Wij beschikken over een credit card met pin en eentje zonder pin. Is die laatste in de V.S. nog (vaak) te gebruiken

Marjon,vana schreef:Ik heb ook één pas met en één pas zonder pin.
Ik heb voor de zekerheid gisteren nog even naar Visa gebeld en ze sturen me met spoed een nieuwe pincode toe. Als het goed is heb ik hem maandag in de bus.
Misschien is het niet nodig in Amerika maar ik neem liever geen risico.
Marjon
Luc,Luc1 schreef:Ook nog nooit pincode nodig gehad.
Wat belangrijker is : welke creditcard. Ik heb een Amex en Visa. Gebruik bij voorkeur Amex, omdat ik dan punten kan verzamelen. Maar wordt niet overal aanvaard : daarom ook een Visa.
Luc
Wel : ik heb er 3 : 2 Amex (waarbij een corporate) en een VISA.tcoppers schreef:Luc,
uit eigen ervaring zou ik zeggen niet welke maar hoeveel creditcards neem je mee.
Meestal werkt 00000 wel!Veusy schreef:Ik heb één VISA kaart met Pin code, maar nog nooit nodig gehad. Wel vaak aan benzinestations de vraag gekregen om ZIP-code in te geven. En dat moet een 5 digit code zijn. Aangezien we in België een 4 digit code hebben, probeerde ik 01560 (1560 is mijn Zip Code), maar dat werkte is de meeste gevallen niet.
Ook een paar keer een zipcode uit california gebruikt, maar dat werkte ook niet.
Hans
Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wélCeetje schreef:Meestal werkt 00000 wel!Veusy schreef:Ik heb één VISA kaart met Pin code, maar nog nooit nodig gehad. Wel vaak aan benzinestations de vraag gekregen om ZIP-code in te geven. En dat moet een 5 digit code zijn. Aangezien we in België een 4 digit code hebben, probeerde ik 01560 (1560 is mijn Zip Code), maar dat werkte is de meeste gevallen niet.
Ook een paar keer een zipcode uit california gebruikt, maar dat werkte ook niet.
Hans
Maar niet bij alle benzinepompen.Doockles schreef: Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél
Hilarisch eigenlijk. We hebben zelf maar 1 tankstation gehad waar naar zo'n code gevraagd werd. Gelukkig had ik hier al eens iets gelezen over Beverly Hills
Dat is ook onze ervaring, eigen postcode met een 0 ervoor heeft bij ons altijd gewerkt, het grapje met 90210 heeft bij ons alleen maar voor pompen gezorgt die op "tilt" sloegen en eerst weer een tijdje nodig hadden om te resetten.Rob schreef:Maar niet bij alle benzinepompen.Doockles schreef: Zoals hierboven ergens gemeld: 90210 werkt wél
Hilarisch eigenlijk. We hebben zelf maar 1 tankstation gehad waar naar zo'n code gevraagd werd. Gelukkig had ik hier al eens iets gelezen over Beverly Hills
Over het algemeen werkt je eigen Nederlandse of Belgische postcode met een 0 er voor of soms er achter wel goed, op enkele merken na, de ARCO-pompen rijden wij voorbij omdat je daar met een buitenlandse CC altijd naar binnen moet.