Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hysterische Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hysterische Amerikanen

Bericht door Dento »

wijnandrun schreef:Het trieste is, dat door dit soort negatieve berichten, heel de VS in kwaad daglicht wordt gesteld ("ze zijn allemaal arrogant" etc), terwijl de gemiddelde Amerikaan naar mijn idee toch wat vriendelijker is dan een Nederlander.
Precies, en dat is nu net waardoor ik denk dat de verontwaardiging hier ontstaat.

Hoeveel mensen zullen dit niet als "de" waarheid aannemen? Het bevestigt immers heel veel vooroordelen die mensen hebben over Amerika. Je hoeft alleen maar de reacties op het artikel te lezen om te zien dat dat inderdaad zo is.

Dit soort ongenuanceerde stukken draagt alleen maar bij aan het instandhouden van deze vooroordelen, en is alleen maar nieuws vanwege het sensatiegehalte dat al die mensen aanspreekt die al een negatief beeld hebben van Amerika. (Het blijft immers de Telegraaf).

Natuurlijk heb je gelijk, en is het ergens ook te gek voor woorden hoe dit zo heeft kunnen escaleren, maar als Amerika-gangers weten wij wel beter. Dit is een uitwas, die daardoor juist breed wordt uitgemeten, maar het geeft geenszins een goed beeld van Amerika.

Als er dus al sprake is van een eenzijdige reactie waarbij deze uitwas wordt verwaarloosd, is het vanwege het feit dat we allemaal weten dat het een uitwas is. Vandaar dat de verontwaardiging ook overheerst.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal mee eens. En ik denk ook, dat er anders gereageerd zou zijn, als de schrijver zich had beperkt tot een nieuwsartikel over enkel het Hard Lemonade verhaal (die lemonade wordt trouwens in het alcohol gedeelte van de supermarkt verkocht, wat toch wel wat alarmbellen in het hoofd van die vader had kunnen doen rinkelen, maar goed). Dat was inderdaad een overdreven reactie en daarom kwam het ook in de (Amerikaanse!) krant. Maar er werden allerlei andere generalisaties over dit volk bij gesleept en dat maakte dat artikel stemming makend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En ach, ook hier gebeuren absurde dingen hoor. Schiet me zo onmiddellijk te binnen: het verhaal van Baby D. waar zowel Belgie als Nederland bij betrokken is:
ouders kunnen geen kind krijgen en roepen de hulp van een draagmoeder in. Deze wordt bevrucht met het zaad van de man die het kind wenst. Maar tijdens de zwangerschap beslist de draagmoeder om het kind niet aan de Belgische vader te geven, maar aan een Nederlands koppel (blijkbaar omdat zij fors meer geld betaalden).
De biologische vader trekt dit voor het gerecht aangezien hij de vader is van dat kind, dus je zou toch denken dat hij op zijn minst zeggenschap heeft over wat er met de baby gaat gebeuren. Maar... Nederland beslist dat de baby momenteel bij het Nederlandse koppel is en dat er een procedure ten gronde moet komen. We zijn nu zowat 3 jaar verder, de Nederlandse nieuwe moeder heeft 2 kinderen die onder de jeugdbescherming vallen wegen o.a. drugsdelicten (dealen) terwijl deze kinderen babysitten op hun kleine zusje. En de Nederlandse rechter beslist dat, nu de baby toch al zo lang bij de Nederlanders is, deze daar maar moet blijven (het komt wel door hun eigen onderzoek dat zo lang duurde dat de baby daar al zo lang is, terwijl de Belgische vader er onmiddellijk na de geboorte om verzocht heeft). En om het helemaal absurd te maken, beslist de Nederlandse rechter dat de biologische papa niet eens bezoekrecht krijgt...
Ik kan me inbeelden dat een Amerikaanse krant daar ook wel een aardig sensationeel verhaal van kan maken, om dan te besluiten hoe achterlijk die Nederlanders wel niet zijn...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat is inderdaad een verschrikkelijk verhaal. Als Nederlander zijnde schaam ik me er zelfs voor :oops:

Er is hier in NL zoveel mis, bij Jeugdzorg (kinderen die, hoewel onder zorg van vele instanties, toch vermoord kunnen worden door hun ouders), en denk eens aan de SchiedammerParkmoord en de moord op dat meisje Ambrosius....allemaal zaken waarbij jarenlang de verkeerde achter tralies zat en waarvan IEDEREEN wist dat het niet klopte en het openbaar ministerie en de plaatselijke politiekorpsen de vreemdste maneuvres uithaalden om niet kloppende feiten als bewijs op te voeren. Ik noem maar even wat..... verschrikkelijk als je hoort hoe instanties te werk gaan.

Dit verhaal, over het jongetje en de acohol, is wel bizar. Volgens mij wel een voorbeeld van de stijve omgang van Amerikanen met persoonlijke vrijheden. Als klein kind heb ik van mijn ouders ook weleens aan een wijnglas mogen nippen. Iedere ouder mag die verantwoordlijkheid toch zelf nemen? Ik ben er geen alcoholist door geworden, drink zelfs nauwelijks!
Een instantie/politie dient pas in te grijpen wanneer er meerdere signalen zijn dat er iets binnen een gezin niet klopt, maar dat is mijn (hollandse) mening en kan, zoals in mijn voorbeeld, ook weer helemaal verkeerd uitpakken. Zucht!

Die reacties op de Telegraaf ga ik niet eens lezen....ik kan het me helemaal voorstellen. Verschrikkelijk dat mensen met zulke meningen bestaan, daar krijg je Ritaatjes en Geertjes van....niet voor niets 2 Nederlandse succesvolle producten :banghead:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer