Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

credit card met of zonder pin

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

credit card met of zonder pin

Bericht door Old Faithful »

Hallo,

Wij beschikken over een credit card met pin en eentje zonder pin. Is die laatste in de V.S. nog (vaak) te gebruiken :?:
Groet,

Old Faithful
Corry
Amerika-expert

Re: credit card met of zonder pin

Bericht door Corry »

Tot op heden nog NOOIT mijn pin in de VS hoeven gebruiken(terwijl ik 'm wel heb).
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dat is snel. Het lijkt Overtoom wel. Bedankt :!:
Groet,

Old Faithful
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb ook één pas met en één pas zonder pin.
Ik heb voor de zekerheid gisteren nog even naar Visa gebeld en ze sturen me met spoed een nieuwe pincode toe. Als het goed is heb ik hem maandag in de bus.
Misschien is het niet nodig in Amerika maar ik neem liever geen risico.

Marjon
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Ook nog nooit pincode nodig gehad.

Wat belangrijker is : welke creditcard. Ik heb een Amex en Visa. Gebruik bij voorkeur Amex, omdat ik dan punten kan verzamelen. Maar wordt niet overal aanvaard : daarom ook een Visa.

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

vana schreef:Ik heb ook één pas met en één pas zonder pin.
Ik heb voor de zekerheid gisteren nog even naar Visa gebeld en ze sturen me met spoed een nieuwe pincode toe. Als het goed is heb ik hem maandag in de bus.
Misschien is het niet nodig in Amerika maar ik neem liever geen risico.

Marjon
Marjon,

ik heb geen pincode nodig gehad op mijn reis vorig jaar. Ik was hem ook kwijt heb nu een week geledel weer opnieuw
aangevraagd. Bij het tanken in Californie moest ik een keer postcode ingeven. Natuurlijk de Nl postcode was niet goed
toen maar 90210 ingetikt en zie daar ik kon tanken. :dunno: Een keer werkte het niet en moest ik mijn kaart binnen
afgeven om te tanken, dat heb ik toch maar niet gedaan. Ben verder gegaan naar volgende tankstation. Maar pincode
nergens. Zover zijn ze nog niet is de VS en trouwens in Nederland ook nog niet ik ben het nog nergens tegengekomen.

Ik hoop trouwens dat je je pincode nog op tijd ontvangt.
Goede reis en prettige vakantie. :dance:

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb zeker al meer dan 15 jaar een creditcard met pincode. Ik heb de code echter nog nooit hoeven te gebruiken, niet in Europa en niet in Amerika. Maar.... het schijnt steeds meer nodig te zijn de pincode te gebruiken i.p.v. een handtekeninbg te zetten.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Luc1 schreef:Ook nog nooit pincode nodig gehad.

Wat belangrijker is : welke creditcard. Ik heb een Amex en Visa. Gebruik bij voorkeur Amex, omdat ik dan punten kan verzamelen. Maar wordt niet overal aanvaard : daarom ook een Visa.

Luc
Luc,

uit eigen ervaring zou ik zeggen niet welke maar hoeveel creditcards neem je mee. Ik had op mijn vakantie vorig jaar
gelukkig 2 mastercards bij me. En ik heb ze ook nodig gehad. Toen ik in wilde checken bij het hotel in Tropic ging het
mis. De 2 dames aan de receptie hadden dus iets verkeerd gedaan en mijn ABNAmro Mastercard was geblokkeerd.
Daar sta je nog niet een week van je vakantie voorbij de de creditcard waar je eigenlijk de hele vakantie mee wilt
doen geblokkeerd. :? En het was zaterdagavond dus in Nederland niemand meer bereikbaar. Gelukkig had ik nog een
Rabobank Mastercard bij me dus ik kon verder. Het hotel de volgende dag in Springdale bij Zion dus maar met mijn
Rabo mastercard ingecheckt. Dat was een andere dan bij het reserveren maar dat was geen probleem na uitleg
wat het probleem was. Toen maar in de nacht van zondag op maandag opgestaan en met ABN creditcardservice center
gebeld. Het was eigenlijk helemaal geen probleem, kaart was maar voor een dag geblokkkeerd omdat geprobeerd was
met verkeerde gegevens iets af te boeken. Na een dag wordt die blokkade dan automatisch opgeheven, wist ik veel.
Dat waren dus die 2 dames in het hotel in Tropic.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken het is dus altijd goed als je meerdere creditcards bij je hebt. :D

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb hem dit jaar een paar keer moeten gebruiken.
Het personeel had het daar nog nooit meegemaakt dat ze aan iemand met visa een pincode moesten vragen want blijkbaar is het daar nog niet zo ingeburgerd of zo.

Dus zorg zeker dat je die pincode kent.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

http://www.visa.nl/visavoorjou/buitenland/main.jsp

Ze hebben het alleen over Europa, niet over Amerika.
Dus daar zal het nog wel niet nodig zijn.

Ik heb al een paar jaar een creditcard van de ANWB, Die gebruik ik alleen in noodgevallen, dus als mijn ander card het niet doet. Ze verhogen trouwens steeds de limiet zonder dat ik daarom gevraagd heb.

Marjon
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Vorig jaar op Hawaii heb ik een keer proberen te betalen met mijn credit card (Mastercard). Er werd om een pin code gevraagd en er kon niet zonder die pin code worden betaald met mijn credit card. Het komt dus voor, ook in Amerika.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

De pincode heb je alleen nodig als je een nieuwe creditcard hebt met chip erop. Voor creditcard zonder zo'n chip [die van de postbank o.a.] heb je geen pincode nodig als je wil betalen. Geld opnemen is natuurlijk een ander verhaal, maar dat is zo duur dat je dat alleen in heel hoge nood zou willen doen. Mijn vriend heeft een creditcard met chip en hij weet zijn pincode ook en idd er is wel eens om gevraagd, ik heb een postbankcard zonder chip en bij mij is er nog nooit om gevraagd. Overigens "vraagt" de creditcard machine om een code, die registreert dus blijkbaar of je een nieuwe of een oude cc hebt.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

tcoppers schreef:Luc,

uit eigen ervaring zou ik zeggen niet welke maar hoeveel creditcards neem je mee.
Wel : ik heb er 3 : 2 Amex (waarbij een corporate) en een VISA.

Heb bij het tanken in de US al eens een kaart geblokkeerd : ik dacht slim te zijn en een random postcode ingevuld : in sommige gevallen blokkeert dit de kaart ! Wel maar enkele uren, maar toch.

mvg
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik heb één VISA kaart met Pin code, maar nog nooit nodig gehad. Wel vaak aan benzinestations de vraag gekregen om ZIP-code in te geven. En dat moet een 5 digit code zijn. Aangezien we in België een 4 digit code hebben, probeerde ik 01560 (1560 is mijn Zip Code), maar dat werkte is de meeste gevallen niet.

Ook een paar keer een zipcode uit california gebruikt, maar dat werkte ook niet.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb met mijn nieuwe creditcard mét chip al een paar keer moeten pinnen
in plaats van tekenen.

Dat was wel in Frankrijk, in Nederland gebruik ik mijn card nooit.
Maar in ieder geval toch de moeite om je pincode te onthouden.
16x USA / 30 staten
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Veusy schreef:Ik heb één VISA kaart met Pin code, maar nog nooit nodig gehad. Wel vaak aan benzinestations de vraag gekregen om ZIP-code in te geven. En dat moet een 5 digit code zijn. Aangezien we in België een 4 digit code hebben, probeerde ik 01560 (1560 is mijn Zip Code), maar dat werkte is de meeste gevallen niet.

Ook een paar keer een zipcode uit california gebruikt, maar dat werkte ook niet.

Hans
Meestal werkt 00000 wel!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik heb een creditcard van de Rabobank (dat is eigenlijk een Mastercard) en ik hoefde vorige maand in Amerika nergens mijn pincode te gebruiken.

Overigens zag ik, toen we eenmaal thuis waren, dat je de pincode van die Rabocard kunt wijzigen bij de geldautomaat. :!: Dat heb ik dus meteen gedaan, de pincode is nu hetzelfde als die van mijn bankpas. Weer een code minder om te onthouden!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ceetje schreef:
Veusy schreef:Ik heb één VISA kaart met Pin code, maar nog nooit nodig gehad. Wel vaak aan benzinestations de vraag gekregen om ZIP-code in te geven. En dat moet een 5 digit code zijn. Aangezien we in België een 4 digit code hebben, probeerde ik 01560 (1560 is mijn Zip Code), maar dat werkte is de meeste gevallen niet.

Hans
Meestal werkt 00000 wel!
Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél ;-)

Hilarisch eigenlijk :D . We hebben zelf maar 1 tankstation gehad waar naar zo'n code gevraagd werd. Gelukkig had ik hier al eens iets gelezen over Beverly Hills ;-)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Doockles schreef: Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél ;-)

Hilarisch eigenlijk :D . We hebben zelf maar 1 tankstation gehad waar naar zo'n code gevraagd werd. Gelukkig had ik hier al eens iets gelezen over Beverly Hills ;-)
Maar niet bij alle benzinepompen.
Over het algemeen werkt je eigen Nederlandse of Belgische postcode met een 0 er voor of soms er achter wel goed, op enkele merken na, de ARCO-pompen rijden wij voorbij omdat je daar met een buitenlandse CC altijd naar binnen moet.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Rob schreef:
Doockles schreef: Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél ;-)

Maar niet bij alle benzinepompen.
Over het algemeen werkt je eigen Nederlandse of Belgische postcode met een 0 er voor of soms er achter wel goed, op enkele merken na, de ARCO-pompen rijden wij voorbij omdat je daar met een buitenlandse CC altijd naar binnen moet.
Dat is ook onze ervaring, eigen postcode met een 0 ervoor heeft bij ons altijd gewerkt, het grapje met 90210 heeft bij ons alleen maar voor pompen gezorgt die op "tilt" sloegen en eerst weer een tijdje nodig hadden om te resetten.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer