Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleding wassen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Kleding wassen

Bericht door GuidoWater »

Wij vragen ons een beetje af hoe jullie het doen met de kleding?

- Nemen jullie zoveel mee dat je nergens hoeft te wassen tijdens de vakantie?

- Of wassen jullie onderweg in de hotels?

Ik heb zelf het idee dat ik niet voor 23 dagen kleding mee krijg in mijn koffer. Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

- Kan je bijvoorbeeld in elk hotle een was draaien?

- Wat kost het om je kleding te wassen?

- Kan je de was ook drogen? voor het geval je bijvoorbeeld ergens maar 1 overnachting hebt?

Nemen jullie zelf ook handdoeken en washandjes mee? Of gebruiken jullie gewoon uit het hotel? Bijvoorbeeld voor wanneer je gaat zwemmen of iets dergelijks?

Nou ben benieuwd :)
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kleding wassen

Bericht door vana »

Je hoeft echt niet voor 23 dagen kleding mee te nemen.
Bij heel veel hotels is een laundry aanwezig met wasmachines en drogers. Je gooit er quarters in (ik geloof per was $ 0,75.)
De wasmachines hebben geen temperatuurknop alleen cold, warm en hot. De programma's zijn heel kort.
Ook in de drogers moeten quarters (ik geloof $ 0,25 per 10 minuten) maar je moet ze vaak wel een aantal keer opnieuw aanzetten om je was droog te krijgen. Hoewel ik net gelezen heb dat je eerst de filter moet leeghalen, dat deed ik nooit :oops:

Ik doe zelf de t-shirts niet in de droger.
Ik snap niet hoe het kan dat veel mensen op het forum alles maar gewoon in de droger gooien, bij mij komen t- shirts en drie maten kleiner uit. Ik hang ze meestal op een kledinghangertje in de hotelkamer te drogen.
Zeeppoeder kun je meestal in een automaat bij de wasmahines kopen maar je kunt ook een pak aanschaffen in de supermarkt. Je kunt beter vloeibaar wasmiddel gebruiken, van poeder blijft vaak wat achter op de was.

Handdoeken zijn altijd aanwezig in het hotel.
Na het douchen leg je ze op de grond in de badkamer en de roomservice vervangt ze bij het schoonmaken van de badkamer.
Voor het zwemmen nemen wij altijd ieder een badhanddoek mee.
Washandjes kennen ze niet in Amerika maar je hoeft ze niet mee te nemen. In het hotel hangen een soort kleine handdoekjes die je kunt gebruiken om je te wassen.
In elk hotel staan kleine flesjes douchgel , zeep en shampoo in de badkamer en veel hotels/motels hebben ook een föhn.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er zijn mensen die naar Amerika op vakantie gaan en elke paar dagen naar een wasserette gaan, wij horen daar niet bij. :wink:
Meestal gaan we maximaal drie weken en nemen dan gewoon voldoende kleding mee, nou zijn wij 2 mannen, en die hebben misschien wat minder kleding nodig dan vrouwen.
Als het al een keer nodig is om te (laten) wassen, dan kan dat bijna in alle hotels, je doet de te wassen kleren in een speciale tas die meestal in de kledingkast hangt, dan bel je de "wasafdeling", en die komen de was halen, meestal de volgende ochtend hangt alles gewassen en gestreken aan de deur, kost een paar dollar, maar je hoeft in je vakantie in ieder geval niet zelf te wassen.
Handdoeken zijn er voldoende, en als je extra nodig hebt bel je gewoon even met housekeeping, en die brengen er wat extra.
Bij de zwembaden van de wat luxere hotels zijn altijd baddoeken aanwezig.

Harry
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

GuidoWater schreef:Wij vragen ons een beetje af hoe jullie het doen met de kleding?

- Nemen jullie zoveel mee dat je nergens hoeft te wassen tijdens de vakantie?

Hangt ervan af hoe lang ik op reis ben en hoe ik op reis ga. Normaal gesproken neem ik niet meer dan een week kleding mee.

- Of wassen jullie onderweg in de hotels?

Als de accommodatieplek een laundry room heeft dan gebruik ik die, anders zoek ik er één op.

Ik heb zelf het idee dat ik niet voor 23 dagen kleding mee krijg in mijn koffer. Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

- Kan je bijvoorbeeld in elk hotle een was draaien?

Laat ik aan anderen over om te beantwoorden. Let op de lijst van faciliteiten, en als je van te voren boekt dan kan je het ook voor de zekerheid even navragen.

- Wat kost het om je kleding te wassen?

Laat ik aan anderen over om te beantwoorden. Niet al te veel lijkt mij. Hangt ook een beetje af hoeveel rondes je nodig hebt. Je kan ervoor kiezen om zelf een reiswasmiddel tube mee te nemen inclusief wasverzachter, het is een soort pasta, deze kun je bijvoorbeeld bij één van de JoHo winkels kopen.

- Kan je de was ook drogen? voor het geval je bijvoorbeeld ergens maar 1 overnachting hebt?

Hangt van de faciliteiten af.

Nemen jullie zelf ook handdoeken en washandjes mee? Of gebruiken jullie gewoon uit het hotel? Bijvoorbeeld voor wanneer je gaat zwemmen of iets dergelijks?

Als ik aan het backpacken ben neem ik zo'n sneldrogend handdoek mee. Als ik in luxe op vakantie ga dan gebruik ik gewoon de lekkere dikke handdoeken van het vier sterren hotel.

Nou ben benieuwd :)
Cheers!
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Sophia
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophia »

Ik was ongeveer een keer per week als we op vakantie zijn.

In de meeste hotels kun je wel wassen. De wasmachines en drogers werken op muntjes, die je bij de receptie kunt halen, of op quarters. Meestal kun je ook kleine pakjes waspoeder, b.v. Tide, kopen.
Zelf neem ik meestal een paar wastabletten van thuis mee. Het neemt niet veel plaats in, is voordelig en je weet dat je het juiste middel hebt. Een groot pak ter plekke kopen, vind ik niet zo handig. Dat moet je maar met je mee slepen.

In een hotel wassen, heeft wel als nadeel dat het je wat tijd kost. Je kunt niet weggaan en de was in de machine laten als het klaar is, want dan heb je kans dat andere hotelgasten het eruit halen.
Aan de andere kant: de machine draaien daar lang niet zo lang als hier. Ik dacht iets van 30 à 45 minuten per keer.
Meestal probeer ik een was te draaien terwijl we aan het ontbijten zijn of als we 's avonds terug zijn.

Ik zou dus niet voor 3 weken kleren meenemen. Meestal draag je toch maar een paar favoriete setjes op vakantie en koop je, althans wij doen dat altijd, er veel kleren bij. De kleding is er erg goedkoop, bepaalde merken zelfs spotgoedkoop, en de dollar is laag!
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Ok er word me al een hoop duidelijk. Wij gaan 23 dagen dus ik denk dat we gewoon voor 1 week kleding meenemen en dan maar daar een was doen. Het lijkt me een beetje onzinnig om 2 koffers per persoon mee te nemen als ik daar gewoon een was kan draaien. Maar handdoeken kan ik dus ook thuis laten... Word een half lege koffer denk ik :lol:

Ik zat me ook te bedenken dat de tempratuur in amerika natuurlijk wat hoger ligt dan hier in nederland dus de was is natuurlijk ook veel sneller droog. Maar we zullen wel zien hoe het allemaal in zijn werk gaat dan :P
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij nemen altijd een tube voor de handwas mee. Dan doe ik 's avonds vaak even een klein handwasje, dat is de volgende ochtend vrijwel altijd weer droog. Zo hebben we nooit veel wasgoed tegelijk, dus we hoeven ook niet al te veel kleding van huis uit mee te nemen.

Alleen kleding die lastig is om met de hand te wassen, gaat in de wasmachines in de laundry van het motel.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wassen duurt een half uur en kost tussen de $ 1,00 en $1,50
Drogen duurt een half tot driekwart uur (afhankelijk van de kwaliteit van de droger) en kost ook tussen de $1,00 en $ 1,50
Ook wij drogen geen T/shirts in de droger een (XL wordt al vlug een kindermaatje) dus drogen we die in de camper of hangen ze in een boom.
Wij wassen meestal om de 7 tot 10 dagen. Op een trip van 4 weken dus 3 soms 4 X.
Als er geen wasserij in het hotel is kan je ze meestal wel in de buurt vinden, in tegenstelling tot Nederland vindt je in Amerika heel veel wasserij mogelijkheden in veel plaatsen zal je ze in een winkelcentum kunnen vinden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik was veel vaker, zo'n beetje om de vier dagen. En ik doe onze T-shirts wel in de drogers, maar zet de knop op 'Permanent Press', dan wordt het niet zo heet. Op dit moment, in de sneeuw en nattigheid, krijg je kleding hangend in de camper nooit droog. De prijs voor een was verschilt behoorlijk, ik heb deze vakantie campings gehad waar een was 1,25 kost, maar hier kost het weer 2 dollar per machine.

Als je goed oplet, is de droger wel mogelijk, maar ik splits heel goed uit wat zou kunnen krimpen en dat haal ik soms nog klam eruit om nog even aan de douchestang van de camper verder te drogen. Niet alle campings stellen het namelijk op prijs als je was buiten te drogen hangt.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

I :oops: ik was meestal als ik (bijna) geen schone slipjes meer heb :oops: , zo om de 10 dagen. Handdoeken/badlakens neem ik nooit mee, de 1e dag koop ik bij Walmart of Target een paar badlakens, die ik gebruik bij het zwembad.

Een paar pakjes wastabletten neem ik ook zelf mee, t-shirtjes van mijn man was ik altijd mee in de wasmachine, maar haal ze wel eerder uit de droger om krimpen te voorkomen. Het fijne spul van mezelf was ik altijd even met de hand uit (echt vuil is het toch nooit) en als wasmiddel gebruik ik daarvoor altijd wat shampoo. In elke badkamer staan er wel 1 of 2 flesjes. Ideaal als wasmiddel! Strijkijzer + plank wat tegenwoordig wat op een hotekkamer aanwezig is, gebruik ik nooit. 't Is uiteindelijk vakantie!

Afgelopen maart betaalde ik 1x $ 1.75 per wasmachine en droogautomaat en in een ander (duurder!) hotel maar $ 1.--.

groet, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik neem bijna niks mee,koop veel ter plaatse,en gooi vuile was vaak gewoon weg.(sokken en onderbroeken gaan standaard de vuilnisbak in)
Alles wat ik wel mee terug wil nemen gaat in een aparte koffer of tas,en wordt thuis wel weer eens gewassen.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Wij wassen 1 of 2 keer en dan het liefst bij een laundromat. Vind het altijd erg grappig om daar een beetje te kijken en kletsen. Hebben in Mobile Alabama ooit anderhalf uur lang gekletst met de eigenaresse. Die ons heel enthousiast vertelde dat haar man haar mee wilde nemen naar Nederland. Maar kon je daar wel met de auto komen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij wassen minstens 1 keer per week, met zo nu en dan eens een handwasje tussendoor. De meeste motels hebben een laundry, maar we hebben de laatste keer ook regelmatig onderweg gewassen. In de tussentijd kun je dan boodschappen doen, lunchen, je foto's op cd laten zetten, krantje lezen, of gezellig een praatje aanknopen met mede-wassers. etc. Wassen diurt niet lang, maar voor de droger moet je wel even er bij blijven.

's Avonds bij het motel is ook handig, dan kun je ondertussen eten of tv kijken.

Zeeppoeder kopen we ter plekke. Ik zal deze vakantie eens doekjes voor in de droger aanschaffen.

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Nou wij gaan 23 dagen dus als ik voor een dag of 10 kleding bij heb moet het goed komen. Halverwege zitten we meerdere dagen in hetzelfde hotel in Las Vegas dus misschien is dat voor ons een goed moment om te gaan wassen :)

En een uurtje kunnen we denk ik nog wel missen van onze amerika tijd :oops:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

GuidoWater schreef:Nou wij gaan 23 dagen dus als ik voor een dag of 10 kleding bij heb moet het goed komen. Halverwege zitten we meerdere dagen in hetzelfde hotel in Las Vegas dus misschien is dat voor ons een goed moment om te gaan wassen :)

En een uurtje kunnen we denk ik nog wel missen van onze amerika tijd :oops:
Het lijkt me nou juist dat in Las Vegas niet de juiste plek is om zelf een was te draaien, ik weet niet of je in een groot striphotel overnacht, maar ik heb er nog nooit een gelegenheid gezien om zelf je was te draaien, ook niet naar gezocht hoor, dus misschien zijn ze er wel.
Je kunt wel in elk striphotel de was op laten halen en laten doen, maar dat kost zeker meer dan het zelf ergens doen.

Harry
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij gaan ook 23 dagen, maar neem zoveel mogelijk mee. Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om op vakantie te wassen, doe dat dan ook nauwelijks (buiten wat ondergoed om). Ik heb gisteren een stapeltje van 23 t-shirts en hemdjes gewogen, nog geen 4 kilo. Meestal neem ik oude sokken en ondergoed mee, wat ik na 1 dag weggooi. Ook met kleding doe ik dat nogal eens. Maar het is onze eerste verre reis, dus misschien valt het tijdens het pakken erg tegen, en zal ik toch aan de was moeten :(
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik was elke twee dagen. We nemen zo weinig mogelijk koffers mee en ik heb een hekel aan stinkende was in mijn koffers.
Overgens blijf ik niet bij de automaat tot hij klaar is. Ik zet hem aan en na een poosje ga ik even kijken of hij klaar is. Dan stop ik alles in de droger en na en half uurtje kom ik terug om de spulletjes eruit te halen.

Toen we terugkwamen in Nederland had ik maar drie stelletjes vuile kleding van de dag ervoor te wassen. :P :P
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Je kunt wel in elk striphotel de was op laten halen en laten doen, maar dat kost zeker meer dan het zelf ergens doen
Heb je enig idee wat dit dan kost?
Ben zo even aan het fantaseren. Zou geweldig zijn als we de voorlaatste dag van onze vakantie onze kleren laten wassen en strijken in het hotel.........want als ik ergens wel een hekel aan heb is om na de vakantie nog een hele week bezig te zijn met 4 koffers met kleren te wassen.................Maar hier zal ik wel niet de enigste in zijn.
Bestaan er trouwens ook wasseretes buiten de hotels waar je was ook gestreken wordt? Moeten we dan wel hopen dat de douane niet teveel in de koffers gaat rommelen.......
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb wel eens zo'n tabelletje gezien met de prijzen om kleding te laten wassen. Ik schrok me wild van de prijzen.
Volgens mij was het iets van $ 5 per kledingstuk.

Het nadeel van kleding voor de hele reis meenemen vind ik dat je dus de hele vakantie met vuil en eventueel bezweet wasgoed in je koffer rondloopt.
Lijkt me niet echt fris na een paar weken.
En we zijn ook niet zo rijk dat we met zijn drieëen maar gewoon 87 t shirts meenemen en na gebruik weggooien. :blink:

Ik doe gewoon de was in de machine en kom na een halfuurtje terug. Ik ga er niet bij blijven zitten.
In Placerville heb ik de tijd gezellig met de locals in de kroeg naast de Laundry doorgebracht. :beerchug:

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik neem echt niet voor de hele reis kleding mee. Zeker met ondergoed lukt dat niet. In veel motels, hotels en campings staan wasmachines die je voor een klein bedrag kunt gebruiken. En ik doe handwasjes. Bij de eerste supermarkt die we aandoen koop ik een fles vloeibaar wasmiddel.
Am. wasprogramma's duren maar zo kort, omdat je zélf warm water in de machine moet laten lopen, terwijl
Europese machines een verwarmingselement bevatten. Daardoor wordt de was in een Am. machine minder schoon. Maar in de vakantie is dat niet zo erg.
Ik doe ook nooit bovenkleding in de droger. Ook op de allerlauwste programma's veranderen t-shirts van model. Ze krimpen in de lengte en worden wijder in de breedte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer