Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
graag feedback route British Columbia en Washington State
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: graag feedback route British Columbia en Washington State
vanuit Forks naar Mount St. Helens (Johnston Ridge, Hoffstadt Bluff Center)
Dat is volgens S&T 231,2 mile met 4:42 zuivere reistijd.
Gezien de vele mooie dingen die je onderweg tegenkomt wordt dat wel een drukke dag denk ik.
Kijk eens naar ons verslag van 2006 toen hebben ze dit sturk andersom gedaan.
Rob
Dat is volgens S&T 231,2 mile met 4:42 zuivere reistijd.
Gezien de vele mooie dingen die je onderweg tegenkomt wordt dat wel een drukke dag denk ik.
Kijk eens naar ons verslag van 2006 toen hebben ze dit sturk andersom gedaan.
Rob
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rob, ik heb jullie verslag inderdaad een tijdje geleden al gelezen, en ik denk ook dat we maar snel snel door heel mooi gebied crossen om toch maar Mount Saint Helens en Mount Rainier op te nemen in de planning. Een gevaar dat bij veel planningen ontstaat, vrees ik.
Daarom ga ik heel de planning eens herbekijken, laten we mogelijk die 2 bergen maar vallen en brengen we wat meer tijd door in de omgeving van Olympic NP.
Wordt vervolgd!
Daarom ga ik heel de planning eens herbekijken, laten we mogelijk die 2 bergen maar vallen en brengen we wat meer tijd door in de omgeving van Olympic NP.
Wordt vervolgd!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij slaan Mount Rainier ook over Elke. We bezoeken alleen Mount St helen.
Je moet inderdaad keuzes maken.
Marjon
Je moet inderdaad keuzes maken.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Resultaat van mijn gepuzzel:
dag 6: maandag 21 juli Victoria -> Port Angeles
Nog een paar uur tijd in Victoria
15.00u: ferry Victoria -> Port Angeles, aankomst 16.30 u
overnachting Port Angeles
dag 7: dinsdag 22 juli Port Angeles
vanuit Port Angeles over een scenic highway bezoek aan Hurricane Ridge
via de WA-112 naar Clallam Bay
door naar Neah Bay / Cape Flattery
en terug naar Port Angeles voor overnachting
dag 8: woensdag 23 juli Port Angeles -> Forks
Vanuit Port Angeles over de scenic highway US-101 naar Lake Crescent
Storm King Info Station
trail naar de Marymere Falls (= ong. 1,5 uur)
verder naar Sol Duc Falls (= ong. 12,5 miles) en daar nog een wandeling doen
verder via de US-101 en de WA-110 naar La Push/ Rialto Beach
en dan door naar Forks waar we overnachten
Dag 9: donderdag 24 juli Forks -> ?
via US-101 en Upper Hoh Road bezoek aan Hoh Rain Forest:
visitor Center
Hall of Mosses
Spruce nature trail
via de US-101 Ruby Beach en Beach nr. 4
Overnachting ergens in de buurt, eventueel http://www.rainforestresort.com/index.htm als er nog plaats is.
Dag 10: vrijdag 25 juli ? -> Seattle
Lake Quinault: visitor Center
Sitka Spruce Tree
wandelingen
over US-101 naar Aberdeen, US-12 en WA-8 naar Olympia (ong. 1uur)
Olympia – Tacom (ong. 40 minuten)
Tacoma – Seattle (ong. 40 minuten)
overnachting in Seattle
En hier pikken we dan gewoon weer aan op onze originele route zoals in het eerste bericht van dit topic.
dag 6: maandag 21 juli Victoria -> Port Angeles
Nog een paar uur tijd in Victoria
15.00u: ferry Victoria -> Port Angeles, aankomst 16.30 u
overnachting Port Angeles
dag 7: dinsdag 22 juli Port Angeles
vanuit Port Angeles over een scenic highway bezoek aan Hurricane Ridge
via de WA-112 naar Clallam Bay
door naar Neah Bay / Cape Flattery
en terug naar Port Angeles voor overnachting
dag 8: woensdag 23 juli Port Angeles -> Forks
Vanuit Port Angeles over de scenic highway US-101 naar Lake Crescent
Storm King Info Station
trail naar de Marymere Falls (= ong. 1,5 uur)
verder naar Sol Duc Falls (= ong. 12,5 miles) en daar nog een wandeling doen
verder via de US-101 en de WA-110 naar La Push/ Rialto Beach
en dan door naar Forks waar we overnachten
Dag 9: donderdag 24 juli Forks -> ?
via US-101 en Upper Hoh Road bezoek aan Hoh Rain Forest:
visitor Center
Hall of Mosses
Spruce nature trail
via de US-101 Ruby Beach en Beach nr. 4
Overnachting ergens in de buurt, eventueel http://www.rainforestresort.com/index.htm als er nog plaats is.
Dag 10: vrijdag 25 juli ? -> Seattle
Lake Quinault: visitor Center
Sitka Spruce Tree
wandelingen
over US-101 naar Aberdeen, US-12 en WA-8 naar Olympia (ong. 1uur)
Olympia – Tacom (ong. 40 minuten)
Tacoma – Seattle (ong. 40 minuten)
overnachting in Seattle
En hier pikken we dan gewoon weer aan op onze originele route zoals in het eerste bericht van dit topic.
Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Elke, begrijp ik het goed dat je in Tofino nog geen overnachting geboekt hebt? Als dat zo is raad ik je aan nog snel iets te zoeken.
Wij zijn er toevallig het hele weekend mee bezig geweest voor 26-28 juli. Het is er erg druk en het meeste zit vol.
Wij zijn er toevallig het hele weekend mee bezig geweest voor 26-28 juli. Het is er erg druk en het meeste zit vol.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En gelijk heb je! Ben er heel de avond mee bezig geweest, heb meer dan 20 plaatsen gecontacteerd!
We kunnen voor $470 voor 2 nachten nog terecht in een Best Western... en voor 440 had ik ook nog iets gevonden. Maar dat heb ik nog niet vastgelegd. Zulke prijzen!
Als je er nou iets speciaals voor had, maar een gewone Best Western...
Daar ga ik nog eens een nachtje over slapen. (en ach, ik zal wel moeten, want het is niet dat er daar vele andere mogelijkheden zijn, ik heb in Ucluelet ook al gekeken. Noppes. Ik kan toch moeilijk gaan uitwijken tot in Port Alberni?!
Dus: tips zijn welkom!
* Edit om 2.17 AM: ik heb net het Best Western geboekt via hotels.com, aan $ 216 + taxes per nacht.
We kunnen voor $470 voor 2 nachten nog terecht in een Best Western... en voor 440 had ik ook nog iets gevonden. Maar dat heb ik nog niet vastgelegd. Zulke prijzen!

Dus: tips zijn welkom!
* Edit om 2.17 AM: ik heb net het Best Western geboekt via hotels.com, aan $ 216 + taxes per nacht.

Elke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach Elke, je moet gewoon in Euro's denken, dan is het maar €135 per nachtkastelke schreef: * Edit om 2.17 AM: ik heb net het Best Western geboekt via hotels.com, aan $ 216 + taxes per nacht.![]()

Ik schrik me ook dood van de prijzen op Vancouver Island en omgeving.

Marjon
-
- Amerikafan
Voor Tofino zou je ook kunnen kijken op de campgrounds, bijvoorbeeld Crystal cove. De meeste verhuren ook cabins. Deze zijn redelijk luxe (met bubbelbad op het terras bijvoorbeeld) en dus ook behoorlijk aan de prijs, maar wellicht goedkoper dan wat je nu gezien hebt.
Groetjes, Skanda
Groetjes, Skanda
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je, voor de rest van de reis is het niet zo erg of je nou 15 km verder naar noord, oost, zuid of west moet uitwijken om een overnachtingsplaats te vinden. Keuze zat. Maar Vancouver Island in de buurt van Tofino lijkt wel geisoleerd gebied te zijn...
Aangezien onze planning daar redelijk 'strak' in tijd is, wil ik niet teveel tijd verliezen met rondrijden van hotel naar bestemming.
zo'n campground: dan moet ik slaapzakken en zo aanschaffen, veronderstel ik? Dan zal het ook niet zoveel goedkoper uitkomen dan nu.
Als er dus nog mensen zijn die een lijst zoeken van hotels/motels/B&B in Tofino, geef maar een seintje, ik heb er een heleboel!
Aangezien onze planning daar redelijk 'strak' in tijd is, wil ik niet teveel tijd verliezen met rondrijden van hotel naar bestemming.
zo'n campground: dan moet ik slaapzakken en zo aanschaffen, veronderstel ik? Dan zal het ook niet zoveel goedkoper uitkomen dan nu.
Als er dus nog mensen zijn die een lijst zoeken van hotels/motels/B&B in Tofino, geef maar een seintje, ik heb er een heleboel!
Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Tja de prijzen zijn daar echt aburd. Een B&B beginnen loont de moeite hoor. In de prijsklasse $ 300-450 is nog volop keuze
En als je dan wat goedkopers vind (inmiddels vonden wij $ 160 al zéér acceptabel) is het vaak nog een minimum stay van 3 dagen.
Wij betalen nu 160 p.n. maar het is met een zéér uitgebreid ontbijt, eigen ingang, wifi, bbq-plaats (jippie geen camper en toch een keer bbq), super uitzicht etc.
Ik heb nog wel adressen van B&B in Ucelet (of hoe heet dat dorp) en Tofino die ik niet via de algemene B&B site gevonden heb. ik kan de prullebak van de mailbox nog ff op zijn kop zetten, mogelijk dat je die nog kan proberen. kun je de Best Western annuleren (in onze hele zoektocht zijn wij de b.w. niet tegengekomen,...)

Wij betalen nu 160 p.n. maar het is met een zéér uitgebreid ontbijt, eigen ingang, wifi, bbq-plaats (jippie geen camper en toch een keer bbq), super uitzicht etc.
Ik heb nog wel adressen van B&B in Ucelet (of hoe heet dat dorp) en Tofino die ik niet via de algemene B&B site gevonden heb. ik kan de prullebak van de mailbox nog ff op zijn kop zetten, mogelijk dat je die nog kan proberen. kun je de Best Western annuleren (in onze hele zoektocht zijn wij de b.w. niet tegengekomen,...)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, Best Western wordt blijkbaar door de 'natives' uitgebaat daar in Tofino, dus we steunen er een goed doel mee, zullen we maar denken...
Wat niet wegneemt: je mag me altijd jullie adresje eens doorgeven, want dat klinkt ook wel heel gezellig!
Wat niet wegneemt: je mag me altijd jullie adresje eens doorgeven, want dat klinkt ook wel heel gezellig!
Elke
Je zal misschien hier ook al hebben gekeken: http://www.bbcanada.com/bb_search_resul ... ral=tofino
Ik ben een paar weken geleden ook op vancouver island geweest en wij liepen tegen hetzelfde probleem: niets betaalbaars te vinden in tofino en bijna overal was een minimaal verblijf van 2 nachten verplicht. Wij zijn toen uitgeweken naar Ucluelet om te overnachten (wat nog steeds $150 dollar was
)
De volgende nacht overnachtten we in Nanaimo voor $70 in het beste B&B ooit, een heel appartement voor onszelf met uitzicht over zee en een heerlijk ontbijtje... zo zie je maar dat geld niets zegt. Jammer dat je niet in Nanaimo overnacht, anders had ik je er zo heen gestuurd
Ik ben even kwijt hoelang je nu in Seattle bent of of je er uberhaupt nog heen gaat, maar ik zou het zeker niet overslaan! Ben een beetje bevooroordeeld omdat ik er nu al een paar maanden zit, maar ik vind het een geweldige stad! Als je weinig tijd hebt zou ik de underground tour overslaan, die vond ik erg tegenvallen. Het is echt niets meer dan een paar vochtige kelders, ik zou dan eerder kiezen voor Kerry park (met vanuit daar een ansichtkaart uitzicht van downtown seattle en met een beetje geluk ook Mount Rainier) en het sculpture park aan het water, of naar buitenwijken als Fremont en Ballard.
Veel plezier met plannen, ik heb veel van je route in mijn maanden hier ook bezocht, het is hier echt prachtig

De volgende nacht overnachtten we in Nanaimo voor $70 in het beste B&B ooit, een heel appartement voor onszelf met uitzicht over zee en een heerlijk ontbijtje... zo zie je maar dat geld niets zegt. Jammer dat je niet in Nanaimo overnacht, anders had ik je er zo heen gestuurd

Ik ben even kwijt hoelang je nu in Seattle bent of of je er uberhaupt nog heen gaat, maar ik zou het zeker niet overslaan! Ben een beetje bevooroordeeld omdat ik er nu al een paar maanden zit, maar ik vind het een geweldige stad! Als je weinig tijd hebt zou ik de underground tour overslaan, die vond ik erg tegenvallen. Het is echt niets meer dan een paar vochtige kelders, ik zou dan eerder kiezen voor Kerry park (met vanuit daar een ansichtkaart uitzicht van downtown seattle en met een beetje geluk ook Mount Rainier) en het sculpture park aan het water, of naar buitenwijken als Fremont en Ballard.
Veel plezier met plannen, ik heb veel van je route in mijn maanden hier ook bezocht, het is hier echt prachtig

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip!
Ucluelet was geen oplossing, zat ook al vol.
Ucluelet was geen oplossing, zat ook al vol.
Elke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Elke
Wij hebben gisteren de hele dag in Vancouver doorgebracht. Leuke stad.
Eerst zijn we naar Capilano Bridge geweest, heel mooi en ook de tree top wandeling is een aanrader. Ga niet te laat want toen wij weggingen werd het al aardig druk en dat lijkt me minder leuk. Wij waren er om ong. half tien.
Daarna zijn we naar Robson Street gereden. Heel leuk en druk. we hebben er een uurtje rondgelopen en Ger heeft zijn slag geslagen bij Tommy Hilfiger die 40 en 50 % korting had.
Daarna zijn we snel de drukte ontvlucht, wij zijn duidelijk geen stadsmensen. We zijn naar Stanley Park gereden en daar hebben we enorm genoten.
We zijn naar Prospect Point gereden en hebben de auto neergezet. Met de free shutlle zijn we het hele park doorgegaan.
Heel leuk , overal skatende, fietsende, wandelende en zonnende mensen. Het was heerlijk zonnig dus we hebben bij Tird Beach een tijdje heerlijk op het strand gezeten,.
Wat ons betreft was Stanley park het hoogtepunt van Vancouver. Niet overslaan dus.
's avonds hebben we heelijk gegeten bij Earls op Marine Drive in North Vancouver. Links naast Denny's .
Een heel leuk restaurant met gezellig terras. Heel druk en vooral de mannen zullen het leuk vinden. Alle mooie meiden van Vancouver lopen daar met strakke jurkjes en hoge hakken te bedienen.
Het eten was heerlijk en vooral van het toetje kwijl ik nu nog. Als je er ooit komt probeer de coconut Cream Pie, mmmmmmmm...
Wij gaan nu de Rockies in. ik weet niet of we daar internet hebben dus ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie.
Groetjes Marjon
Wij hebben gisteren de hele dag in Vancouver doorgebracht. Leuke stad.
Eerst zijn we naar Capilano Bridge geweest, heel mooi en ook de tree top wandeling is een aanrader. Ga niet te laat want toen wij weggingen werd het al aardig druk en dat lijkt me minder leuk. Wij waren er om ong. half tien.
Daarna zijn we naar Robson Street gereden. Heel leuk en druk. we hebben er een uurtje rondgelopen en Ger heeft zijn slag geslagen bij Tommy Hilfiger die 40 en 50 % korting had.
Daarna zijn we snel de drukte ontvlucht, wij zijn duidelijk geen stadsmensen. We zijn naar Stanley Park gereden en daar hebben we enorm genoten.
We zijn naar Prospect Point gereden en hebben de auto neergezet. Met de free shutlle zijn we het hele park doorgegaan.
Heel leuk , overal skatende, fietsende, wandelende en zonnende mensen. Het was heerlijk zonnig dus we hebben bij Tird Beach een tijdje heerlijk op het strand gezeten,.
Wat ons betreft was Stanley park het hoogtepunt van Vancouver. Niet overslaan dus.
's avonds hebben we heelijk gegeten bij Earls op Marine Drive in North Vancouver. Links naast Denny's .
Een heel leuk restaurant met gezellig terras. Heel druk en vooral de mannen zullen het leuk vinden. Alle mooie meiden van Vancouver lopen daar met strakke jurkjes en hoge hakken te bedienen.
Het eten was heerlijk en vooral van het toetje kwijl ik nu nog. Als je er ooit komt probeer de coconut Cream Pie, mmmmmmmm...
Wij gaan nu de Rockies in. ik weet niet of we daar internet hebben dus ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie.
Groetjes Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had hier ondertussen ook het kaartje van die free shuttle bus afgeprint. Lijkt me leuk om dat te doen, en dan kan je nadien nog beslissen om een bepaald deel wat extra te bezoeken.vana schreef:Wee zijn naar prospect Point gereden en hebben de auto neergezet. met de free shutlle zijn we het hele park doorgegaan.
Mee opgenomen in het lijstje!vana schreef: 's avonds hebben we heelijk gegeten bij Earls op Marine Drive in North Vancouver. Links naast Denny's .
Leuk dat Vancouver al zo mee is gevallen voor jullie!
Elke
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En zo krijgen we toch een liveverslag van Marjon! Keep it coming!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Heel herkenbaar. Zeggen geen verslag bij te houden en toch steeds berichten posten op het forum. (Dat zei ik vorig jaar ook en maakte op het forum toch ook een klein verslag van onze reis.)nieuwenoord schreef:En zo krijgen we toch een liveverslag van Marjon! Keep it coming!

Maar Marjon, vooral doorgaan hoor met berichten posten over jullie reis.
Deze tips van jou heb ik inmiddels ook genoteerd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo, het is zo ver, morgenochtend vertrekken we.
Ik zal proberen af en toe eens een berichtje na te laten hier, maar we delen 1 laptop met 3 personen...
Ik zal proberen af en toe eens een berichtje na te laten hier, maar we delen 1 laptop met 3 personen...
Elke
-
- Amerika-expert
Heel veel plezier en een goede reis gewenst Elke!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 3249 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA
-
- 19 Reacties