Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vragen vakantie West Amerika
vragen vakantie West Amerika
hallo
wij gaan in september rondreizen in amerika beginnend in los angeles.
wij gaan met een chevrolet cobalt. is deze auto wel groot genoeg?
heeft iemand een tip voor onze eerste overnachting in Los angeles. het liefst iets goedkoops en vlak bij het vliegveld.
heeft iemand ervaring met het kopen en gebruiken van een tom tom in amerika? wanneer je deze koopt en in nedereland wil gebruiken, kan dit zonder problemen?
is het handig/verstandig om een laptop mee te nemen?
we zijn van plan een rondreis te maken met de auto. we rijden de great west. san diego, palm springs, phoenix, grand canyon, lake powell, bryce canayon, las vegas, death valley, yosemite park, lake tahoe, San Francisco, san luis obispo/pismo beach, santa barbara/ventura.
hebben jullie nog tips betreffende goedkoper motels of bed and breakfast.
groeten lex
wij gaan in september rondreizen in amerika beginnend in los angeles.
heeft iemand een tip voor onze eerste overnachting in Los angeles. het liefst iets goedkoops en vlak bij het vliegveld.
heeft iemand ervaring met het kopen en gebruiken van een tom tom in amerika? wanneer je deze koopt en in nedereland wil gebruiken, kan dit zonder problemen?
is het handig/verstandig om een laptop mee te nemen?
we zijn van plan een rondreis te maken met de auto. we rijden de great west. san diego, palm springs, phoenix, grand canyon, lake powell, bryce canayon, las vegas, death valley, yosemite park, lake tahoe, San Francisco, san luis obispo/pismo beach, santa barbara/ventura.
groeten lex
Re: vragen vakantie West Amerika
We hebben hem niet daar gekocht (hebben de onze meegenomen en hier al kaartje voor USA gekocht). De sigarettenaansteker in de wagen is universeel, dus hier in Europa zal hij ook wel werken. Wat kaarten voor Europa betreft weet ik niet of er een verschil is tussen de versie die je in de USa en hier in Europa komt. Wat de werking betreft: laat soms steekjes vallen, dus best alles ook eens controleren op kaart of via Google Maps. We vonden het wel een goede hulp in de steden.lexdon schreef: heeft iemand ervaring met het kopen en gebruiken van een tom tom in amerika? wanneer je deze koopt en in nedereland wil gebruiken, kan dit zonder problemen?
Wij hadden de onze mee en we weten nu al dat hij terug mee gaat de volgende keer. Wel wat problemen gehad omdat de kabel niet in onze reisstekker paste, maar we hebben dit opgelost door de kabel mee te nemen naar de winkel en daar om een Amerikaans "uiteinde" te vragen. De laptop was handig om nog enkele dingen te checken en om contact te houden met het thuisfront. Moet wel telkens uit de handbagage voor controle op bv. luchthaven. Ook heb je wel niet overal gratis internettoegang.lexdon schreef:is het handig/verstandig om een laptop mee te nemen?
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat ligt er helemaal wat je bedoelt met "wij". Voor met z'n 2en is het prima, maar met bijvoorbeeld 4 personen zou ik een maat groter nemen.lexdon schreef:hallo
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Hangt ervan af. Met hoevele gaan jullie? Als jullie maar met 2 zijn is hij groot genoeg, Drie gaat misschien ook nog, maar ben je met meer, dan zou ik een grotere nemen (voor al de bagage)lexdon schreef:wij gaan met een chevrolet cobalt. is deze auto wel groot genoeg?
Dit kan zonder problemen. Allen zal de TomTom van Amerika kaarten van de USA voorgeinstalleerd hebben. Wil je hem ook in Europa gebruiken, dan zal je de kaarten van Europa moeten aankopen.lexdon schreef:heeft iemand ervaring met het kopen en gebruiken van een tom tom in amerika? wanneer je deze koopt en in nedereland wil gebruiken, kan dit zonder problemen?
Zeker. Veel hotels hebben Wifi zodat je eventueel via internet nog hotels kan boeken/wijzigeng, mocht dat mogelijk zijn. Het zal ook de telefoonkosten drukken aangezien je via het internet contact kan houden. Het is ook handig om een beetje de route uit te stippelen ter plaatse als je bijvoorbeeld Microsoft Streets&Trips geinstalleerd hebt. (of Google Earth, maar dan heb je weer internet nodig)lexdon schreef:is het handig/verstandig om een laptop mee te nemen?
Spit het forum is door hiervoor. Er valt heel veel te vinden.lexdon schreef:hebben jullie nog tips betreffende goedkoper motels of bed and breakfast.?
In 2006 hebben wij bij aankomst 1 nacht geboekt in het Hacienda Airport hotel. Geen luxe, maar wel gewoon netjes. Ze hebben een gratis shuttlebus vanaf en naar de airport. Ca. 15 minuten rijden.
Verder zou je eens kunnen zoeken op internet , volgens jullie route, of je bv. motel6 of Super8 tegenkomt. Deze hotels zijn betaalbaar en de meeste zijn goed te doen, ook weer niet heel luxe, maar vaak wel met een ontbijtje inclusief.
Zelf boeken we vaak ook bij Days Inn - Holiday Inn, vinden wij ook altijd prima ketens!
Verder zou je eens kunnen zoeken op internet , volgens jullie route, of je bv. motel6 of Super8 tegenkomt. Deze hotels zijn betaalbaar en de meeste zijn goed te doen, ook weer niet heel luxe, maar vaak wel met een ontbijtje inclusief.
Zelf boeken we vaak ook bij Days Inn - Holiday Inn, vinden wij ook altijd prima ketens!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bed & breakfast is meestal duurder dan een motel. Zoals gezegd: goedkoop, eenvoudig maar prima is de Motel6 en super8.lexdon schreef:we rijden de great west. san diego, palm springs, phoenix, grand canyon, lake powell, bryce canayon, las vegas, death valley, yosemite park, lake tahoe, San Francisco, san luis obispo/pismo beach, santa barbara/ventura.
groeten lex
Als je in de parken wilt overnachten kijk dan naar de cabins in Curry viallge voor Yosemite - zijn in oktober goedkoper dan in de zomermaanden. zie http://www.yosemitepark.com . Voor de andere parken kun je reserveren via http://www.xanterra.com .
Denk er aan dat ook in september veel parken al snel volgeboekt zijn.
Volgen jullie een route uit een reisgids? Hoeveel dagen hebben jullie hiervoor? Denk er aan dat de routes uit een gids vaak heel veel doen in heel weinig tijd.
Wat je ook doet, koop in elk geval (hier) een kaart, daar heb je veel plezier van, ook bij het uitstippelen van de route.lexdon schreef:heeft iemand ervaring met het kopen en gebruiken van een tom tom in amerika? wanneer je deze koopt en in nedereland wil gebruiken, kan dit zonder problemen?
Je kunt heel goed zonder tomtom, vind ik persoonlijk leuker - en goedkoper. Fout rijden is meoilijk. Voor de steden gebruiken we een plattegrond en als we een hotel zoeken gebruiken we de routebeschrijving van het hotel.
En zonder laptop gaat ook goed, heerlijk rustig.
Marianne
Helemaal mee eens met Marianne
Je hebt geen Tom Tom nodig. Een goede kaart is voldoende. Niets simpeler als in de US je weg te vinden. Trouwens waar blijft het avontuurlijke?
Laptop vind ik persoonlijk overbodig...tenzij je een live verslag bijhoud (die lezen wij dan mee hier!) en contact houden met het thuisfront doe ik wel weer als ik thuis ben....daar heb ik persoonlijk geen behoefte aan als ik op vakantie ben.
Je hebt geen Tom Tom nodig. Een goede kaart is voldoende. Niets simpeler als in de US je weg te vinden. Trouwens waar blijft het avontuurlijke?

Laptop vind ik persoonlijk overbodig...tenzij je een live verslag bijhoud (die lezen wij dan mee hier!) en contact houden met het thuisfront doe ik wel weer als ik thuis ben....daar heb ik persoonlijk geen behoefte aan als ik op vakantie ben.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat we de laptop mee hadden hebben we geen seconde spijt van gehad, alle foto's er alvast opgezet, een reisverslag (online) bijgehouden en per e-mail contact gehouden met Nederland. Ook heel handig om even vast te kijken hoe je het beste kan rijden.. (TomTom is echt niet nodig, wij hebben mbv de laptop in San Francisco de AAA (Amerikaanse ANWB) opgezocht en daar gratis (omdat ik ANWB-lid ben) goede kaarten gekregen.)
Wij hadden ook een Chevy Cobalt gehuurd, we kregen echter een Pontiac G5 mee...
Het is met z'n tweeën best te doen hoor, alleen 2 koffers achterin paste maar net.
Verder was het een goede auto.. Ik zou in het vervolg een slagje groter kiezen, maar als het lastig is om het nog te veranderen (of geld kost) zou ik het zo laten.
Wij hadden ook een Chevy Cobalt gehuurd, we kregen echter een Pontiac G5 mee...
Het is met z'n tweeën best te doen hoor, alleen 2 koffers achterin paste maar net.
Verder was het een goede auto.. Ik zou in het vervolg een slagje groter kiezen, maar als het lastig is om het nog te veranderen (of geld kost) zou ik het zo laten.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Hallo allemaal
bedankt vooor jullie reacties.
we gaan verder bekijken hoe of wat.
lastig hoor als je er zelf nog niet bent geweest.
en als we vragen hebben dan horen jullie het wel
groeten lexdon
bedankt vooor jullie reacties.
we gaan verder bekijken hoe of wat.
lastig hoor als je er zelf nog niet bent geweest.
en als we vragen hebben dan horen jullie het wel
groeten lexdon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3990 Weergaves
-
Laatste bericht door MvdBrink