Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Equinox gehuurd in SF ? Welke kreeg jij mee ?

Bericht door ned in MO »

Wat ik wel grappig vind is dat zoveel mensen een SUV kiezen terwijl er in ned zoveel geklaagd wordt over de SUV.
Ik heb hier in Amerika twee SUV's maar als ik wat huur is dat nooit een SUV. Vind ik te duur :roll:
Ik blijf een nederlander denk ik dan.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

ned in MO schreef:Wat ik wel grappig vind is dat zoveel mensen een SUV kiezen terwijl er in ned zoveel geklaagd wordt over de SUV.
Ik zie er anders enorm veel rijden hier.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nederlanders hebben geen hekel aan SUV's hoor! Ze zijn hier alleen zo duur om te rijden. Voor een vakantie is dat te doen, maar de combinatie van hoge wegenbelasting door het grote gewicht én het hoge brandstofverbruik maken een SUV hier steeds minder aantrekkelijk. Zo zijn wij overgestapt van een Jeep Cherokee naar een Chrysler 300C. Die grote bak verbruikt veel minder diesel dan die Cherokee aan benzine lustte. Daarnaast zijn veel parkeergarages hier ook een crime met een grote auto, maar ja, dat hebben we met de Chrysler ook.

Als we dan in de States zijn is het vakantie, de dollar is niet duur, dus mag het geld rollen. We huren dan (naast de camper) graag nog eens zo'n lekkere grote SUV!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

jerbia schreef:
ned in MO schreef:Wat ik wel grappig vind is dat zoveel mensen een SUV kiezen terwijl er in ned zoveel geklaagd wordt over de SUV.
Ik zie er anders enorm veel rijden hier.
Dat vond ik ook maar als ik dan naar het regeringsbeleid kijk (anti SUV wat ik belachelijk vind) en dan al die treehuggers die banden lekprikken en zo.. Bah

Ik zei wel eens dat als de benzine in ned net zo duur was als hier half ned ook in zo'n ding zou rijden
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Na het lezen van dit topic vraag ik me het volgende af. Wij hebben een fullsize SUV gehuurd bij Hertz (Toyota highlander/Chevrolet Trailblazer of vergelijkbaar staat op het papier) maar onze ophaallocatie is het Westin St. Francis in San Francisco (wij brengen de eerste dagen zonder auto door en rijden de laatste ochtend van SFO door naar Yosemite). Ik lees hier dat er nogal eens "ge-emmer" is over het type, welke je mee krijgt, en de extra kosten die ze je "aansmeren" zoals een volle tank benzine (duur) etc.

Ik weet niet hoe het bij ons zit maar volgens mij biedt Hertz gewoon een service aan en komt er op de afgesproken tijd een mannetje van Hertz de auto bij het Westin St. Francis afleveren. Niets geen keuze dus en moet ik het doen met wat hij me geeft. Ik vertrouw er op dat het een fullsize SUV wordt maar vrees een beetje dat ik straks en dadelijk iets anders "krijg" en geen alternatief kan pakken. Zo ook voor de extra kosten als benzine.

De reden dat ik denk dat ze het alleen komen brengen is omdat ik mijn auto niet op die locatie weer kan afleveren (was ook niet mijn bedoeling). Weet iemand of er echt een Hertz zit in het Westin ST. Francis? Heeft iemand ervaring met huren bij Hertz op die locatie?
andreleeflang
Amerika-newbie

Bericht door andreleeflang »

Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA Reisen
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in:Miami
Meegekregen: Toyota Highlander
Wanneer: april 2008

Opgehaald in: St.Louis
Afgeleverd in:St.Louis
Meegekregen: Pontiac Torrent
Wanneer: mei 2008
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

andreleeflang schreef:Type gehuurd: Equinox
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in:Miami
Meegekregen: Toyota Highlander
Wanneer: april 2008

Opgehaald in: St.Louis
Afgeleverd in:St.Louis
Meegekregen: Pontiac Torrent
Wanneer: mei 2008
Wij hebben voor juni in Orlando een Equinox gehuurd.
Vorig jaar krgen we bij Hertz een Toyota Highlander en ik zou het er zo weer voor doen :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Mag ik ervan uit gaan dat je altijd een bepaald type SUV meekrijgt als de EQ niet beschikbaar is? Of krijg je soms ook een 'gewone' auto mee?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Toyota RAV4
Wanneer: maart 2008

Ik mocht een midsize SUV uitkiezen in de garage (na diverse dure upgrade-'aanbiedingen'), bleek alleen de RAV4 er nog staan. Voldeed ook wel voor een weekje.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?

Bericht door Coyote »

Note als Mod: Topictitel aangepast omdat het inmiddels allang niet meer alleen over San Francisco gaat.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Bericht door gert & peggy »

Meestal reserveerden we vanuit België een auto, maar met wat zoekwerk op internet naar coupons altijd een grotere wagen meegekregen (zonder opleg) dan wat we besteld hadden.
Zalige auto om mee te rijden : Buick RendezVous (in California (Alamo) en vanuit NY (National)). De laatste Rendez-Vous hebben we in de loop van onze reis wel gewisseld : cruisecontrol stuk en een schitterende Chrysler Pacifica meegekregen.
Ik weet niet onder welke categorie die valt, maar zaaaalige auto. Nog iemand hier ervaring mee gehad ?

Binnen 5 weken (yes, yes) reizen we af naar Miami en via usareisen.de de equinox (op advies van bijna iedereen hier op deze site) gereserveerd en zal posten wat we meekrijgen. O wee, als de Equinox niet goed is :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

gert & peggy schreef:O wee, als de Equinox niet goed is :)
Vorig jaar kreeg ik een Equinox mee bij Hertz (niet gereserveerd overigens) en ik vond 'm heerlijk rijden! 8)

De kans dat je daadwerkelijk de Equinox mee krijgt is klein overigens.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gert & peggy
Amerika-ontdekker

eigenlijk rekenen we er een beetje op dat we de Equinox niet kunnen krijgen, maar een grotere zonder opleg...
We'll see hé!
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

[
Meestal reserveerden we vanuit België een auto, maar met wat zoekwerk op internet naar coupons altijd een grotere wagen meegekregen (zonder opleg) dan wat we besteld hadden.
Wat bedoel je hiermee, coupons ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Op allerhande sites (gewoon via google bv zoeken naar: coupons + upgrade + alamo / of zelfs op de site van alamo zelf) kan je allerhande bonnen of coupons vinden die je een upgrade geven zonder meerprijs. Vaak als je bv een intermediate of midsize auto neemt, kan je dan gratis naar een grotere (lees duurdere) auto zonder dat je dient bij te betalen...
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

bedankt voor de tip!
Wij hadden een Equinox gehuurd bij Alamo in Phoenix. Inderdaad mag je daar je eigen auto uitkiezen, nou ja in ons geval dan de kleur want er stonden alleen Nissan Rogues. Wel in diverse kleuren :D . Prima wagen trouwens en mij viel op dat we niet zo heel vaak hoefden te tanken. Toch een groot verschil met mini van van afgelopen zomer.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

gert & peggy schreef:Op allerhande sites (gewoon via google bv zoeken naar: coupons + upgrade + alamo / of zelfs op de site van alamo zelf) kan je allerhande bonnen of coupons vinden die je een upgrade geven zonder meerprijs. Vaak als je bv een intermediate of midsize auto neemt, kan je dan gratis naar een grotere (lees duurdere) auto zonder dat je dient bij te betalen...
de coupons die ik tnt vind zijn geldig tm 30-06. Wij komen 07-07 aan......maar toch bedankt voor de tip
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij hadden een kleine SUV geboekt, maar de kleinste 4 wheel drive die er te vinden was op San Fransisco was een Equinox, (en dat voor de prijs van een compact). Na een week gedropt in LongBeach (LA) en daarna een week gecruised. Daarna weer een nieuwe auto opgehaald i LongBach en kregen toen een Toyota 4-runner, terwijl we ook voor die huurperiode een kleine SUV hadden geboekt.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jaap1 schreef:Wij hadden een kleine SUV geboekt, maar de kleinste 4 wheel drive die er te vinden was op San Fransisco was een Equinox, (en dat voor de prijs van een compact). Na een week gedropt in LongBeach (LA) en daarna een week gecruised. Daarna weer een nieuwe auto opgehaald i LongBach en kregen toen een Toyota 4-runner, terwijl we ook voor die huurperiode een kleine SUV hadden geboekt.
Volgens mij is een Eqiunox zo'n beetje de kleinste SUV die er in de VS is.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij zijn net terug, en hadden ook een equinox gereserveerd.
In Orlando kregen we de Toyota RAV4 mee, daarna gingen we naar Washington dc waar we ook een equinox gereserveerd hadden en hier kregen we ook de Toyota RAV4 mee.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer