Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lekker warm en dollarvraag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hondake0
Amerika-ontdekker

lekker warm en dollarvraag

Bericht door hondake0 »

Nog een paar dagen en we gaan genieten van een verdiend zonnetje in las vegas en omstreken
De temperatuur loopt al aardig op tot zelfs 33 graden op zondag, het ziet er dus heel goed uit
Alles is voorbereid en het enigste wat we nog "moeten" doen is inpakken
Gisteren de dollars opgehaald die we gebruiken voor tip en wat kleine dingen of een snack
dat geld lijkt wel erg veel op elkaar , ziet er zelfs wat saai uit nu we de euro biljetten gewoon zijn
Ben ik alleen of zijn er meer die biljetten bestuderen voor je ze uitgeeft
geef je wel eens verkeerd omdat ze allemaal groenig zijn? :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: lekker warm en dollarvraag

Bericht door Coyote »

hondake0 schreef:Ben ik alleen of zijn er meer die biljetten bestuderen voor je ze uitgeeft
geef je wel eens verkeerd omdat ze allemaal groenig zijn? :mrgreen:
Valt eigenlijk best mee. Maar nu ben ik vaker in Amerika geweest dus ik weet waar ik op moet letten. Wel is het zo dat ik de biljetten van klein naar groot opberg, dus de $ 1-biljetten vooraan. :D

Overigens hebben de nieuwe biljetten tegenwoordig een kleurtje waardoor je ze wat eenvoudiger herkent.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Meer informatie over de biljetten vind je op de site van de Bureau of Engraving and Printing.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gewoon goed opletten en zoals Roland doet van klein naar groot opbergen, doe ik ook altijd.
Dan zijn ze nog zo netjes als je een fout maakt ze het meteen zullen zeggen.
Ik heb ooit eens met een biljet van $20 betaald, de mevrouw aan de kassa gaf tot $10 terug, ik zeg thank you en loop weg.
Tot aan de camper is ze ons gevolgd om het resterende bedrag terug te kunnen geven.
Ook hebben ze de gewoonte om hard op te zeggen hoeveel je geeft.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Mijn portemonaie had twee vakken - een is voor 1 $ en 5 $, het andere voor 10 $ en 20 $. Natuurlijk gesorteerd. Anders kan het echt snel gebeuren, de dollarblijetten te verwarren! :shock:
Groetjes, Thomas.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Zoveel mogelijk met je creditcard betalen, dat is het handigste. Je kan ook een moneyclip aanschaffen en voor de 1 dollar biljetten gebruiken voor tips e.d. en de hogere biljetten in je portmonnee, dat doen wij meestal.
Groetjes, Nel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nooit problemen mee gehad, maar ik denk, dat dat is, omdat ik niet naar kleur kijk, maar meteen naar het nummer in de linker bovenhoek. Dat wordt al snel tweede natuur.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Katja is diegene die bij ons het geld beheerd, reden is dat ik snel alles verlies...zij heeft weinig problemen met het papiergeld eigenlijk, ik denk dat ze de gewoonte van Petra heeft...daarentegen heeft ze meer problemen met de munten, sommige munten zijn groter maar hebben een mindere waarde dan een kleinere...

Ondertussen wil ik effe gebruik maken van deze topic om een vraag te stellen...

Hoeveel dollars mag je eigenlijk op zak hebben als je het land binnenkomt?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eric schreef:Hoeveel dollars mag je eigenlijk op zak hebben als je het land binnenkomt?
Toevallig is deze vraag kortgeleden al door iemand beantwoord, zie hier. :wink:

Je mag in principe zoveel meenemen als je wilt maar kom je boven de USD 10.000 per persoon dan dien je dit aan te geven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Ik stop de biljeten altijd los in m'n broekzak. Wisselgeld prop ik gewoon terug en af en toe even sorteren. Zoals Petra al zegt kijk ik ook alleen maar naar de waarde in de bovenhoek. Went snel.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik stop ze ook weg van groot naar klein en haal de hele bundel uit mijn portemonnee om te kijken wat ik nu moet geven. En als het niet druk is achter me :D pas het ik het hele bedrag ook nog een met muntjes bij. Het is vervelend dat je niet alvast kan passen als je bijvoorbeeld een fles water koopt, omdat je nog niet weet hoeveel tax erbij komt. Nog iets: de flappen van de dollars zijn zo groot dat ze niet in mijn portemonnee passen. Creditcard en pinpas (heb ik pas deze vakantie ontdekt :oops: nou ja beter laat dan nooit) zijn een stuk handiger.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

michael66 schreef:Ik stop de biljeten altijd los in m'n broekzak.
:shock:
Dat doe ik slechts soms met muntgeld! Ben je niet bang voor diefstal?
Groetjes, Thomas.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

buur schreef:Dat doe ik slechts soms met muntgeld! Ben je niet bang voor diefstal?
Nee, als je alles in je kontzak in je portemonnee stopt is het eerder "weg". En de eerste die probeert iets uit mijn broekzak te halen is z'n hand kwijt .... :twisted:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer