Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gepland reis jij?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tinkerbell
Amerikakenner

Re: Hoe gepland reis jij?

Bericht door Tinkerbell »

thebes schreef:
Wij zorgen dat we al rond vier uur 's middags in de overnachtingsplaats aankomen. Dan is er altijd plek. We hebben bij onze vier op-de-bonnefooi-reizen (behalve dus in West Yellowstone jl. sept.) ALTIJD bij het eerste hotel waar we aanklopten, succes gehad. Zelfs in druk bezochte plaatsen als Death Valley, Springdale, Bryce en Tusayan. Maar we zijn dan ook slechts met ons tweetjes en buiten het hoogseizoen.
Ik wil gewoon van te voren weten hoe en wat en ben vrij critisch bij het uitzoeken van een hotel.

Ieder zijn meug nietwaar. :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Tinkerbell schreef:
thebes schreef:

Ik wil gewoon van te voren weten hoe en wat en ben vrij critisch bij het uitzoeken van een hotel.

Idem dito :)
Groetjes,
Carine
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Persoonlijk plan ik alles! haha
Ik vind het gewoon erg leuk om alles uit te zoeken.. wat is er allemaal, en wat kan je allemaal doen en wat mag je niet missen etc...

Of we ons aan de planning houden is een tweede, maar ik vind het leuk om te doen.. en dan heb je in elk geval alle informatie bij de hand.. mocht het een dag gaan regenen of iets dergelijks heb ik altijd een noodplan etc.

Vorig jaar zijn wij namelijk compleet onvoorbereid vertrokken naar Zuid Frankrijk.. we hadden om 1 uur snachts besloten om maar op vakantie te gaan en om 5 uur de volgende ochtend zaten we in de auto.. niets voorbereid dus..

Nou dat hebben we geweten hoor.. we wisten absloot niet wat we daar konden doen en de eerste twee dagen zijn we alleen maa bezig geweest met zoeken naar informatie.. achteraf genoeg gedaan hoor.. maar voortaan plan ik het toch allemaal wel :)
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jazzkat »

Wij gaan ook altijd goed gepland op vakantie, alle hotels liggen vast. En op sommige dagen heb ik ook al een planning gemaakt wat wij willen zien en gaan doen. Ik vind dat erg prettig en geruststellend. Maar ik wil en ben flexibel genoeg op wat af te wijken van de dagplanning. En onze dagplanning is volgens mij niet overvol, dus kunnen we met een gerust hart ergens wat langer blijven of nog wat extra dingen bekijken of doen.
Maar het lijk mij persoonlijk helemaal niks om niet te weten waar je de volgende dag slaapt en of je wel kan slapen :D
En de voorpret wat je kan gaan zien en welke route je gaat rijden is helemaal geweldig :dance:

Fiona
Live the life you love
Love the life you live
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier nog iemand die alle hotels in ieder geval vantevoren boekt. Ik wil toch graag verzekerd zijn van een goede en niet al te dure overnachtingsplek. Wat dat betreft ben ik een groot fan van TripAdvisor. Natuurlijk moet je niet alles daar geloven, maar ik heb dan toch de "waar rook is, is vuur"-gedachte: als van de 10 reviews er 6 zeggen "niet doen", dan is dat voor mij reden genoeg om dat hotel/motel te vermijden.

In het verleden hebben we al vaker op de bonnefooi gereisd, waarbij we in de meest vreselijke motels zijn terecht gekomen (o.a. met douches waar ik nog te vies van was om zelfs met badslippers aan te douchen, hoe zeer ik daar ook naar verlangde), of in hele dure hotels omdat er nu eenmaal niets anders vrij was.

Om die stress en het ongemak te voorkomen plan ik de overnachtingen vantevoren.

Qua inhoud van de dag maak ik een grove planning, waarbij ik voldoende ruimte laat voor de "unexpected encounters" onderweg: als je iets aparts of iets moois tegen komt, dan moet er wel voldoende ruimte in het schema zitten om daar wat tijd door te brengen.

Wat dat betreft ga ik dus ook voor de gerustheidsfactor van het plannen - en dat hoeft niet ten koste te gaan van het vakantiegevoel of het gevoel van vrijheid! :D
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Sinds wij alles van te voren plannen en ik alle overnachtingen vast leg, hebben we veel minder stress op vakantie! We vinden het heerlijk om van tevoren te weten waar we terecht gaan komen en niet te hoeven zoeken naar een plekje voor onze camper. En inderdaad, plannen betekent weten of er internet is op een camping, een restaurant in de buurt of dat de barbecue aan zal gaan bijvoorbeeld.

En ja, soms wijzigt er iets in de planning, maar niet vaak. Wat we precies ter plaatse gaan doen is wat minder strak. We weten meestal wat er in de omgeving zit en we zien wel waar we zin in hebben.

En ja, ook wij zagen dit jaar weinig volle campings, maar dat was wel in het Noordwesten, ik denk dat er drukkere plaatsen zullen zijn.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hebben een aantal overnachtingen thuis al vastgelegd (de eerste nacht, de laatste nacht en de nachten in en om Yellowstone). Verder hadden we nog (bijna) niets gereserveerd, maar we hadden voor de rest van onze reis wel een groffe planning van dag tot dag. Wij bepaalden meestal 's avonds waar we de volgende nacht wilden slapen en dan belden we vanuit de hotelkamer gewoon naar de gratis reserveringslijn van Super 8 of Motel 6 om te reserveren. Dan heb je vrijheid tot een dag van tevoren, maar ook de zekerheid dat je om negen uur 's avonds bij je hotel kunt aankomen en dat dan toch je bedje gespreid staat. Het is ons maar één keer overkomen dat een Super 8 al vol zat toen we belden en toen zijn we uiteindelijk in een geweldig schattig hotelletje bij Bear Lake terechtgekomen, de Beaver Creek Lodge.

Ik was overigens wel blij dat we niet al teveel hadden gereserveerd, zo konden we tenminste op onze eerste dag in de sneeuw in Yellowstone fantaseren over het omgooien van de route naar VEEL woestijn, droogte en hitte, in plaats van kou en regen. Gelukkig bleek het weer in de overige delen van onze geplande reisroute toch nog mee te vallen!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:Sinds wij alles van te voren plannen en ik alle overnachtingen vast leg, hebben we veel minder stress op vakantie! We vinden het heerlijk om van tevoren te weten waar we terecht gaan komen en niet te hoeven zoeken naar een plekje voor onze camper. En inderdaad, plannen betekent weten of er internet is op een camping, een restaurant in de buurt of dat de barbecue aan zal gaan bijvoorbeeld.

En ja, soms wijzigt er iets in de planning, maar niet vaak. Wat we precies ter plaatse gaan doen is wat minder strak. We weten meestal wat er in de omgeving zit en we zien wel waar we zin in hebben.

En ja, ook wij zagen dit jaar weinig volle campings, maar dat was wel in het Noordwesten, ik denk dat er drukkere plaatsen zullen zijn.
Zo zie je maar Monique hoe je van mening kunt veranderen.
Twee jaar geleden wilde je juist om geen stress te hebben zo min mogelijk vast leggen :D :wink:
En ja, we willen naar Phoenix om de Apache trail te rijden, maar we hebben nóg twee dagen daar waarschijnlijk. Als we er tenminste nog iets leuks vinden of de omgeving mooi is om een dagje te toeren. Anders gaan we misschien wel een dag of twee dagen eerder ergens anders heen, we zien wel. En als we teveel dagen gebruikt hebben om nog naar Moab te gaan, slaan we dat over en rijden we rechtstreeks van Flagstaff naar Bryce of zelfs naar Vegas.

We gaan dit jaar in het voorseizoen en dat moet gewoon lukken. Wél wil ik 's morgens beslissen wat we doen en dan een camping bellen of er aan het eind van de dag plek is. Ik wil ook een slaapplaats geregeld hebben, maar niet meer een dag of drie dagen van te voren.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zo zie je maar Monique hoe je van mening kunt veranderen.
Twee jaar geleden wilde je juist om geen stress te hebben zo min mogelijk vast leggen
Eh, ik? Ik heb in 2006 álle overnachtingen vastgelegd, in 2007 tijdens onze voorjaarsreis ongeveer de helft vanuit Nederland en de rest een paar dagen van tevoren steeds in Amerika en tijdens de najaarsreis weer alles.

Ik ben dus altijd vrij plannerig geweest hoor :wink:
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ik weet waar ik heen wil, en wat ik ongeveer wil zien. Waar we slapen zien we vanzelf wel. Tot nu toe nooit echt problemen gehad, ook niet in het hoogseizoen. Het mooie is, als het ergens erg gaaf is dag langer blijven, en vind ik het 3 keer nix dan lekker doorrijden :)

Enige wat ik tot nu toe van te voren geboekt heb:

Eerste hotel/motel bij aankomst in USA
Hotels in Las-Vegas (vind de receptie maar is in sommige hotels....)
Nachtje in MOAB (hoogseizoen, is wel erg ver omrijden als het er vol is)
can't wait to travel again.....
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Tinkerbell schreef:
thebes schreef:
Wij zorgen dat we al rond vier uur 's middags in de overnachtingsplaats aankomen. Dan is er altijd plek. We hebben bij onze vier op-de-bonnefooi-reizen (behalve dus in West Yellowstone jl. sept.) ALTIJD bij het eerste hotel waar we aanklopten, succes gehad. Zelfs in druk bezochte plaatsen als Death Valley, Springdale, Bryce en Tusayan. Maar we zijn dan ook slechts met ons tweetjes en buiten het hoogseizoen.

Uiteraard ! Ik zie hier op dit forum rondreizen die van minuut tot minuut zijn ingepland en daar moet ik persoonlijk niet aan denken :D

Maar je moet niet denken dat je altijd in slechte/vieze of juist dure hotels terrecht komt als je op de bonnefooi reist.
Integendeel, wij zijn in heel gezellige en altijd brandschone accommodaties terecht gekomen.
Als je e.e.a. wél al vanaf huis boekt, weet je toch ook nooit precies hoe de kamer er uiteindelijk uit zal zien ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer