Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft ooit een J-1 visa aangevraagd?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Shenetti
Amerika-newbie

Wie heeft ooit een J-1 visa aangevraagd?

Bericht door Shenetti »

Ik wou graag weten wie een j-1visa ooit heeft aangevraagd bij de Amerikaanse Ambassade hier in nederland.
Heeft u dit via de ambassade gedaan of laten regelen door iemand anders?
wat waren de kosten? en via de ambassade?

Ik heb namelijk een organisatie een tijdje geleden gebeld die mensen helpen met visa aanvrage. Ze vroeger hiervoor 850 euro. Dit vond ik een beetje erg duur en wou dus overwegen of het goedkoper kan?
Tips zijn altijd welkom

mvg,

Nettii
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Wie heeft ooit een J-1 visa aangevraagd?

Bericht door FlipjeBTiel »

Visas worden verschaft door het consulaat in Amsterdam. Ga naar hun web-site voor up-to-date informatie over de (non-refundable) fees: http://amsterdam.usconsulate.gov/. Je kunt gewoon met je PIN-pas betalen. Je hebt geen hulp van een bedrijfje nodig. Je sponsor in de VS regelt de bulk van het papierwerk. Enige waar je bij J-1 echt op moet letten is dat je een waiver krijgt zodat je na afloop niet 2 jaar in NL dient te verblijven.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

FlipjeBTiel schreef: Enige waar je bij J-1 echt op moet letten is dat je een waiver krijgt zodat je na afloop niet 2 jaar in NL dient te verblijven.
Flipje, hoe zorg je daar voor? Is dat iets wat je zelf in de hand hebt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

De 2 jaar thuisverblijf heeft als achtergrond dat de J-1 een kennisuitwisselingsvisum is, en je dus reeel gesproken naar je thuisland terugmoet om daar de in de US verkregen kennis uit te wisselen. Voor een land als NL is dat een beetje een non-item en is het dus gemakkelijk een waiver te verkrijgen. Normaliter regelt je sponsor het papierwerk. Verzuimen ze dat, kun je het nog altijd zelf aanvragen: https://j1visawaiverrecommendation.state.gov/. Op je visum zal duidelijk vermeldt staan of je wel of geen waiver hebt.

Gr., Flipje
Shenetti
Amerika-newbie

Bericht door Shenetti »

heel erg bedankt voor alle informatie.
Ik hoop wel dat als ik dit via de consulaat doe, dat ik het voor november zeker krijg.
De organisatie met wie ik contact heb, kan me garanderen dat ik het rond 10-12 weken na mijn aanvraag kan krijgen.
Het enige waar ik dus bang voor ben, zijn de kosten. Ik vind het extreem hoog voor een visa.

Daarnaast moet ik nog een sponsor zien te vinden. Ik weet namelijk niet hoe soepel of streng die sponsors zijn.

maar toch bedankt voor je reply ;-)

gr,

Shenetti
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Moet je die sponsor niet hebben vooraleer je je visumaanvraag kan doen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
FlipjeBTiel
Amerika-expert

ja, eerst sponsor die J-1 aanvraag doet, dan goedkeuring J-1, dan visum. Visum is alleen een reisdocument, je kunt er geen status aan ontleden.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Shenetti schreef:De organisatie met wie ik contact heb, kan me garanderen dat ik het rond 10-12 weken na mijn aanvraag kan krijgen.
Op voorwaarde dat jij al een sponsor hebt dus. En daar twijfel ik dus wel aan als ik dit lees:
Shenetti schreef: Daarnaast moet ik nog een sponsor zien te vinden.
Kan je hier wat duidelijkheid over geven?
Elke
Shenetti
Amerika-newbie

Bericht door Shenetti »

ja, die organisatie.. is een juridische organisatie die visums dus regelen.
Zij hebben ook sponsors in amerika.. en hebben contact met de consulaat.
Zij zijn dus een middle-person.. die alles regelt.. zolang jij de informatie vertrekt die ze nodig hebben.
Hoewel dit allemaal mooi en handig klinkt, vragen ze toch wat geld hiervoor.
als ik alles bij elkaar optel.. gaat het me ongeveer 1500 euro kosten voor een J-1 visa, via deze organisatie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En heb je al referenties van die organsiatie (niet die zij je geven,maar die je zelf gevonden hebt)? Want oplichters staan op elke hoef van de straat als het gaat om visa voor Amerika. Maar dat wil niet zeggen dat deze organisatie zijn werk niet doet, gelukkig zijn er die geen misbruik maken van de dromen van anderen.
Elke
Shenetti
Amerika-newbie

Bericht door Shenetti »

Nou er was dus ooit een emigratie seminar georganiseerd.
en het gng over van alles, het verlenen van visa's, verhuisbedrijven. Of je in aanmerking komt om in Canada te wonen etc.
En die organisatie was toen voor die seminar uitgenodig om hun informatie uit te geven. Ze zijn een juridisch bureau.
Dus ik ga er vanuit dat ze geen oplichters zijn.
Maarja als ik het zelf kan doen, doe ik het ook zelf. Ik hoop dus alleen dat ik het ook binnen 10-12 weken krijg.
Ik ben namelijk van plan om in oct. naar VS te gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jij het zelf wilt doen, dan ga je eerst een sponsor moeten zoeken, en dan pas kan het visum aangevraagd worden.
Als je dus snel een sponsor vindt is je timeframe geen probleem, maar als je zoektocht wat langer duurt zal je je plannen moeten bijstellen.
Elke
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je (juist) graag een J-1 visum wil hebben? Wat zijn je plannen in America?

Ik heb ook een J-1 visum gehad, wat zeer soepel is gegaan omdat mijn sponsor dit heeft geregeld en ik weet zeker dat eenzelfde type sponsor dit weer zou afgeven, maar ik weet niet of jij hetzelfde wil. Mijn visum heb ik verkregen omdat ik op een (zomer)kamp ben gaan werken, alleen is oktober niet het juiste seizoen om op een zomerkamp te werken :wink: Daarom ook mijn vraag, wat wil je doen? Er zijn namelijk ook mogelijkheden om buiten het zomerseizoen op een kamp te werken, bijvoorbeeld een zogenoemd 'year around'. Ze zoeken eigenlijk altijd wel personeel, dus wie weet.

Gr. Stefan
Shenetti
Amerika-newbie

Bericht door Shenetti »

hahaha jah hoor, je mag wel vragen.

Ik ben van plan om te lappen. Dat is zeg maar een soort stage.
Ik doe een duale opleiding wat dus inhoudt dat ik 2 jaar theoretisch wordt opgeleid en de andere 2 jaar praktisch moet werken.
Btw, ik doe HBO-Rechten. Afgelopen februari was ik naar Tallahassee gegaan om een werkgever te vinden. Ik wist dat dit heel moeilijk zou zijn,
maar heb toch eentje gevonden. Ik doe dan voluntary work.

Dit wilde ik graag in VS doen omdat ik 19 jaar op een eiland heb gewoond (Nederlandse Antillen, St. Maarten) waar alles in het Amerikaans was. Ik zat wel op een nederlandse middelbare school, vandaar dat ik nu in NL terecht ben gekomen. Maar zou toch het liefst alles in het engels willen doen.
Dus dit is zeg maar een voor proefje of the US echt iets voor mij is of niet.
Mocht dit dus wel zo zijn, wil ik mijn masters gewoon daar halen en daar wonen.
Ik wil mijn werkgever liever niet vragen om mijn J-1 te sponsoren, want mocht het geval zijn dat ik het echt super tof vind (wat ik ook denk), wil ik aan hem voorstellen om mijn H-1 visa te sponsoren.

Hoop dat mijn verhaal een stuk duidelijker is geworden.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

wil ik aan hem voorstellen om mijn H-1 visa te sponsoren.
H1B's raken snel op deze dagen. Als je plan doorgang vindt, zorg er dan voor dat alles op orde is voor 1 april 2009.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer