Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Coole Amerikaanse dieren in het wild
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Coole Amerikaanse dieren in het wild
Aan de link te zien zat je bij Pixagogo in het gedeelte, waar jij foto's kunt bewerken. Dat kunnen wij niet zien, maar jij wel, omdat je ingelogd bent. Ik heb dat ook weleens met Webshots. Je moet de link plaatsen van het album, waar gasten het ook kunnen zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gek dat het nu niet werkt.... ik gebruik dit album altijd voor links naar dit forum. Ik zal de instellingen aanpassen. Hopelijk werkt het dan wel.Petra/VS schreef:Aan de link te zien zat je bij Pixagogo in het gedeelte, waar jij foto's kunt bewerken. Dat kunnen wij niet zien, maar jij wel, omdat je ingelogd bent. Ik heb dat ook weleens met Webshots. Je moet de link plaatsen van het album, waar gasten het ook kunnen zien.
Edit: net even de instellingen nagekeken, maar het is een openbaar album. Dus dat mag het probleem niet zijn. Kan niemand het zien?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik kan het wel zien Jacqueline.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij ooknieuwenoord schreef:Ik kan het wel zien Jacqueline.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh gelukkig, dan ligt het niet aan mijn instellingen of zo.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heel vreemd dan, ik nog steeds niet. Het duurt ook lang voor het kruisje verschijnt, net of het niet download. Ook de directe link werkt voor mij niet, vreemd (en jammer, want ik had de collage graag gezien!).
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Speciaal voor jou, Petra:Petra/VS schreef:Heel vreemd dan, ik nog steeds niet. Het duurt ook lang voor het kruisje verschijnt, net of het niet download. Ook de directe link werkt voor mij niet, vreemd (en jammer, want ik had de collage graag gezien!).

Winston Churchill
Winston Churchill
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Erg leuk, bedankt, mooie foto's! (was me er alleen niet van bewust, dat we hier giraffen in het wild hadden lopen, weet je zeker, dat je niet het verkeerde werelddeel voor ogen had
).
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Neushoorns wel dan (zie foto naast giraf)Petra/VS schreef:Erg leuk, bedankt, mooie foto's! (was me er alleen niet van bewust, dat we hier giraffen in het wild hadden lopen, weet je zeker, dat je niet het verkeerde werelddeel voor ogen had![]()
).
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, niet in het wild, maar wel in Busch Gardens Tampa, waar ik ze heb mogen voeren en aaien. Dat was een heel bijzondere ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Het zijn heel lieve en zachtaardige dieren! De neushoorn heb ik trouwens ook ontmoet in Busch Gardens. Wij hebben daar een toer gemaakt achter de schermen, en kwamen zo heel dichtbij en hebben veel over deze dieren mogen leren. Voor mij betekenen ze dus wel zeker iets in mijn herinneringen van onze reizen naar Amerika.Petra/VS schreef:Erg leuk, bedankt, mooie foto's! (was me er alleen niet van bewust, dat we hier giraffen in het wild hadden lopen, weet je zeker, dat je niet het verkeerde werelddeel voor ogen had![]()
).
Alle overige dieren heb ik overigens in het wild gefotografeerd, en zonder telelens.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ah, ik dacht al, dat het zoiets zou zijn, maar kon een plagerijtje niet laten
.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra/VS schreef:Ah, ik dacht al, dat het zoiets zou zijn, maar kon een plagerijtje niet laten.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Vorig jaar in New Mexico een stekelvarken (porcupine) tegen het lijf gelopen op weg naar Chaco Culture NP.
Leuke beesten, soort enorme egels
En wat zuidelijker bij Alamogordo ook een coyote gespot.
De bizons waren ook erg indrukwekkend, maar die stonden gewoon in het weiland dus niet in het wild. (In de buurt van Zion)
Je ziet nog eens wat daar.
Leuke beesten, soort enorme egels
En wat zuidelijker bij Alamogordo ook een coyote gespot.
De bizons waren ook erg indrukwekkend, maar die stonden gewoon in het weiland dus niet in het wild. (In de buurt van Zion)
Je ziet nog eens wat daar.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Onderstaande foto's van dieren in het wild hebben we zelf gemaakt bij het Sawgrass Lake Park in St.Petersburg, Florida. http://www.pinellascounty.org/park/16_Sawgrass.htm

In Noord-Amerika veel wilde dieren gezien. Ook ik vind raccoons het leukste, al is mijn Canadese familie het daar niet mee eens. Zij hebben er veel overlast van. Ze "kraken" bij mijn tante de vuilnisbak en als ze ze wil wegjagen, gaan ze op hun achterpootjes staand, heel hard tegen haar blazen. Mijn nicht heeft eens de hond en katten de schuld gegeven van drolletjes in haar basement, tot ze een raccoon als logee bleek te hebben. Wij waren echter steeds verrukt als we die boefjes met hun zwarte maskertjes tegenkwamen.
En wel over coole dieren, maar niet in Amerika, dus eigenlijk off-topic.
De meeste indruk op ons hebben de dieren in Kenya gemaakt. Ik kan alle natuurliefhebbers een Afrikasafari aanraden. Het is grandioos om een giraf of neushoorn voorrang te moeten verlenen op een stille weg. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe geruisloos olifanten zich voortbewegen. Op een ochtend hoorden we dat een groep olifanten 's nachts tussen onze en de tent van onze buren was doorgelopen. We hadden er niets van gehoord. Spannend was het toen we pijlsnel weg moesten wezen toen een matriarch vond dat we te dichtbij haar kudde (met een paar zes maanden oude kleintjes) kwamen: ze draaide zich om en flapperde dreigend met haar oren. Gelukkig had de gids uit voorzorg de motor van het busje nog laten draaien! Ook prachtig om vlak naast een slapende leeuwenfamilie foto's te kunnen maken, zó dichtbij dat je hun snorharen kunt tellen. Ook de brutale aapjes in de resorts waren een attractie op zich. Als je een broodje aan het smeren was en je keek even de andere kant op, gristen ze het snel van je bord. Onbesmeerde broodjes lieten ze onaangeroerd, ze wachten echt op de honing en de jam. Zó grappig !
En wel over coole dieren, maar niet in Amerika, dus eigenlijk off-topic.
De meeste indruk op ons hebben de dieren in Kenya gemaakt. Ik kan alle natuurliefhebbers een Afrikasafari aanraden. Het is grandioos om een giraf of neushoorn voorrang te moeten verlenen op een stille weg. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe geruisloos olifanten zich voortbewegen. Op een ochtend hoorden we dat een groep olifanten 's nachts tussen onze en de tent van onze buren was doorgelopen. We hadden er niets van gehoord. Spannend was het toen we pijlsnel weg moesten wezen toen een matriarch vond dat we te dichtbij haar kudde (met een paar zes maanden oude kleintjes) kwamen: ze draaide zich om en flapperde dreigend met haar oren. Gelukkig had de gids uit voorzorg de motor van het busje nog laten draaien! Ook prachtig om vlak naast een slapende leeuwenfamilie foto's te kunnen maken, zó dichtbij dat je hun snorharen kunt tellen. Ook de brutale aapjes in de resorts waren een attractie op zich. Als je een broodje aan het smeren was en je keek even de andere kant op, gristen ze het snel van je bord. Onbesmeerde broodjes lieten ze onaangeroerd, ze wachten echt op de honing en de jam. Zó grappig !
-
Steffen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De prachtigste dieren die ik heb gezien komen in principe alleen in Afrika voor (Cheeta's, giraffen, olifanten, leeuwen, hyena's etc.). Maar terug on topic, het voordeel van Amerika is dat de diversiteit in de natuur ook voor een grotere diversiteit in dieren zorgt. White mountain goats en Grizzly beren vind ik persoonlijk prachtige dieren. M'n favoriet is echter een 'gewoon' hert. Dit is absoluut geen zeldzaam dier, maar tijdens het werken op een zomerkamp kwamen deze herten uit de omringende bossen om 's avonds/ 's ochtends te grazen rond het gras van de cabins. Dat schouwspel van het zien van die dieren in hun groep, werkelijk prachtig. Meestal kun je dieren in het wild slechts voor korte duur observeren, maar het schouwspel van de herten was iedere dag te bewonderen. Geweldig!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag in Yellowstone hebben we een prachtig schouwspel gehad, recht voor onze camper. Wij reden al zeker een kwartier achter deze dames buffels (met jong stiertje én een kalf) aan, toen er ineens om de bocht een heel indrukwekkende stier van de andere kant kwam.
Veel opwinding in de groep, gesnuffel, veel gep*s van de dames en ineens besloot de grote vent dat hij geen zin had. En toen liep hij dus langs de camper en de lange rij auto's gewoon de andere kant op, de kudde achterlatend. Geweldig!

Veel opwinding in de groep, gesnuffel, veel gep*s van de dames en ineens besloot de grote vent dat hij geen zin had. En toen liep hij dus langs de camper en de lange rij auto's gewoon de andere kant op, de kudde achterlatend. Geweldig!

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan er geen genoeg van krijgen, die dieren in Amerika! Hebben we thuis de tamme versie op stal, vandaag zagen we in Bighorn Canyon voor het eerst wilde mustangs. De streepjes bij de benen verraden dat, naast hun prachtige wildkleur natuurlijk. Eerst 'tante' en dan nog een geweldig veulentje, ik ben er helemaal verliefd op!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Welcome to our world, Monique! Vandaag heb ik twee keer moeten wachten tot een clueless eekhoorn de straat over stak. Een paar weken geleden was een eekhoorntje hier achter overreden en ik zag, op de fiets, hoe de "familie" erbij stond en ik vond dat zo zielig! De wilde dieren hier, inclusief eekhoorntjes en chipmunks, die dagelijkse kost zijn, zullen mij nooit vervelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7017 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 1 Reacties