Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green Card voorwaarden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gesloten

Heb je al eens aan de green card lottery meegedaan

JA, en gewonnen
0
Geen stemmen
Ja, nog niet gewonnen
1
33%
Nog niet
2
67%
een wat?
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

patrickusa

Green Card voorwaarden

Bericht door patrickusa »

Hoi,
Ik heb al even op het forum gezocht naar topics met de voorwaarden van greencards, ik heb er bijna GEEN gevonden!

Wel heb ik 1 antwoord gevonden gevonden over het geld dat je moet hebben, Dennis schreef:
Het minimum schijnt (de getallen zijn nooit officieel bevestigd) rond de $10.000 te liggen voor de hoofdaanvrager en $5.000 extra voor elke mede-aanvrager. Dus als een gezin van 4 personen zou willen verhuizen, zouden ze minstens $10.000 + 3x$5.000 = $25.000 ter beschikking moeten hebben.

Dat geld mag overigens uit verschillende bronnen komen: spaargeld, aandelen, bezittingen die je verkoopt zoals je huis, etc. Het vereiste is, dat het geld cash beschikbaar is als je naar de VS verhuist, zodat je de eerste periode kan overbruggen tot je een baan gevonden hebt.
Ook te lezen op http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... rd+lottery!

Nou heb ik nog enkele andere vragen:
1. als je me aanmeld ben ik 16 (komende inschrijving dus), is er een minimum leeftijd aan de loterij verbonden?
2. ik heb ALS ik win denk ik GEEN 10.000$ maar ik wil wel college doen, is het dan mogelijk om toch een green card te krijgen?
3. als ik een green card win, mogen mijn ouders dan automatisch mee?
4. je mag in de usa geloof ik niet onder de 18 alleen reizen, hoe zit dat dan met de green card als ik dan 16 ben?
5. wat zijn de kosten als je een green card "gewonnen" hebt? ik heb gehoord dat je dan voor diverse papieren moet betalen, hoeveel is dit en hoe zit dat met een emigratie advocaat?
6. Hoeveel "winnaars" zijn er per land of worden er gewoon 50.000 getrokken ongeacht van welk land je afkomstig bent?
7. als mijn vader bijv. een green card wint en hij besluit om in nederland te blijven, is het dan toegestaan dat ik WEL naar de USA mag?

Wie-o-wie kan mijn vragen beantwoorden?

Graag alleen nuttige berichten :wink: !

Groet,
Patrick
Laatst gewijzigd door patrickusa op 18 mei 2005, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

Graag alleen nuttige berichten !
nou vooruit 1 nuttig berichtje: Laat je ouders meedoen!!!!!
Maar dat wil je vast niet horen,Patrick.

Mvg Jeroen.
patrickusa

Bericht door patrickusa »

ftwproductions schreef:
Graag alleen nuttige berichten !
nou vooruit 1 nuttig berichtje: Laat je ouders meedoen!!!!!
Maar dat wil je vast niet horen,Patrick.

Mvg Jeroen.
Hmm, dan heb ik wel meer kans of niet? :wink:
Maar naar aanleiding hiervan heb ik nog een andere vraag, als mijn vader bijv. een green card wint en hij besluit om in nederland te blijven, is het dan toegestaan dat ik WEL naar de USA mag?

Groet,
Patrick
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Patrick,

Ik geloof niet dat je er ook maar ene bal van snapt of wilt snappen. Je hebt al tig keer vergelijkbare dingen gevraagd op dit forum en steeds van diverse mensen informatieve antwoorden gekregen. Je had daaruit al lang kunnen concluderen dat meedoen voor iemand van jouw leeftijd volstrekte onzin is en op allerlei onmogelijkheden stuit. Op de een of andere manier lijkt dat bij jou niet door te dringen. :roll:

Ik zal zelf in ieder geval niet meer inhoudelijk op jouw vragen reageren. Dat lijkt echt verspilde tijd en moeite.

Wanneer wordt je eens wakker?

Marcel
Life is good in the Tarheel State.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Wie-o-wie kan mijn vragen beantwoorden?
Heb je nou echt zo'n bord voor je kop??? :banghead:
Het lijkt wel of je alleen de reactie's leest die je aanstaan en je van
de rest niks aantrekt.
Dit was echt de laatste keer dat ik op een bericht van je reageer, ik
heb het idee dat er toch niets bij je doordringt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Patrick,

Je hebt alle informatie, die je nodig hebt in het high school topic staan, hier gooi ik een slotje op en open alsjeblieft geen nieuwe topics met vragen over jouw emigratie. Het high school topic voldoet daarvoor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer