Nou, dan zal ik mij ook maar eens voorstellen denk ik. Ik heb de afgelopen dagen al enkele berichtjes gepost en ben ook pas sinds enkele dagen ingeschreven op het forum. Jammer dat ik er nu pas achterkom dat het forum uberhaupt bestaat, maargoed beter laat dan nooit!
Ik ben Menno, ben geboren in 1977. Mijn ouders hebben al vele jaren vrienden in Canada wonen (Vancouver). Deze vrienden kenden ze oorspronkelijk gewoon hier uit Nederland (Amsterdam) en zijn in de jaren 70 vertrokken richting overseas, eerst naar Winnipeg, toen naar New Westminster (Vancouver) en nu in Port Coquitlam (greater Vancouver). Na de 50's waren ook de 70's een tijd dat erg veel Hollanders hun biezen pakten richting Canada. Zo ook zij. Verder was het voornamelijk een brief-vriendschap (ik herinner me nog zo goed de blauwe luchtpost enveloppen tijd. Super was dat! "Ja, joepie!! Een brief uit Canada!!"

)Verder was het altijd erg bijzonder als ze overkwamen naar Nederland. Een reis richting Canada was voor mijn ouders wel wat erg kostbaar om dat 'even' met z'n viertjes te doen, zodoende is dat er dus ook nooit van gekomen.
Tot de zomer van 2000! Ik, Erik (jongere broer) en Emile (vriend van ons) besloten de overstap naar Canada te maken. Een reis van 3 weken. Wij hadden dus mijn ouders' vrienden om te bezoeken en Emile had zijn tante ook in die buurt wonen, in Furry Creek (bij Squamish). Via het internet had ik ook een meisje leren kennen waar we ook nog langs konden gaan (Nanaimo, Vancouver Island) en wat betreft overnachtingen waren we dus onder de pannen. Vancouver is my second hometown!:) We hebben er echt genoten en veel nieuwe indrukken opgedaan! We waren in Vancouver en omgeving en ja, dan zit je zooo dichtbij de USA, dan ga je daar natuurlijk ook naartoe. We hebben een aantal dagen Washington State verkend, prachtige staat en zeer veel bossen en mooie natuur! Onder andere bezoek gebracht aan Mount Rainier NP en Mount Saint Helens. We hebben tijdens deze trip echt de smaak te pakken gekregen en het rijden over de Amerikaanse Highways was heerlijk en veel 'rustiger' dan hier in dit kikkerlandje (sowieso kwa rijstijl/gemoedelijkheid).
In 2002 zouden we weer met z'n drietjes naar de USA en Canada gaan. Emile kon helaas niet mee en toen besloten Erik en ik het gewoon met z'n tweetjes erop te wagen. Spannend! Zo'n groot land en allemaal onbekende wegen en steden... afijn, maanden van tevoren (niet persé noodzakelijk maar voornamelijk errug leuk!!) begonnen we al met de voorbereidingen en route planningen van het nieuwe US project

Deze keer besloten we een reis te gaan maken die begon in Las Vegas, en via San Diego/Tijuana naar het noorden, de hele westkust langs. Fantastisch! We hebben o.a. Los Angeles, Highway One, de Neverland Valley van Michael Jackson (in Los Olivos; niet binnen maar de poort en de prachtige omgeving was alleen al de moeite), San Francisco, Klamath Falls (& Crater Lake NP), Seattle (net als in 2000) en dus ook weer Vancouver en omgeving gezien. Superreis en gewoon de hele westelijke USA van zuid naar noord gehad, wow!!
In 2004 besloten Erik en ik weer 'die kant uit' te gaan! Dit maal was het plan om een soort van National Parks route te doen (tegenover de meer cities-/westcoast trip in 2002). We hadden Vegas weer als beginpunt en gingen nu via o.a. Death Valley (omweg maar moesten we toch gedaan hebben), Zion, Bryce, Grand Canyon, Monument Valley, Arches, Grand Teton, Yellowstone, Glacier en vervolgens in Canada Banff en Jasper. Om uiteindelijk weer aan te komen in Vancouver.
Door deze drie reizen die we hebben gemaakt is onze band met zowel de US als Vancouver zeer sterk te noemen. Vancouver zie ik zelfs als mijn tweede stad naast Amsterdam, waar ik woon. Komt mede doordat we inmiddels een flinke groep echte vrienden ter plaatste hebben. Ik wil zeker vaker naar de States en Canada gaan, ik heb/we hebben nu alleen nog geen concrete plannen liggen, maar dat komt nog wel:)
Mijn favoriete plek in de States, tja... moeilijk... teveel om op te noemen, te divers om ook maar enigszins te kunnen vergelijken! Prachtige en zeer uiteenlopende landschappen, heerlijke highways, geen files (behalve in LA

).
De door ons bezochte staten en provincies zijn:
USA:
Washington, Oregon, California, Nevada, Arizona, Utah, Idaho, Wyoming en Montana
Canada:
B.C. (British Columbia) en Alberta
Groetjes,
Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA
Foto's op
http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;