Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is light ook light?
-
Danielle&Chris
- Amerika-ontdekker
Is light ook light?
Even een vraagje.
Op veel sites van Amerika zie ik dat je bij fast-food / restaurants ook een soort van "Light" menu kunt kiezen.
Bij jullie weten, is dit idd aanzienlijk gezonder/minder calorieen dan een gewoon menu? Want fast-food en low calorie gaan bij mijn weten niet samen.
Of scheelt het niet zoveel?
Groetjes Danielle
Op veel sites van Amerika zie ik dat je bij fast-food / restaurants ook een soort van "Light" menu kunt kiezen.
Bij jullie weten, is dit idd aanzienlijk gezonder/minder calorieen dan een gewoon menu? Want fast-food en low calorie gaan bij mijn weten niet samen.
Of scheelt het niet zoveel?
Groetjes Danielle
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Re: Is light ook light?
Wat ik weet is dat inderdaad veel ketens een soort light-sectie hebben in hun menu.
Je moet dan niet denken and Mc donalds, Burger king en andere fastfoor ketens.
Je moet een onderscheid maken tussen restaurants en fastfood. Bij echte fastfood ketens zul je het niet vinden maar in restaurants zeker wel. Een voorbeeld in TGI friday. Dit is een grote keten met vele restaurants maar zij hebben een atkins-sectie. Ook worden er vaak tekentjes op het menu gezet met de betekenissen low fat, low carb etc etc.
Waarschijnlijk zal petra hier zeker op gaan reageren. Zij is volgens mij de expert op het gebied van buiten de deur eten en op de calorien letten (niet rottig bedoeld Petra maar als ik je blog zo volg dan valt me dat vaak op).
Je moet dan niet denken and Mc donalds, Burger king en andere fastfoor ketens.
Je moet een onderscheid maken tussen restaurants en fastfood. Bij echte fastfood ketens zul je het niet vinden maar in restaurants zeker wel. Een voorbeeld in TGI friday. Dit is een grote keten met vele restaurants maar zij hebben een atkins-sectie. Ook worden er vaak tekentjes op het menu gezet met de betekenissen low fat, low carb etc etc.
Waarschijnlijk zal petra hier zeker op gaan reageren. Zij is volgens mij de expert op het gebied van buiten de deur eten en op de calorien letten (niet rottig bedoeld Petra maar als ik je blog zo volg dan valt me dat vaak op).
-
Danielle&Chris
- Amerika-ontdekker
Fijn om te weten.
Ik ben nl 31 kilo afgevallen in 3 jaar tijd, door gewoon op te letten op wat ik in mijn mond stop en te sporten.
Hier in Nl gaat dat prima, overal staat product info op en ik koop en kook gewoon verstandig.
Maar in Amerika zullen we (bijna altijd) buiten de deur eten.
(of in ieder geval voedsel eten wat ik niet zelf heb klaar gemaakt en daardoor niet weet hoeveel calorieen erin zitten)
en dan wil ik toch even zeker weten dat als ik bv voor een light ontbijt kies, dit ook wel (aanzienlijk) light is.
Als er op diverse menu kaarten het aantal calorieen staat of iets van tekentje maakt dat het al veel gemakkelijker voor mij.
Groetjes Danielle
Ik ben nl 31 kilo afgevallen in 3 jaar tijd, door gewoon op te letten op wat ik in mijn mond stop en te sporten.
Hier in Nl gaat dat prima, overal staat product info op en ik koop en kook gewoon verstandig.
Maar in Amerika zullen we (bijna altijd) buiten de deur eten.
(of in ieder geval voedsel eten wat ik niet zelf heb klaar gemaakt en daardoor niet weet hoeveel calorieen erin zitten)
en dan wil ik toch even zeker weten dat als ik bv voor een light ontbijt kies, dit ook wel (aanzienlijk) light is.
Als er op diverse menu kaarten het aantal calorieen staat of iets van tekentje maakt dat het al veel gemakkelijker voor mij.
Groetjes Danielle
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb gisteren bij Applebee's nog het Weight Watchers-menu gezien, dat lijkt me wel wat.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
stel vragen als het menu niet duidelijk is! Een menu is niet vast - en als dat het wel is, dan zijn het standaard gerechten die veel te lang van te voren zijn bereid, diepvriesmaaltijden, magnetron-bereid, en wie wil die nu eten?
Vraag wat er in een gerecht zit. Wij eten een paar keer per week buiten de deur en de meeste restaurants geven een lager calorie/vet gehalte aan op het menu. De meeste restaurants hier in Boston hebben zelfs aparte menus (waar je de host/hostess even naar moet vragen) voor bijv. gluten-vrij, low-fat, geen varkensvlees, enz. En anders vraag je aan waitstaff of de keuken ook veranderingen aan je gerecht maakt: salad dressing er apart bij, een extra groente ipv. aardappel, of een gepofte aardappel met boter of sour cream er los bij (en niet erop), geen bacon op je salade, enz. enz. Hier in amerika staat klantenservice erg hoog in het vaandel, restaurants realizeren zich dat jij klant bent en ze willen jouw geld. Willen ze niet helpen, dan is er iets mis met het restaurant, de keuken, het eten en kun je 'vote with your feet' door naar de buurman te gaan.
Vraag wat er in een gerecht zit. Wij eten een paar keer per week buiten de deur en de meeste restaurants geven een lager calorie/vet gehalte aan op het menu. De meeste restaurants hier in Boston hebben zelfs aparte menus (waar je de host/hostess even naar moet vragen) voor bijv. gluten-vrij, low-fat, geen varkensvlees, enz. En anders vraag je aan waitstaff of de keuken ook veranderingen aan je gerecht maakt: salad dressing er apart bij, een extra groente ipv. aardappel, of een gepofte aardappel met boter of sour cream er los bij (en niet erop), geen bacon op je salade, enz. enz. Hier in amerika staat klantenservice erg hoog in het vaandel, restaurants realizeren zich dat jij klant bent en ze willen jouw geld. Willen ze niet helpen, dan is er iets mis met het restaurant, de keuken, het eten en kun je 'vote with your feet' door naar de buurman te gaan.
-
Marjolijne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bij Denny's hebben ze ook weight watchers menu's, en nog lekker ook.
O,ja ook zo'n leuke bestel geen cola ligt maar diet coke.
Ze kijken je anders erg gek aan, is me al een paar keer gebeurd hihi.
Gr. Marjolijne
O,ja ook zo'n leuke bestel geen cola ligt maar diet coke.
Ze kijken je anders erg gek aan, is me al een paar keer gebeurd hihi.
Gr. Marjolijne
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
@Marcel - inderdaad, je hebt gelijk ik let erg op wat ik bestel in restaurants.
Het is niet zo, dat je bij de echte fastfood restaurants alleen maar calorierijk eten kan krijgen.
Een McD's egg mcmuffin heeft bv 300 calorien en een Asian salad met gegrilde kip ook (zonder dressing).
Als je een laptop meehebt heeft vrijwel iedere keten "nutritional info" op hun website. En anders kun je er bij het restaurant naar vragen.
Bij "gewone" restaurants neem ik of een salade (dressing on the side) of een gegrild gerecht (sauces on the side). Zoals Dutchie in BOS schrijft zijn de meeste restaurants heel flexibel qua dieet eisen.
Verder staat hier op vrijwel ieder product in de supermarkten alles over de calorien en samenstelling.
Het is niet zo, dat je bij de echte fastfood restaurants alleen maar calorierijk eten kan krijgen.
Een McD's egg mcmuffin heeft bv 300 calorien en een Asian salad met gegrilde kip ook (zonder dressing).
Als je een laptop meehebt heeft vrijwel iedere keten "nutritional info" op hun website. En anders kun je er bij het restaurant naar vragen.
Bij "gewone" restaurants neem ik of een salade (dressing on the side) of een gegrild gerecht (sauces on the side). Zoals Dutchie in BOS schrijft zijn de meeste restaurants heel flexibel qua dieet eisen.
Verder staat hier op vrijwel ieder product in de supermarkten alles over de calorien en samenstelling.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nog een ding: Amerikanen zijn dol op (veel) mayo op hun sandwiches. Vraag.om dat te vervangen met mosterd en je bespaart heel wat calorien.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Oh ik dacht altijd dat Amerikanen mayonaise helemaal niet lekker vonden. Dacht zelfs dat het er niet zo goed te vinden was
. Weer een misvatting de wereld uit 
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is wel andere mayonaise dan dat wij kennen, zachter en zoeter van smaak.
Zelf vind ik de light versie wel lekker.
Zelf vind ik de light versie wel lekker.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Misschien een beetje zoals de hollandse zoete mayonaise 
Erg lekker vind ik die!
Erg lekker vind ik die!
-
Danielle&Chris
- Amerika-ontdekker
Oh mayo ! Lekker lekker !
Wist je dat 1 eetlepel mayonaise hetzelfde aantal calorieen heeft als: 1 boterham met jam en een glas melk?
Ik wil trouwens wel eea proberen aan lekkere dingen.
Weet iemand of deze producten echt heel slecht zijn? En ook waar ik ze het beste kan eten?
Bagels (in NY ?)
Cheese cake (in SF?)
Meatloaf
Key Lime Pie (in Florida ?)
Een goede hamburger with fries.
hmm, krijg er honger van !
Wist je dat 1 eetlepel mayonaise hetzelfde aantal calorieen heeft als: 1 boterham met jam en een glas melk?
Weet iemand of deze producten echt heel slecht zijn? En ook waar ik ze het beste kan eten?
Bagels (in NY ?)
Cheese cake (in SF?)
Meatloaf
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bagels zijn verraderlijk calorierijk. Maar je bent op vakantie en dan mag je zo af en toe toch wel stout zijn?
Ik eet gewoon niet alles op als ik zoiets bestel. Vanochtend heb ik een halve bagel met een dun laagje cream cheese en gerookte zalm op bij Disney's Hollywood Studios, heerlijk!
Voor de andere dingen, die je noemt geldt hetzelfde.
Ik eet gewoon niet alles op als ik zoiets bestel. Vanochtend heb ik een halve bagel met een dun laagje cream cheese en gerookte zalm op bij Disney's Hollywood Studios, heerlijk!
Voor de andere dingen, die je noemt geldt hetzelfde.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Bagels in New York: H&H Bagels Upper Westside, vlak bij 72 en Broadway, om de hoek bij Zabar's (ook een lekkere winkel.
Of ga naar de lower East side (ten zuiden van Houston, langs de East River). Vraag om een bagel met een "shmear" (weet de precieze spelling van dit woord niet, maar het is Yiddisch), denken ze dat je een inboorling bent.
Of ga naar de lower East side (ten zuiden van Houston, langs de East River). Vraag om een bagel met een "shmear" (weet de precieze spelling van dit woord niet, maar het is Yiddisch), denken ze dat je een inboorling bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik ga in de VS graag eten bij buffetrestaurants. Aan de counter bestel je een steak/kip/vis en dan kun je "los" gaan op het buffet. Los gaan is in mijn geval een bord met groente halen, rauwkost erbij en dan heerlijk eten. Anderen nemen vette kipkluifjes, borden vol mashed potatoes met veel gravy, en weet ik wat allemaal voor vette dingen. Nee, soms één klein dingetje maar daar houdt het wel mee op. Soms heb ik al genoeg gehad voordat de steak/kip/vis aan de tafel wordt geserveerd (op tafel wordt gemikt).
En dan nog een dessert: Heerlijke stukken vers fruit (hmmm, meloen!). Je kunt ook caloririjk ijs gaan eten, met alle sprinkles die er zijn en brownies en andere koeken ... maar ik liever niet.
Het mooie van de buffetrestaurants: je hebt het zelf (grotendeels) in de hand.
(NB: In Florida - waar ik elk jaar heenga - heb je diverse van deze restaurants. Elders in de VS weet ik niet, ga ik nog eens een keertje ontdekken.)
En dan nog een dessert: Heerlijke stukken vers fruit (hmmm, meloen!). Je kunt ook caloririjk ijs gaan eten, met alle sprinkles die er zijn en brownies en andere koeken ... maar ik liever niet.
Het mooie van de buffetrestaurants: je hebt het zelf (grotendeels) in de hand.
(NB: In Florida - waar ik elk jaar heenga - heb je diverse van deze restaurants. Elders in de VS weet ik niet, ga ik nog eens een keertje ontdekken.)
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
2x gegeten bij buffet restaurants in Florida - beide keren kostte het me een fortuin in immodium ad. Nooit weer dus.michael66 schreef:(NB: In Florida - waar ik elk jaar heenga - heb je diverse van deze restaurants. Elders in de VS weet ik niet, ga ik nog eens een keertje ontdekken.)
Hmm, dan heb je net pech gehad. Of heb je alle vette dingen als hierboven omschreven van het buffet genomen? Zo ja, dan is dat misschien gewoon vragen om moeilijkheden. Zo heeft ieder zijn eigen ervaringen. Ik heb nooit ergens last van gehad.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is natuurlijk ook wel verschil tussen de buffetrestaurants. Sizzler's bijvoorbeeld vond ik altijd heerlijk, maar helaas vind je die keten niet meer bij ons in de buurt. Aan de anderen kant heb ik ook bij buffetrestaurants moeten eten (als er echt niets anders was) en de lust verging me bij het zien van het eten. Buffetrestaurants staan voor mij onderaan mijn lijst. Net als "all you can eat" restaurants krijg ik dan het gevoel waar voor mijn geld te moeten krijgen, waardoor ik meer eet, dan ik eigenlijk wil. Niet goed als je op je gewicht let! (de enige uitzondering zo af en toe is een all you can eat crab restaurant, mmmmm!)
-
Steffen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat mij zo opvalt is dat er veel wordt gespoken dat de maaltijden in Amerikaanse restaurants zo enorm veel calorien zitten. Ik vraag mij serieus af of dat wel zo is. In vergelijking met de thuismaaltijden aardappellen/ groente/ stukje vlees is dat wel meer. Echter wanneer je in Nederland naar restaurants gaat krijg je ook allerlei 'calorie rijke' sausjes en gebakken gerechten. Het prachtige in Amerika is dat je veel meer keuze hebt qua restaurants. Tot nu toe zijn vooral TGIF, Apple Bee's etc. genoemd. Ik heb in en rond Philadelphia geweldig gegeten; bijvoorbeeld de Frans-Indische, Midden-Oosten en Italiaanse-Griekse keuken. Goede en gezonde maaltijden. Het nadeel als je op vakantie bent is echter dat je niet altijd de tijd hebt om deze restaurants op te zoeken, wat jammer is want de smaaksensatie is geweldig in deze restaurants.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cheesecake: ik heb er net zelf eentje gebakken. Er gaat 800 gram verse roomkaas en bijna een half pakje boter in een taart, dus ga maar na.Danielle&Chris schreef:Oh mayo ! Lekker lekker !
Bagels (in NY ?)
Cheese cake (in SF?)
Meatloaf
Wij nemen vaak cheesecake als nagerecht. En als het even kan een full breakfast; toch komen we nooit aan tijdens onze Amerika-vakanties.
Marianne