Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2 uur om over te stappen op Chicago.... was te weinig!
- michelle1985
- Amerikafan
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Klopt. Wordt in één keer doorgestuurd. Bij het inchecken in Amsterdam kun je het voor de zekerheid navragen en je kunt het uiteraard ook zien aan de airportcode op de labels die dan op de koffers worden geplakt en waarvan jij de bijbehorende bewijsjes krijgt.michelle1985 schreef:Volgens mij hoef je je bagage in London niet op te halen. Ik ben een keer via Milaan gevlogen en volgens mij hoefte dat niet. Ik zou het gewoon bij vertrek even op het vliegveld vragen.
3 uur en 20 minuten lijkt me inderdaad ruim voldoende
Life is good in the Tarheel State.
-
zaandra
- Amerikafan
- Contacteer:
Het hangt ook wel af of je in "peekhours" je vlucht hebt of niet...heb 2x over Chicago (als tussenstop) gevlogen met 1,5u/2u tussentijd .
Als je op een rustige dag vliegt(buiten het toeristisch seizoen en op dinsdag of donderdag) ,dan zijn 2 uur net voldoende anders wordt het rennen,ja!
Als je op een rustige dag vliegt(buiten het toeristisch seizoen en op dinsdag of donderdag) ,dan zijn 2 uur net voldoende anders wordt het rennen,ja!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
dus dinsdag 26 september zou moeten meevallen volgens u...op hoop van zegen dan maarzaandra schreef:Het hangt ook wel af of je in "peekhours" je vlucht hebt of niet...heb 2x over Chicago (als tussenstop) gevlogen met 1,5u/2u tussentijd .
-
Pixie
- Amerika-ontdekker
Het moet wel lukken hoor! Zelf heb ik een keer een latere vlucht optie gekozen omdat ik dacht dat 1.5 uur niet voldoende zou zijn om over te stappen. En ja hoor, binnen een uur was ik door Immigrations, bagage afgegeven en de controle door.Eric schreef:dus dinsdag 26 september zou moeten meevallen volgens u...op hoop van zegen dan maarzaandra schreef:Het hangt ook wel af of je in "peekhours" je vlucht hebt of niet...heb 2x over Chicago (als tussenstop) gevlogen met 1,5u/2u tussentijd .
Tot nu toe heb ik alleen lange wachttijden in Newark meegemaakt, Chicago en Detroit zijn erg snel naar mijn mening.
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Natasja,natasja schreef:ik vlieg volgende week met us airways naar philadelphia en van daar uit naar charlotte heb kom aan in philadelphia 1430 en de volgende vlucht gaat om 16.40 heb ik dan genoeg tijd ?
en moet ik mijn koffers zelf op halen bij bagae band of hoe gaat het
groetjes natasja
Onder normale omstandigheden is dat ruim voldoende tijd.
Bij aankomst in Philly ga je eerst door immigrations (paspoortcontrole, digitale vingerafdrukken nemen, e.d.), daarna haal je inderdaad zelf je bagage van de band. Vervolgens ga je met je spullen door de douane en direct daarna vind je de re-check desk van US Airways. Je ruimbagage geef je daar weer af (verder hoef je er niets te doen; alle labels zitten er immers al op vanaf Amsterdam) en vervolgens kun je naar de juiste gate. Ergens in dit proces (normaliter na de luggage re-check) zul je ook weer door de hele security moeten en dat kan nog wel eens even duren.
Normaal gesproken heb je echt genoeg tijd (je moet binnen 1 1/4 uur bij de gate voor je volgende vlucht kunnen zijn), maar niet veel tijd om te treuzelen. Gewoon z.s.m. naar de gate en daar kun je afhankelijk van de resterende tijd wel kijken of je in de betreffende terminal nog wat kunt gaan shoppen of eten of zo.
Veel plezier in NC. Laat hier op het forum nog wel even wat horen van je belevenissen. Da's altijd leuk.
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Ik ben afgelopen kerst met US via Phili naar mijn eindbestemming gevlogen. Het lag denk ik ook aan de tijd van het jaar, maar bij immigrations was het hartstikke druk, dus dat duurde en duurde. Vervolgens moet je voor een bagagekarretje betalen. Dus zorg sowieso dat je contant geld bij hebt. Ik vlieg meestal over Chicago en daar is zo'n karretje gratis. Daarna stond er een rij van hier naar tokio bij de douane, dus dat duurde ook een eeuwigheid. Dus ik zei tegen een mevrouw die het een beetje in de gaten hielp daar (dat mensen niet gingen voordringen enzo.) dat mijn vlucht over half uurtje vertrok. Ze zei doodleuk "Ow, die mis je!!!!!" . Toen ik eindelijk door de douna was moest ik vervolgens nog een pokke eind lopen zeg maar gerust rennen. Maar gelukkig kon ik nog net mijn vlucht halen, omdat die vertraging had
!!!!!!
Al lang geleden, in zomer 2002, had ik eind augustus 45 minuten om over te stappen in Phoenix AZ. En dat lukte perfect... Dit waren twee vluchten van America West.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT