Hier nog iemand die alle hotels in ieder geval vantevoren boekt. Ik wil toch graag verzekerd zijn van een goede en niet al te dure overnachtingsplek. Wat dat betreft ben ik een groot fan van TripAdvisor. Natuurlijk moet je niet alles daar geloven, maar ik heb dan toch de "waar rook is, is vuur"-gedachte: als van de 10 reviews er 6 zeggen "niet doen", dan is dat voor mij reden genoeg om dat hotel/motel te vermijden.
In het verleden hebben we al vaker op de bonnefooi gereisd, waarbij we in de meest vreselijke motels zijn terecht gekomen (o.a. met douches waar ik nog te vies van was om zelfs met badslippers aan te douchen, hoe zeer ik daar ook naar verlangde), of in hele dure hotels omdat er nu eenmaal niets anders vrij was.
Om die stress en het ongemak te voorkomen plan ik de overnachtingen vantevoren.
Qua inhoud van de dag maak ik een grove planning, waarbij ik voldoende ruimte laat voor de "unexpected encounters" onderweg: als je iets aparts of iets moois tegen komt, dan moet er wel voldoende ruimte in het schema zitten om daar wat tijd door te brengen.
Wat dat betreft ga ik dus ook voor de gerustheidsfactor van het plannen - en dat hoeft niet ten koste te gaan van het vakantiegevoel of het gevoel van vrijheid!