Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

California & Oregon 2009 met klein kind (2 jr)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

California & Oregon 2009 met klein kind (2 jr)

Bericht door Inge »

Hallo allemaal,

Ook wij denken weer aan een trip naar de andere kant van de oceaan, in het voorjaar van 2009 (eind mei/juni). :dance:
We zijn tegenwoordig met ons drietjes, dus zal het de eerste reis worden met onze dochter van dan 2 jaar.
We zullen voor het eerst met een camper reizen. Lijkt ons met een kleine toch een stuk praktischer en weer een nieuw avontuur voor ons!
Ook met het bepalen van de route heb ik daar zoveel mogelijk rekening mee gehouden door de afstanden redelijk klein te houden - Op die manier hoop ik dat we de reisdagen met ruime pauzes kunnen nemen - en vervolgens aardig wat tijd hebben op de plek van bestemming.
Het is overigens de bedoeling om deels op de bonnefooi te gaan. Hopelijk gaat dat ook lukken met die extra toestroom van toeristen...

We zijn al eerder in Californie geweest met een rondreis door het westen, maar hebben veel niet gezien. In onderstaand reisschema zijn we eigenlijk alleen in Yosemite, SF en LA (heel beperkt) geweest. De kustweg tussen SF en LA hebben we vorige keer gereden en slaan we nu over.
Wij zijn niet zo'n stedenmensen en gaan voornamelijk voor de natuur. Ik heb nog in het achterhoofd om eventueel nog naar Crater Lake te gaan mochten we vooruit gaan lopen op het schema. Graag tips op dit reisschema en ook over reizen met kleine kinderen (heb hier ook al aardig wat over gevonden overigens, maar tips zijn altijd welkom!).

Mijn man vond de route wel ok, maar is bang dat 'ie niet spektaculair genoeg is. Hij wist zelf niet goed wat hij ermee bedoelde. :?
Heeft iemand tips om het "spektaculair" te maken of te benadrukken in dit schema?

Alvast bedankt!

1 / AMS > LAX / Overnachting in hotel bij vliegveld (met shuttlebus of taxi)
2 / LA > 1e camping (Bijv. In Long Beach) / Camper halen, boodschappen doen, naar 1e camping / 25
3 / Camping > Carlsbad (o.i.d) / Naar Disney en rijden naar leuke camping MET zwembad! / 70 - Tips voor een leuke overnachtingsplaats/camping?
4 / Carlsbad / Rustdag op de camping en directe omgeving
5 / Carlsbad > op weg Joshua Tree NP / Seaworld / 70
6 / Onderweg > 29 Palms / Joshua Tree NP, reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 215
7 / Joshua Tree NP
8 / 29 Palms > Lake Isabella / reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 260 - Weet iemand een mooi alternatief op weg naar Sequoia dat meer op de route ligt?
9 / Lake Isabella > Sequoia & Kings Canyon NP / reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 140
10 / Sequoia & Kings Canyon NP
11 / Sequoia & Kings Canyon NP
12 / Sequoia & Kings Canyon NP > Yosemite NP / reisdag met uitrust & speel stops onderweg 170
13 / Yosemite NP
14 / Yosemite NP
15 / Yosemite NP > Lee Vining / Yosemite NP - Tioga Pass / 75
16 / Lee Vining > Lake Tahoe / Bodie S.H.P. / 115
17 / Lake Tahoe / uitrusten en spelen
18 / Lake Tahoe > Lassen Vulcanic NP / reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 185
19 / Lassen Vulcanic NP
20 / Lassen Vulcanic NP > Redwood NP / Mooi Route! - reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 225
21 / Redwood NP
22 / Redwood NP > Fort Bragg / Kustweg / 140
23 / Fort Bragg / Aan de zee
24 / Fort Bragg > Napa of Sonoma / reisdag met uitrust & speel stops onderweg / 160
25 / Napa of Sonoma
26 / Napa of Sonoma > SFO / Camper klaarmaken om in te leveren & spullen pakken / 60
27 / SFO > AMS / Camper inleveren en naar het vliegveld (evt. dag eerder afhankelijk van vluchttijden)
28 / AMS

Totaal 1910 mijl (ca. 3100 km)
Laatst gewijzigd door Inge op 30 nov 2008, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Re: California 2009 met klein kind

Bericht door Corry »

:hilarious: :hilarious: Okay, je gaat een prachtige reis maken en dan is het niet SPECTACULAIR genoeg. Ga jij eens babbelen met die man van jou!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik begrijp er ook niks van!!! :lol: :lol: :lol:
Misschien snapt ie nog niet helemaal wat er allemaal te zien is of zo....
Laatst gewijzigd door Inge op 15 mei 2008, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route! Heerlijk om het zo op je gemak te kunnen doen.

En het kan nog best spectaculair zijn, denk maar eens aan de watervallen in Yosemite en Kings Canyon, die zijn op hun mooist in die periode.

Je loopt wel het risico dat de Tioga Pass nog gesloten is zo vroeg in de zomer, maar de route via Sonora en een stuk van de goudzoekersroute is ook mooi.
Lassen Volcanic en Crater Lake kunnen in juni ook nog afgesloten zijn in verband met de sneeuw.

Lijkt het jullie niet leuk om in SF te beginnen en Hwy 1 mee te nemen? Je zou dan misschien Napa/Sonoma kunnen laten vallen (dat lijkt mij nu helemaal niet spectaculair :wink: ), en alles schuift dan wat naar achteren met weer een beetje meer kans op open passen en minder sneeuw.

Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verslag, toen hebben we veel van deze route ook gereden.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hee Marianne,

Bedankt voor je tips!
De watervallen zijn voor ons ook de reden om dit keer in het voorjaar te gaan. De andere keren zijn we in september gegaan. Ik wil erg graag de watervallen in Yosemite Valley zien. :P

Van de Tioga Pass ben ik me bewust ja, maar ergens ga ik ervan uit dat het op zijn vroegst begin juni zal zijn eer we daar aankomen, dus ik hoop dat het risico meevalt. En anders inderdaad omrijden.
Ik had ook ergens gelezen over sneeuw in een van die parken (in jouw verslag soms?). Weet je ook of dat tot de parken beperkt blijft (vanwege de hoogte o.i.d.)?, of is het in het hele noorden van Californie nog zo koud in juni?

Wij zijn echte wijnliefhebbers, dus als het effe kan vinden we het wel fijn om ook even bij te tanken in Sonoma of Napa. In 2003 zijn we hier doorheen geflitst en ik zou graag een dagje langer gaan. Maar mocht het uiteindelijk niet uitkomen, dan is dat ook wel weer het eerste dat afvalt...
Highway 1 vond ik erg mooi. Prachtige uitzichten, echt van genoten. Maar.... eigenlijk waren we het toen allebei na die ene dag zat. :oops: De volgende dag die we er eigenlijk ook voor gereserveerd hadden, hebben we de snelweg gepakt om nog bijtijds in LA te zijn voor Universal Studios. Als het goed is rijden we een stuk noordelijk ook een deel van highway 1, dus ik heb niet het gevoel dat we het stuk tussen SF en LA weer in de planning moeten gooien.

Ik heb wel nog zitten denken aan een one-way naar Seattle, voornamelijk om ook wat tijd aan Oregon te kunnen besteden. Maar ik ben bang dat het schema dan wat gehaast wordt en we meer lange reisdagen moeten inplannen. :?:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Inge,
Wij hadden in juli 2006 inderdaad nog behoorlijk wat sneeuw, zowel bij Crater Lake (waar de weg net sneeuwvrij was toen wij er kwamen) als in Lassen Volcanic NP, waar we de Bumpass Hell Trail niet konden lopen vanwege de sneeuw (en het gebrek aan goede schoenen).
Ik denk dat het normaal gesproken wat eerder sneeuwvrij zal zijn, maar in juni loop je zeker risico's wat dat betreft.

De rest van noord-Califonië zal wel meevallen, alleen de hoger gelegen delen hebben er last van.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

17 / Lake Tahoe / uitrusten en spelen
Ik weet niet waar jullie willen gaan uitrusten en spelen. Als dit op een strandje is houd er dan rekening mee dat het water te koud is om te zwemmen/ spartelen.
Toen wij er eind juli waren was het water zelfs nog ijskoud, Lake Tahoe ligt vrij hoog.

Marjon
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hoi Marjon,

Bedankt voor de tip! Niet eens aan gedacht dat het water dan natuurlijk nog steenkoud is.
We hebben al eens een stop gemaakt bij Lake Tahoe, al stelde dat toen niet zoveel voor (alleen een avond - wel een super leuke: de avond voor labor day met vuurwerk boven het meer...) en 's ochtends nog even.
Volgens deze planning hebben we dan 2 reisdagen achter de rug, dus leek het me wel weer zinnig om een rustdag met die kleine in te plannen. Lake Tahoe en omgeving vond ik toen erg mooi, en ligt nu op de weg naar Lassen, vandaar Lake Tahoe. De plek is nog niet bepaald (Tips voor een mooie c.q. leuke camping zijn errug welkom natuurlijk!) en geen idee ook wat we dan gaan doen... Misschien een speeltuin of een kort wandelingetje ofzo?
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ben ik ook weer even met onze route.
We overwegen nu om niet op LA te vliegen, maar op SF. O.a. omdat we nu inschatten dat onze dochter nog net iets te jong zal zijn voor Disney en Seaworld.
We zullen dan dus vanuit SF richting Sequoia gaan en dan naar het noorden. We zullen dan meer tijd kunnen besteden aan Oregon.
Heeft iemand nog tips voor ons (naast Crater Lake natuurlijk, want die stond al hoog in de favorieten) wat we in - met name het zuiden van - Oregon kunnen bezoeken?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij vonden Oregon Cavens NM erg mooi (zie verslag 2006)
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

YESSS!!! We hebben eindelijk geboekt! :dance: :dance: :dance:
De vluchten vastgelegd via Cheaptickets.com ($1074 = EUR 720), rechtstreeks met KLM/NW naar San Francisco op 31 mei 2009, terug vanuit San Francisco op 30 juni 2009.
We hebben via Tioga Tours een camper gereserveerd bij Road Bear.

De route is wat gewijzigd.
De aangepaste route zal er dan ongeveer zo uit komen te zien: (d.d. 31 okt. aangepast)

1 - zo 31/5 - 8 - AMS > SFO (Burlingame - Hotel Embassy Suites)
2 - ma 1/6 - 70 - SFO > Hayward > Bay Area zuid kant
3 - di 2/6 - 50 - Rustige dag op of bij de camping
4 - wo 3/6 - 185 - Naar Sequoia NP (hopelijk Lodgepole campground)
5 - do 4/6 - 50 - Sequoia NP (hopelijk Lodgepole campground)
6 - vr 5/6 - 50 - Sequoia NP (hopelijk Lodgepole campground)
7 - za 6/6 - 30 - Sequoia > Kings Canyon NP (Azalea of Sunset campground)
8 - zo 7/6 - 80 - Kings Canyon NP (Azalea of Sunset campground)
9 - ma 8/6 - 95 - Kings Canyon NP > Oakhurst of omgeving
10 - di 9/6 - 90 - Yosemite NP (hopelijk een van de Pines campgrounds)
11 - wo 10/6 - 50 - Yosemite NP (hopelijk een van de Pines campgrounds)
12 - do 11/6 - 50 - Yosemite NP (hopelijk een van de Pines campgrounds)
13 - vr 12/6 - 105 - Yosemite NP > Mammoth Lakes (als Tioga Pass open is...; anders boven langs via Gold country richting Lake Tahoe)
14 - za 13/6 - 50 - Mammoth Lakes
15 - zo 14/6 - 180 - Mammoth Lakes > South Lake Tahoe (via Bodie)
16 - ma 15/6 -175 - South Lake Tahoe > Mineral
17 - di 16/6 - 25 - Lassen Vulcanic NP
18 - wo 17/6 - 50 - Lassen Vulcanic NP
19 - do 18/6 - 200 - Lassen Vulcanic NP > Klamath Falls, OR
20 - vr 19/6 - 60 - Klamath Falls > Crater Lake NP
21 - za 20/6 - 50 - Crater Lake NP
22 - zo 21/6 - 190 - Crater Lake NP > Reedsport, OR of omgeving
23 - ma 22/6 - 50 - Reedsport, OR of omgeving
24 - di 23/6 - 160 - Reedsport, OR > Crescent City, CA
25 - wo 24/6 - 55 - Crescent City > Redwood NP
26 - do 25/6 - 80 - Redwood NP
27 - vr 26/6 - 90 - Redwood NP > Fort Bragg/Mendocino
28 - za 27/6 - 50 - Fort Bragg/Mendocino
29 - zo 28/6 - 115 - Fort Bragg/Mendocino > omgeving San Francisco (Petaluma)
30 - ma 29/6 - 80 - Petaluma > Omgeving Hayward
31 - di 30/6 - 15 - Omgeving Hayward > SFO > AMS (Camper inleveren)
32 - wo 1/7 - - AMS > Thuis

ca. 2560 mijl
Laatst gewijzigd door Inge op 30 nov 2008, 14:15, 3 keer totaal gewijzigd.
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Hi,

Zomaar even een tip voor een 'mini'pretparkje dat er erg leuk uit ziet voor kleine kinderen en ook geen reuzeaanslag is op je budget.
Ik kwam het toevallig tegen. Zit in napavalley.

Mijn ervraing is dta kleintjes een pretpark wel leuk vinden, maar vaak in 3 uur wel genoeg indrukken hebben opgedaan. en dan is het wel fijn als je niet al te veel betaald......

Na onze vakantie zullen we wel even laten horen of het ook echt leuk is.

http://www.nuttreeusa.com/index.php

groetjes

camm
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor de tip! Ben benieuwd naar je ervaringen!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Ervaring met deze campgrounds?

Bericht door Inge »

Hoihoi!

Ik ben op zoek naar een campground (RV) in de omgeving van San Francisco voor de eerste 2 nachten (nadat we de camper bij Road Bear in Hayward hebben opgehaald). We willen niet naar SF zelf, maar zoeken een camping, liefst in een mooie omgeving en waar voor onze kleine meid (2) ook wat leuks te doen is (al is het maar met een emmertje en schepje... :wink: ) en ze wat ruimte heeft om rond te kunnen scharrelen.
Ik heb verschillende RV parken gezien, met erg kleine parkeerplaatsachtige plekken :? . Ik zou het liefst een wat groenere omgeving hebben.
:?: Heeft iemand ervaring met:
1 - Del Valle Family Campground in Livermore
2 - Saratoga Springs Campground in Saratoga (CA)

Beiden liggen in een parkachtige omgeving, maar ik kan niet veel vinden over specifieke campground reviews (wel reviews van de directe omgeving).

Als alternatief heb ik KOA Petaluma in gedachten (mede door de positieve reacties op dit forum), maar ligt voor ons wel een klein beetje uit de route, omdat we daarna naar Sequoia willen gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Ervaring met deze campgrounds?

Bericht door nieuwenoord »

Vrienden van ons hebben een dochtertje van 2 jaar en een baby. Ze wonen in Californië en hebben zelf een RV. Ze brengen heel veel weekenden door in Moss Landing op de KOA. Deze campground ligt bij een haventje op korte afstand van het strand en zij vinden het geweldig om daar met de kleintjes heen te gaan.

Ik heb er zelf gereserveerd voor volgend jaar. Wij halen de camper ook bij Road Bear op, rijden dan naar Gilroy om boodschappen te doen (grote WalMart en Outlets, alles wat je maar kan bedenken). Totale afstand van Road Bear naar Moss Landing is ongeveer 2 uur, inclusief de omweg via Gilroy.

Afbeelding

Wij hebben in 2002 op Del Valle gestaan. Nou ben ik al geen fan van kamperen zonder stroom (dat is heel persoonlijk hoor!), maar de waarschuwingsborden voor slangen en mountain lions rondom mijn camper, gaven me de kriebels. Mooi is het er wel!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hoi Monique,

Bedankt voor je reactie! Lijkt me inderdaad ook wel lekker, een dagje bijkomen aan zee... 8)
Iets andere richting dan ik in gedachten had, maar lijkt me ook wel een prettige plek. :P
Neem ik mee!
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Wij hebben in 2007 de laatste nacht op Del Valle gestaan. Voordeel was dat het de volgende dag niet zo ver meer was naar het eindpunt, Road Bear in SF.
Toen wij er waren (medio augustus) was het er erg rustig.
De camping is mooi gelegen, maar je moet wel een klein stukje over een heuveltje lopen naar het strandje bij het meer.
De aanwezige strandwachten hielden erg streng onze jongens in de gaten :)

De faciliteiten zijn er inderdaad minimaal en wat ik mij herinner waren de douches en wc's oud en smerig.
Maar ja, misschien waren we verwend geraakt tijdens onze trip.

Dat bordje over slangen en bergleeuwen heb ik (gelukkig) gemist...
Kortom, voor 1 nachtje is het wel te doen, maar het was zeker niet de beste camping die ik heb gezien.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

bedankt voor je reactie!
Ik twijfelde al een beetje omdat ik ergens tussen de regels door had gelezen dat de camping best een eindje van het water lag, maar als de rest ook nog eens behoorlijk tegen viel, is de keus vrij snel gemaakt...
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik heb weer eens flink zitten zoeken naar een camping omgeving SF bay 8) (zie ook mijn vorige topic, Mod., misschien handig dit samen te voegen?)

Ik heb nu een camping gevonden in de buurt van Gilroy/Hollister: Casa de Fruta, met wat attracties voor kleine kinderen. Zowel asfalt plekken als grasplekken. Iemand ervaring hiermee? Ik vind wisselende reviews.
De grasplekken zien er gleuk uit en qua ligging vind ik het erg handig; alvast op weg richting Sequoia, zonder om te hoeven rijden. Gilroy in de buurt (met Walmart Supercenter en ook Gilroy Gardens). Maar ook genoeg te doen zonder perse met de camper op pad te hoeven.

@Camm, hoe was de Nut Tree :?:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Inge schreef:(zie ook mijn vorige topic, Mod., misschien handig dit samen te voegen?)
Note mod (Marjan):
Inge, ik heb op jouw verzoek de beide topics nu samengevoegd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer