Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Homohuwelijk in USA
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Homohuwelijk in USA
Erg spannend , over een uurtje wordt de uitspraak verwacht.
http://edition.cnn.com/2008/US/05/15/sa ... index.html
*EDIT* : ik heb de titel aangepast , heb er een algemeen homohuwelijk in usa topic van gemaakt.
http://edition.cnn.com/2008/US/05/15/sa ... index.html
*EDIT* : ik heb de titel aangepast , heb er een algemeen homohuwelijk in usa topic van gemaakt.
Laatst gewijzigd door Marcel87 op 11 okt 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Homohuwelijk bijna mogelijk in California
Maar... bij immigratie gelden de federale wetten, en daar lijkt het dat we nog heel ver af zijn van dergelijke erkenning...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Marcel87
- Amerikakenner
Dat is waar , en daar ben ik me ook heel goed bewust van!kastelke schreef:Maar... bij immigratie gelden de federale wetten, en daar lijkt het dat we nog heel ver af zijn van dergelijke erkenning...
Maar , en dat vind ik belangrijker , is dat er weer een staat erbij komt dat homohuwelijk erkent. Al is dit op federaal vlak niet erkent , het is een stap vooruit !
-
- Amerika-expert
oh, dat wist ik niet. Het zou mooi zijn als CA Supreme Court het licht ziet.
in het cnn artikel 'Massachusetts adopted the practice in 2004, and couples don't need to be state residents to wed there' klopt niet helemaal - dat ligt eraan in welke staat een paar woont.
in het cnn artikel 'Massachusetts adopted the practice in 2004, and couples don't need to be state residents to wed there' klopt niet helemaal - dat ligt eraan in welke staat een paar woont.
-
- Amerika-expert
California Supreme Court strikes down the state's ban on same-sex marriage as unconstitutional - fantastisch! Maar goed, dat wordt een appeal.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Een appeal waar, dan? Het Supreme Court is het Hooggerechtshof van de staat, het enige, dat daarboven staat is het US Supreme Court. Ik betwijfel, dat die dat gaan aanpakken, maar wie weet (en dan belooft het weinig goeds, vrees ik).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
yup, very good, U.S. Supreme Court. Appeal kan altijd, of ze het terugsturen is natuurlijk een heel ander verhaal.Petra/VS schreef:Een appeal waar, dan? Het Supreme Court is het Hooggerechtshof van de staat, het enige, dat daarboven staat is het US Supreme Court. Ik betwijfel, dat die dat gaan aanpakken, maar wie weet (en dan belooft het weinig goeds, vrees ik).
Eerst gingen er geruchten op CNN over een appeal, nu zegt Schwarzenegger dat hij de uitspraak zal respecteren. Fantastisch.
- Marcel87
- Amerikakenner
Dat is zeker fantastisch , en had het eerlijk gezegt niet verwacht van Schwarzenegger..dutchie_in_boston schreef:
yup, very good, U.S. Supreme Court. Appeal kan altijd, of ze het terugsturen is natuurlijk een heel ander verhaal.
Eerst gingen er geruchten op CNN over een appeal, nu zegt Schwarzenegger dat hij de uitspraak zal respecteren. Fantastisch.
Maar vind dit een goeie vooruitgang voor de VS , tenslotte moet je klein beginnen

Dat is dan de tweede staat, of heb ik het verkeerd?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Marcel87
- Amerikakenner
Klopt helemaal Massachusetts was de eerste staat.ANY schreef:Dat is dan de tweede staat, of heb ik het verkeerd?
Overigens kan je in meerdere staten wel een geregistreerd partnerschap hebben als homoseksueel !
Worden die huwelijken die in 2004 zijn afgesloten dan weer geldig verklaard?
-
- Amerika-expert
Interessant wordt ook, dat de grondwet bepaalt dat staten elkaars wetten moeten respecteren. Dat zou dus horen te betekenen, dat een homohuwelijk in Clifornie elders ook erkend hoort te worden. Maar een 40 staten hebben hun grondwet veranderd en bepaald dat huwelijken alleen tussen man en vrouw kunnen zijn.
Wordt dus nog vechten. Maar, zoals de burgemeester van San Francisco heeft gezegd (de man die de zaak aan het rollen heeft gebracht door homohuwelijken in de stad goed te keuren): vandaag Californie, morgen het land.
Wordt dus nog vechten. Maar, zoals de burgemeester van San Francisco heeft gezegd (de man die de zaak aan het rollen heeft gebracht door homohuwelijken in de stad goed te keuren): vandaag Californie, morgen het land.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Dat is hier in MA opgelost door geen huwelijken te sluiten tussen paren die permanent in 1 van die grondwet-veranderde staten wonen.Bennogr schreef:Interessant wordt ook, dat de grondwet bepaalt dat staten elkaars wetten moeten respecteren. Dat zou dus horen te betekenen, dat een homohuwelijk in Clifornie elders ook erkend hoort te worden. Maar een 40 staten hebben hun grondwet veranderd en bepaald dat huwelijken alleen tussen man en vrouw kunnen zijn.
- Marcel87
- Amerikakenner
Ik dacht dat je in MA als homoseksueel alleen kan trouwen als je daadwerkelijk in die staat woont of na je huwelijk in die staat gaat wonen?
-
- Amerika-expert
hmm, net even gekeken en ook van Rhode Island en New Mexico mogen hier trouwen - wist ik niet, ik meende dat het meer staten waren.Marcel87 schreef:Ik dacht dat je in MA als homoseksueel alleen kan trouwen als je daadwerkelijk in die staat woont of na je huwelijk in die staat gaat wonen?
-
- Amerika-expert
In Californie hoef je geen inwoner te zijn om te kunnen trouwen.
- buur
- Amerikakenner
George takai (Captain Zulu uitStar Trek) had gebruik gemakt van dit wet:
http://www.georgetakei.com/news.asp
http://www.georgetakei.com/news.asp
Groetjes, Thomas.
-
- Amerika-expert
governor patrick moet het nog tekenen, maar binnenkort mogen alle out-of-staters een homohuwelijk in massachusetts sluiten - goh, wat een beetje competitie niet kan doen hè?
-
- Amerika-expert
En de gouverneur van de staat New York heeft al gezegd, dat ALLE elders gesloten huwelijken door de staat erkend moeten worden!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik begrijp dus dat het wat mij betreft de goede kant opgaat.