Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.
-
- Amerika-ontdekker
Re: voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.
Hallo wij vliegen met BMI via london heatrow en dan met United Airlines naar San Francisco.
Dit is geboekt bij BMi. Wat zijn hier de kofferregels? 23 kilo per koffer max 2 koffers pp?
Marco :whistling:
Dit is geboekt bij BMi. Wat zijn hier de kofferregels? 23 kilo per koffer max 2 koffers pp?
Zou je misschien zelf even kunnen opzoeken. Op http://www.flybmi.com/bmi/nl-nl/reisinf ... agage.aspx of zo.
Life can be so simple.
Life can be so simple.
Onafhankelijk welke maatschappij of welk vliegveld, voor (o.a.) de VS geldt het "piece-concept" , dit betekent voor economy passagiers: per persoon 2 koffers van max 23 kg p.stuk.Marco & Arieke schreef:Hallo wij vliegen met BMI via london heatrow en dan met United Airlines naar San Francisco.
-
- Amerika-ontdekker
:stupid: Ja, zover was ik ook al, alleen zat ik op de nederlandstalige site te kijken, en daar kon ik nix vinden.michael66 schreef:Zou je misschien zelf even kunnen opzoeken. Op http://www.flybmi.com/bmi/nl-nl/reisinf ... agage.aspx of zo.
Life can be so simple.
Deze site geeft meer info, dus bedankt voor de link. :doublethumb:
Marco
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben ook eens moeten "ompakken" en dat in de weg staan: heel herkenbaar. Tegenwoordig doen we het zo: zodra we ergens op het vliegveld een onbemande incheckbalie tegenkomen: hup de tassen erop en wegen maar. De weegschalen doen het namelijk gewoon. Als blijkt dat de ene tas iets te zwaar is en een ander te licht, dan kan je op je gemak, zonder dat mensen om je heen staan te hijgen, de boel regelen. Wellicht dat iemand hier ook iets mee kan.SonjaV schreef:Sinds het gewicht van de koffers verlaagd is van 32 naar 23 kg hebben we dus ook al een paar keer op het vliegveld wat om moeten pakken. Heel leuk in zo'n volle hal waar je iedereen in de weg staat.![]()
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Klopt dat wel? We vliegen op 22 juni met british airways vanaf schiphol via london Heathrow. Op hun site staat het volgende:Marco schreef: :whistling:
Onafhankelijk welke maatschappij of welk vliegveld, voor (o.a.) de VS geldt het "piece-concept" , dit betekent voor economy passagiers: per persoon 2 koffers van max 23 kg p.stuk.
"In accordance with the UK Health and Safety Executive’s recommendation on the maximum weight for checked baggage, British Airways has introduced a limit of 23kg (51lbs) for any single checked bag as part of your free baggage allowance.
We understand that there are times when you will need to exceed this limit. Therefore, from November 2008, a flat fee of £25 GBP will be applied to bags weighing more than 23kg (51lbs). This charge is to cover the additional handling that bags weighing over 23kg (51lbs) can attract.
Until this charge is implemented, we will continue to accept a single piece of baggage weighing up to 32kg (70lbs) without charge."
En ook:
Connecting flights
You will receive the most generous allowance on connecting journeys with British Airways, where you have purchased one ticket your whole journey (a through ticket).
Please note that we will not accept a bag heavier than 32kg (70lbs) as checked baggage.
Volgens mij kan ik dus gewoon een koffer van 32 kg meenemen! Voor vluchten naar de USA geldt verder dat je 2 koffers pp mee mag nemen. Dus 64 kg pp! We gaan met drie personen op vakantie; dus 3 x 64 = hernia!!!!!

Tuur
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Vanuit Schiphol zal het misschien geen probleem zijn, maar vanaf Amerika terug naar huis accepteren ze echt geen koffers boven de 23 kg, tenzij je de boete van 50 dollar wilt betalen.
Nee, je leest het verkeerd.Tuur schreef: Volgens mij kan ik dus gewoon een koffer van 32 kg meenemen! Voor vluchten naar de USA geldt verder dat je 2 koffers pp mee mag nemen. Dus 64 kg pp! We gaan met drie personen op vakantie; dus 3 x 64 = hernia!!!!!![]()
Kort staat er:
Vanaf november 2008 betaal je 25 pond per tas als je tas zwaarder is dan 23kg.
Tot die tijd accepteren ze een single (= één) tas die iets meer weegt, met een absoluut maximum van 32kg. Dus die andere koffer die je naar de US nog mee mag nemen, mag sowieso max. 23kg zijn. Totaal zit je dan, in de excuusregeling, op 32+23=55kg.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ja, nu je het zegt....Het verschil zit 'm in de woordjes "any" en "a" in de genoemde voorwaarden.Clint schreef:Nee, je leest het verkeerd.Tuur schreef: Volgens mij kan ik dus gewoon een koffer van 32 kg meenemen! Voor vluchten naar de USA geldt verder dat je 2 koffers pp mee mag nemen. Dus 64 kg pp! We gaan met drie personen op vakantie; dus 3 x 64 = hernia!!!!!![]()
Kort staat er:
Vanaf november 2008 betaal je 25 pond per tas als je tas zwaarder is dan 23kg.
Tot die tijd accepteren ze een single (= één) tas die iets meer weegt, met een absoluut maximum van 32kg. Dus die andere koffer die je naar de US nog mee mag nemen, mag sowieso max. 23kg zijn. Totaal zit je dan, in de excuusregeling, op 32+23=55kg.
- for any single checked bag
- to accept a single piece of baggage
Als deze excuusregeling pp is dan zit ik nog op (3x55)= 165 kg. + handbagage......
Lijkt me wel genoeg. Nu maar hopen dat alles goed gaat op Terminal 5........

Thanx!
Tuur
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Blijft de vraag waarom je in hemelsnaam ieder 2 koffers mee wilt sjouwen naar de VS. Je sleept je een ongeluk.
Op de terugweg kan ik het wel begrijpen met alle aankopen.
Marjo
Marjo
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bij Continental kostte het vorig jaar $25.butterfly schreef:Vanuit Schiphol zal het misschien geen probleem zijn, maar vanaf Amerika terug naar huis accepteren ze echt geen koffers boven de 23 kg, tenzij je de boete van 50 dollar wilt betalen.
Het ging mij niet zozeer om de 2 koffers pp. We hebben namelijk één grote koffer plus een paar (2) kleinere + handbagage (incl. laptop!). Die grote koffer is bij 23 kilo max volgens mij half leeg en dat lijkt mij weer zonde......vana schreef:Blijft de vraag waarom je in hemelsnaam ieder 2 koffers mee wilt sjouwen naar de VS. Je sleept je een ongeluk.
Marjo
Voor de terugreis hebben we inderdaad waarschijnlijk wel een extra tas/koffer nodig....
Tuur
Die grote koffers kun je inderdaad niet meer helemaal volproppen, dan gaan ze gauw richting of over de 30 kilo. Ze wegen van zichzelf meestal al ergens tussen de 4,5 en 5,5 kilo, dus blijft er nog maar een kleine 18 kilo over om er in te stoppen.
Wij gebruiken ze nog wel, maar kijken m.n. op de terugweg erg goed naar wat we er in stoppen. Lichte spulletjes als nylon kleding, de lichtste scrapspulletjes, de nieuwe sportschoenen (veel lucht!) en dat soort zooi. En dan goed wegen met het weegschaaltje van de Walmart.
Wij gebruiken ze nog wel, maar kijken m.n. op de terugweg erg goed naar wat we er in stoppen. Lichte spulletjes als nylon kleding, de lichtste scrapspulletjes, de nieuwe sportschoenen (veel lucht!) en dat soort zooi. En dan goed wegen met het weegschaaltje van de Walmart.
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Weet iemand wat het maximaal gewicht is voor de handbagage? Wij vliegen met United Airlines.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
18 kilogondelier schreef:Weet iemand wat het maximaal gewicht is voor de handbagage? Wij vliegen met United Airlines.
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Echt waar? Ik heb een trolley die nu 8 kilo weegt, en ik ging me al zorgen maken. Dus no problomo, bedankt.
18 kilo. Zo dat is wel een hoop..
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Victoria schreef:18 kilo. Zo dat is wel een hoop..
Maar het mag maar in een trolley of tas die deze afmeting hebben, 11 x 14 x 26 inch of 28 x 35 x 66 cm.
Dat wordt proppen.

Ik haal dit oude topic even omhoog, omdat mijn vraag hier wel mee te maken heeft, maar ik het antwoord niet heb kunnen vinden..
We vliegen over 2 weken met BA van Amsterdam naar Londen en vanaf Londen verder naar Los Angeles. Volgens de website van BA mag je op een vlucht naar de VS per persoon 2 koffers van 23 kilo meenemen, maar op een vlucht binnen Europa maar 1 koffer van 23 kilo. Mogen we dan op de vlucht van Amsterdam naar Londen maar 1 koffer per persoon meenemen? Op de website van BA kan ik het antwoord niet vinden..
Alvast bedankt! Annouk
We vliegen over 2 weken met BA van Amsterdam naar Londen en vanaf Londen verder naar Los Angeles. Volgens de website van BA mag je op een vlucht naar de VS per persoon 2 koffers van 23 kilo meenemen, maar op een vlucht binnen Europa maar 1 koffer van 23 kilo. Mogen we dan op de vlucht van Amsterdam naar Londen maar 1 koffer per persoon meenemen? Op de website van BA kan ik het antwoord niet vinden..
Alvast bedankt! Annouk
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je mag twee koffers meenemen, want je overstap in Londen wordt niet als een stop gezien. Je bagage zal worden doorgelabeled naar de VS bestemming.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht