Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe snel door de douane/immigrations?
Hoe snel door de douane/immigrations?
Om door de douane etc te komen als je eenmaal was geland ?
Groetjes, Nadia
**Ik heb je titel aangepast, zodat mensen onmiddellijk weten waar het over gaat.
elke
moderator**
Groetjes, Nadia
**Ik heb je titel aangepast, zodat mensen onmiddellijk weten waar het over gaat.
elke
moderator**
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hoe lang duurde het bij jullie ?
Ligt aan het tijdstip, vliegveld, of ze er zin in hebben etc..
Beetje een onzinnige vraag
In het algemeen gaat alles gewoon goed en haal je de de eventuele overstap met gemak. Gewoon niet een te krappe overstap boeken.
Beetje een onzinnige vraag

In het algemeen gaat alles gewoon goed en haal je de de eventuele overstap met gemak. Gewoon niet een te krappe overstap boeken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Hoe lang duurde het bij jullie ?
De ene keer duurt het anderhalf uur en de volgende keer nog geen half uur, op het zelfde vliegveld.nadiaU schreef:Om door de douane etc te komen als je eenmaal was geland ?
Groetjes, Nadia
Probeer gewoon 2 uur overstap tijd te nemen, als dat mogelijk is.
Ook de plaats in het vliegtuig kan nog schelen, zit je vooraan dan ben je er sneller uit.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Hoe snel door de douane/immigrations?
Als Pakistan Airlines oid net voor je is aangekomen, ben je ook de klos.
Dan duurt het allemaal net wat langer.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je alleen of met z'n 2en reist zou ik zeggen: als je het viegtuig uit bent, ga dan snelwandelen.....niet rennen, want dat kan misgaan (geen eigen ervaring, wel zien gebeuren), maar haast je..... veel mensen (vooral voor de eerste keer dat ze vliegen) stappen op hun gemakje uit, slenteren naar de immigrations, niet wetende wat er gaat gebeuren... probeer die voor te zijn!
Hoe lang het uiteindelijk duurt hangt af van de tijd, vlucht, tegelijk aankomende vluchten enz.
Succes!
Hoe lang het uiteindelijk duurt hangt af van de tijd, vlucht, tegelijk aankomende vluchten enz.
Succes!
-
- Amerikakenner
Dara valt niets over te zeggen. In LA hebben wij wel eens na 15 minuten buiten gestaan maar het heeft ook wel een s2.5 uren geduurd.
Hangt af van de drukte op dat moment, of je bij agriculture langs moet etc etc etc
Hangt af van de drukte op dat moment, of je bij agriculture langs moet etc etc etc
Héé,phillybilly schreef:Als je alleen of met z'n 2en reist zou ik zeggen: als je het viegtuig uit bent, ga dan snelwandelen.....niet rennen, want dat kan misgaan (geen eigen ervaring, wel zien gebeuren), maar haast je..... veel mensen (vooral voor de eerste keer dat ze vliegen) stappen op hun gemakje uit, slenteren naar de immigrations, niet wetende wat er gaat gebeuren... probeer die voor te zijn!
!

... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Toen ik in New York aan kwam ben ik nog eerst op mn gemak in de cockpit gaan kijken en daarna rustig naar de immigrations gelopen, stond wel een rijtje, maar ook mensen die veel eerder waren uitgestapt stonden daar nog gewoon te wachten.
Wel, in Atlanta stond er een serieuze groep mensen aan te schuiven (ja, ja als Nederlanders beginnen met de Eftelingdeuntjes weet je het wel
).
Immigrations zag de troep mensen ook en we werden naar andere loketten gedreven. Inderdaad, zoals een kudde koeien.
Hier vlotte het ook maar tergend langzaam. Er werd meerdere malen om een vertaler gevraagd voor Spaans-en Franstaligen, mensen vielen flauw in de rij,.... Het zag er dus naar uit dat we onze aansluiting van drie uur later zouden missen.
Plots mochten we echter ook aan de rijen aanschuiven voorzien voor de US-burgers en toen begon het te vlotten. Twintig minuten later was de bagage opnieuw ingecheckt, veiligheidscontrole gepasseerd en stonden we aan de gate voor onze volgende vlucht.
Mijn (beperkte) ervaring is dus dat Immigrations traag gaat, maar dat het daarna loopt als een trein.

Immigrations zag de troep mensen ook en we werden naar andere loketten gedreven. Inderdaad, zoals een kudde koeien.
Hier vlotte het ook maar tergend langzaam. Er werd meerdere malen om een vertaler gevraagd voor Spaans-en Franstaligen, mensen vielen flauw in de rij,.... Het zag er dus naar uit dat we onze aansluiting van drie uur later zouden missen.
Plots mochten we echter ook aan de rijen aanschuiven voorzien voor de US-burgers en toen begon het te vlotten. Twintig minuten later was de bagage opnieuw ingecheckt, veiligheidscontrole gepasseerd en stonden we aan de gate voor onze volgende vlucht.
Mijn (beperkte) ervaring is dus dat Immigrations traag gaat, maar dat het daarna loopt als een trein.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, soms duurt het een half uurtje en soms anderhalf uur. Als je de pech hebt dat er meerdere internationale vliegtuigen tegelijk landen en vooral als daar veel mensen tussen zitten die slecht Engels spreken en dus hun formulieren niet goed hebben ingevuld enzo, dan kan het langer duren.
Maar wij zijn inderdaad ook wel eens aangekomen dat we het enige vliegtuig waren en dat alle loketten open waren en ook mensen langs de US-citizen loketten gestuurd werden.
Maar wij zijn inderdaad ook wel eens aangekomen dat we het enige vliegtuig waren en dat alle loketten open waren en ook mensen langs de US-citizen loketten gestuurd werden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zou het te maken kunnen hebben met aankomst tijd van het vliegtuig ? Ik meen dat er op bepaalde tijden er meer toestellen landen dan op andere tijden of gaat dit de hele dag geleidelijk door? Mijn vraag spitst zich vnl omtrent LAX als aankomst.
Wij hebben een rechtstreekse vlucht naar LA. Mensen die via een overstap in LA aankomen zijn toch al door de douane geweest of niet? Dus ik kan me in theorie voorstellen dat het in LA "rustiger"kan zijn aan de douane dan in een gangbare overstap plaats. Of sla ik hier de plank totaal mis?
Wij hebben een rechtstreekse vlucht naar LA. Mensen die via een overstap in LA aankomen zijn toch al door de douane geweest of niet? Dus ik kan me in theorie voorstellen dat het in LA "rustiger"kan zijn aan de douane dan in een gangbare overstap plaats. Of sla ik hier de plank totaal mis?
was dit dan beide in LA of was het die 2,5 uur elders?In LA hebben wij wel eens na 15 minuten buiten gestaan maar het heeft ook wel een s2.5 uren geduurd.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan op alle vleigvelden voorkomen, wij hebben op JFK al een keer binnen twintig minuten in de huurauto gezeten maar hebben er ook al eens 1,5 uur in de rij voor immigration gestaan, in Chicago stonden we begin april binnen 20 minuten buiten inclusief een extra kofferscan bij customs terwijl we een paar jaar geleden 2 uur kwijt waren.
Het is dus erg afhankelijk van het aantal aankomende buitenlandse vluchten, (dat zijn zeker voor LAX echt niet alleen Europese vluchten) het aantal beschikbare ambtenaren, en het aantal probleem gevallen.
Speel op zeker en hou minimaal 2 uur aan voor een tussenstop.
Op de eindbestemming geeft het niet hoelang het duurt er rijden genoeg taxi's en shuttlebussen om je naar hotel of autoverhuurder te brengen.
Rob
Het is dus erg afhankelijk van het aantal aankomende buitenlandse vluchten, (dat zijn zeker voor LAX echt niet alleen Europese vluchten) het aantal beschikbare ambtenaren, en het aantal probleem gevallen.
Speel op zeker en hou minimaal 2 uur aan voor een tussenstop.
Op de eindbestemming geeft het niet hoelang het duurt er rijden genoeg taxi's en shuttlebussen om je naar hotel of autoverhuurder te brengen.
Rob
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gewoon een vraagje, just in case
Ik kreeg net een mailtje van Cheaptickets met de melding van een vluchtwijziging.
Op 18 oktober vlieg ik met NW (KLM) naar Portland OR om daar over te stappen op een toestel van Horizon naar Medford OR.
Door deze vluchtwijziging wordt de overstaptijd, 1.5 uur, vrij krap. Als ik deze vlucht zou missen (een latere vlucht is niet mogelijk) zou ik in Portland moeten overnachten (geen probleem mee), maar wie betaalt dan deze overnachting?
Ikzelf of NW ?
groet, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
PS Ik las toevaliig gisteren op een of andere vliegvelden-site dat de immigrations in Portland vrij slecht bekend staan: onvriendelijk, lange wachttijden etc

Ik kreeg net een mailtje van Cheaptickets met de melding van een vluchtwijziging.
Op 18 oktober vlieg ik met NW (KLM) naar Portland OR om daar over te stappen op een toestel van Horizon naar Medford OR.
Door deze vluchtwijziging wordt de overstaptijd, 1.5 uur, vrij krap. Als ik deze vlucht zou missen (een latere vlucht is niet mogelijk) zou ik in Portland moeten overnachten (geen probleem mee), maar wie betaalt dan deze overnachting?
Ikzelf of NW ?
groet, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
PS Ik las toevaliig gisteren op een of andere vliegvelden-site dat de immigrations in Portland vrij slecht bekend staan: onvriendelijk, lange wachttijden etc
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als deze maatschappijen geen samenwerking hebben zal je zelf voor de kosten opdraaien vrees ik, of je moet het als 1 pakket bij een reisbureau geboekt hebben dan kan je die mogelijk aanspreken.Ineke schreef:Gewoon een vraagje, just in case![]()
Ikzelf of NW ?
groet, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
NW is niet verantwoordelijk voor het halen van aansluitende vluchten die niet door hun of door hun partners gevlogen worden.
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor zover ik het begrepen heb zijn NW en Horizon partners.
Met United zou ik evt. 's avonds nog door kunnen vliegen, zou het dan mogelijk zijn dat Horizon mij overboekt naar United?
groet, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Met United zou ik evt. 's avonds nog door kunnen vliegen, zou het dan mogelijk zijn dat Horizon mij overboekt naar United?
groet, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Om even ontopic te antwoorden: je weet gewoon niet hoe snel.
In totaal heb ik de voorbije 6 weken 12 vliegtuigen genomen. Eén keer was het nipt om de connectie te halen, de tweede keer waren het tickets gekocht via Expedia. Deze vlucht bestond gewoon niet, GELUKKIG waren we toen een uurtje vroeger dan nodig was op de luchthaven zodat we door de mensen van Northwest nog een taxi gekregen hebben naar een andere luchthaven.
In totaal heb ik de voorbije 6 weken 12 vliegtuigen genomen. Eén keer was het nipt om de connectie te halen, de tweede keer waren het tickets gekocht via Expedia. Deze vlucht bestond gewoon niet, GELUKKIG waren we toen een uurtje vroeger dan nodig was op de luchthaven zodat we door de mensen van Northwest nog een taxi gekregen hebben naar een andere luchthaven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 762 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 3 Reacties