Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

death valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
klickklick
Amerika-ontdekker

death valley

Bericht door klickklick »

ik lees overal tegenstrijdigheden. is het nu wel of niet verstandig om in juli door death valley te rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: death valley

Bericht door Martin & Marianne »

Verstandig voor wat? Als je een eind wilt wandelen of kamperen is juli niet de aangewezen maand. Voor het echte woestijngevoel is juli natuurlijk wel top; even voelen hoe het is met 50 graden is toch wel een speciale belevenis.
Midden op de dag er doorheen rijden vind ik minder geslaagd dan tegen de avond of 's morgens vroeg in verband met de kleuren en de schaduwen; daarom pleit ik er ook altijd voor om er te overnachten. Er zijn een paar prachtige bezienswaardigheden/uitzichtpunten die je met een korte wandeling kunt bereiken.

Marianne
George
Amerika-ontdekker

Bericht door George »

Zijn helaas net terug, maar kijk met enorm veel plezier terug naar DV. Alhoewel veel mensen het niet zo bijzonder vinden, vonden wij het juist super! Hebben overnacht in de furnace creek ranch. Vond het woestijngevoel helemaal geweldig. Ga naar de zonsondergang (of opgang) bij Zabriskie Point, zorg dat je er ruim voor de opgegeven tijd bent, want de zon is sneller weg dan je denkt! De kleuren zijn dan echter fantastisch. Een duik in het zwembad is ook erg grappig daar: verkoelend niet echt, maar toch een heel klein beetje verfrissend....En nu (1 juni) was het er ook al boven de 40 graden, vooral bij Badwater erg heet, maar moet je toch eens meemaken?
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik denk dat Death Valley juist het meest indrukwekkend is in juli/augustus. Het is toch vooral de hitte die het zo bijzonder maakt.. een hele mooie omgeving ook, maar waar heel goed de extreme hitte bij past. Als je genoeg water drinkt is er niks aan de hand. Alle huurauto's kunnen het tegenwoordig makkelijk aan, ook met de airco aan.. dus laat je niet bang maken door mensen op het internet die claimen dat je auto kapot kan gaan in juli. Ik zie het niet aanraden met één of andere oude wagen, maar huurauto's zijn altijd vrij nieuw.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

Vanuit Amerika hier een reaktie. Wij hebben vorige week, dinsdag 10 juni de nacht doorgebracht op Furnice creek campground. Om 20:30 uur was het nog steeds 41 graden celcius. Wij vonden het overnachten (in een camper) tegenvallen. We stonden met nog een tentje met 2 duitse dames op de camping en verder niets, of je moet de hitte bedoelen. De rit er naar toe, vanuit Mammoth Lakes, vonden wij fantastisch. DV moet je zien. De volgende ochtend via Badwater en over de Spanish Trail naar Las Vegas is ook een grandioze rit.
Conclusie, doen en de warmte op de koop toe nemen.

groetjes Paula en Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Altijd doen maar vergeet nooit water mee te nemen en als je uit de auto gaat: SLIP,SLOP.SLAP (slip on a shirt, slop in sunscreen en slap on a hat). Je zal trouwens niet veel wandelen...Voor kamperen zou ik een andere tijd van het jaar uitzoeken. Je mag met een camper sowieso niet door Death Valley in juli en augustus.
Paula en Peter ik heb een vraag. De Spanish Trail is ongeveer het laatste stukje DV waar ik niet ben geweest. Hoe was jullie ervaring en nog een fijne tijd!
Yeehaw
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Death Valley, zeker doen! Wij waren er in mei, hadden regen en slechts 25 graden celsius (jaja, dat hebben ze ook zo af en toe ;-) dus ik miste de Death Valley hitte die ik verwacht had, maar die kleuren maakten alles goed!!!
Misschien toch maar eens terug, maar dan in juli of augustus!
groetjes, jose
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Als je toch in juli/augustus met een camper gaat, is er dan ook een autoverhuurbedrijf in de buurt waar je de camper kan laten staan en dan met de gehuurde auto Death Valley in kan trekken. Eventueel met een overnachting in DV ( waar )

m.v.g. Stema
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

stema schreef:Als je toch in juli/augustus met een camper gaat, is er dan ook een autoverhuurbedrijf in de buurt waar je de camper kan laten staan en dan met de gehuurde auto Death Valley in kan trekken. Eventueel met een overnachting in DV ( waar )

m.v.g. Stema
In Las Vegas zitten genoeg verhuurbedrijven, wij hebben dit voorjaar ook een auto (bij)gehuurt toen we in LV op Sam's Town stonden en daar verschillende trips mee in de omgeving gedaan.
Zou wel even informeren of de motels in DV open zijn, deze willen 's zomers nog wel eens sluiten vanwege te te heet en te weinig belangstelling.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De motels sluiten niet hoor,juist in de zomer komen al die rare toeristen langs.... :wink:

De campgrounds zijn wel voor het grootste deel dicht,in de zomermaanden.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij zijn er een tijdje terug doorgereden. Ondertussen was het toch al zo'n 50° bij Stovepipe Wells. Het was wel heel warm, maar er stond heel de tijd een wind zodat het nog redelijk meeviel. Het ergste was eigenlijk terug in de auto kruipen. Daar was het dan zo snikheet en geen wind meer zodat je echt nat in het zweet stond. Maar het was echt wel de moeite!

We hadden onze airco niet opstaan, maar wel de koude lucht zelf geregeld en dat heeft de auto toch goed aangekunnen :wink: Hij deed alleen een beetje moeilijk op de afdaling toen we DV uitreden via het westen. We zijn niet echt gewend om met een automatic te rijden en op zo'n hellingen is het wel handig om naar 3 of L te schakelen om de remmen niet te overhitten! :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog sterker, altijd terugschakelen, ook met een automaat up en down hill maar na eenmaal met een automaat te hebben gereden wil je niets anders meer, ik niet althans.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Helaas zullen wij het moeten doen met een 'koeler' ;) Death Valley, aangezien we er begin november pas een nachtje verblijven.
Nu vroegen we ons af of het volgende in één dag te doen is:

Ochtend:
Vroeg vertrekken uit Las Vegas, via de 190 naar Furnace Creek
Onderweg: Badwater, Natural Bridge, Devil's Golf Course en Artist's Palette

Middag:
Aankomst rond 14.00 in hotel (Furnace Creek Ranch)
Spullen in de kamer en doorrijden naar Dante's View
Op de terugweg Zabriskie's Point voor de zonsondergang

Alternatief zou zijn zonsondergang bij Dante's View en de dag erna zonsopgang op Zabriskie's Point.

De tweede dag zullen we doorrijden richting LA via Alabama Hills.

Priscilla
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je via 190 DV binnenrijdt kom je eerst langs Dante's View, dan Zabriskie Point and dan moet je op de kruising naar links voor Devils Golfcourse, Badwater en Artist Drive. Als je eerst Badwater wil zien moet je via 178 and Soshone DV binnenrijden. Omdat ik Dante's View een van de mooiste punten in DV vind met de mooiste uitzichten 's morgens en laat in de middag zou ik je willen aanraden om toch eerst naar Dante's View te rijden. Je hebt dan ook nog genoeg tijd om Badwater etc. te bezoeken en dan zonsondergang bij Zabriskie Point vlakbij Furnace Creek Ranch. Zonsopgang dan de volgende morgen bij SPW sanddunes.... Je kan natuurlijk via Lone Pine rijden naar LA maar ik zou je willen aanraden eerst Mosaic Canyon naast het hotel in SPW te bezoeken en dan via Ridgecrest naar LA dan rijd je door een minder bekend gebied van DV maar ook heel mooi. Het allermooist voor ons was zonsondergang van het terras van Furnace Creek Inn, glass in hand....
November is trouwens een prachtige tijd voor Death Valley. Misschien zijn de Forti Niners er ook wel (eerste weekend november).
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

PriscillaMartin schreef:Helaas zullen wij het moeten doen met een 'koeler' ;) Death Valley, aangezien we er begin november pas een nachtje verblijven.
Nu vroegen we ons af of het volgende in één dag te doen is:

Ochtend:
Vroeg vertrekken uit Las Vegas, via de 190 naar Furnace Creek
Onderweg: Badwater, Natural Bridge, Devil's Golf Course en Artist's Palette

Middag:
Aankomst rond 14.00 in hotel (Furnace Creek Ranch)
Spullen in de kamer en doorrijden naar Dante's View
Op de terugweg Zabriskie's Point voor de zonsondergang

Alternatief zou zijn zonsondergang bij Dante's View en de dag erna zonsopgang op Zabriskie's Point.

De tweede dag zullen we doorrijden richting LA via Alabama Hills.

Priscilla
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Yeehaw,

Je blijft me verbazen, hoe je alles over iedere vierkante cm van het zuidwest weet :) Erg handig!
We zitten niet in het weekend in Death Valley, maar op di 4 november. Ben wel erg benieuwd (misschien wel een domme vraag); bedoel je de SF Forty Niners??? Zijn zij iedere eerste weekend van nov daar dan??
EDIT: Ahum, was idd erg dom van me, je bedoelt de 49ers encampment. DIe begint helaas pas een dag later, op 5 november.

Ik heb je route even gegooglemapped; we gaan 'm aanpassen...Maar als ik het goed begrijp zijn die dingen wel te doen op één dag? De tips voor de tweede dag zijn erg welkom! We wisten niet precies wat er nog meer te doen was, maar hebben SPW en omgeving toegevoegd (als we dan toch in de buurt zijn ;))

Erg bedankt in ieder geval!

Priscilla
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

stema schreef:Als je toch in juli/augustus met een camper gaat, is er dan ook een autoverhuurbedrijf in de buurt waar je de camper kan laten staan en dan met de gehuurde auto Death Valley in kan trekken. Eventueel met een overnachting in DV ( waar )

m.v.g. Stema
Wij rijden begin augustus met de camper van Las Vegas naar Pahrump, waar we 2 overnachtingen hebben geboekt bij KOA Pahrump. In Pahrump hebben we bij Enterprise Rent-A-Car een auto gehuurd voor één dag waarmee we Death Valley gaan bekijken. Door het verhuurbedrijf worden we opgehaald bij de camping. De volgende ochtend leveren we de auto weer in en vervolgen onze reis weer met de camper.

Groetjes, Diana
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Goed idee om een auto in Pahrump te huren en Death Valley te bezoeken Diana.
Priscilla, die eerste dag is zeker goed te doen. Rechtstreeks van LV naar Furnace Creek is ongeveer 2.5 uur rijden en tel daar een uurtje bij op voor Dante's View. Dan heb je de middag voor Badwater etc. en voor zonsondergang/opgang kijk maar op www.sunrisesunset.com/usa/. Van Furnace Creek naar LA (hangt er van af waar je moet zijn natuurlijk) is zo'n 6 uur rijden dus veel tijd voor uitstapjes zal er niet zijn. Emigrant Canyon road is een mooi weg maar aan het eind is een stukje ruwe weg door Wildrose maar goed te rijden met welke auto dan ook. Je kan ook nog een sidetrip maken naar de Charcoal Kilns maar het laatste stuk van ongeveer 3 miles is een dirtroad. Wel bizonder die Charcoal Kilns. Onderweg naar Ridgecrest heb je nog de ghosttown of Ballarat (genoemd naar Ballarat in de staat Victoria, Australia) en daarachter is nog de Manson Ranch maar vergeet dat maar. En in Trona zijn de Pinnacles en dan de ghosttowns of Randsburg en Johannesburg..maar daar zal je allemaal geen tijd voor hebben. Mosaic Canyon en de Charcoal Kilns zou ik bekijken als je er de tijd voor weet te vinden.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Yeehaw, ik moet zeggen dat je abacadabra spreekt...Ik ken geen van de dingen die je noemt.
Wist echt niet dat er zo veel was in omgeving DV.
Ga ze eens allemaal na lopen :) (nog meer voorpret, hihihi)...

Dankjewel!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PriscillaMartin schreef:We zitten niet in het weekend in Death Valley, maar op di 4 november. Ben wel erg benieuwd (misschien wel een domme vraag); bedoel je de SF Forty Niners??? Zijn zij iedere eerste weekend van nov daar dan??
EDIT: Ahum, was idd erg dom van me, je bedoelt de 49ers encampment. DIe begint helaas pas een dag later, op 5 november.
Als je vrij zeker bent dat je op 4 november in Furnace Creek bent, dan zou ik toch wat reserveren. Het weekend er op wordt het overspoeld met de 49ers. Het schijnen er duizenden te zijn. Weliswaar zullen veruit de meesten met RV's komen maar wellicht zullen er ook een aantal een overnachting in de ranch boeken. Gezien het feit dat er nu nog plaats is en gezien het feit dat
PRE ENCAMPMENT ACTIVITIES START NOVEMBER 1st
is het wellicht verstandig om nu al te boeken.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer