Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto dollar rent a car
-
- Amerika-newbie
Huurauto dollar rent a car
Hoi allemaal,
even een kort vraagje uit nieuwsgierigheid;
Wij hebben via Exit reizen onze trip naar de USA geboekt incl een Full size 4deurs auto van dollar rent a car. Wij hopen er erg op dat wij een dodge charger zullen krijgen, als een soort slagroom op de taart, want een mooie amerikaanse wagen hoort er toch een beetje bij.
Nu begrepen wij dat de kans er wel dik inzit dat het een Charger wordt, maar net zo goed een toyota of nissan zou kunnen worden. Zou toch een beetje jammer zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee en kun je hier eventueel invloed op uitoefenen?? of zelfs ter plekke vragen om een specifieke auto? (locatie: San Francisco O'Farrel street)
groetjes!
Ronald en Mariëlle
even een kort vraagje uit nieuwsgierigheid;
Wij hebben via Exit reizen onze trip naar de USA geboekt incl een Full size 4deurs auto van dollar rent a car. Wij hopen er erg op dat wij een dodge charger zullen krijgen, als een soort slagroom op de taart, want een mooie amerikaanse wagen hoort er toch een beetje bij.
Nu begrepen wij dat de kans er wel dik inzit dat het een Charger wordt, maar net zo goed een toyota of nissan zou kunnen worden. Zou toch een beetje jammer zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee en kun je hier eventueel invloed op uitoefenen?? of zelfs ter plekke vragen om een specifieke auto? (locatie: San Francisco O'Farrel street)
groetjes!
Ronald en Mariëlle

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Huurauto dollar rent a car
Wij hebben één keer een auto gehuurd bij een locatie niet op een vliegveld(ook in SF), en daar hebben ze meestal niet zoveel auto's staan, zelf uitkiezen is er dan meestal niet bij, op onze eerste vakantie kregen we ook een Toyota Camry mee, prima auto hoor maar niet wat ik wilde, maar ook na een beetje zeuren was er niets te regelen. Als je meer keus wilt hebben zou ik de auto ophalen bij Dollar op het vliegveld, ik begrijp dat je de eerste dagen geen auto wilt hebben, dan moet je dus met de metro (Bart) naar het vliegveld om de auto op te halen. De Dodge Charger staat trouwens op het punt om, in het kader van de reorganisatie bij Chrysler, uit produktie genomen te worden, dus het kan wel je laatste kans zijn om er een te huren.
Harry
Harry
-
- Amerikakenner
Dit is iets wat je eigenlijk altijd ziet. Ju huurt een catagorie auto en de verhuurmaatschapij zegt dan een Dodge Charger of soortgelijke auto. Inderdaad een nissan, ford of toyota zijn dan ook mogelijk. Simpelweg ligt het er gewoon aan wat er op het parkeerterrein staat. Men heeft alleen in de computer staan dat er, in jouw geval, een full size 4-deurs moet staan. Je kan dus geluk hebben maar ook pech.
Houd er wel rekening mee dat je altijd zeer nieuwe auto's krijgt en dat een nieuwe nissan of toyato ook zeer confortabel rijden is hoor.
Houd er wel rekening mee dat je altijd zeer nieuwe auto's krijgt en dat een nieuwe nissan of toyato ook zeer confortabel rijden is hoor.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk altijd vragen naar een specifiek Merk en Model. In de regel willen ze heus wel meewerken als ze de betreffende auto op voorraad hebben.
Zo had ik in 2006 een Mustang Cabrio of gelijkwaardig gehuurd. Bij het ophalen heb ik gevraagd of ik wel de Mustang Cabrio mee kon krijgen. De medewerker van het verhuurbedrijf wees mij er toen op dat ik een Mustang óf gelijkwaardig mee zou krijgen, zoals in de voorwaarden vermeld stond. Toen heb ik gevraagd of ik 'm eventueel de andere dag mocht ruilen voor een Mustang Cabrio indien die nu niet aanwezig zou zijn. Dat was geen probleem. De medewerker is toen ook nog even verder gaan zoeken in de autovoorraad en ik kreeg uiteindelijk toch de Mustang Cabrio mee die al was toegewezen aan een specifiek persoon (deze auto's staan apart met de naam van de huurder erbij vermeld). Prima geregeld dus.
Met een beetje vriendelijkheid en onderhandelen kom je dus een heel eind.
Roland
Zo had ik in 2006 een Mustang Cabrio of gelijkwaardig gehuurd. Bij het ophalen heb ik gevraagd of ik wel de Mustang Cabrio mee kon krijgen. De medewerker van het verhuurbedrijf wees mij er toen op dat ik een Mustang óf gelijkwaardig mee zou krijgen, zoals in de voorwaarden vermeld stond. Toen heb ik gevraagd of ik 'm eventueel de andere dag mocht ruilen voor een Mustang Cabrio indien die nu niet aanwezig zou zijn. Dat was geen probleem. De medewerker is toen ook nog even verder gaan zoeken in de autovoorraad en ik kreeg uiteindelijk toch de Mustang Cabrio mee die al was toegewezen aan een specifiek persoon (deze auto's staan apart met de naam van de huurder erbij vermeld). Prima geregeld dus.
Met een beetje vriendelijkheid en onderhandelen kom je dus een heel eind.

Roland
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Roland, je hebt helemaal gelijk, met een beetje vriendelijkheid kom je een heel eind, maar Ronald en Mariëlle huren de auto in de stad en niet op het vliegveld, op die verhuurlocatie hebben ze maar een beperkte hoeveelheid auto's, en dan valt er meestal niets te kiezen, dus vandaar mijn advies om de auto op het vliegveld op te gaan halen, daar staan gewoon veel meer auto's.Coyote schreef:Je kunt natuurlijk altijd vragen naar een specifiek Merk en Model. In de regel willen ze heus wel meewerken als ze de betreffende auto op voorraad hebben.
Met een beetje vriendelijkheid en onderhandelen kom je dus een heel eind.![]()
Roland
Harry
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met het ophalen van een auto "midden in de stad" en heb daar dus geen rekening mee gehouden. Jij hebt een goed punt dat men daar rekening mee houdt als het type auto belangrijk is. Wil je genoeg keuzemogelijkheden hebben dan is het vliegveld een betere afhaallocatie.Harry schreef:Roland, je hebt helemaal gelijk, met een beetje vriendelijkheid kom je een heel eind, maar Ronald en Mariëlle huren de auto in de stad en niet op het vliegveld, op die verhuurlocatie hebben ze maar een beperkte hoeveelheid auto's, en dan valt er meestal niets te kiezen, dus vandaar mijn advies om de auto op het vliegveld op te gaan halen, daar staan gewoon veel meer auto's.
Toch moet je ook daar rekening houden met het feit dat men ook op het vliegveld wel eens "door de voorraad auto's heen is". Zo haalden mijn broer en ik afgelopen oktober onze huurauto op bij Hertz op het vliegveld van San Francisco. Er stond een lange rij met wachtenden voor ons en op een gegeven moment riep men om dat mensen die geen auto gereserveerd hadden niet hoefden te wachten, alle auto's waren verhuurd op dat moment. Voor ons was het geen probleem omdat we een auto gereserveerd hadden maar het beperkt je wel in het type dat je graag mee zou willen hebben indien het aan jou toegewezen type je niet bevalt. Gelukkig kregen wij een hele mooie auto mee.
Roland
Wij gaan in juli naar 4 eilanden van Hawai. (voor ons 1ste keer USA, 0 ervaring dus). Op elk eiland een auto. Economy, via Dollar. Alles geboekt via Exit Reizen. Als ik het goed begrepen heb, (heb zoveel mogelijk threads doorgeplozen) is upgraden naar een fullsize vanuit NL goedkoper dan aan de balie aldaar? En is een LDW verzekering voldoende?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben 4x bij Dollar een full-size 4 doors wagen gereserveerd. (nooit in San Francisco)
2x kregen we een Ford Taurus mee. Wagen is op zich niks mis mee, alleen pasten de koffers wat moeilijk in de kofferruimte.
En 2x konden we zelf een wagen uitzoeken.
Dat werd de 1e x een SUV (Suzuki) en de 2e keer reden we met een minivan weg. Ook helemaal niet verkeerd
Sinds we echter die SUV hebben gehad willen we niks anders meer
2x kregen we een Ford Taurus mee. Wagen is op zich niks mis mee, alleen pasten de koffers wat moeilijk in de kofferruimte.
En 2x konden we zelf een wagen uitzoeken.
Dat werd de 1e x een SUV (Suzuki) en de 2e keer reden we met een minivan weg. Ook helemaal niet verkeerd

Sinds we echter die SUV hebben gehad willen we niks anders meer

- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb in 2006 ook een Charger gehuurd bij Dollar via Exitreizen, dit was op het vliegveld van Los Angeles LAX.
Daar stond een hele serie Full Size cars: Ford Taurus, Chevrolet Impala, Chrysler Sebring en Dodge Charger, zoek er maar een uit zeiden ze.
Als het een locatie in de stad is met minder parkeerruimte en klanten zal de keuze dunner zijn waarschijnlijk.

Deze Dodge Charger is het geworden dus met 3.5L V6, dat rijdt geweldig zo`n ding ! :beerchug:
Daar stond een hele serie Full Size cars: Ford Taurus, Chevrolet Impala, Chrysler Sebring en Dodge Charger, zoek er maar een uit zeiden ze.
Als het een locatie in de stad is met minder parkeerruimte en klanten zal de keuze dunner zijn waarschijnlijk.

Deze Dodge Charger is het geworden dus met 3.5L V6, dat rijdt geweldig zo`n ding ! :beerchug:
Laatst gewijzigd door bluemoon op 27 mei 2008, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Crisis ? What Crisis ?
Ziet er goed uit 
Maar nog even; is een LDW verzekering voldoende?
vrgr

Maar nog even; is een LDW verzekering voldoende?
vrgr
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Ik vraag me ineens iets anders af. Zou het met de huidige lage dollarkoers niet interessanter zijn om in Amerika te upgraden? Ben je dan niet per definitie goedkoper uit?
vrgr
BB
vrgr
BB
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bedoel je een kleine auto boeken en upgraden naar een grotere als je in Amerika bent?burb11 schreef:Ik vraag me ineens iets anders af. Zou het met de huidige lage dollarkoers niet interessanter zijn om in Amerika te upgraden? Ben je dan niet per definitie goedkoper uit?
vrgr
BB
Klopt, dat bedoel ik. Wij gaan in juli naar Hawai. Anderzijds, misschien is het op de eilanden niet eens nodig om een wat grotere auto te rijden....Annie schreef:[Bedoel je een kleine auto boeken en upgraden naar een grotere als je in Amerika bent?
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal wel nooit zo zijn, maar als ze nu geen grotere hebben staan zit je aan een kleine auto vast.burb11 schreef:Klopt, dat bedoel ik. Wij gaan in juli naar Hawai. Anderzijds, misschien is het op de eilanden niet eens nodig om een wat grotere auto te rijden....Annie schreef:[Bedoel je een kleine auto boeken en upgraden naar een grotere als je in Amerika bent?
Ok, das een risico. Maar, stel er is wel een grotere. Is het dan voordeliger om daar te upgraden ipv in NL. Gezien de dollarkoers?Annie schreef:Het zal wel nooit zo zijn, maar als ze nu geen grotere hebben staan zit je aan een kleine auto vast.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het echt niet weten, nu boeken wij ook vrijwel nooit een auto maar een camper, en weet dus ook niet eens wat een upgrade kost.burb11 schreef:Ok, das een risico. Maar, stel er is wel een grotere. Is het dan voordeliger om daar te upgraden ipv in NL. Gezien de dollarkoers?Annie schreef:Het zal wel nooit zo zijn, maar als ze nu geen grotere hebben staan zit je aan een kleine auto vast.
Ik zou al het risico niet willen lopen, dat ik moet reizen in een te kleine auto.
Wij kregen vorige maand in Las Vegas een gratis upgrade, omdat de auto die we geboekt hadden er niet was.
We hadden een Ford Taurus o.i.d. geboekt en reden weg met een Traiblaizer.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
ja goedkoper zal het wel zijn denk ik.
Je zal een aantal dollar bij moeten betalen, en aangezien de dollar momenteel niet duur is, ben je goedkoper uit ten opzichte van Euro's.
Als men het op die manier regelt tenminste.
Je zal een aantal dollar bij moeten betalen, en aangezien de dollar momenteel niet duur is, ben je goedkoper uit ten opzichte van Euro's.
Als men het op die manier regelt tenminste.
-
- Amerika-newbie
Hallo,
We zijn vanochtend teruggekeerd van 2 weken South West USA vanuit L.A. Geboekt via Exit Reizen. We hadden al een upgrade naar een Ecconomy 2 drs en hebben op het vliegveld gekozen met nog een upgrade van $ 5.00 per dag om 2 weken in een knalgeel/oranje Mustang 4.0 V6 rond te rijden. ik kan je verzekeren, it is a real headturner. Andere Nustangrijders groeten je dus ook, net als hier de motoren. Geweldige ervaring, maar neem niet te grote koffers mee.
De auto is vrij standaard, wel cruise control en alles electr. maar geen uitgebreide boordcomputer en je moet ongeveer rekenen om de anderhalf a twee dagen te tanken. Volle tank ca. $ 33.00.
Marianne en Rob
We zijn vanochtend teruggekeerd van 2 weken South West USA vanuit L.A. Geboekt via Exit Reizen. We hadden al een upgrade naar een Ecconomy 2 drs en hebben op het vliegveld gekozen met nog een upgrade van $ 5.00 per dag om 2 weken in een knalgeel/oranje Mustang 4.0 V6 rond te rijden. ik kan je verzekeren, it is a real headturner. Andere Nustangrijders groeten je dus ook, net als hier de motoren. Geweldige ervaring, maar neem niet te grote koffers mee.
De auto is vrij standaard, wel cruise control en alles electr. maar geen uitgebreide boordcomputer en je moet ongeveer rekenen om de anderhalf a twee dagen te tanken. Volle tank ca. $ 33.00.
Marianne en Rob
Die Mustang, is dat fullsize of iets anders?Mariannerob schreef:op het vliegveld gekozen met nog een upgrade van $ 5.00 per dag om 2 weken in een knalgeel/oranje Mustang 4.0 V6 rond te rijden. ik kan je verzekeren, it is a real headturner. Andere Nustangrijders groeten je dus ook, net als hier de motoren. Geweldige ervaring, maar neem niet te grote koffers mee.
Wij gaan binnenkort ook via Exit op vakantie. Heb inmiddels zelf al van economy naar fullsize geupgrade. (460 euri met all incl verzekering, voor 4 weken). Heb lang getwijfeld, maar toch het zekere voor het onzekere genomen. Een eventuele verdere upgrade doe ik daar wel, maar alleen als het echt interessant is.
groeten,
BB
Dag mensen,
Wij hebben ook onze auto bij Dollar gehuurd (LAX) na het aansmeren van vele verzekeringen (niet gedaan) uiteindelijk weg met een hyundai sonata ipv de doge charger die we hadden gereserveerd.
Ook al valt de sonata in de zelfde klasse, het verschil is wel ERG groot! De auto reed wel lekker overigens.
Ik heb een vraag over het inleveren. Ik zie op mijn creditcard dat er 35,- euro is afgeschreven EEN dag na inlevering van de auto.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Alvast bedankt.
Wij hebben ook onze auto bij Dollar gehuurd (LAX) na het aansmeren van vele verzekeringen (niet gedaan) uiteindelijk weg met een hyundai sonata ipv de doge charger die we hadden gereserveerd.
Ook al valt de sonata in de zelfde klasse, het verschil is wel ERG groot! De auto reed wel lekker overigens.
Ik heb een vraag over het inleveren. Ik zie op mijn creditcard dat er 35,- euro is afgeschreven EEN dag na inlevering van de auto.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Alvast bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1279 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart