Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route rondreis West Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route rondreis West Amerika

Bericht door RiverCola »

k vond de Wal-Mart van Page de leukste van de reis. Mocht je je in Page vervelen of moeten schuilen voor een buitje, dan is het winkelend publiek in deze winkel erg leuk. En ik ga niet uitleggen waarom, dat moet je zelf maar ontdekken. En voor de liefhebbers: minstens 7 kerken in 1 straat, naast elkaar...
:lol: Wij hadden precies dezelfde ervaring..Die KERKEN!!! Hoe bizar! Misschien bij gebrek aan 'ander' vertier?
Dan maar naar de Wal-Mart en hier zoveel mogelijk tijd doorbrengen (dat lukt makkelijk! je kijkt je ogen uit!) Ook hebben we daar staan praten met een medewerkster. Een heel triest type. Ouders overleden, samen met vriend vanuit een andere, vergelegen, staat naar Page verhuisd. Werken bij de Wal-Mart (in een plaatsje waar verder NIETS te beleven valt in de weide omgeving) en toch nog een goed humeur! Je vraagt je af, zeker als je uit de stad komt, hoe mensen hier hun tijd doorbrengen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Spijtig dat we daar niet zijn binnen gegaan dus!

Maar inderdaad, die kerken! Nog nooit zoveel verschillende kerken naast elkaar gezien :-)
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Even een update plaatsen.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Even een update:

Na het lezen van veel informatie, het openen van nieuwe topics, tips, reviews, lezen van reisverslagen etc. zijn we gekomen tot de volgende route. Onze droomreis loopt van 23 mei 2009 t/m 11 juni 2009 en is heel anders geworden dan beschreven in dit topic. Hier een overzicht van onze definitieve reis:

23 Mei: Brussel - London - LA; Overnachting Candlewood Suites North Orange County Garden Grove
24 Mei: LA: Disneyland; overnachting Candlewood Suites North Orange County Garden Grove
25 Mei: LA - Arroyo Grande; overnachting Aloha Inn Arroyo Grande
26 Mei: Arroyo Grande - Carmel/Monterey
27 Mei: Carmel/Monterey - San Francisco; overnachting Hyatt @ Fisherman's Wharf
28 Mei: San Francisco; overnachting Hyatt @ Fisherman's Wharf
29 Mei: San Francisco; overnachting Hyatt @ Fisherman's Wharf
30 Mei: San Francisco - Yosemite NP; overnachting Wawona Hotel
31 Mei: Yosemite NP: Panorama trail; overnachting Wawona Hotel
1 Juni: Yosemite NP - Lone Pine
2 Juni: Lone Pine - Las Vegas
3 Juni: Las Vegas
4 Juni: Las Vegas
5 Juni: Las Vegas - Zion NP; overnachting Zion Lodge
6 Juni: Zion NP - Bryce Canyon NP; overnachting Best Western Ruby's Inn.
7 Juni: Bryce Canyon NP - Page
8 Juni: Page - Grand Canyon NP; overnachting Maswik Lodge
9 Juni: Grand Canyon NP - Sedona
10 Juni: Sedona - Phoenix; overnachting Radisson Phoenix Airport
11 Juni: Phoenix - Chicago - Brussel

Iemand nog tips voor overnachtingen in achtereenvolgens Carmel/Monterey, Lone Pine, Page en Sedona?
Las Vegas hotel aanbiedingen houd ik in de gaten via www.smartervegas.com en www.fatwallet.com en ik hoop eigenlijk op een 5-sterren hotel voor minder dan 100 USD per nacht, dus ik moet nog even geduld hebben.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een hele mooie route Michel. Houd er echter wel rekening mee dat je misschien niet over de Tioga Pass kunt naar Lone Pine. Het is nog vroeg in het seizoen en soms gaat de pass veel later open. In dat geval zul je een andere kant langs moeten en een andere overnachtingsplaats moeten uitzoeken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, het wordt hard duimen maar er is nooit een garantie voor de Tioga Pass in die tijd van het jaar.
Gezien de gemiddelden van de laatste jaren ben ik geneigd om te zeggen dat de weg half mei open is, maar we houden het natuurlijk in de gaten en volgens mij wordt er ook melding van gemaakt op het forum zodra de weg open is. We hebben uiteraard een alternatieve route achter de hand. Dat is ook de reden dat we het hotel in Lone Pine niet vooraf zullen boeken.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Heeft iemand nog tips voor een goed en betaalbaar hotel in Monterey tussen de $80 en $100 per nacht van minimaal 3 sterren? Of een heel mooi 2 sterren hotel mag natuurlijk ook.
Ik heb zojuist geprobeerd via Priceline, maar zelfs een bod van 95 USD werd niet geaccepteerd voor een 3 sterrenhotel, dus elke betaalbare optie voor een goed middenklasse hotel is welkom.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dit is het aanbod op Hotwire voor 26 mei:

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als ik zo snel op Betterbidding.com kijk dan denk ik dat het 2 sterrenhotel het Howard Johnson Express Seaside is.
Geen al te beste reviews op Tripadvisor.

Het 2.5 sterrenhotel lijkt te gaan om de volgende hotels:

2.5* Blue Lagoon Inn (previously 1*)
Amenities: Complimentary Breakfast, Smoke Free

2.5* The Monterey Hotel REVIEW
Amenities: Complimentary Breakfast, Golf
(same as Munras Lodge)

2.5* Munras Lodge
Amenities: Complimentary Breakfast, Golf
(same as Monterey Hotel)

Het Monterey Hotel schijnt echt een dump te zijn.

Het 3 sterren hotel is zo te zien het Holiday Inn Express at Monterey Bay (Seaside).

Ik wacht nog even af of er nog iets beters voorbij komt de komende tijd. :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MichelH schreef:30 Mei: San Francisco - Yosemite NP; overnachting Wawona Hotel
31 Mei: Yosemite NP: Panorama trail; overnachting Wawona Hotel
1 Juni: Yosemite NP - Lone Pine
Ik geloof dat je ook al een vraag had gesteld over de PT vanuit Wawona. Nu ik je route zo zie, vind ik Wawona helemaal niet handig, want het betekent op 1 juni ook weer extra rijden, maar goed, het kan wel. De Tioga Pass blijft natuurlijk een knelpunt, maar dat geldt ook voor de Glacier Point Road, dus zorg ervoor dat je ook voor de PT een alternatief hebt. Maar dat zal niet zo'n probleem zijn, vanuit de vallei zijn er prachtige wandelingen te maken.

Marianne
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, ik had inderdaad misschien beter de eerste dag alleen Wawona kunnen doen en de tweede dag wat meer richting de Yosemite Valley, maar we waren allang blij dat we nog iets konden vinden en hebben destijds meteen 2 nachten geboekt zonder vantevoren goed te kijken wat de afstanden binnen het park waren. Maar goed, daar komen we verder wel uit en zo erg is het nu ook weer niet.

Wat betreft de Panorama Trail: Ik hoop natuurlijk dat we deze kunnen doen, maar ik heb een overzicht van alle hikes in het park dus we hebben alternatieven genoeg.

Ik heb nu voor onze overnachting in Carmel overigens via Hotwire de Carmel Lodge gewonnen voor 68 USD per nacht.
Heeft iemand hier ervaringen mee? De reviews op tripadvisor zijn nogal slecht, zeker als je een Hotwire rate hebt geboekt schijnbaar. Kun je dit melden aan Hotwire?
marjolein 123
Amerika-ontdekker

Bericht door marjolein 123 »

Wij hebben in Sedona het La Quinta Inn Sedona geboekt 92 euro per nacht inclusief ontbijt.

Groetjes Marjolein.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Dat is omgerekend zo'n 120 dollar, dat vind ik dan toch net iets teveel. Alleen in de NP's hebben wij de duurdere opties geboekt.
Over het algemeen hoop ik hotels te boeken voor ongeveer 60-80 dollar per nacht en dat gaat redelijk goed tot nu toe.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben in 2007 in een suite in het King Ransoms Hotel geslapen, een prima hotel. Een kamer kost daar momenteel USD 85 p/n in de zomermaanden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
MichelgoesUSA
Amerika-newbie

Bericht door MichelgoesUSA »

Ik ga zelf in april/mei naar ZW-USA en heb alle ritten/stops zelf uitgezocht. Dit vond ik erg leuk om te doen en het is meteen een manier om het gebied goed te leren kennen. Je leest zo veel meer over de bezienwaardigheden en routes: erg interessant en volgens mij ook nuttig!

Hotwire, hotels.com, er zijn veel sites waar je gemakkelijk en snel hotels kan vinden/boeken. Ikzelf heb er voor gekozen om niet alles vast te leggen, dan heb je nog de vrijheid om onderweg te bepalen wat de exacte route wordt.

Succes!
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

@Jerbia: Dat is inderdaad een hele goede optie, ziet er erg goed uit. Ik verheug me nu al op de omgeving daar met die schitterende rode rotsformaties.

@Michel: Ik heb ook alles zelf uitgezocht, maar voor wat betreft hotels vind ik het altijd wel fijn om naar een hotel te gaan waar mensen wat betere ervaringen mee hebben. Daarnaast uiteraard veel reisverhalen gelezen en ook wat reisboeken besteld met veel tips zoals de Lanno en Trotter, dus ik weet ongeveer in grote ljnen waar ik naar toe wil. De meeste hotels zijn al vastgelegd, op Lone Pine, Las Vegas, Page en Sedona na. Alles in de NP's ligt al wel vast, dus die zekerheid hebben we in ieder geval. Ik vind het fijn om vantevoren alvast een route in mijn hoofd te hebben zodat we daar niet al te veel vanaf hoeven te wijken. De eerste keer, in 1999, ben ik met mijn ouders en broer totaal op de bonnefooi geweest en dat bezorgde ons destijds veel stress waardoor we uiteindelijk veel van onze route moesten schrappen. Ook twee keer onderweg in de auto moeten overnachten omdat er niets meer vrij was qua hotel en een keer 24 uur door moeten rijden zodat we toch weer wat in de bewoonde wereld kwamen, dus ik ben liever wat beter voorbereid dit keer. Overigens wel een fantastische tijd gehad, maar er was veel meer uit te halen, daarom dat ik dit keer alles wil zien wat op mijn lijstje staat zonder te haasten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer