben gehad de laatste keer. De eerste keer met die Ford T-Bird was niet echt een genoegen qua rijden. Gewoon heel langzaam vooruit.......Die 20 miles neemt dan zeker een uur.
Yeehaw
Yeehaw
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heb mijn precieze schema niet bij de hand, maar ik dacht 21 of 22 juli.walravens schreef:Matrox schreef:Wij willen ook de apache-trail doen. ('t Is al bijna zover)
Wanneer rijd jij de Trail?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de Apache Trail eergisteren gereden en toen was de weg in ieder geval in prima staat.walravens schreef:Nu zaterdag zijn we van plan om een deel van de Apache trail te rijden en daarna tot Florence.Als ik echter naar de weerberichten kijk zie ik dat er zowel komende vrijdag als zaterdag onweerders kunnen zijn. Heeft er iemand een kijk hoe de route eruit kan zien dan? Is die in goede staat nu? Raden jullie hem dan aan?
Waar overnachten jullie in Florence? Wij hebben gisteren in Rancho Sonora gezeten en dat is heel goed bevallen!
We zitten nu in Tucson en gisteravond heeft het even gemiezerd, maar verder hebben we de afgelopen dagen heel goed (warm!) weer gehad.
Karin
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mooi park met een paar schitterende trails, zie verslag 2005walravens schreef:Er is dus een kans op onweer, dus ik hou rekening dat ik eventueel het onverharde gedeelte niet zal kunnen rijdenIs het dan zo dat ik wel tot Tortilla Flat geraak en dan rechtsomkeer? Wij overnachten in Florence... Zijn er eventueel nog alternatieve in de omgeving? Iemand ervaringen met hikes in The Lost Dutchman State Park?Groeten
Wij overnachten ook in Rancho Sonora (tip alsook Michelly)... We komen u achterna...Karinita schreef:Wij hebben de Apache Trail eergisteren gereden en toen was de weg in ieder geval in prima staat.walravens schreef:Nu zaterdag zijn we van plan om een deel van de Apache trail te rijden en daarna tot Florence.Als ik echter naar de weerberichten kijk zie ik dat er zowel komende vrijdag als zaterdag onweerders kunnen zijn. Heeft er iemand een kijk hoe de route eruit kan zien dan? Is die in goede staat nu? Raden jullie hem dan aan?
Waar overnachten jullie in Florence? Wij hebben gisteren in Rancho Sonora gezeten en dat is heel goed bevallen!
We zitten nu in Tucson en gisteravond heeft het even gemiezerd, maar verder hebben we de afgelopen dagen heel goed (warm!) weer gehad.
Karin
Vrijdagochtend vertrekken we op huwelijksreis.... ik kan niet wachten...
-
newengland
- Amerikafan
Hallo,
Ik heb de Apache Trail gisteren gereden met een Dodge Magnum. Gaat perfect. Moet wel zeggen dat het al een tijdje droog is hier. Zit nu in Sedona.
Ik zou het weer in de gaten houden, de buien lijken (net op het weerbericht) wel weer mee te vallen. Als het regent zou ik het met een normale auto niet doen. Met een 4x4 zou ik het wel wagen denk ik
er zitten maar een paar stukjes in die wat eng zijn.
In ieder geval een Prachtige route!! :dance: :dance:
Ik heb de Apache Trail gisteren gereden met een Dodge Magnum. Gaat perfect. Moet wel zeggen dat het al een tijdje droog is hier. Zit nu in Sedona.
Ik zou het weer in de gaten houden, de buien lijken (net op het weerbericht) wel weer mee te vallen. Als het regent zou ik het met een normale auto niet doen. Met een 4x4 zou ik het wel wagen denk ik
In ieder geval een Prachtige route!! :dance: :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht