Op 22 mei zouden wij normaal van Brussel naar Las Vegas vliegen met een tussenlanding in New York (JFK).
Alles ging goed, we zaten al in het vliegtuig richting JFK, klaar om te vertrekken toen we ineens allemaal terug uit het vliegtuig moesten omwille van een defect. (het was toen 12u 's middags)
Het zou niet lang duren... een half uurtje of zo...
Op dat moment konden we er dus nog mee lachen, want we hadden 3u overstaptijd in New York.
Een uurtje later werd er afgeroepen dat de vlucht vertraagd zou worden tot 14u.
Om 14u werd er afgeroepen dat de vlucht vertraagd zou worden tot 15u...
Ondertussen was het dus al duidelijk dat we onze vlucht in New York niet zouden halen...
Enkele Business Class passagiers die geen bagage hadden ingechecked (want iedereens bagage zat nog steeds in het vliegtuig) en alleen handbagage bij hadden. Konden overgeboekt worden op een vlucht van een andere maatschappij.
Maar voor ons kon dus nog niets gedaan worden, want zolang de bagage in het vliegtuig zat konden we niet op een andere vlucht gezet worden. En de bagage konden ze pas van het vliegtuig halen wanneer de vlucht officieel geannuleerd werd.
ondertussen werd het 15u... en 16u... en 17u...
En eindelijk om 17u15 kwam er de bevestiging dat onze vlucht geannuleerd werd. We zouden die dag dus niet meer naar de states vertrekken

De communicatie was dat er iets mis was met de batterij en dat er een nieuwe moest overgevlogen worden uit Atlanta.
Nu, dat kan allemaal wel zijn. Maar dan hadden ze dat toch wel eerder kunnen weten, niet? En onze vlucht eerder kunnen cancelen, en de bagage van het vliegtuig halen waardoor er nog veel mensen met een andere vlucht hadden meegekund.
Wij vonden het allemaal maar raar en er waren wel boze mensen, maar eigenlijk bleef iedereen wel kalm.
Het heeft nog tot 21u geduurd voordat we op een andere vlucht voor de dag erna waren geplaatst, en ze een hotel voor ons hadden gevonden in Zaventem (we wonen wel in Brussel, maar ik zag het toch niet zitten om weer naar ons appartement te moeten gaan en de buren de schrik aan te jagen).
de volgende dag vlogen we dus met identiek het zelfde vliegtuig naar New York, en kwamen net 1 dag later dan gepland aan in Las Vegas.
Er is trouwens nog ook een bedenking die ik mij maak:
Ik vind het wel heel raar dat iedereen van onze gecancelde vlucht - en ons vliegtuig zat vol - een dag later met een vlucht van Delta op hun bestemming is geraakt. Zeker als je weet dat er de 23ste mei maar 2 vluchten van Delta naar de states vertrokken. 1 naar New York, en 1 naar Atlanta.
Dan moet er oorspronkelijk nog wel heel veel plaats vrij geweest zijn in die vliegtuigen van de 23ste... . Beide moeten bijna half leeg geweest zijn, anders was het niet mogelijk dat wij er allemaal nog bij konden...
Een rare kronkel in mijn hersenen begint dan te denken dat ze ons vliegtuig misschien bewust hebben geannuleerd. Om zo brandstof te besparen... (het is maar een gedacht he

Nu, volgens Delta konden we hiervoor geen schadevergoedding krijgen, want dit was een annulering buiten hun wil om. En ze konden dus niet aansprakelijk gesteld worden.
Maar wat dan met onze eerste hotelnacht die we betaald hebben in Las Vegas?
En de huurauto die we een dag teveel betaald hebben?
En wat ik nog het ergste vond: Die dag verlof die ik voor niets genomen heb?

Ook lag het begin van ons reisschema overhoop, want we hadden maar 1 dag in Las Vegas gepland...
Hiermee gaan we dus niet akkoord! En we zullen waarschijnlijk nog een lange weg te gaan hebben, maar toch wil ik een schadevergoeding...

Als Delta toch nog beslist om een schadevergoeding te betalen, zal ik dat zeker ook melden in dit topic. Maar voorlopig zijn wij dus niet zo tevreden Delta klanten.
Oef... dat lucht wel op, zo eens je hart luchten

Els