Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dekking tankstations
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dekking tankstations
Hoewel ik denk dat het in een autoland als Amerika wel goed zit met de dekking van tankstations zou ik toch nog graag willen weten hoe het daarmee zit.
Om de hoeveel mijl kun je een tankstation verwachten? Kun je met nog een kwartvolle tank bijv. rustig nog een station voorbijrijden of is het aan te raden om je tank minimaal halfvol te houden? Hoe zit dat op interstate 10.
Wij rijden ons langste stuk van LA naar Tucson (ook nog met een overnachting onderweg). (Interstate 10). Voor de rest is het hooguit 200 a 250 km per dag (Ja, we doen het rustig aan.).
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Om de hoeveel mijl kun je een tankstation verwachten? Kun je met nog een kwartvolle tank bijv. rustig nog een station voorbijrijden of is het aan te raden om je tank minimaal halfvol te houden? Hoe zit dat op interstate 10.
Wij rijden ons langste stuk van LA naar Tucson (ook nog met een overnachting onderweg). (Interstate 10). Voor de rest is het hooguit 200 a 250 km per dag (Ja, we doen het rustig aan.).
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dekking tankstations
In stedelijke gebieden geen probleem, maar in het zuidwesten wat verder van de bewoonde wereld kan er weleens een flinke afstand zitten tussen de tankstations (150 mijl is geen uitzondering). Ik houd aan dat ik als de tank half leeg is ik naar een pomp ga omkijken als ik in dit soort gebieden ben. Ik zit liever met teveel brandstof dan te weinig. Waarom zou je jezelf extra stress opleggen in je vakantie? Ik heb trouwens nooit begrepen waarom mensen wachten dat het lampje gaat branden voordat ze tanken. 
Heb je al eens geprobeerd om in Google Maps of een andere routeplanner een locatie op te zoeken en dan naar bedrijven als "gas stations" te zoeken? Dat kan zeer verherderend werken.
Ik heb als voorbeeld even "gas station" en "Los Angeles, CA" ingevuld en dan krijg je dit: http://maps.google.nl/maps?f=l&hl=nl&ge ... =UTF8&z=11
Ik heb als voorbeeld even "gas station" en "Los Angeles, CA" ingevuld en dan krijg je dit: http://maps.google.nl/maps?f=l&hl=nl&ge ... =UTF8&z=11
-
sander-patty
- Amerika-ontdekker
Via google maps (tabblad Mijn kaarten) kun je ook nog Interessante plekjes aanvinken waaronder tankstations.
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... 320313&z=5
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... 320313&z=5
En dat allemaal ter bevordering van de zelfredzaamheid van de AA-forummers! Internet heeft zoveel mogelijkheden! :dance:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Les 1 is eigenlijk dat je elke morgen voordat je echt aan de rit gaat, moet tanken ook al ben je nog half of driekwart vol. In de buurt van je overnachtingsplek is altijd wel een gasstation.Matrox schreef:Hoewel ik denk dat het in een autoland als Amerika wel goed zit met de dekking van tankstations zou ik toch nog graag willen weten hoe het daarmee zit.
Verder moet je weten dat zich op een Interstate geen benzinepompen bevinden. Je moet ALTIJD van de weg af. Gelukkig worden de gasstations via grote borden langs de kant van de weg aangegeven, ook welk exitnummer je moet hebben. Meestal liggen de pompen vlakbij of beneden aan de afslag.
Op de Interstate 10 zijn voldoende gasstations om de afstand tussen LA en Tucson te kunnen overbruggen, maar bedenk dat de afstanden tussen de pompen onderling groot zijn. Tank dus op tijd!!
Veel plezier!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
AAA verschaft kaarten met daarop tankstations vermeld op langere routes. Ze erkennen je ANWB lidmaatschap. Houd je eraan altijd tenminste een halve tank te hebben. Niet alleen om door te kunnen rijden, maar ook om airco of verwarming te kunnen laten draaien als je onverhoopt panne krijgt en op een achterafwegje moet wachten op hulp.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nooit aan gedacht, echt niet. Ik doe niet zoveel met googlemaps. Ga één keer per jaar op vakantie dus wat moet ik daar verder mee. Maar een hele goede tip voor de toekomst. Bedankt.michael66 schreef:Heb je al eens geprobeerd om in Google Maps of een andere routeplanner een locatie op te zoeken en dan naar bedrijven als "gas stations" te zoeken? Dat kan zeer verherderend werken.
Bedankt voor deze uitleg Marjan. Dit is precies wat ik wilde weten.hekkie schreef:Les 1 is eigenlijk dat je elke morgen voordat je echt aan de rit gaat, moet tanken ook al ben je nog half of driekwart vol. In de buurt van je overnachtingsplek is altijd wel een gasstation.
Verder moet je weten dat zich op een Interstate geen benzinepompen bevinden. Je moet ALTIJD van de weg af. Gelukkig worden de gasstations via grote borden langs de kant van de weg aangegeven, ook welk exitnummer je moet hebben. Meestal liggen de pompen vlakbij of beneden aan de afslag.
Op de Interstate 10 zijn voldoende gasstations om de afstand tussen LA en Tucson te kunnen overbruggen, maar bedenk dat de afstanden tussen de pompen onderling groot zijn. Tank dus op tijd!!
Veel plezier!
Marjan
Nou en of. Misschien leer je op je ontdekkingstocht en passant ook iets van de netiquette. You've got a long way to go.michael66 schreef:En dat allemaal ter bevordering van de zelfredzaamheid van de AA-forummers! Internet heeft zoveel mogelijkheden! :dance: