Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vliegtickets met overstap te doen?
vliegtickets met overstap te doen?
Goedemorgen allemaal,
Ik ben druk bezig met het vinden van de beste tickets voor ons vanuit Amsterdam of Brussel naar San Francisco. Het is me inmiddels wel duidelijk dat een directe vlucht een stuk duurder is dan eentje met een stop tussendoor.
Ik overweeg nu om een ticket te boeken met een tussenstop. Hebben jullie ervaring met dergelijke vluchten? Is dat te doen? En hoeveel tijd heb je ongeveer nodig voor zo'n overstap? En scheelt het nog of je zo'n overstap binnen Europa of Amerika hebt? Soms vind ik namelijk aanbiedingen waarbij er maar 3 kwartier zit tussen de aankomst van de ene vlucht en het vertrek van de volgende en de andere keer zie ik aanbiedingen waarbij er wel 4 uur tussen zit. 3 kwartier lijkt me tekort, maar 4 uur wel weer erg lang. Hoe zijn jullie ervaringen?
Groeten,
Sandy
Ik ben druk bezig met het vinden van de beste tickets voor ons vanuit Amsterdam of Brussel naar San Francisco. Het is me inmiddels wel duidelijk dat een directe vlucht een stuk duurder is dan eentje met een stop tussendoor.
Ik overweeg nu om een ticket te boeken met een tussenstop. Hebben jullie ervaring met dergelijke vluchten? Is dat te doen? En hoeveel tijd heb je ongeveer nodig voor zo'n overstap? En scheelt het nog of je zo'n overstap binnen Europa of Amerika hebt? Soms vind ik namelijk aanbiedingen waarbij er maar 3 kwartier zit tussen de aankomst van de ene vlucht en het vertrek van de volgende en de andere keer zie ik aanbiedingen waarbij er wel 4 uur tussen zit. 3 kwartier lijkt me tekort, maar 4 uur wel weer erg lang. Hoe zijn jullie ervaringen?
Groeten,
Sandy
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: vliegtickets met overstap te doen?
Een tussenstop is goed te doen. Ik vind het zelfs wel prettig om even de benen te strekken.
Drie kwartier is erg kort en 4 uur is weer erg lang, een overstaptijd van 2 uur daar gaat onze voorkeur naar uit.
Drie kwartier is erg kort en 4 uur is weer erg lang, een overstaptijd van 2 uur daar gaat onze voorkeur naar uit.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Vanaf 2001 boek ik enkel vluchten met een tussenstop. Vooral ook vanwege de prijs.
Tot nu toe is dat altijd perfect verlopen. Ik probeer toch altijd wel een tussenstop te hebben van minimaal (ongeveer) 2 uur op de heenweg, terug kan het best iets korter zijn. Een tussenstop van 4 uur is natuurlijk aan de lange kant. Toch hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Je hebt dan tenminste wel alle tijd om door immigrations te gaan, je koffer op te halen, weer afgeven en naar je volgende vlucht te gaan.
Heb je ook gekeken op de sites van de United Airlines, Delta, US Airways en Continental zelf? Daar kan ik in de regel leuke aanbiedingen vinden.
Roland
Tot nu toe is dat altijd perfect verlopen. Ik probeer toch altijd wel een tussenstop te hebben van minimaal (ongeveer) 2 uur op de heenweg, terug kan het best iets korter zijn. Een tussenstop van 4 uur is natuurlijk aan de lange kant. Toch hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Je hebt dan tenminste wel alle tijd om door immigrations te gaan, je koffer op te halen, weer afgeven en naar je volgende vlucht te gaan.
Heb je ook gekeken op de sites van de United Airlines, Delta, US Airways en Continental zelf? Daar kan ik in de regel leuke aanbiedingen vinden.
Roland
Wat in de bovenstaande antwoorden niet nadrukkelijk tot uiting komt, je moet in Amerika door de "douane" bij eerste betreding van amerikaanse bodem.
Dat betekent dat je bij overstap in Amerika hier extra tijd voor nodig hebt, met veiligheidsonzin erbij minstens twee uur.
Vliegtuigmaatschappijen houden hier rekening mee en zullen je geen vluchten aanbieden waarbij dat niet haalbaar is.
Bij overstappen in Europa heb je minder tijd nodig.
Zelf heb ik slechte ervaringen met overstap, kapot, aansluiting gemist, aansluiting overboekt, hub(naar florida) ingesneeuwd.
Ik boek zo mogelijk rechtstreeks.
Dat betekent dat je bij overstap in Amerika hier extra tijd voor nodig hebt, met veiligheidsonzin erbij minstens twee uur.
Vliegtuigmaatschappijen houden hier rekening mee en zullen je geen vluchten aanbieden waarbij dat niet haalbaar is.
Bij overstappen in Europa heb je minder tijd nodig.
Zelf heb ik slechte ervaringen met overstap, kapot, aansluiting gemist, aansluiting overboekt, hub(naar florida) ingesneeuwd.
Ik boek zo mogelijk rechtstreeks.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- buur
- Amerikakenner
Wij hadden 3 uur tussenstop, en dat was genoeg, om zonder stress alle formaliteiten te vervullen en nog iets te eten.
Groetjes, Thomas.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Op basis van meerdere keren naar de VS reizen met een overstap in de VS:
- voor de heenreis, reken voor de veiligheid op een overstaptijd van 3 uur,
- voor de terugreis, reken op een overstaptijd van minimaal een uur.
- voor de heenreis, reken voor de veiligheid op een overstaptijd van 3 uur,
- voor de terugreis, reken op een overstaptijd van minimaal een uur.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overstappen is prima te doen,mits je rekening houdt met minimaal 2 uur tijd tussen de vluchten.
Overstap in Amerika zelf heeft mijn voorkeur,vooral omdat je binnen Europa vaak op Londen overstapt, en dat is wel zo'n waardeloos vliegveld...
Overigens zijn vluchten met overstap niet altijd goedkoper,maar soms wel de enige mogelijkheid.
Overstap in Amerika zelf heeft mijn voorkeur,vooral omdat je binnen Europa vaak op Londen overstapt, en dat is wel zo'n waardeloos vliegveld...
Overigens zijn vluchten met overstap niet altijd goedkoper,maar soms wel de enige mogelijkheid.
Mooi, dat betekent dus dat een overstap geen belemmering hoeft te zijn. Dat vergroot de mogelijkheden aanzienlijk 
Ik heb ook het liefst een overstap van drie uur (op de heenweg). Twee uur is vaak erg krap als blijkt dat de vlucht iets langer duurt vanwege sterkere tegenwind, de immigrations-rij zo'n uur lang is, de koffers iets langer duren door welke storing dan ook, bij de veiligheidscontrole net voor jou iemand helemaal doorgelicht moet worden, je aansluitende vlucht precies aan de andere kant van de luchthaven blijkt te boarden, of ...buur schreef:Wij hadden 3 uur tussenstop, en dat was genoeg, om zonder stress alle formaliteiten te vervullen en nog iets te eten.
Ik heb het allemaal al meegemaakt en de dat geeft mij toch een minder ontspannen gevoel zo aan het begin van mijn vakantie. Begrijp me niet verkeerd, een vlucht met overstap is hardstikke goed te doen (miljoenen mensen doe dat elk jaar), maar ik kies liever voor de ontspanning door voldoende tijd te nemen (en dus ook misschien 1-2 uur te moeten wachten als alles snel verloopt) dan me te moeten haasten om de aansluitende vlucht te halen of die zelfs te missen en omgeboekt te worden.
De terugweg is een ander verhaal. Dan is een uurtje meestal genoeg, soms zelfs minder. Bij mijn laatste trip had ik zelfs 6,5 uur in Washington. Heerlijk op mijn gemakje het hele vliegveld bekeken, wat gegeten, aan een bar wat gedronken en rustig krantje gelezen, nog wat laatste dollars uitgegeven aan wat prullaria voor het thuisfront en ... de tijd vloog om. Ook een kwestie van je eigen instelling. Relax, het is vakantie!
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
als je vanaf brussel kunt vertrekken kun je wellicht ook van dusseldorf? Wij vliegen naar LA rechtstreeks met Air Berlin, voor een prijs die je normaal met een andere maatschappij met overstap betaald. Wij hebben begin october 2007 geboekt voor juli 2008 en de prijzen met een overstap met alle gangbare maatschappijen vanaf dusseldorf,brussel of amsterdam waren allemaal nagenoeg gelijk of zelfs hoger. Tenminste voor onze situatie..........
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ook een overstap in Europa met Swiss (Zurich) en Lufthansa/Air India (Frankfurt) is ons zeer goed bevallen. Zowel de prijs (het scheelt echt) als de overstap zelf.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Had ik hier nog niet laten weten, maar we hebben inmiddels tickets geboekt. We vliegen via Atlanta met Delta en hebben op de heenweg 2,5 uur om over te stappen en op de terugweg, geloof ik 2 uur. Dus als ik de berichten hier zo lees, moet dat helemaal goedkomen!
Een tussenstop van 5 uur op Manchester kan ik iedereen afraden. En een uur tussen aankomst en vertrek op Frankfurt is al redelijk krapjes. Op Manchester is niets te doen en als je van Gate 2 naar Gate 54 moet op Frankfurt ben je wel even onderweg.
Wij hadden vorig jaar vertraging vanuit Newark. In het vliegtuig werden voor bijna iedereen omgeroepen hoe laat en waarvandaan hun aansluitende vlucht zou gaan, maar niet van Amsterdam. Uiteraard nagevraagd bij de stewardess, maar zij wist het niet. Toen we geland waren (aansluiting net op 5 minuten gemist), moesten we dus eerst een informatiebalie zoeken en daar bleek dat we waren omgeboekt naar een vlucht precies een uur later dan de oorspronkelijke. En ze waren al aan het boarden. We stonden bij Gate 10 of zo op dat moment en de Gate die we moesten hebben was Gate 54. En dat is best ver weg. We hebben het gehaald, mochten de Business Class rij nemen bij de douane, waren bijna de laatsten aan boord en 10 minuten later vertrok het vliegtuig ook.
Moraal van dit verhaal, ook bij overstappen in Europa kun je douanecontroles met hele lange rijen tegenkomen, dus een overstap van 2 uur is ook hier relaxed.
Wij hadden vorig jaar vertraging vanuit Newark. In het vliegtuig werden voor bijna iedereen omgeroepen hoe laat en waarvandaan hun aansluitende vlucht zou gaan, maar niet van Amsterdam. Uiteraard nagevraagd bij de stewardess, maar zij wist het niet. Toen we geland waren (aansluiting net op 5 minuten gemist), moesten we dus eerst een informatiebalie zoeken en daar bleek dat we waren omgeboekt naar een vlucht precies een uur later dan de oorspronkelijke. En ze waren al aan het boarden. We stonden bij Gate 10 of zo op dat moment en de Gate die we moesten hebben was Gate 54. En dat is best ver weg. We hebben het gehaald, mochten de Business Class rij nemen bij de douane, waren bijna de laatsten aan boord en 10 minuten later vertrok het vliegtuig ook.
Moraal van dit verhaal, ook bij overstappen in Europa kun je douanecontroles met hele lange rijen tegenkomen, dus een overstap van 2 uur is ook hier relaxed.
-
ndekker
- Amerikakenner
- Contacteer:
heb vaak zat overgestapt... tot nu toe bijna alle keren op heathrow, wat goed te doen is als je minimaal 3 uur tijd neemt.
can't wait to travel again.....
-
CrazyBoutUSA
- Amerika-newbie
Moet zelf overstappen op Houston, iemand ervaringen??
2x overgestapt op Atlanta. Ik lag altijd heel vriendelijk naar het vrouwtje of mannetje dat de mensen bij drukke rijen naar een "balie" stuurt, zo zijn we dus 2x "voorgetrokken". De eerste was het maar goed ook dat we naar voren werden gehaald want het vliegtuig naar Orlando stond op ons en nog 2 andere familie's te wachten. Uiteindelijk waren we ongeveer 2 minuten na de echtelijke vertrektijd in het vliegtuig, toen hadden we ook een krappe overstap tijd van iets meer dan een uurtje en Atlanta is zoals de meeste weten; groot. Ondanks de zeer nuttige metro kan je best een tijdje onderweg zijn naar de gate. De tweede keer hadden we 2 uur de tijd, toen dus ook weer voorgetrokken en daardoor o.a. nog een heerlijk broodje kunnen halen voor de doorvlucht naar wederom Orlando.
Afgelopen december vlogen we met Lufthansa en hadden zowel heen als terug (zelfs 7 uur
) een overstap op Frankfurt. Het was dat het ticket ongeveer 250 euro per persoon scheelde in vergelijk met de diverse Amerikaanse airlines. Voortaan toch liever weer een overstap in the States, ik vind het perfect om even een breekpunt te hebben in je vlucht. Op 9 juli aanstaande vliegen we via Minneapolis (overstap van ongeveer 1:45) naar Los Angeles, even kijken of de airport bij the Twin Cities erg is veranderd sinds de laatste keer dat ik daar was in 2002.
Afgelopen december vlogen we met Lufthansa en hadden zowel heen als terug (zelfs 7 uur
Dat vindt ik dus ook!Pete.Z schreef:Overstappen is prima te doen,mits je rekening houdt met minimaal 2 uur tijd tussen de vluchten.
Op de heenreis ergerde ik me er niet zozeer aan maar op de terugweg was dat half uur in de bus tussen terminal 4 en 5 rijden écht ergerlijk! Het wachten duurde maar én toen we eenmaal in de vlieger zaten en ik ingedommeld was vroeg ik na 15min of we er bijna waren: de vlieger was nog aan het hobbelen op de taxibaan...
In de VS overstappen is perfect doenbaar maar idd voor de eerste landing in de VS die je maakt even wat extra tijd tellen!
De koffers daar moet je niet van wakker liggen, vindt ik zalig!
Eén keer hadden we met Airtran een verlate vlucht gekregen van Dulles naar Atlanta maar daar wachtte het vliegtuig gelukkig op ons. Het was wel een spurtje maar vijf minuten is meer dan genoeg om vijftien gates verder te geraken.
Wat ik wel iedereen kan aanraden is dat wanneer bekend wordt dat de vlucht vertraging heeft om aan de balie een praatje te maken. Dat doe ik eigenlijk zoiezo een half uurtje voor het inchecken: vragen hoelaat we landen, dat ze even nakijken hoelaat de volgende vlieger gaat vertrekken,... .
Zo hebben ze oa bij Airtran geregeld dat de rest van de mensen gevraagd werden om even te blijven zitten dat de mensen met connectie naar Phoenix en nog ergens naartoe eerst konden afstappen.
Door dit praatje heb ik bij Northwest mijn gewone stoelen kunnen switchen naar nooduitgang dankzij een vriendelijk babbeltje te voeren.
De koffers daar moet je niet van wakker liggen, vindt ik zalig!
Eén keer hadden we met Airtran een verlate vlucht gekregen van Dulles naar Atlanta maar daar wachtte het vliegtuig gelukkig op ons. Het was wel een spurtje maar vijf minuten is meer dan genoeg om vijftien gates verder te geraken.
Wat ik wel iedereen kan aanraden is dat wanneer bekend wordt dat de vlucht vertraging heeft om aan de balie een praatje te maken. Dat doe ik eigenlijk zoiezo een half uurtje voor het inchecken: vragen hoelaat we landen, dat ze even nakijken hoelaat de volgende vlieger gaat vertrekken,... .
Zo hebben ze oa bij Airtran geregeld dat de rest van de mensen gevraagd werden om even te blijven zitten dat de mensen met connectie naar Phoenix en nog ergens naartoe eerst konden afstappen.
Door dit praatje heb ik bij Northwest mijn gewone stoelen kunnen switchen naar nooduitgang dankzij een vriendelijk babbeltje te voeren.
Waarom eigenlijk? Omdat de terminals ver uit elkaar liggen? Of zijn er nog andere redenen?Pete.Z schreef:Overstappen is prima te doen,mits je rekening houdt met minimaal 2 uur tijd tussen de vluchten.
London is de drukste luchthaven van de EU volgens mij. Een aantal dingen die het een niet geheel prettige luchthaven maken:saraenwim schreef:Waarom eigenlijk? Omdat de terminals ver uit elkaar liggen? Of zijn er nog andere redenen?Pete.Z schreef:Overstappen is prima te doen,mits je rekening houdt met minimaal 2 uur tijd tussen de vluchten.
- De enorme hoeveelheid bagage die kwijt raakt
- De enorme rijen bij de security checks met de strengste regels in de gehele EU.
Ikzelf heb nog nooit echt problemen gehad in LHR. Maar ik merk wel dat ik een overstap op FRA een stuk relaxter vond.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1944 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets