Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta - geannuleerde vlucht

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
elsennout
Amerika-ontdekker

Delta - geannuleerde vlucht

Bericht door elsennout »

Het is ondertussen wel al een maand geleden, maar ik ga dit verhaal toch nog eventjes vertellen (als waarschuwing voor de andere forumleden).

Op 22 mei zouden wij normaal van Brussel naar Las Vegas vliegen met een tussenlanding in New York (JFK).
Alles ging goed, we zaten al in het vliegtuig richting JFK, klaar om te vertrekken toen we ineens allemaal terug uit het vliegtuig moesten omwille van een defect. (het was toen 12u 's middags)
Het zou niet lang duren... een half uurtje of zo...
Op dat moment konden we er dus nog mee lachen, want we hadden 3u overstaptijd in New York.
Een uurtje later werd er afgeroepen dat de vlucht vertraagd zou worden tot 14u.
Om 14u werd er afgeroepen dat de vlucht vertraagd zou worden tot 15u...
Ondertussen was het dus al duidelijk dat we onze vlucht in New York niet zouden halen...
Enkele Business Class passagiers die geen bagage hadden ingechecked (want iedereens bagage zat nog steeds in het vliegtuig) en alleen handbagage bij hadden. Konden overgeboekt worden op een vlucht van een andere maatschappij.
Maar voor ons kon dus nog niets gedaan worden, want zolang de bagage in het vliegtuig zat konden we niet op een andere vlucht gezet worden. En de bagage konden ze pas van het vliegtuig halen wanneer de vlucht officieel geannuleerd werd.
ondertussen werd het 15u... en 16u... en 17u...
En eindelijk om 17u15 kwam er de bevestiging dat onze vlucht geannuleerd werd. We zouden die dag dus niet meer naar de states vertrekken :(

De communicatie was dat er iets mis was met de batterij en dat er een nieuwe moest overgevlogen worden uit Atlanta.
Nu, dat kan allemaal wel zijn. Maar dan hadden ze dat toch wel eerder kunnen weten, niet? En onze vlucht eerder kunnen cancelen, en de bagage van het vliegtuig halen waardoor er nog veel mensen met een andere vlucht hadden meegekund.
Wij vonden het allemaal maar raar en er waren wel boze mensen, maar eigenlijk bleef iedereen wel kalm.
Het heeft nog tot 21u geduurd voordat we op een andere vlucht voor de dag erna waren geplaatst, en ze een hotel voor ons hadden gevonden in Zaventem (we wonen wel in Brussel, maar ik zag het toch niet zitten om weer naar ons appartement te moeten gaan en de buren de schrik aan te jagen).

de volgende dag vlogen we dus met identiek het zelfde vliegtuig naar New York, en kwamen net 1 dag later dan gepland aan in Las Vegas.

Er is trouwens nog ook een bedenking die ik mij maak:
Ik vind het wel heel raar dat iedereen van onze gecancelde vlucht - en ons vliegtuig zat vol - een dag later met een vlucht van Delta op hun bestemming is geraakt. Zeker als je weet dat er de 23ste mei maar 2 vluchten van Delta naar de states vertrokken. 1 naar New York, en 1 naar Atlanta.
Dan moet er oorspronkelijk nog wel heel veel plaats vrij geweest zijn in die vliegtuigen van de 23ste... . Beide moeten bijna half leeg geweest zijn, anders was het niet mogelijk dat wij er allemaal nog bij konden...
Een rare kronkel in mijn hersenen begint dan te denken dat ze ons vliegtuig misschien bewust hebben geannuleerd. Om zo brandstof te besparen... (het is maar een gedacht he :roll: )

Nu, volgens Delta konden we hiervoor geen schadevergoedding krijgen, want dit was een annulering buiten hun wil om. En ze konden dus niet aansprakelijk gesteld worden.
Maar wat dan met onze eerste hotelnacht die we betaald hebben in Las Vegas?
En de huurauto die we een dag teveel betaald hebben?
En wat ik nog het ergste vond: Die dag verlof die ik voor niets genomen heb? :)
Ook lag het begin van ons reisschema overhoop, want we hadden maar 1 dag in Las Vegas gepland...

Hiermee gaan we dus niet akkoord! En we zullen waarschijnlijk nog een lange weg te gaan hebben, maar toch wil ik een schadevergoeding... :evil:

Als Delta toch nog beslist om een schadevergoeding te betalen, zal ik dat zeker ook melden in dit topic. Maar voorlopig zijn wij dus niet zo tevreden Delta klanten.

Oef... dat lucht wel op, zo eens je hart luchten :lol:

Els
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Delta - geannuleerde vlucht

Bericht door pyca »

Hoi Els,

Ik kan me je boosheid heel goed voorstellen en zou ook zeker gaan reclameren bij Delta. Misschien een (schrale) troost: dit gebeurt regelmatig, willekeurig welke luchtvaartmaatschappij. De grootste frustratie is dan meestal dat de passagiers lange tijd in het ongewisse gelaten worden, er wordt dan slecht of helemaal niet gecommuniceerd en de vertrektijd wordt constant verschoven. Op Schiphol worden ook regelmatig hotels (vooral in het hoogseizoen) volgeboekt met gestrande passagiers.
Ook gebeurt het idd dat onderdelen opgehaald moeten worden. Je hebt hier natuurlijk niets aan :D maar ik schrijf dit om te laten weten dat dit echt niet alleen Delta overkomt.
Maar ik zou zeker schrijven. Succes ermee.
Laatst gewijzigd door pyca op 20 jun 2008, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

elsennout schreef: Hiermee gaan we dus niet akkoord! En we zullen waarschijnlijk nog een lange weg te gaan hebben, maar toch wil ik een schadevergoeding... :evil:
Dat heet overmacht. En ik zou me lekker richten op de vakantie in plaats boos te zijn op een rare luchtvaartmaatschappij.
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Wat een pech, en zeker geen leuke manier om je vacantie te beginnen.

In mijn ervaring met nu zo rond de 50 vluchten die naar de volgende dag zijn verschoven kan ik je helaas mededelen dat ik er nog nooit in ben geslaagd om resulterende kosten voor gemiste vacantiedagen, of ongebruikte huurauto of hotel kosten op de luchtvaartmaatschappij te verhalen. Je zult zien dat ze je in de algemene voorwaarden waarschuwen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor die zaken, en het is me nog nooit gelukt om dat te verhalen.

Wat vaal wel lukt is om een hotel, eten en transportkosten vergoed te krijgen gedurende je vertraging, en zo te zien is je dat ook gelukt.

In ongeveer 40 van de 50 ernstige vertagingsgevallen of 'cancels' ben ik erin geslaagd om een coupon voor een gratis vlucht te krijgen voor grbeuik in de toekomst. Afhankelijk van de originele vlucht heb ik vergoedingen gehad tussen de $100 aan de lage kant tot en met een gratis round-trip ticket business class anywhere in the world. Over het algemeen bel ik ze of schrijf een nette brief.

Good luck!

Niels.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Kan Eu claim niets voor je betekenen?
Website: http://www.euclaim.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gypsygirl1 schreef:Kan Eu claim niets voor je betekenen?
Werkt niet met Amerikaanse maatschappij, alleen Nederlandse of misschien Europese maar verder niet.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zoals Carin (Pyca) al aangaf, komt dit zeer regematig voor in de luchtvaart. Men zal alles proberen om een (klein) defect alsnog te verhelpen zodat de vlucht door kan gaan. Het is niet alleen voor de inzittenden van dat vliegtuig balen, maar een defect vliegtuig dat behoorlijke vertraging oploopt of zelfs uitvalt, kan dagen doorwerken in de dienstregelingen van verschillende maatschappijen en kost kapitalen. In zo'n geval kan je dus wel van overmacht spreken.
Erg irritant dat de informatie aan de passagiers altijd zo gebrekkig is. Vaak is die info ook niet te geven, maar benoem dat dan ook als maatschappij. Passagiers voor de duur van de reparatie laten uitstappen zal je bijna nooit zien. Dat geeft buiten nog meer kosten (aan de gate staan kost veel geld), nog meer vertraging. Maar, zoals ik al zei, alles valt of staat met correcte informatie en wat service aan boord.

Het ligt ook een beetje aan de bestemming (en dus de aard van de passagiers) van het vliegtuig. Het is nu eenmaal een feit dat je deze werkwijze (dus passagiers lang aan boord laten zitten) niet moet uithalen als de bestemming van de vlucht Ghana of Nigeria betreft. Als je als vliegmaatschappij nog wat van je interieur over wil houden. :banghead:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ruud2004 schreef: Het ligt ook een beetje aan de bestemming (en dus de aard van de passagiers) van het vliegtuig. Het is nu eenmaal een feit dat je deze werkwijze (dus passagiers lang aan boord laten zitten) niet moet uithalen als de bestemming van de vlucht Ghana of Nigeria betreft. Als je als vliegmaatschappij nog wat van je interieur over wil houden. :banghead:
Je zult de mensen de kost moeten geven die dan nog even lekker de benen gaan strekken, buiten een sigaretje gaan roken of een biertje drinken, vervolgens te laat komen - bagage in het ruim moet er dan eerst uit etc etc. Zoals in veel gevallen - je boet voor de stupiditeit van je buurman.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Bij een vertreksvertraging van meer dan 8 uur kun je een vergoeding claimen bij je annuleringsverzekering.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Rob schreef:
Gypsygirl1 schreef:Kan Eu claim niets voor je betekenen?
Werkt niet met Amerikaanse maatschappij, alleen Nederlandse of misschien Europese maar verder niet.
Werkt ook voor Amerikaanse maatschappijen als zij vanaf een Europese luchthaven vliegen. Bij de terugvlucht vanuit Amerika werkt het dus niet. Áls het werkt .....
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Klagen bij de luchtvaartmaatschappij kan ook. Wij kregen voor een vertraging van een aantal uren van Delta p.p. $ 100.- in vouchers. Kunnen we misschien niet eens gebruiken maar ja, dat wisten we toen nog niet.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Op dit moment zit ik in een hotel in Phoenix omdat ze de aansluiting van onze vlucht naar Washington d.c. naar Amsterdam niet meer rond kunnen krijgen (United Airlines) De vlucht vanuit Washington zou om 7.26 vanmorgen vertrekken maar gaat pas om 11.30 uur....
We zijn nu ingeboekt op de vluchten voor morgen. Tevens heeft United een hotel voor ons geregeld alwaar ik nu dit berichtje maak.

diny
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Het zijn altijd vervelende dingen als dit gebeurt.
Ik weet van vorig jaar nog dat en aantal forum leden op Washington DC vast zaten omdat hun vlucht geannuleerd was wegens weersomstadigheden, ze zijn pas 24 uur later vertrokken!!!
Wij miste dit jaar ook onze overstap. Maar mensen werden gelijk omgeboekt en als ze de volgende dag pas weg konden kregen ze een hotel, wij konden gelukig no 5 uur later mee vliegen.
Eerst hadden we al problemen bij het ichecken, onze vluchten waren zomaar geannuleerd en we moesten daar ter plekke onze tickets WEER betalen alleen nu waren ze duurder!!!
We hebben het geld wel gelijk terug gestort gekregen van onze reisagent. Maar toen we weer thuis waren en zijn gaan uitzoeken wat er was gebeurt, bleek dat United de fout had gemaakt, als troost... hebben we voor volgend jaar een upgrade gekregen naar econemy plus....tja je hoopt op een ticket :D
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Je kan natuurlijk ook in het vliegtuig blijven zitten... http://news.yahoo.com/s/nm/20080627/od_ ... na_airline :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ceetje schreef:
Rob schreef: Werkt niet met Amerikaanse maatschappij, alleen Nederlandse of misschien Europese maar verder niet.
Werkt ook voor Amerikaanse maatschappijen als zij vanaf een Europese luchthaven vliegen. Bij de terugvlucht vanuit Amerika werkt het dus niet. Áls het werkt .....
Als de laatste 'als' twijfelt aan de werkwijze en het resultaat van EU-claim: wij kregen vorig jaar via hen netto 1314 euro terug (bruto van KLM 1800 euro).

Voor Amerikaanse maatschappijen zal dat niet opgaan, maar EU-claim komt dus wel na wat ze beloven.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

nieuwenoord schreef: Als de laatste 'als' twijfelt aan de werkwijze en het resultaat van EU-claim: wij kregen vorig jaar via hen netto 1314 euro terug (bruto van KLM 1800 euro).

Voor Amerikaanse maatschappijen zal dat niet opgaan, maar EU-claim komt dus wel na wat ze beloven.
nee, ik bedoelde niet dat EUclaim niet zou werken, maar dat je niet zomaar recht hebt op een vergoeding bij een vertraging. Bij de lijst die nu lopen aan claims staat o.a. ook Delta en China airlines. Dus het geldt wel voor amerikaanse mij-en als ze vertrekken vanuit een EU luchthaven.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Boze brief schrijven naar de maatschappij wil wel eens helpen.
Mijn ouders hadden vorig jaar ook zoiets op de terugweg.
Hebben een nacht moeten overblijven op JFK door noodweer onderweg.

Na een 3tal maanden ineens post van Delta met 2 vouchers van $400 elk.
Daar zijn wij dus dit jaar goedkoop van naar de VS geweest :mrgreen:

Klagen dus en dik het maar gewoon lekker aan.
Dat je reisschema ernstig in de war is gekomen en dat je veel moeite heb moeten doen etc etc.

Succes

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI