Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tienerzwangerschappen / aankoop anticonceptiepil

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tiener zwangerschappen

Bericht door Loek »

Ik heb inmiddels al een verhaal gehoord om het via internet te bestellen. Is dat dan waar we naar toe willen?
Er zit ook een praktische kant aan het bestellen via internet. Via mail order of internet is het mogelijk medicijnen voor meer dan een maand te bestellen (90 days), dat geldt ook voor anticonceptie. Dus niet elke maand een trip naar de apotheek, en vaak zijn de kosten ook lager. Ik weet niet of het ook geldt voor de pil, maar de meeste medicijen zijn ook in een "generic" versie te krijgen, hetgeen ook aardig wat $$$ kan schelen. Wat ik hier hoor is dat men naar Planned Parenthood gaat voor de pil omdat het daar goedkoper is en minder vragen worden gesteld. Tegenwoordig kun je bij Walgreens in Colorado 3 maanden vooraand van anticonceptie meekrijgen. Ik weet niet of er mogelijk in NY ook een dergelijke regeling/winkel is?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:
kastelke schreef: Gevolg: 34% van de Amerikaanse meisjes wordt zwanger vooraleer ze 20 is. (ik las ook al cijfers van 40%)
Heb je daar ook een bron voor?
http://www.articlegarden.com/nl/Article ... ntion/1548:
is het een feit dat van de tienerzwangerschap 34% van tienermeisjes in Amerika nog zwanger worden alvorens zij de leeftijd van 20 draaien.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En ook nog:

In Amerika wordt 40 procent van de meisjes vóór ze twintig zijn zwanger.
http://kerkgeschiedenis.web-log.nl/kerk ... loof_.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij het bekijken van de cijfers moet je altijd rekening houden met het feit of ze gaan over meisjes die *bevallen* zijn voor hun 20ste verjaardag, of dat ze gaan over meisjes die *zwanger* waren voor hun 20ste verjaardag. Want niet elke zwangerschap heeft een geboorte tot gevolg.
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:Bij het bekijken van de cijfers moet je altijd rekening houden met het feit of ze gaan over meisjes die *bevallen* zijn voor hun 20ste verjaardag, of dat ze gaan over meisjes die *zwanger* waren voor hun 20ste verjaardag. Want niet elke zwangerschap heeft een geboorte tot gevolg.
De cijfers van het Guttmacher Institute gaan over zwangerschap, geboorte en abortus worden in aanmerking genomen, maar de 75 op 1000 zijn zwangerschappen(Table 2.1 Rates of birth, abortion and pregnancy and numbers of births, abortions, miscarriages, pregnancies and population,
all among women aged 15–19, by year, 1972–2003
). Ik zie dus nergens zo'n hoog percentage waargemaakt in de officiele literatuur hier in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

De cijfers die te vinden zijn, zijn van 2003, de trend is dat het daarna weer aan het stijgen is.
Zie dit artikel van de Washington Post van December 2007.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar, maar dan nog is het gehele percentage beslist niet 1/3 (33 %) van de tienervrouwen. Op zijn hoogst is het 17% op bepaalde plekken (District of Columbia (helaas)). Begrijp me goed, ik wil helemaal niet tegenspreken, dat dit een probleem is, maar het treft niet een derde van de tienermeisjes in de VS. Dat is een nummer, dat uit de lucht gegrepen is.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

We kunnen lang en breed blijven praten over het juiste percentage, het is helaas teveel en hoop dat de cultuur in sommige gedeelten van Amerika zodanig veranderd dat er wat aan gedaan kan worden.
Toevallig had ik het er met mijn schoonmoeder over, we moeten iets voor de jeugd doen, zij wil dat Ruby en ik in haar kerk helpen met computerlessen en over de Nederlandse cultuur vertellen, misschien kunnen we dit onderwerp gelijk mee pakken.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sorry, maar ik ben nogal iemand van details en als een derde van de tienermeisjes hier in dit land met zwangerschappen te maken zou hebben is dat heel wat anders, dan als het minder dan tien procent is nationaal :? . Ik doe er al jaren "wat aan" door Planned Parenthood te steunen (en heb nu de national campaign to prevent teenage pregnancy gevonden). dus wat mij betreft doen de mensen, die er hier zich zo druk om maken er ook "wat aan" van nu af aan. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als dat door een project dat over Nederland gaat is of wat ook, prima toch?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Inderdaad, maar sommige dingen mogen toch uitgesproken worden?? Het valt gewoon op, in jouw omgeving is het misschien niet zo......, maar in deze regio wel en ook bij Peet, anders had ze dit topic niet gestart.....
En wij als "buitenstaander" die hier nog niet zolang wonen zien bepaalde dingen vanuit een andere kijk dan zoals jij Petra, die hier al geruime tijd woont.Ook moeten wij nog onze weg vinden in deze maatschappij, en mijzelf als voorbeeld, ik ken niet genoeg mensen of instanties om zomaar ergens aan te kloppen. Via mijn werk heb ik nu al meegeholpen met een aantal vrijwilligers-projekten, maar heb gemerkt dat het moeilijk is om er tussen te komen, ik moet altijd erg wennnen voor ik mij helemaal openstel.....

Je kan ook van een land/cultuur houden, maar ondanks het houden van wel bepaalde gebreken zien ......
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:
Je kan ook van een land/cultuur houden, maar ondanks het houden van wel bepaalde gebreken zien ......
Met als onderliggende gedachte, dat ik die niet zie? Of zie ik die .... nu verkeerd? Ik (wij) zien die gebreken wel degelijk, maar verwachten niet, zoals in Nederland, dat de overheid daar wel iets aan zal doen. Dat gebeurt namelijk niet. Dus doen we er zelf zoveel mogelijk aan door giften aan doelen, die werken aan het tegengaan van dingen, die ons tegenstaan. Of zelf werken aan een verbetering van de levensomstandigheden van veel mensen in dit land (niet alleen de tieners). Natuurlijk kun je niet aan alles meedoen en geven, maar ik ga gerust slapen vannacht, want ik weet, dat we begaan zijn met heel wat doelen en we leven ons leven zeker niet met kleppen voor de ogen. Daarentegen heb ik ook jaren met tieners gewerkt en zullen (zoals het artikel eerder in dit draadje) sommigen hun gang gaan, ondanks honderdduizend adviezen van anderen. There is only so much you can do! Vooral als je met wezenlijke culturele verschillen te maken hebt. En ja, ik woon hier al een kwart eeuw en heb in die tijd heel wat geleerd qua ideologie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Weet je, over het 'zien' van armoe, ellende, tienerzwangerschappen en weet ik wat voor mistanden ...

Natuurlijk, jij weet dat het bestaat, ik weet het, maar jij ziet het niet elke dag en ik gelukkig ook niet. Wij zijn in de gezegende omstandigheid dat we wonen in gebieden waar de armoe niet dagelijks zichtbaar en voelbaar is, tenminste dat idee kreeg ik van jouw omgeving. En ik weet dat het in de mijne zeker zo is. Ik zie bijna geen allochtone mensen in mijn omgeving, natuurlijk zijn ze er wel, maar ze wonen in de stad, een stukje verderop. Ik zie bijna geen armoe in mijn omgeving en ik weet dat mijn dorp vrij welvarend is. Maar ook daar is armoe, zeker weten.

Het dagelijks zien en er mee geconfronteerd worden, is anders dan weten dat het er is. Ik denk dat dat meer is wat Annewiep bedoelt.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Petra/VS schreef:... maar verwachten niet, zoals in Nederland, dat de overheid daar wel iets aan zal doen. Dat gebeurt namelijk niet.
Dat is niet helemaal waar. De regering Bush voert een 'geen-sex-voor-het-huwelijk' beleid.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je dit beschouwt als 'geen beleid'.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

nieuwenoord schreef:Het dagelijks zien en er mee geconfronteerd worden, is anders dan weten dat het er is. Ik denk dat dat meer is wat Annewiep bedoelt.
Weet je, over het 'zien' van armoe, ellende, tienerzwangerschappen en weet ik wat voor mistanden ...

Natuurlijk, jij weet dat het bestaat, ik weet het, maar jij ziet het niet elke dag en ik gelukkig ook niet. Wij zijn in de gezegende omstandigheid dat we wonen in gebieden waar de armoe niet dagelijks zichtbaar en voelbaar is, tenminste dat idee kreeg ik van jouw omgeving. En ik weet dat het in de mijne zeker zo is. Ik zie bijna geen allochtone mensen in mijn omgeving, natuurlijk zijn ze er wel, maar ze wonen in de stad, een stukje verderop. Ik zie bijna geen armoe in mijn omgeving en ik weet dat mijn dorp vrij welvarend is. Maar ook daar is armoe, zeker weten.

Het dagelijks zien en er mee geconfronteerd worden, is anders dan weten dat het er is. Ik denk dat dat meer is wat Annewiep bedoelt.
Daar heb je een goed punt. Wij wonen in een omgeving waar wel veel armoede voorkomt. Wij ziiter er nog meer met de neus boven op omdat in ons motel vrij regelmatig mensen worden geplaats door de DSS. De ellende van deze mensen is vaak niet te overzien. Ook al is dat vaak ergens wel aan hen zelf te danken, de maatschappij werkt er wel aan mee.

Maar ook de bewonders van onze appartementjes hebben het vaak moeilijk. Die komen een fles cola bij ons kopen en betalen met bij elkaar geschraapte penny's.

Een man die hier al jaren woont en in de winter werkeloos is geworden heeft een huurachterstand. Nu is dit een prima kerel en wij hebben besloten om hem er niet uit te gooien. Hij krijgt nu werkeloosheiduitkering en betaald weer. Dit is een beetje of tropic maar het geeft een indruk van de bevolking hier.

Veel mensen hebben niet eens een bankrekening. Laat staan geld om er op te zetten. Ondanks dat ze werken. Want dit gebied is absoluut niet een grote werkelijkoosheid, zeker in de zomer niet.

Meisje bij mijn dochter op school die zwanger worden en gedwongen abortus ondergaan omdat ouders absoluut niet voor nog een kind kunnen zorgen. Des te meer stuit het mij tegen de borst dat het verkrijgen van middelen niet veel makkelijker gemaakt wordt. De indruk die dat op mijn dochter gemaakt heeft is groot. Ook zij zien de verschillen bij andere kinderen thuis en bij ons. Mijn dochter krijgt de middelen hoe dan ook, maar zij realiseerd zich heel goed dat dit bij velen niet zo makkelijk is. En dat vele ouders er niet zo makkelijk over praten dat vind zij heel vreemd, omdat wij dergelijke dingen altijd wel bespreek baar hebben gemaakt.

Ik vind het ronduit frustrerend en compleet belachelijk dat het mij zoveel moeite en geld kost om mijn dochter de middelen te verstrekken die ik wil geven. ik ben nog veel te jong om oma te worden en ik heb voor mijn dochters een andere toekomst in gedachten dan mama worden op je 17de

Afgelopen zaterdag naar een yardsale. 2 stokoudjes die in een trailer wonen. We praten even en ze vertelt dat weg gaan daar omdat ze het niet meer kunnen betalen.

Ik koop wat kerstlampjes en kan het niet nalaten om een tip te geven. Maar stel je voor dat je op je 86 moet verhuizen omdat je de trailer niet meer kan betalen...En ze weten niet waar ze heen gaan/moeten.. Daar hebben wij geen idee van wat een ellende dat voor die mensen moet zijn.

Nu is het lang niet in elk gezin hier kommer en kwel en armoede hoor dat ook weer niet. Veel mensen zijn hier met heel weinig gelukkig.

Ik ben van mening dat er op scholen verplicht voorlichting gegeven moet worden op elke school. Zodat ouders er geen keuze in hebben. Ik vind dat kinderen hier recht op hebben.

Ik ben bang dat de getallen van een derde van de tiender meisjes zwanger hier helaas wel op gaat. Ik zou wel eens willen uitvinden wat het in deze county is, ik denk dat je je een ongeluk schrikt. Ik ga der eens naar zoeken.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:Weet je, over het 'zien' van armoe, ellende, tienerzwangerschappen en weet ik wat voor mistanden ...

Natuurlijk, jij weet dat het bestaat, ik weet het, maar jij ziet het niet elke dag en ik gelukkig ook niet. Wij zijn in de gezegende omstandigheid dat we wonen in gebieden waar de armoe niet dagelijks zichtbaar en voelbaar is, tenminste dat idee kreeg ik van jouw omgeving.
Nou, dat is niet helemaal waar. Inderdaad zie je in onze directe huizenbuurt geen misstanden en armoede, maar je hoeft maar naar het shopping center hier in Vienna te gaan, nog geen mijl hier vandaan, en de mensen daar zien wachten op mogelijk een dagbaantje. De apartementen daar zijn bepaald niet luxe en er woont vaak meer dan een gezin in en op de scholen van de kinderen, ook de lagere school (dus die wonen in deze buurt), zitten families, die zich niets kunnen veroorloven (sommigen verblijven hier illegaal). Verder lopen langs het fiets/wandelpad een aantal mensen met al hun hebben en houden, duidelijk dakloos. Het bestaat in onze nabije leefomgeving wel degelijk, het is tenslotte voorstedelijk gebied en zeer divers, al is het inderdaad beter verstopt, dan op het platteland.
De suggestie, dat wij onze ogen ervoor sluiten, wil ik compleet weerleggen. Als buurt, school en particulieren helpen wij waar we kunnen. Het gaat er anders aan toe, dan in Nederland, maar dat betekent niet, dat we niet begaan en "involved" zijn.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ben bang dat de getallen van een derde van de tiender meisjes zwanger hier helaas wel op gaat. Ik zou wel eens willen uitvinden wat het in deze county is, ik denk dat je je een ongeluk schrikt. Ik ga der eens naar zoeken.
Dat was gemakkelijk te vinden; http://www.ppscny.org/otsego_county.htm
Ik heb ook eens gezocht wat het hier is, het blijkt dat we met 8.7% van meisjes tussen de 15 en 17 met tienerzwangerschappen het laagste in de staat zitten. We hebben tevens het laagste geboortecijfer van de staat, hm.
Ik ga vandaag dat recept ophalen en of ik even $54 wilde afrekenen. Pardon!!
Dat moet echt voor minder kunnen! Neem eens contact op met Planned Parenthood.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gelukkig zie ik hier Amerikaanse cijfers verschijnen die heel wat lager liggen dan de cijfers die ik vond. De waarheid zal ergens in het midden liggen?
In ieder geval: elke tienerzwangerschap is er eentje teveel! Zelfs al 'wil' een 15-jarige een kind, ik vind dat je op die leeftijd het recht moet hebben om met heel andere dingen bezig te kunnen zijn dan met de zorg rond het opvoeden van een kind.
(en ja, ik weet dat er mensen zijn die heel jong moeder werden en waar alles goed verliep!)
Elke
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De suggestie, dat wij onze ogen ervoor sluiten, wil ik compleet weerleggen. Als buurt, school en particulieren helpen wij waar we kunnen. Het gaat er anders aan toe, dan in Nederland, maar dat betekent niet, dat we niet begaan en "involved" zijn.
Dat wil ik ook niet zeggen, maar ik denk toch dat het anders is dan wanneer je zelf in zo'n arme wijk woont. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, zeg ik maar eerlijk. En dat geldt niet alleen voor Amerika, ik zou ook niet bijvoorbeeld in Leerdam-West (om maar een wijk in mijn buuurt te noemen) willen wonen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat ik wilde schrijven is, dat de armere wijken hier midden tussen de rijkere in liggen. Ieder nieuw projekt in deze county moet ook een gedeelte "affordable housing" bouwen. Zo heb je in de buurt, waar een vriendin van mij tot voor kort woonde, een straat "gewone" prijs townhouses en de volgende straat is ADU (affordable dwelling units), om en om. Ook hier in Vienna liggen de lage inkomens apartementen midden in het stadje tussen de alleenstaande huizen. De kinderen uit die buurten gaan naar de scholen van onze kinderen en dus zien onze kinderen (heel goed, vind ik), dat ze het maar heel goed hebben en dat sommigen van hun vriendjes en klasgenoten de luxe, waar zij aan gewend zijn, niet hebben. Maar de kinderen uit die buurten krijgen dus ook van het goede onderwijs op de scholen hier en groeien hopelijk met beter onderwijs dan hun ouders (het zijn veelal immigranten uit Centraal en Zuid Amerika) boven hun thuissituatie uit. Het gezegde "Knowledge is power" is erg waar, op alle fronten van seksuele voorlichting tot academische kennis.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

kijk, en dan woon ik in een vrij liberaal gebied met een hoger gemiddeld inkomen. Niet dat er hier geen armoede is, want dat heb je in de rijkste landen. De voorlichting op de meeste scholen is goed. Mijn neefje van 11 krijgt goede voorlichting op school, met verschillende methodes, inclusief hoe een condoom aan te brengen (ik hoop een beetje jong daarvoor, maar wanneer begin je?). En dan nog heb je van die domme grietjes in Gloucester.

Zoals dat USA Today artikel al laat zien in sweatbox's post, scholen krijgen meer geld als ze abstinence-only policy van Bush promoten. Dan vraag ik me altijd af of die volwassenen nooit tiener zijn geweest?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer