Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur met creditcard; vraagje over max krediet op kaart
Autohuur met creditcard; vraagje over max krediet op kaart
Hallo,
Nog een aantal weken en dan gaan we richting Amerika. Alles is netjes geregeld, ik heb er echt zin aan. Ik heb echter nog wel een vraagje over de autohuur. Dit moet met creditkaart; nu heb ik er een aangevraagd bij ABN Amro (loopt ook onze normale rekening) en deze inmiddels binnen. Het krediet op deze kaart is € 1000,-- Mijn vraag hierover is het onderstaande:
Ik heb een pakketreis gekocht, daarin zit de prijs van de auto al bij. Er komen echter nog wat extra kosten bij welke ik met de creditcard moet (?) betalen, het gaat hierbij om een extra bestuurder en een GPS. Verder gok ik dat je ook een borg moet betalen. Verder denk ik dat ik de benzine ook met mijn creditcard ga betalen. Ik verwacht echter dat ik dan vanzelf wel een keer boven die € 1000,-- krediet ga komen, want het geld wat je met je creditcard koopt, wordt niet gelijk van de normale rekening afgehaald. Klopt dit? Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb met de ABN Amro creditcard serivce gebeld en ze konden me niet echt een sluitend antwoord geven hierover. Wel kon ik het krediet ophogen. Hebben jullie dit ook gedaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Maikel
Nog een aantal weken en dan gaan we richting Amerika. Alles is netjes geregeld, ik heb er echt zin aan. Ik heb echter nog wel een vraagje over de autohuur. Dit moet met creditkaart; nu heb ik er een aangevraagd bij ABN Amro (loopt ook onze normale rekening) en deze inmiddels binnen. Het krediet op deze kaart is € 1000,-- Mijn vraag hierover is het onderstaande:
Ik heb een pakketreis gekocht, daarin zit de prijs van de auto al bij. Er komen echter nog wat extra kosten bij welke ik met de creditcard moet (?) betalen, het gaat hierbij om een extra bestuurder en een GPS. Verder gok ik dat je ook een borg moet betalen. Verder denk ik dat ik de benzine ook met mijn creditcard ga betalen. Ik verwacht echter dat ik dan vanzelf wel een keer boven die € 1000,-- krediet ga komen, want het geld wat je met je creditcard koopt, wordt niet gelijk van de normale rekening afgehaald. Klopt dit? Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb met de ABN Amro creditcard serivce gebeld en ze konden me niet echt een sluitend antwoord geven hierover. Wel kon ik het krediet ophogen. Hebben jullie dit ook gedaan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Maikel
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Autohuur met creditcard; vraagje over max krediet op kaart
Je borg wordt niet van je creditcard gehaald maar wel gereserveerd op je kaart.
je kunt dit bedragen niet gebruiken tot je de auto terug hebt gebracht. Je hebt dus in ieder geval maar € 1000 -/- de borg uit te geven.
De GPS, benzine, en andere uitgaven worden meestal binnen een paar dagen van je credit card gehaald.
Ik zou mijn krediet verhogen.
Marjon
je kunt dit bedragen niet gebruiken tot je de auto terug hebt gebracht. Je hebt dus in ieder geval maar € 1000 -/- de borg uit te geven.
De GPS, benzine, en andere uitgaven worden meestal binnen een paar dagen van je credit card gehaald.
Ik zou mijn krediet verhogen.
Marjon
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat 1000 euro krediet wel wat weinig is voor een Amerika reis. Stel dat je iets aan de hand krijgt en langs het ziekenhuis moet. Je mag dan wel een extra verzekering hebben, maar meestal moet je het geld toch eerst voorschieten...
Kan je tot 10.000 euro gaan?
Kan je tot 10.000 euro gaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wat is het tarief wat ze voor de auto vasthouden??
Is dat evenveel als de kosten van de huur of is dat een vastgesteld bedrag.
Is dat evenveel als de kosten van de huur of is dat een vastgesteld bedrag.
Kostenreservering ligt meestal rond de $ 500.-. Een kredietbedrag van € 1000.- voor de VS is wel wat weinig hoor!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou,.. vind ik 10.000 wel wat te veel. In geval van nood kun je altijd (telefonisch) je krediet verhogen. Wij doen altijd $2500.
Vrolijke groetjes,
Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Normaal gezien kan je bij de bank een "tijdelijke" krediet verhoging aanvragen. Ik zou dat in ieder geval al doen, want een limiet van 1000 euro is idd wel weinig voor een Amerika reis. Ook al heb je een totaal pakket gekocht, meestal vragen ze in hotels ook nog je krediet kaart ter beveiliging. In het geval je gaat telefoneren of iets uit de minibar neemt. Dan gaat het gelijk van je krediet kaart. Het is ook heel gemakkelijk om met een krediet kaart te betalen in Amerika. Ze doen dat daar echt voor alles.
Via mijn online bankprogramma (Dexia België) kon ik ook dagelijks mijn uitgavenstaat volgen en eventueel het krediet van op afstand verhogen.
Hans
Via mijn online bankprogramma (Dexia België) kon ik ook dagelijks mijn uitgavenstaat volgen en eventueel het krediet van op afstand verhogen.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Thanx voor alle antwoorden!
Ik zal vanavond eerst wel even checken of ik dit via de online service van de ABN kan uitvoeren, anders kan ik morgen wel even bij de bank langs gaan, ik hoop alleen dat dit nog te regelen is. Ik heb nog 5 weken voordat we gaan, dus het zou moeten kunnen. Ik denk dat ik de krediet ophoog naar € 2500,--. Dat is gelijk ons hele budget, dus ik hoop niet dat we het daadwerkelijk nodig hebben
Is ons budget dan eigenlijk te laag?? Ik ben uitgegaan van +- $ 150,-- per dag. Hotels zijn al betaald, geld is voor ontbijt, lunch, diner, benzine en eventuele excursies. Verder nog een klein potje om te winkelen en gokken in LV. oja, we zijn met 2 personen.
Ik zal vanavond eerst wel even checken of ik dit via de online service van de ABN kan uitvoeren, anders kan ik morgen wel even bij de bank langs gaan, ik hoop alleen dat dit nog te regelen is. Ik heb nog 5 weken voordat we gaan, dus het zou moeten kunnen. Ik denk dat ik de krediet ophoog naar € 2500,--. Dat is gelijk ons hele budget, dus ik hoop niet dat we het daadwerkelijk nodig hebben
Is ons budget dan eigenlijk te laag?? Ik ben uitgegaan van +- $ 150,-- per dag. Hotels zijn al betaald, geld is voor ontbijt, lunch, diner, benzine en eventuele excursies. Verder nog een klein potje om te winkelen en gokken in LV. oja, we zijn met 2 personen.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je hotels al betaald hebt, dan denk ik dat dit zeker geen te laag budget is. Er zullen dagen zijn dat je meer gaat uitgeven en wss dagen met minder. Gaan eten in restaurantjes in minder drukke toeristische gebieden kan ook al goedkoper uitvallen.Masch schreef: Is ons budget dan eigenlijk te laag?? Ik ben uitgegaan van +- $ 150,-- per dag. Hotels zijn al betaald, geld is voor ontbijt, lunch, diner, benzine en eventuele excursies. Verder nog een klein potje om te winkelen en gokken in LV. oja, we zijn met 2 personen.
Nog 5 weken? dat is een zee van tijd om het nog geregeld te krijgen. Bij mijn bank was het online, al op één dag in orde.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
150 per dag mag geen probleem zijn,als de hotels al betaald zijn.
Wel zou ik de limiet idd naar 2500 zetten,gewoon voor de zekerheid.
Wel zou ik de limiet idd naar 2500 zetten,gewoon voor de zekerheid.
Limiet van €2500?
Let op: De autoverhuurder "reserveert" al ca. $500. Dan wil elk hotel dat je bezoekt - of het nu vantevoren is betaald of niet - een CC-borg, m.i. rond de $150-250. Die wordt ook gereserveerd en - als het goed is
- na je vertrek weer vrijgegeven. Als je veel hotels in korte tijd aandoet en hotels "vergeten" het gereserveerde bedrag direct vrij te geven kan dat problematisch worden.
Ik kies er zelf altijd voor om de creditcard deels om te zetten in een debitcard. Huh?!?! Wa's dá? Nou, ik stort een bedrag (rond de €2000 voor drie weken VS-vakantie) op de CC-rekening. Dit verhoogd dan automatisch je limiet, aangezien je niet in je min-limiet komt.
Better safe then sorry.
NB: Ik neem altijd twee CC's mee. Het is me al een keer overkomen dat één van de twee ineens werd geblokkerd (zonder goede reden).
Let op: De autoverhuurder "reserveert" al ca. $500. Dan wil elk hotel dat je bezoekt - of het nu vantevoren is betaald of niet - een CC-borg, m.i. rond de $150-250. Die wordt ook gereserveerd en - als het goed is
Ik kies er zelf altijd voor om de creditcard deels om te zetten in een debitcard. Huh?!?! Wa's dá? Nou, ik stort een bedrag (rond de €2000 voor drie weken VS-vakantie) op de CC-rekening. Dit verhoogd dan automatisch je limiet, aangezien je niet in je min-limiet komt.
Better safe then sorry.
NB: Ik neem altijd twee CC's mee. Het is me al een keer overkomen dat één van de twee ineens werd geblokkerd (zonder goede reden).
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Vorig jaar waren we drie weken in het zuidwesten.
We hadden op voorhand de tickets, auto en de helft van de hotels betaald. Omdat we dikwijls twee kamers boekten, wegens de kinderen, waren er dus nog wel wat hotels te betalen.
We hadden drie VISA en een mastercard bij en wel heel wat cash geld. Ik heb eens uitgetest hoever we kwamen met 1 VISA met een limiet van 2500 euro.
We hebben alles dus met die ene Visa betaald en kwamen aan een totaal bedrag van 2300 euro. Hoe kan het autoverhuurbedrijf dan een borg van 500 dollar nemen?
We hadden op voorhand de tickets, auto en de helft van de hotels betaald. Omdat we dikwijls twee kamers boekten, wegens de kinderen, waren er dus nog wel wat hotels te betalen.
We hadden drie VISA en een mastercard bij en wel heel wat cash geld. Ik heb eens uitgetest hoever we kwamen met 1 VISA met een limiet van 2500 euro.
We hebben alles dus met die ene Visa betaald en kwamen aan een totaal bedrag van 2300 euro. Hoe kan het autoverhuurbedrijf dan een borg van 500 dollar nemen?
Groetjes,
Carine
Carine
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sterker nog, je betaalt bij opname ook maar 1% kosten (met een maximum van 1,50) in plaats van 4%michael66 schreef:Ik kies er zelf altijd voor om de creditcard deels om te zetten in een debitcard. Huh?!?! Wa's dá? Nou, ik stort een bedrag (rond de €2000 voor drie weken VS-vakantie) op de CC-rekening. Dit verhoogd dan automatisch je limiet, aangezien je niet in je min-limiet komt.
En als je meer dan € 450 positief staat krijg je nog rente ook.
Wij storten altijd een groot deel van het budget op onze visa rekening.
Marjon
Wij hebben ook lang niet zo'n hoge limiet... Maar je kunt daar toch ook gewoon pinnen en daarmee hotels en benzine betalen? Of in de hotels zelf of anders pinnen en contant? Dan betaal je toch ook alleen maar 1% koersopslag? (met Rabo TotaalPakket). Of zie ik het dan helemaal verkeerd?
Wij hoeven trouwens maar 1 euro borg te geven bij de autohuur (eautohuur), ging er alleen om dat ze onze cc-gegevens hadden.
Dit heeft onze cc- maatschappij (ing) ons ook verteld, maar het bedrag buiten je eigen limiet is dan niet verzekerd. Dus mocht je je cc verliezen en iemand anders gaat er mee aan de haal ben je die 2000 kwijt... Zo zeiden ze ons..michael66 schreef:Ik kies er zelf altijd voor om de creditcard deels om te zetten in een debitcard. Huh?!?! Wa's dá? Nou, ik stort een bedrag (rond de €2000 voor drie weken VS-vakantie) op de CC-rekening. Dit verhoogd dan automatisch je limiet, aangezien je niet in je min-limiet komt.
Wij hoeven trouwens maar 1 euro borg te geven bij de autohuur (eautohuur), ging er alleen om dat ze onze cc-gegevens hadden.
1000 euro vind ik véél te laag als limiet.
Er hoeft maar iets te gebeuren en je limiet is verbruikt Bovendien reken je in de VS heel veel met je CC af. Benzine, hotels/motels, campings, eigenlijk alles.
Stel, je moet onverhoopt naar het ziekenhuis bijv. Dat is ons gebeurd in 2001. Ik moest x-rays laten nemen, infuus met pijnstillers, medicijnen uit de apotheek etc. Dat was dúúr. Ca. 5x duurder dan in NL. Je moet dat ter plaatse cash of met CC afrekenen. En we waren toen meteen blut.
Gelukkig had ik ook mijn CC nog, waar we voor de rest van de vakantie net nog voldoende aan hadden.
Ik raad je zeker aan om de limiet te verhogen ! Je kunt het toch na de vakantie meteen terugdraaien?
Er hoeft maar iets te gebeuren en je limiet is verbruikt Bovendien reken je in de VS heel veel met je CC af. Benzine, hotels/motels, campings, eigenlijk alles.
Stel, je moet onverhoopt naar het ziekenhuis bijv. Dat is ons gebeurd in 2001. Ik moest x-rays laten nemen, infuus met pijnstillers, medicijnen uit de apotheek etc. Dat was dúúr. Ca. 5x duurder dan in NL. Je moet dat ter plaatse cash of met CC afrekenen. En we waren toen meteen blut.
Gelukkig had ik ook mijn CC nog, waar we voor de rest van de vakantie net nog voldoende aan hadden.
Ik raad je zeker aan om de limiet te verhogen ! Je kunt het toch na de vakantie meteen terugdraaien?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben voor onze eerste reis het limiet laten verhogen en laten dat zo, de CC gebruiken wij nooit in Nederland.
Hebben er ook altijd twee mee, voor als er iets gebeurd met de ene, dat je er nog altijd 1 hebt die je kan gebruiken.
Hebben er ook altijd twee mee, voor als er iets gebeurd met de ene, dat je er nog altijd 1 hebt die je kan gebruiken.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier schrok ik van dus ik heb zojuist even met Visa gebeld.tukkertje schreef:Dit heeft onze cc- maatschappij (ing) ons ook verteld, maar het bedrag buiten je eigen limiet is dan niet verzekerd. Dus mocht je je cc verliezen en iemand anders gaat er mee aan de haal ben je die 2000 kwijt... Zo zeiden ze ons..michael66 schreef:Ik kies er zelf altijd voor om de creditcard deels om te zetten in een debitcard. Huh?!?! Wa's dá? Nou, ik stort een bedrag (rond de €2000 voor drie weken VS-vakantie) op de CC-rekening. Dit verhoogd dan automatisch je limiet, aangezien je niet in je min-limiet komt.
De informatie die jij gekregen hebt is niet correct. Het bedrag dat je positief staat op je card is gewoon verzekerd tegen verlies en diefstal.
Je geld ben je dus niet kwijt als iemand er mee aan de haal gaat.
Er wordt wel een uitzondering gemaakt namelijk als er geld opgenomen wordt met je pincode. Dat is niet verzekerd.
Maar dat geldt ook voor het bedrag op je Visacard dat je negatief staat, dus dat maakt geen verschil.
Marjon
Maar jij moet wel bewijzen dat het gestolen is. Kun je het bewijzen dan is het verzekerd,... maar stel je zit in Vegas en je raakt je CC kwijt en iemand haalt in Vegas dezelfde dag geld nog voordat jij gemeld hebt dat je CC gestolen is van de rekening..... bewijs maar dat jij het niet was.... Dat is het een lastige klus.vana schreef: Hier schrok ik van dus ik heb zojuist even met Visa gebeld.
De informatie die jij gekregen hebt is niet correct. Het bedrag dat je positief staat op je card is gewoon verzekerd tegen verlies en diefstal.
Marjon
Go T@bbing!!!!
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
2500 euro limiet is zeker wel genoeg voor een reis, zeker met die lage dollar. Ik heb met een 2500 euro limit voor drie weken geen problemen gehad. Dit jaar heeft m'n vriendin ook een creditcard, dus in totaal 5000 limiet, maar dat zullen we niet nodig hebben. Het tijdelijk verhogen van je limiet was voor mij trouwens (bij de Rabobank) niet mogelijk aangezien ik een studentenrekening heb en geen vast inkomen.
Voor eventuele doktersbezoeken of ziekenhuisopnames maak ik me geen zorgen, dan bel ik gewoon met de noodlijn van m'n reisverzekering.
Voor eventuele doktersbezoeken of ziekenhuisopnames maak ik me geen zorgen, dan bel ik gewoon met de noodlijn van m'n reisverzekering.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, want als iemand jouw creditcard gebruikt moeten ze tekenen. Er wordt dan dus een valse handtekening gebruikt.yarrah schreef:Maar jij moet wel bewijzen dat het gestolen is. Kun je het bewijzen dan is het verzekerd,... maar stel je zit in Vegas en je raakt je CC kwijt en iemand haalt in Vegas dezelfde dag geld nog voordat jij gemeld hebt dat je CC gestolen is van de rekening..... bewijs maar dat jij het niet was.... Dat is het een lastige klus.vana schreef: Hier schrok ik van dus ik heb zojuist even met Visa gebeld.
Marjon
dat kun je meestal wel bewijzen.
Bovendien zegt Visa dit:
'Betwiste betaling'? Klant is koning
Het kan, om welke reden ook, voorkomen dat u het niet eens bent met een bedrag op uw rekeningoverzicht. U dient daarover binnen 14 dagen, na de datum van uw rekeningoverzicht de afdeling Transactie Informatie schriftelijk in kennis te stellen. Stuur dan een brief met korte uitleg en een kopie van het rekeningoverzicht, voorzien van uw handtekening, met daarop aangekruist om welke transactie het gaat. De regel is dat onder voorbehoud het afgeschreven bedrag op uw volgende rekeningoverzicht is gecorrigeerd. Blijkt na onderzoek dat de betaling tòch door u werd gedaan, dan ontvangt u daar bericht over. En natuurlijk moet u het bedrag alsnog aan Visa Card Services betalen
Ik heb dat zelf al een keer meegemaakt (te hoog bedrag) en het werd keurig teruggestort.
Datzelfde geldt eigenlijk voor een pinpas. Dat bedrag krijg je ook altijd teruggestort. Ik heb een keer meegemaakt dat ik een opname van € 300 deed in spanje die 3x van mijn rekening werd gehaald. ik kreeg dat gewoon vergoed zonder bewijs o.i.d.
Meestal is je rekening namelijk al leeggehaald voordat je de boel hebt kunnen blokkeren, daar zijn ze razendsnel in.
Ik ben eerder bestolen van pasjes , creditcards cheques e.d. en de verzekeringsmaatshappij doet nooit moelijk. Je moet natuurlijk wel zo snel mogelijk blokkeren en aangifte doen.
Maar bewijzen dat het gestolen is hoef je niet,. Lijkt me trouwens vrijwel onmogelijk.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 6157 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-