Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon
- Jan - België
- Amerikafan
Grand Canyon
Enkele vragen omtrent ons bezoek aan de Grand Canyon volgende zomer.
Ik had gedacht om 's morgens de Scenic Desert View Drive te doen (volgens de website toegelaten met private vehicle) om een goeie indruk te krijgen van de South Rim.
Ik ben ook nog aan het overwegen om daarna een helikoptertour te doen (net gegoogled: ongeveer 90 EUR p.p. voor een vlucht van 45 minuten). M'n vraag was nu: is dit de moeite? M'n oma heeft dit 13 jaar geleden gedaan en zij zegt dat het zeker de moeite is, omdat je op die manier de GC in al z'n grootheid ziet. Wat is jullie mening hiervan?
De helikopter tour laten vallen en ipv daarvan wat rondwandelen of gewoon de Scenic Desert View Drive doen en daarna (rond de middag) doorrijden naar volgende bestemming? Of heb je andere bedenkingen/suggesties?
Alvast bedankt voor de feedback.
Jan
Ik had gedacht om 's morgens de Scenic Desert View Drive te doen (volgens de website toegelaten met private vehicle) om een goeie indruk te krijgen van de South Rim.
Ik ben ook nog aan het overwegen om daarna een helikoptertour te doen (net gegoogled: ongeveer 90 EUR p.p. voor een vlucht van 45 minuten). M'n vraag was nu: is dit de moeite? M'n oma heeft dit 13 jaar geleden gedaan en zij zegt dat het zeker de moeite is, omdat je op die manier de GC in al z'n grootheid ziet. Wat is jullie mening hiervan?
De helikopter tour laten vallen en ipv daarvan wat rondwandelen of gewoon de Scenic Desert View Drive doen en daarna (rond de middag) doorrijden naar volgende bestemming? Of heb je andere bedenkingen/suggesties?
Alvast bedankt voor de feedback.
Jan
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Grand Canyon
Wij hebben de helicoptertoer van 45 minuten bij Papillon gedaan en wij vonden het zeer de moeite waard! Ik zou m zeker doen!
Groetjes,
Carine
Carine
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb begrepen dat je na de Grand canyon richting Page gaat?
Dan rijd je al automatisch de desert View drive. Dit is namelijk de Drive die je naar de oostuitgang van Grand Canyon brengt.
Daar hoef je dus niet apart een ochtend voor in te plannen.
Hier kun je het goed op zien:
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... CAmap2.pdf
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... t-view.pdf
Marjon
Dan rijd je al automatisch de desert View drive. Dit is namelijk de Drive die je naar de oostuitgang van Grand Canyon brengt.
Daar hoef je dus niet apart een ochtend voor in te plannen.
Hier kun je het goed op zien:
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... CAmap2.pdf
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... t-view.pdf
Marjon
Je kan ook een fixed wing flight doen ipv van de heli. Velen (sommigen?) geven daar de voorkeur aan. Ik dacht dat die helivluchten maar 30 minuten duurden maar dat kan veranderd zijn. Trek er echter wel veel meer tijd voor uit. Naar het vliegveld, wachten etc. weer terug....Kan goed een morgen in beslag nemen alles bij elkaar. Dat heb ik van anderen gehoord en praat niet uit eigen ervaring. Misschien kan Sachasenne daar nog iets over zeggen.
Yeehaw.
Yeehaw.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De helicoptervluchten verschillen van maatschappij tot maatschappij. Wij hebben de imperial tour bij www.papillon.com gedaan. Duurt ongeveer 45 minuten.
Wij hadden op voorhand gereserveerd, zodat je een vast uur kan reserveren. Erg veel werd daar niet van afgeweken. In die 45 minuten zit het opstijgen en landen bij. Je krijgt een heel mooi zicht op de GC. Er wordt niet geland in de GC zelf, dat mag niet. Je vliegt over een heel ander stuk dan het gedeelte waar de toeristen zijn. Je volgt een heel stuk de colorado rivier. Het kost wel 200 dollar per persoon. Veel, maar we vonden het echt de moeite en de meeste mensen denk ik.
Op you tube staat er een filmpje van deze vlucht.
Je kan tot 24u op voorhand gratis cancelen. De service vonden wij best OK. Het is niet dat je jaarlijks in de GC komt. (wij toch niet) Daarom vonden we het zeker een must.
Met een heli heb je volgens mij veel meer zicht op de GC. In ene vliegtuig heb je kleine raampjes terwijl je in een heli echt langs alle kanten kan kijken. Nu, ik heb niet met ene vliegtuigje gevlogen, dus echt vergelijken kan ik niet.
Wij hadden op voorhand gereserveerd, zodat je een vast uur kan reserveren. Erg veel werd daar niet van afgeweken. In die 45 minuten zit het opstijgen en landen bij. Je krijgt een heel mooi zicht op de GC. Er wordt niet geland in de GC zelf, dat mag niet. Je vliegt over een heel ander stuk dan het gedeelte waar de toeristen zijn. Je volgt een heel stuk de colorado rivier. Het kost wel 200 dollar per persoon. Veel, maar we vonden het echt de moeite en de meeste mensen denk ik.
Op you tube staat er een filmpje van deze vlucht.
Je kan tot 24u op voorhand gratis cancelen. De service vonden wij best OK. Het is niet dat je jaarlijks in de GC komt. (wij toch niet) Daarom vonden we het zeker een must.
Met een heli heb je volgens mij veel meer zicht op de GC. In ene vliegtuig heb je kleine raampjes terwijl je in een heli echt langs alle kanten kan kijken. Nu, ik heb niet met ene vliegtuigje gevlogen, dus echt vergelijken kan ik niet.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-ontdekker
is het handige dezxe van te voren te boeken of gewoon ter plaatsen?
Hoi,
Wij zijn vorig jaar vanuit Las Vegas met de helicopter naar de GC gegaan. Naast de Colorado River zijn we geland waar we een champagne ontbijt kregen. Verder zat daar ook nog een smooth water raft trip achteraan. Kosten waren rond de $400,- p.p. Dit had ik voor geen goud willen missen.
Ik zou wel op voorhand boeken omdat het en voordeliger is en je zeker bent van een plaats.
Gr,
Frank
Wij zijn vorig jaar vanuit Las Vegas met de helicopter naar de GC gegaan. Naast de Colorado River zijn we geland waar we een champagne ontbijt kregen. Verder zat daar ook nog een smooth water raft trip achteraan. Kosten waren rond de $400,- p.p. Dit had ik voor geen goud willen missen.
Ik zou wel op voorhand boeken omdat het en voordeliger is en je zeker bent van een plaats.
Gr,
Frank
Web-log: http://fringswereld.punt.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij waren er een maandje geleden (dus rustiger dan nu, na 4th of July) en hadden gelukkig gereserveerd. Mensen die de middag ervoor kwamen (toen wij alleen even kwamen bevestigen) konden pas rond 11.00 uur mee. Wij hebben de kortste tocht gedaan met de heli, dan vlieg je een stuk over het bos en dan dwars over de Grand Canyon. Ik vond het prima, lang genoeg. Het is zo ongelooflijk indrukwekkend vanuit de heli, dat gevoel krijg je nog voor geen 10% bij de punten langs de Desert View Road (hebben wij ook gereden vanaf Page). Doen dus, reserveren en vliegen!!!
Groetjes, Jose
Wij waren er een maandje geleden (dus rustiger dan nu, na 4th of July) en hadden gelukkig gereserveerd. Mensen die de middag ervoor kwamen (toen wij alleen even kwamen bevestigen) konden pas rond 11.00 uur mee. Wij hebben de kortste tocht gedaan met de heli, dan vlieg je een stuk over het bos en dan dwars over de Grand Canyon. Ik vond het prima, lang genoeg. Het is zo ongelooflijk indrukwekkend vanuit de heli, dat gevoel krijg je nog voor geen 10% bij de punten langs de Desert View Road (hebben wij ook gereden vanaf Page). Doen dus, reserveren en vliegen!!!
Groetjes, Jose
De tocht die Frank heeft gedaan vanaf Las Vegas gaat niet naar GC National Park maar naar GC West. Er gaan geen heliflights vanaf Las Vegas naar south rim. Ik zal geen oordeel geven maar GC West en GCNP zijn 2 geheel verschillende plaatsen.
Yeehaw
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is bij ons al weer even geleden, maar wij vonden de helicoptervlucht zeer de moeite en het geld waard. Maar vergeet ook niet om de bus te nemen naar Hermits Rest en regelmatig uit te stappen, en loop ook vooral een stuk naar beneden, bv langs de Bright Angel Trail.
Marianne
Marianne
- Jan - België
- Amerikafan
Okay...eventjes alle posts gelezen.
Ik denk om de helikoptervlucht met Papillon te doen in de vroege voormiddag, en daarna wat rondwandelen/rondrijden richting Page + richting Monument Valley rijden in de namiddag...
Thx voor de feedback. Dit forum is ronduit fantastisch, period.
Ik denk om de helikoptervlucht met Papillon te doen in de vroege voormiddag, en daarna wat rondwandelen/rondrijden richting Page + richting Monument Valley rijden in de namiddag...
Thx voor de feedback. Dit forum is ronduit fantastisch, period.
- Jan - België
- Amerikafan
Was dit de "Imperial Air Tour"? (http://www.papillon.com/popris/show_cat ... lang=en-US). De andere tour (North Canyon Tour) duurt amper 25 minuten. Dat lijkt me wel erg weinig.sachasenne schreef:Wij hebben de helicoptertoer van 45 minuten bij Papillon gedaan en wij vonden het zeer de moeite waard! Ik zou m zeker doen!
Ben toch wat geschrokken van de prijs voor die Imperial Air Tour: $205 per persoon! Wij zijn met vijf volwassenen...da's 630 EUR voor 45 minuten! Het is idd wellicht de moeite, maar 630 euro???!! Ik zal hier toch nog eens goed over moeten nadenken (en m'n ouders vooral, gezien zij de trip betalen).
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het was de imperial tour.
Wij waren met 4 en ik heb ook een tijdje getwijfeld omdat het zoveel geld kost.
Maar mijn man wou m perse doen en ik dacht ook van: we komen er wss maar 1 keer.
Vooral onze oudste van 16 en mijn man waren dolenthousiast! De jongste van 9 vond het super met de heli te vliegen, maar was juist iets te jong om het indrukwekkende te begrijpen denk ik
Enfin, wetende wat ik nu weet, zouden we het zeker terug doen.
Maar mijn man wou m perse doen en ik dacht ook van: we komen er wss maar 1 keer.
Vooral onze oudste van 16 en mijn man waren dolenthousiast! De jongste van 9 vond het super met de heli te vliegen, maar was juist iets te jong om het indrukwekkende te begrijpen denk ik

Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-ontdekker
had mijn vraag ook al bij het andere topic over de vluchten in de grand canyon gezet, maar heeft iemand ervaring met de havasupai heli hiking tour? is flink aan de prijs maar als t de moeite waard is misschien het overwegen waard...
groet,
Marloes

groet,
Marloes
-
- Amerika-ontdekker
En zo zit ik te kijken naar een vlucht per vliegtuig.
www.grandcanyonairlines.com
Heeft iemand ier ervaring mee?
Misschien dat er iemand is die beiden(helikopter en vliegtuig) heeft gedaan en mij de verschillen in beleving uit kan leggen. Verschil zal er zijn aangezien de vlucht per vliegtuig circa de helft is ($99) van een vlucht per helikopter.
www.grandcanyonairlines.com
Heeft iemand ier ervaring mee?
Misschien dat er iemand is die beiden(helikopter en vliegtuig) heeft gedaan en mij de verschillen in beleving uit kan leggen. Verschil zal er zijn aangezien de vlucht per vliegtuig circa de helft is ($99) van een vlucht per helikopter.
- Jan - België
- Amerikafan
Bedankt voor je reactie. Ik heb net de prijs eens voorgelegd aan m'n ouders en m'n oma, en ze zeiden allebei dat het idd veel geld was, maar toch waren ze geïnteresseerd om het te doen. Vooral m'n oma...zij heeft dit namelijk al eens gedaan in '95 en zou het graag nog een keer opnieuw doensachasenne schreef:Ja, het was de imperial tour.

IS de Grand Canyon en andere parken gratis en hoeveel kost het ongeveer ander ?
doeii
doeii

Doeii??
Voor de entrees van Nationale Parken moet betaald worden. Bedragen zijn ongeveer tussen $ 10,-- en $ 25,--. Voor GCNP betaal je $ 25,-- Als je andere bedragen wil weten ga dan naar www.nps.gov. Je kan ook een America the Beautifulpass kopen voor $ 80,-- die toegang geeft tot NP's en NM"s en vele andere plaatsen maar geen State Parks. Hij is geldig voor een jaar. Zie ook de nps website. De AtB pass koop je het best bij de ingang van je eerste NP.
Yeehaw
Voor de entrees van Nationale Parken moet betaald worden. Bedragen zijn ongeveer tussen $ 10,-- en $ 25,--. Voor GCNP betaal je $ 25,-- Als je andere bedragen wil weten ga dan naar www.nps.gov. Je kan ook een America the Beautifulpass kopen voor $ 80,-- die toegang geeft tot NP's en NM"s en vele andere plaatsen maar geen State Parks. Hij is geldig voor een jaar. Zie ook de nps website. De AtB pass koop je het best bij de ingang van je eerste NP.
Yeehaw
Yeehaw schreef:Doeii??
Voor de entrees van Nationale Parken moet betaald worden. Bedragen zijn ongeveer tussen $ 10,-- en $ 25,--. Voor GCNP betaal je $ 25,-- Als je andere bedragen wil weten ga dan naar http://www.nps.gov. Je kan ook een America the Beautifulpass kopen voor $ 80,-- die toegang geeft tot NP's en NM"s en vele andere plaatsen maar geen State Parks. Hij is geldig voor een jaar. Zie ook de nps website. De AtB pass koop je het best bij de ingang van je eerste NP.
Yeehaw
is dat voordelig 80 dollar, als je maar 14 dagen er bent en n paar parken af gaat? thx mate
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dat ligt er aan welke nationale parken en monumenten jullie willen bezoeken.RonaldD schreef:is dat voordelig 80 dollar, als je maar 14 dagen er bent en n paar parken af gaat? thx mateYeehaw schreef:Doeii??
Voor de entrees van Nationale Parken moet betaald worden. Bedragen zijn ongeveer tussen $ 10,-- en $ 25,--. Voor GCNP betaal je $ 25,-- Als je andere bedragen wil weten ga dan naar http://www.nps.gov. Je kan ook een America the Beautifulpass kopen voor $ 80,-- die toegang geeft tot NP's en NM"s en vele andere plaatsen maar geen State Parks. Hij is geldig voor een jaar. Zie ook de nps website. De AtB pass koop je het best bij de ingang van je eerste NP.
Yeehaw
Kijk op de door Yeehaw geplaatste link in de quote. Daarmee ga je naar de website van de NPS (National Park Service) en daar kan je alle parken virtueel bezoeken en de entreeprijzen vinden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht