Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema ZW vakantie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
asips77
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reisschema ZW vakantie

Bericht door asips77 »

Hallo, we gaan van 15 oktober tot en met 31 oktober met 3 personen (25, 28 en 30 jaar) naar het Zuidwesten en zijn stilaan met de planning bezig.

15/10: 's avonds aankomst San Francisco
16/10: SF (Wegens automatisch vroeg opstaan zonsopgang Golden Gate?)
17/10: SF
18/10: SF
19/10: Rijden naar Monterrey Bay aquarium via Santa Cruz, na bezoek aquarium doorrijden naar Sequoia & Kings Canyon ergens overnachten
20/10: Sequoia & Kings Canyon
21/10: Doorrijden naar Las Vegas ('s avonds aankomst, verjaardag vieren)
22/10: Las Vegas
23/10: Las Vegas, uitstapje Hoover Dam (misschien tour erbij doen?)
24/10: Daguitstap Valley of Fire
25/10: Doorrijden door Mojave Desert + Joshua tree met eindbestemming 's avonds San Diego
26/10: Sea World San Diego
27/10: Dagje San Diego + misschien tripje Mexicaanse grens? + 's avonds doorrijden LA
28/10: LA (oa Whale watching?)
29/10: LA
30/10: LA: Universal Studio's volledige dag
31/10: LA (stranddag Santa Monica Bay of Malibu oid) + 's avonds vlucht terug

Dit schema is voor verbetering vatbaar, dus als iemand tips heeft, we horen het graag. :-)

Heeft er iemand ervaring met het weer? Als ik de gemiddelde temperaturen bekijk ziet het er voor de tweede helft van oktober nog wel vrij goed uit, zeker naar het zuiden toe.
Met dit schema zien we wel geen Death Valley of Yosemite, wat misschien interessanter is? Het is alleen moeilijker in te passen omdat we de verjaardag op de 21ste liever in een stad zoals Las Vegas vieren dan vb. in een nationaal park.
Ook zijn we aan het twijfelen of dag 19 wel doenbaar is qua tijd en het is ook jammer dat Highway 1 er maar een klein stukje (tot Monterrey) bijzit

Ter informatie: we doen het liever rustiger (dus ook liever geen 1 nacht in een hotel oid), zijn gek van dieren, zijn allesbehalve prof. hikers :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema ZW vakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,

Je zegt het zelf eigenlijk al: jammer van dat kleine stukje Hwy 1. Het stuk tot Monterey is niet het mooiste, en als je Monterey op weg naar Sequoia wilt doen hou je geen tijd over voor het aquarium. Ik zou Monterey laten vallen en rechtstreeks naar Sequoia of Yosemite gaan.
Vanuit Sequoia kun je ook via Death Valley naar Las Vegas, en als de Tioga Pass nog open is kun je ook voor de route van Yosemite en Death Valley kiezen.
Die verjaardag kan toch eventueel ook op een andere dag of plaats gevierd worden? Laat daar je route niet van afhangen. Wil je toch wat schuiven dan misschien een dag minder San Francisco. In twee dagen kun je prima de hoogtepunten doen.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En Golden Gate zou ik 's middags bekijken vanaf de heuvel met San Francisco op de achtergrond.
Oktober vonden wij de perfekte tijd van het jaar voor SoCal.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

wat met de grand canyon? als je die nog niet eerder gezien heb, zou ik toch echt even die inplannen.......dat moet mogelijk zijn, het is een aantal uur vanaf las vegas....
asips77
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door asips77 »

Bedankt alvast voor de reacties.

We hebben besloten de hele reis toch wat rond te draaien, mede doordat we overal lezen dat Highway 1 echt een must is. We gaan nu de reis van San Francisco over Highway 1 naar San Diego maken.

@RoyBergen: De Grand Canyon was idd ook nog een twijfelpunt voor ons, maar we hebben van kennissen en reisverslagen toch gezien dat je er toch mee van verwacht. En het is toch zo'n 700 kilometer van Las Vegas als ik me niet vergis. We dachten eerder om dit een volgende vakantie eens te doen, wanneer we een andere route zullen nemen.

Ons schema hoe we het nu voor ogen hebben is:

15/10: 's Avonds landen in San Francisco
16/10: San Francisco
17/10: San Francisco
18/10: San Francisco
19/10: Highway One: Santa Cruz stoppen, Big Sur, en dan doorrijden tot het donker wordt (San Simeon? )
20/10: San Simeon tot San Diego
21/10: San Diego (Sea World)
22/10: San Diego + Mexicaanse grens
23/10: Rijden naar LA
24/10: LA
25/10: LA
26/10: LA (Universal Studio's)
27/10: Rijden naar Las Vegas door mojave en Joshua
28/10: Las Vegas (Hoover Dam)
29/10: Daguitstap naar Death Valley (Route: http://tinyurl.com/6lkruw)
30/10: Las Vegas
31/10: Terugrijden naar LAX (winkelen in Bartow Outlet Factory) en vliegtuig om 22.00

In dit schema hebben we zowel bij elke stad denk ik eigenlijk misschien een dag teveel (behalve bij San Diego), maar we boeken niks op voorhand (enkel eerste hotel), zodat we die dagen mogelijk nog wel kunnen gebruiken voor andere opties.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn wel betere plaatsen om te winkelen bv in Cabazon voor Palm Springs of in Primm bij Las Vegas. Barstow staat bij velen niet meer hoog op de lijst.
asips77
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door asips77 »

Ah bedankt voor de tips Yeehaw. We hadden Barstow erop gezet omdat we die ene dag terugmoesten van Las Vegas naar LA en in een reisgids dit als een tip werd aangegeven. Maar grote kans dat we dantoch eens naar die Primm gaan die jij aangeeft.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik zou de Mexicaanse grens eruit gooien en lekker in San Diego blijven. Leuke stad om lekker te rond te dolen. Primm is een goede plaats om te shoppen. Overdekte outlet. Las Vegas heeft zelf ook nog twee outlets. Beide vlakbij de strip. Fijne vakantie.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Dit is wat mij opvalt aan jullie route:
* Jullie komen 3x in LA: onderweg van San Simeon naar San Diego, dan na San Diego terug naar LA en dan nog eens van Las Vegas terug naar LA. Dat lijkt mij wat van het goede te veel. Dat betekent bovendien ook: jezelf 3x vastrijden in het verkeer.
* Jullie doen sommige trajecten 2x: LA - San Diego en terug en LA - Las Vegas en terug.
Ik zou SF - Big Sur - LA - San Diego - Las Vegas - LA doen.
* Ik zou Yosemite zeker bezoeken. Met het oog op latere reizen, blijft dit nu een geïsoleerde blinde vlek op je kaart. Als je daar later nog naartoe wilt

Persoonlijk vond ik je eerste route toch beter. Als je het liever rustig aan doet en toch van plan bent terug te keren, zou ik me beperken tot een kleiner gebied, bv. de driehoek SF - LA - LV. Aankomen en vertrekken in dezelfde stad is dan logischer, als je dat nog kan wijzigen. Maar een alternatief zou kunnen zijn: SF - San Simeon - via Fresno naar Yosemite of Sequoia/King's Canyon - Death Valley - LV - LA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer