Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zon en strand in het Noord Oosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
abhelar
Amerika-ontdekker

Zon en strand in het Noord Oosten

Bericht door abhelar »

Hallo allemaal,

Ik ga in Juli naar NY, Washington en overige plaatsen in de buurt aandoen per auto, 1st time US, en ik zou graag ook in de oceaan willen zwemmen. Wie weet waar er op max. een dagje rijden van NYC een paradijselijk strand ligt waar ik in schoon water kan pootjebaden :D Of wie kent er een resort aan het strand (nog beter) in de buurt van NYC. Dus is er in de buurt van NYC een soort Miami? OF vraag ik nu bij wijze van naar een Costa del sol op een half uurtje van Kopenhagen?

Ik heb er ook aan gedacht om naar miami of de bahamas of cuba te vliegen vanaf NYC.

Graag reactie!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Zon en strand in het Noord Oosten

Bericht door Petra/VS »

Het is er wel druk, maar tussen NYC en DC liggen een heel aantal leuke strandplaatsen. Ik neem aan, dat je redelijk jong bent, dus ik raad Atlantic City, NJ of Ocean City, MD aan. Atlantic City is een mini Las Vegas met veel gokken, maar ook een leuke boardwalk en pier en een breed strand. Ocean City heeft geen gokken, maar is een leuke "happening" plaats met een drukke boardwalk. In juli is het dan wel zaak om van te voren een hotel te boeken, want de hele oostkust van Amerika gaat naar het strand dan ;). Oh, en stel je met "druk" geen strand a la Zandvoort hutje mutje voor, er is nog altijd meer dan genoeg ruimte, maar de accommodaties zitten gauw vol.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

Hoi Petra, heel erg bedankt voor de info. Ik ga deze maand de hotels boeken via priceline. Ben ik dan al laat met boeken? Is het zee-water er helder, warm en schoon?

Btw ik ben 30 jaar en ik heb een zoontje van 2jaar.

Tanx,
Ray.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, dan stel ik mijn aanbevelingen bij. Dan raad ik eerder Rehoboth Beach in Delaware of Virginia Beach aan (dat laatste nog het meest, echt erg leuk met een kind, er is een prachtig aquarium en je kunt er op een dolfijnentocht). Wat het zeewater betreft, het is warm en schoon (voor zover zeewater schoon is), maar je moet je niet het turquoise of diepblauwe water van verder naar het zuiden voorstellen. Het zand heeft namelijk ongeveer dezelfde kleur als een Noordzee strand hier.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

Petra/VS schreef:Ok, dan stel ik mijn aanbevelingen bij. Dan raad ik eerder Rehoboth Beach in Delaware of Virginia Beach aan (dat laatste nog het meest, echt erg leuk met een kind, er is een prachtig aquarium en je kunt er op een dolfijnentocht). Wat het zeewater betreft, het is warm en schoon (voor zover zeewater schoon is), maar je moet je niet het turquoise of diepblauwe water van verder naar het zuiden voorstellen. Het zand heeft namelijk ongeveer dezelfde kleur als een Noordzee strand hier.

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie! Dolfijnentocht zal ik zeker gaan proberen te doen.

groet,
Ray.
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

Beste Mensen,

Wij (2 volw, 1 kind) willen in 19 dagen het volgende doen per auto; (aankomst en vertrek NYC):

* Niagara Falls bezoeken 3 dg
* NYC 7 dg
* Zon strand: zewmmen met dolfijnen 7dg (bijvoorbeeld: in delaware of vigginia beach)
* Washington DC 2dg

Wie heeft iets dergelijks wel eens gereden en heeft tips, en of aanbevelingen (must do)?!

Idealiter zou ik dus een praktische route ontvangen waarbij er efficient en veilig gereden (minimaal aantal kms) kan worden.
Moet ik bijvoorbeeld rekening houden met buurten waar het gevaarlijk is om zonder benzine te staan of die zowiezo gevaarlijk zijn om doorheen te rijden,...etc

Jullie ervaringen graag!

Tnx,
Ray
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Hallo,
Ik ben gisteren terug gekomen uit Virginia Beach, waar we heengereden zijn vanaf Washington. Als ik je plannen hierboven lees vraag ik me een ding af: heb jij je vlucht al geboekt? Als dit niet het geval is, is het dan niet handiger om op de heenweg naar New York te vliegen, en op de terugweg vanuit Washington terug te vliegen? Anders moet je weer zo ver terug rijden naar New York. ( op zich moet de afstand wel te doen zijn, er schijnen zomers erg veel New Yorkers naar Virginia Beach te komen dus dan moet het wel te rijden zijn lijkt me.Maar het is geloof ik wel een kilometer of 600)
Wij deden er van Washington naar Virginia Beach 3,5 uur over, en terug ook. Maar dit kwam doordat het weekend was, doordeweeks schijnt dit langer te kunnen duren omdat er vaak files staan. Met de rest van jouw route heb ik geen ervaring, maar als ik reisverslagen van anderen lees moet NY-niagara op een dag goed te rijden zijn (wel een volle dag rijden) niagara-Washington ook ( ook wel een volle dag rijden). Veel plezier met al je plannen maken.

Groetjes, Ilse
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

butterfly schreef:Hallo,
Ik ben gisteren terug gekomen uit Virginia Beach, waar we heengereden zijn vanaf Washington. Als ik je plannen hierboven lees vraag ik me een ding af: heb jij je vlucht al geboekt? Als dit niet het geval is, is het dan niet handiger om op de heenweg naar New York te vliegen, en op de terugweg vanuit Washington terug te vliegen? Anders moet je weer zo ver terug rijden naar New York. ( op zich moet de afstand wel te doen zijn, er schijnen zomers erg veel New Yorkers naar Virginia Beach te komen dus dan moet het wel te rijden zijn lijkt me.Maar het is geloof ik wel een kilometer of 600)
Wij deden er van Washington naar Virginia Beach 3,5 uur over, en terug ook. Maar dit kwam doordat het weekend was, doordeweeks schijnt dit langer te kunnen duren omdat er vaak files staan. Veel plezier met al je plannen maken.

Groetjes, Ilse
Ilse, heb verplichtingen in NY, vandaar.

Ik denk dat ik het zo ga doen:
NYC - Niagara
Niagara - Washington
Washington - Viginia beach
Virginia beach - [een ander beach]
Virginia Beach - NYC

Bedankt voor je input.

BTW ik hoop wel files zoveel mogelijk te vermijden.. alle tips zijn wel;kom

Grtz,
Ray.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je een beetje de tijd neemt is de kust route van New Jersey naar Delaware en Maryland erg leuk. Virginia Beach vind ik persoonlijk erg leuk met kleintjes, maar Rehoboth, Lewes of Dewey Beach, Delaware zijn dat ook, evenals Cape May, New Jersey. Besluit wel tijdig, want die kustplaatsen zijn 's zomers erg druk.
Er is een leuke ferry van Cape May naar Lewes. En op Assateague en Chincoteague zijn wilde ponies te bekijken. Keuze te over aan leuke plekken in dat gebied. Voordeel van Virginia Beach is ook, dat je vrij dicht bij Williamsburg, Jamestown en Yorktown zit, zeker leuk om te bezoeken, als de Amerikaanse (coloniale) geschiedenis je interesseert. Als je vanuit Washington komt kom je daar langs.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij wonen zo vlakbij Va Beach .. maar gaan altijd naar Nagshead, NC
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, de Outerbanks zijn prachtig, maar dat is wel een heel eind rijden vanuit New York.
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

Bedankt voor de reacties en tips!

Ik heb nog wat vragen:
Heb je in amerika een tango of tinq waar je veel kan besparen op brandstof kosten?
Hoeveel kan je gem. rekenen voor de kosten van een liter benzine of diesel?
Kan je in bezinestations betalen met credit card?

thanx,
Ray
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

abhelar schreef:Bedankt voor de reacties en tips!

Ik heb nog wat vragen:
Heb je in amerika een tango of tinq waar je veel kan besparen op brandstof kosten?
Hoeveel kan je gem. rekenen voor de kosten van een liter benzine of diesel?
Kan je in bezinestations betalen met credit card?

thanx,
Ray
In dit draadje is al heel veel geschreven over de brandstofprijzen.
Ze kennen geen tango of tinq pompen, wel even opletten of het bij de buurman toevallig goedkoper of duurder is.
Sommige supermarkten hebben een pomp en daar kan je als je een klantenkaart hebt, met korting tanken en die loopt dan op als je ook nog boodschappen hebt gedaan in de winkel.
Ja, je kan gewoon afrekken met je creditcard.
abhelar
Amerika-ontdekker

Bericht door abhelar »

tnx!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer