Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument valley de moeite waard zonder tour?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
usa2008
Amerikafan

Monument valley de moeite waard zonder tour?

Bericht door usa2008 »

Wij hebben monument valley in onze route staan, maar nu twijfel ik wat. Wij reizen met een motorhome en kunnen dus niet de self drive tour doen. De georganiseerde tocht lijkt me wat lang en daar las ik op dit forum, geloof ik, dat deze niet echt leuk is. Ook zou de tour duur zijn. Eigenlijk ben ik ook niet zo van de georganiseerde tours. Is het nu wel mooi genoeg om MV in onze route te houden of moeten we toch de tour doen? Wat vinden jullie?

Edda.
Harley
Amerikafan

Re: Monument valley de moeite waard zonder tour?

Bericht door Harley »

wij hebben een prive tour gedaan , alleen wij 2 in een jeep met een indiaanse gids. Tour duurt 3 uur en is echt de moeite, je komt op plekken waar je alleen niet mag komen je krijgt veel uitleg en je kan alles vragen wat je maar wilt weten. Prijs was in 2004 geloof ik iets van 85 dollar. Wij vonden dat niet te veel voor zulke ervaring;
groetjes
Rita
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Wij hebben vorig jaar de guided tour gedaan en ondanks de warmte en het (rode) stof, was het zeker 1 van de hoogtepunten van de reis. Op sommige plekken mag je volgens mij zonder begeleiding niet komen en ik vond het zelf wel leuk om te horen dat al die bergen met een bijzondere vorm een naam hadden (ook weer snel vergeten).
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Wij hebben Monument Valley zelf met de auto gedaan en ik vond dat enorm leuk! Je kan gaan en staan waar je wilt en er is geen tijdslimiet. Je ziet ook zonder tour enorm mooie plekken!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik kwam in 2005 ook wel campers tegen die door MV reden,dus misschien is dat een (voorzichtige) optie.

Zonder tour is het best mooi om te zien,maar als het ver buiten de route ligt zou ik er dan absoluut niet heen rijden.
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Wij vonden vorig jaar de prijs van een tour ook te duur, we waren met ons zessen dat keer 50 euro was ongeveer 300 euro.
Toen we bij het visiters centrum aan kwamen zagen we ook campers rijden op de route door Monument Valley na wat geinformeerd te hebben zijn we de route opgereden tot aan de paarden verhuur net bij het begin van de lus dit was prima te doen. Een enorme leuke ervaring en erg spannend, één van de hoogte punten van onze Amerika vakantie.

groet Stema
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Tja,... monument valley.....
De een vind het mooi,.... wij vonden er niets aan. Nu zijn we ook allergisch voor dingen die te touristisch zijn. Wij vonden de 10 dollar voor de entree al te veel. Na een halfuurtje zijn we gevlucht.

vrolijke groetjes uit denver,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Afgelopen vakantie zijn we wel in de Valley of the Gods geweest [3 jaar geleden niet] en ik vond het echt de moeite waard. Het hoogtepunt van de vakantie was de paardentoer door dit gebied. Prachtig, we waren maar met z'n tweeën en onze gids en een veulen én nog drie hondjes. Het is de mooiste rit die ik ooit gemaakt heb. Je hoeft overigens niet te kunnen rijden, maar als je het leuk vind dan ga je wel in draf en galop. Daarnaast vertelde de gids nog veel over de levenswijze en cultuur. Echt de moeite waard, wil je reserveren? Boek dan beneden bij de paarden, want boven bij de parkeerplaats is het duurder :stupid:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
jor
Amerika-ontdekker

Bericht door jor »

Ook wij zijn vorig jaar met de camper de onverharde weg opgereden. Dit hebben we gedaan met een 9 meter lange Cruise America
camper omdat we de prijs veel te hoog vonden. Door rustig te rijden en goed uit te kijken voor de grote gaten en bulten is het
ideaal rijden. De voordelen ten op zichte van een begeleide tour: geen last van stof omdat je in tegenstelling tot de jeeps van
de indianen in een dichte cabine zit. Ook heb je het lekker koel omdat er airco is, wat de open cabines van de indianenjeepjes niet
hebben. Ook kun je stilstaan op de plaatsen waar jij dat wilt. Ten slotte geeft het ook wel een kick om met een grote camper waarmee je
niet verzekerd bent op een onverharde weg te rijden terwijl andere mensen dit overlaten aan een jeep.
Wel moet ik zeggen dat Monument Valley ook zonder deze tour al een beleving op zich is. Vooral het punt op de weg die regelrecht naar
Monument Valley loopt en dat je telkens weer tegenkomt op foto's en video's, in het echt te zien.
Boothill Graveyard Tombstone:

He was right
We was wrong
But we strung him up
and now he's gone
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Dank je wel Jor, voor je verslagje. Het was net voldoende om het ook zelf met een camper aan te durven. Moet je voor deze rit ook nog ergens een toegangsbewijs kopen, en zo ja waar dan? Betaal je dan per voertuig of p.p. een bedrag?
jor
Amerika-ontdekker

Bericht door jor »

Nee je betaalt alleen voor de toegang tot het park, en niet speciaal voor de onverharde weg. Aan het begin van de onverharde weg is ook een camping.
Nou ja... Camping. Gewoon een horizontaal braakliggend terrein zonder voorzieningen op een picknicktafel na. Maar wel harstikke leuk om midden tussen de rotsen in Monument Valley te overnachten. Deze camping kost $5,- per nacht. 's Nachts als je dan wakker wordt en je kijkt even door het raampje naar buiten en ziet dan in het maanlicht de bekende rotsen van Monument Valley, dan weet je waarom ik dit persoonlijk een heel erg mooie slaapgelegenheid vindt.
Boothill Graveyard Tombstone:

He was right
We was wrong
But we strung him up
and now he's gone
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik ga nog even twijfelen. Wij hebben een road bear camper en die schijnen nogal een strenge controle te hebben. Al dat rode stof vind je natuurlijk wel weer terug in de camper. Uit ervaring weet ik wel dat je vaak makkelijk met een camper op onverharde wegen kan rijden.

Edda
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

wij durfden de weg niet aan met onze camper, maar hebben ipv daarvan de wild cat trail gelopen.
Ook heel mooi om zo alleen in dit bijzondere gebied te wandelen.
De primitive campground is echt een aanrader, wij hebben er ook gestaan en het was een geweldige ervaring, misschien wel het mooiste van onze reis; zonsondergang en opgang in monument valley.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

usa2008 schreef:Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik ga nog even twijfelen. Wij hebben een road bear camper en die schijnen nogal een strenge controle te hebben. Al dat rode stof vind je natuurlijk wel weer terug in de camper. Uit ervaring weet ik wel dat je vaak makkelijk met een camper op onverharde wegen kan rijden.

Edda
Nou onze camper is op dit moment helemaal geel van de stuifmeel van de dennenbomen. Het zit echt overal :( .
De stof die we hebben op gelopen in de desert is helemaal weg. Ik zou me daar niet druk om maken.

Vrolijke groetjes uit Denver,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Tour in Jeep paar jaar geleden gemaakt daar, vond het top! Zou zeker niet met mijn camper er in rijden, een stuurfout en de rekening is vel male hoger als dat het jeep tourtje kost.
can't wait to travel again.....
T4
Amerika-ontdekker

Bericht door T4 »

Wij waren er in maart, met een tour van 3 uur. We dachten nog even dat het niet zo druk was: wijzelf plus een gezin van 4 vanaf de campground, maar hadden niet gerekend op de gasten van Goulding's lodge. Uiteindelijk zaten we met 19 man in zo'n busje. Nou houden wij daar ook niet zo van, maar je komt wel overal, je hoort veel verhalen en de namen van de rotsen (The Elephants en the Dragon vond ik persoonlijk erg leuk). Dus dat "Japanse" gevoel (allemaal uistappen, foto's maken en filmen en weer snel instappen op weg naar de volgende stop :roll: ) hebben we maar voor lief genomen. Achteraf waren we blij dat we niet met de camper Monument Valley zijn ingegaan, we troffen tijdens de tour 3 (!) auto's aan met een lekke band, 1 huurauto had zelfs 2 lekke banden (en dan heb je dus een probleem). Voor die laatste moest er dan ook hulp geregeld worden door onze gids. Voorzichtig rijden dus!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben de rit gereden met een 4x4 en waren al blij dat we geen gewone auto hadden. Ik zou de rit absoluut niet aanraden met een camper, zeker niet omdat je onvezekerd bent.
Vooral het eerste stuk was heel erg hobbelig en steil met allemaal losse stenen. Ik heb het net nog op film terug gezien, we hobbelden alle kanten uit.

Marjon
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Deze 17 mijl rijden met een camper? Ik vind het persoonlijk wel wat gewaagd hoor...... Wij hebben deze route door MV in 2006 zelf gereden met een Taurus en dat was vaak al even heel goed passen en meten om niet door de kuilen te hoeven rijden. Wij hebben zelfs een personenauto zien staan die door de as gezakt was ( kuiltje over het hoofd gezien)......

Wij vonden MV wel een prachtig park, dus mocht je zelf niet een auto hebben, dan zou ik zeker een tour aanraden om al dat moois te bekijken.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Weet iemand waar je het beste een tour met een indianenjeep kunt boeken en heb je hierin nog een keus?

Enne wij hebben een cabin gereserveerd bij gouldings maar ik kan nergens vinden waar die ergens liggen , waar moet je je melden?
Ik heb zelfs gezocht op google maps of ik ze non zien liggen, maar kon niks vinden.

Gr. marian
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

M&M+D schreef:...Enne wij hebben een cabin gereserveerd bij gouldings maar ik kan nergens vinden waar die ergens liggen , waar moet je je melden?
Ik heb zelfs gezocht op google maps of ik ze non zien liggen, maar kon niks vinden.

Gr. marian
Hier zie je de campground, het grootste gebouw (bij de ingang van de campground) is het gebouw waar je je moet melden voor o.a de sleutel.
De cabins liggen op dit plaatje links boven in de hoek van de campground,
je ziet ze bijna niet op deze sattelietfoto omdat ze bruine daken hebben.
Laatst gewijzigd door Emenem op 25 jun 2008, 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer