Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Joycee
Amerikakenner

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door Joycee »

nieuwenoord schreef:Eh ... nee! Je neemt het verkeerde formulier. Je moet de Road Bear Speed Pass hebben. Dit formulier kan je printen en faxen. Nog handiger is het om online in te checken via de online incheck. Het benodigde nummer om hier in te loggen vind je op de voucher van Tioga Tours.
Bij het online inchecken vragen ze of je personal inventory wil. Moet je dit nu wel of niet aankruisen als je dit al geboekt en betaald hebt bij Tioga. Het hoeft niet dubbel namelijk. De andere 2 (stoeltjes en SLI) kon je niet via Tioga regelen, vandaar de vraag.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Gewoon aankruisen, dat is voor hen makkelijk, dan weten ze wat ze klaar moeten zetten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:Gewoon aankruisen, dat is voor hen makkelijk, dan weten ze wat ze klaar moeten zetten.
Ik zag net in hun online incheckformulier (ja, ik kan niet meer wachten!), dat je achter de keuze voor de hoeveelheid kits ook nog kan aankruisen dat ze vooraf besteld zijn.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ja, dat zag ik ook. Maar ik zie ook dat het formulier niet beveiligd is met een slotje dus ben er niet zo happig op om rijbewijs en creditcard info in te vullen. Nu zijn het ook geen verplichte velden maar zou dat wat uitmaken met inchecken?
Vullen jullie dit altijd wel in?

Verder wil ik aan ze doorgeven dat we met 2 groepen reizen (2 campers). Kan ik ze daarvoor beter een mailtje sturen?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:
nieuwenoord schreef:Gewoon aankruisen, dat is voor hen makkelijk, dan weten ze wat ze klaar moeten zetten.
Ik zag net in hun online incheckformulier (ja, ik kan niet meer wachten!), dat je achter de keuze voor de hoeveelheid kits ook nog kan aankruisen dat ze vooraf besteld zijn.
Gutteguttegut, we zijn te laat met online-inchecken. Gisteren heb ik gezien dat ze de CC-nummer moesten hebben en verder was ik niet gekomen. Vandaag eindelijk een avondje vrij..... was ik te laat.

Houden jullie de weersvoorspelling ook in de gaten? Wij kunnen in ieder geval in korte broek en crocs :lol: de camper ophalen....jooewiiieee :dance:

http://www.weather.com/outlook/driving/ ... av_driving

Vrolijke (bijna)vakantie groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

yarrah schreef:Gutteguttegut, we zijn te laat met online-inchecken. Gisteren heb ik gezien dat ze de CC-nummer moesten hebben en verder was ik niet gekomen. Vandaag eindelijk een avondje vrij..... was ik te laat.
oops goed dat je dit zegt. Ik wist niet eens dat je dat zoveel dagen van te voren moest doen. Thanx voor de tip. Dan maar invullen zonder de rijbewijs en creditcardinfo.

Yarrah, alvast fijne vakantie.

groetjes, Joycee
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Je kan toch gewoon ook ter plekke inchecken bij Road Bear?
Bij ons is het nog steeds niet zeker of we wel gaan dinsdag dus we willen dat online inchecken laten zitten eigenlijk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoéft ook niet online in te checken, het mag, het scheelt je daar gewoon tijd. Geen punt als je het niet doet hoor. Check wel even je ophaaltijd dan.

Kreeg net een mail van Aldie, in San Francisco is het 35 graden, ze zweten zich kapot en ze hebben het nog nooit zo druk gehad. Er zijn vandaag 15 campers uitgegaan daar en 11 binnengekomen. En dat moet dus allemaal schoon, gecontroleerd en een servicebeurt hebben.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Joycee schreef:Ja, dat zag ik ook. Maar ik zie ook dat het formulier niet beveiligd is met een slotje dus ben er niet zo happig op om rijbewijs en creditcard info in te vullen. Nu zijn het ook geen verplichte velden maar zou dat wat uitmaken met inchecken?
Vullen jullie dit altijd wel in?

Verder wil ik aan ze doorgeven dat we met 2 groepen reizen (2 campers). Kan ik ze daarvoor beter een mailtje sturen?
Je kan ook de Speedpass gebruiken en die faxen als je dat veiliger vindt.
puck
Amerika-newbie

Bericht door puck »

Wij gaan a.s. Zondag voor 6 weken naar USA, onze camper halen we op in San Francisco. Ik vroeg me af of het bij Road Bear mogelijk was een mobieltje te huren. Zo niet, weet iemand misschien of je je eigen mobieltje mee kan nemen, daar een memory card kopen en een Prepaid kaart. Zodat als je problemen hebt met de camper je in ieder geval kan bellen. Ben benieuwd.

Puck.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, Road Bear verhuurt geen mobieltjes. Amerika is een land waar je gewoon altijd kan bellen vanaf campings, restaurants, hotels en benzinestations. Als je pech krijgt onderweg, is het een goede gewoonte om met de motorkap open langs de kant van de weg te wachten op hulp als je zelf geen hulp kan inschakelen. Hou er rekening mee dat je met mobiele telefoons lang niet overal bereik zal hebben, welke telefoon je ook kiest.

Je kan telefoonkaarten kopen om vanaf publieke telefoons te bellen of gewoon met je eigen mobiel bellen als je een triband toestel hebt. Zoek op het forum maar eens op bellen of telefoon in Amerika en je vindt talrijke topics hierover. Ik ken geen enkele verhuurder die telefoons verhuurt.
puck
Amerika-newbie

Bericht door puck »

Hallo Monique,

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag over het huren van mobieltjes bij Road Bear.
Verder heb ik nog een vraag over het controleren van de camper op schade.
De inspektie van de camper blijkt , bij Road Bear, heel erg belangrijk te zijn . Kun je me vertellen hoe ik de onder- en bovenkant van de camper kan controleren op schade. Bovenkant is misschien wel te doen, maar onderkant is erg lastig. We hebben deze zorgvuldige inspektie nog bij geen enkel bedrijf zo meegemaakt. Hoop dan ook dat we volgende week , als we de camper gaan ophalen, niets over het hoofd zien.

Hoor graag wat van je.

Groetjes
Puck.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Toen wij de camper 2 weken geleden inleverden bij R-B Las Vegas is wel de bovenkant maar niet de onderkant nagekeken door de medewerker van R-B, ze kijken hooguit of er geen (rare) schade aan de banden zit maar ze gaan er echt niet onder liggen om schade te zoeken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb ze ook nog nooit onder de camper gezien, wel op het dak.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Om even een beeld te geven wie nu steeds zorgt dat we zoveel te weten komen over Road Bear:

Aldie van de Road Bear-vestiging in San Francisco legt aan Albert wat dingen uit:

Afbeelding
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

Mijn man en ik willen in mei/juni 2009 met een camper 4 weken gaan rondreizen in zuidwest.
(Camper ophalen SF en terugbrengen SF).
Het liefst willen wij bij Roadbear huren omdat die op ons de beste indruk maakt.
Nu gaan we 6 juni a.s. naar tioga tours om vanalles te bespreken.
We vragen ons af vanaf wanneer kan er bij roadbear worden gereserveerd voor 2009....en hoe snel moeten we reserveren om niet naast het net te vissen wat beschikbaarheid betreft?

Liefs marloes
Liefs marloes
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marloes1980 schreef:We vragen ons af vanaf wanneer kan er bij roadbear worden gereserveerd voor 2009....en hoe snel moeten we reserveren om niet naast het net te vissen wat beschikbaarheid betreft?
Stuur Tioga Tours een e-mail met jouw vraag, dan heb je het antwoord uit eerste hand.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Marloes1980 schreef:Mijn man en ik willen in mei/juni 2009 met een camper 4 weken gaan rondreizen in zuidwest.
(Camper ophalen SF en terugbrengen SF).
Het liefst willen wij bij Roadbear huren omdat die op ons de beste indruk maakt.
Nu gaan we 6 juni a.s. naar tioga tours om vanalles te bespreken.
We vragen ons af vanaf wanneer kan er bij roadbear worden gereserveerd voor 2009....en hoe snel moeten we reserveren om niet naast het net te vissen wat beschikbaarheid betreft?

Liefs marloes
Wij hebben dit jaar bij Road Bear gehuurd en andere jaren bij El-Monte, ze doen niet veel voor elkaar onder.
Maar wij geven toch de voorkeur aan El-Monte.
Willen graag vroeg op pad met de camper is bij Road Bear bijna onmogelijk, camper wordt s'morgen ingeleverd, schoongemaakt en s'middags kan je er pas mee weg.
El-Monte heeft een early pick-up en dan kan je voor 10.00 uur al op pad zijn.
Afkopen mijlen bij El-Monte betaal je een vast bedrag en kan je zoveel mijlen rijden als je wilt, bij Road Bear koop je pakketten van 500 mijl, dat is dan goed uitrekenen, hoeveel je denkt te rijden, anders betaal je de overige mijlen per mijl.
Koop je een pakket teveel, dat krijg je niet terug.
Wat Road Bear wel heeft is een zonneluifel aan de camper, maar die hebben we nooit echt gemist bij El-Monte.
Kijk gewoon wat je wensen zijn, ook in prijs scheelt het vrijwel niks.
Ook vonden wij in de kwaliteit van de camper verschil zitten, bij Road Bear hadden wij in de cabine kunststof bekleding op de stoelen waar je aan vast plakte als je lang had gezeten, de laaste jaren bij El-Monte niet meer tegen gekomen.
En zo waren er nog weel wat kleinigheden die we anders gewend waren.
Weinig badlakens 1 pp en 1 kleine handdoek, hebben bij moetenkopen, bij El-Monte krijg je standaard van alles 2 stuks pp.
Wat weer wel fijn was dat je voldoende serviesgoed had en niet alles van plastic.
Boeken bij Tioga kan al heel vroeg, ik geloof dat we vorig jaar augustus al hebben geboekt voor april, maar dat was voor een speciale aanbieding, camper ophalen bij de fabriek en naar een verhuurstation brengen.
Misschien dat je iets uit onze reisverslagen kan halen, zie onderschrift.
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

Dank voor de tips markro en annie...

@annie......we twijfelden ook nog een beetje tussen roadbear en el monte...als ik dat zo hoor zou dat dus ook nog een redelijke optie kunnen zijn.
We gingen vooral voor Roadbear ivm de leeftijd van de camper, de slide out en het zonnescherm.
ga staks eens met man overleggen n.a.v. jou tips.

liefs marloes
Liefs marloes
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Marloes1980 schreef:Dank voor de tips markro en annie...

@annie......we twijfelden ook nog een beetje tussen roadbear en el monte...als ik dat zo hoor zou dat dus ook nog een redelijke optie kunnen zijn.
We gingen vooral voor Roadbear ivm de leeftijd van de camper, de slide out en het zonnescherm.
ga staks eens met man overleggen n.a.v. jou tips.

liefs marloes
Bij El-Monte hebben ze ook campers met een slide-out, wel vanaf 27ft..
De campers van El-Monte zijn maximaal twee jaar oud.
Het zonnescherm hebben ze op de C-class campers alleen bij Road Bear, maar had voor ons geen meerwaarde is 3 x uitgeweest in 4 weken.
Wij kwamen meestal tegen de avond op een camping aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer