Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bijrijder verzekerd
Bijrijder verzekerd
Hallo,
Wanneer het zou lukken om een auto te kopen in the States en deze te verzekeren, is dan alleen de bestuurder verzekerd of degene op wiens naam de auto staat?
Of geldt de verzekering ook voor de inzittenden of wordt daarvan evt letsel door de reisverzekering gedekt?
Alvast bedankt!
Wanneer het zou lukken om een auto te kopen in the States en deze te verzekeren, is dan alleen de bestuurder verzekerd of degene op wiens naam de auto staat?
Of geldt de verzekering ook voor de inzittenden of wordt daarvan evt letsel door de reisverzekering gedekt?
Alvast bedankt!
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Bijrijder verzekerd
In USA is itt NL de auto verzekerd en niet de bestuurder.
Ik heb tijdens mijn stage in de auto's van mijn gastgezin gereden en volgends hun verzekeringsmaatschappij was dat geen enkel probleem omdat de auto verzekerd was, ik een rijbewijs en een reisverzekering had.
Bij HUURauto's is dat anders, daar moet je wel (als buitenlander) extra betalen voor verzekeringen.
Hoe het zit met letsel aan bijzittenden weet ik niet
Ik heb tijdens mijn stage in de auto's van mijn gastgezin gereden en volgends hun verzekeringsmaatschappij was dat geen enkel probleem omdat de auto verzekerd was, ik een rijbewijs en een reisverzekering had.
Bij HUURauto's is dat anders, daar moet je wel (als buitenlander) extra betalen voor verzekeringen.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik kreeg altijd de indruk dat het andersom was. In Nederland verzeker je n.l. je auto en is de bestuurder apart verzekerd.
Om een auto te verzeker zul je waarschijnlijk een woon en verblijfplaats binnen de USA moeten opgeven en zul je een securety nummer moeten hebben anders word voor een buitenlander word het kostbaar om een verzekering af te sluiten.
Om een auto te verzeker zul je waarschijnlijk een woon en verblijfplaats binnen de USA moeten opgeven en zul je een securety nummer moeten hebben anders word voor een buitenlander word het kostbaar om een verzekering af te sluiten.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien lees ik de opmerking hierboven verkeerd, maar over het algemeen is hier in de US de bestuurder verzekerd, niet de auto. Vandaar dat wij nooit een verzekering hoeven af te sluiten als we een auto huren. De verzekering geldt namelijk in elke auto waarin wij rijden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Volgens mij heeft Loek gelijk. Doet mijn zwager ook nooit. Mijn zwager in Amerika heeft trouwens in zijn (bedrijfs) autoverzekeringen op laten nemen dat familieleden ook onder deze verzekering vallen. Dus stap niet zo maar even achter het stuur in de VS. Check eerst hoe het met de verzekering zit !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Toch is dat meestal niet zo hoor. In de USA moet je vaak speciaal in je polis laten opnemen dat gasten ook in je auto mogen rijden, want daar verzeker je juist de persoon en niet de auto. In jouw auto hier in Nederland is wel iedereen verzekerd die ermee rijdt, dus hier verzeker je de auto! Jouw gegevens worden wel gebruikt voor de bepaling van de premie en kortingen (bonus-malus).phillybilly schreef:In USA is itt NL de auto verzekerd en niet de bestuurder.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hmmz, zij hebben dat toch echt gecheckt bij hun verzekering destijds......... misschien dat het erin opgenomen was ? Ik heb in ieder geval toch heerlijk geredennieuwenoord schreef:Toch is dat meestal niet zo hoor. In de USA moet je vaak speciaal in je polis laten opnemen dat gasten ook in je auto mogen rijden, want daar verzeker je juist de persoon en niet de auto. In jouw auto hier in Nederland is wel iedereen verzekerd die ermee rijdt, dus hier verzeker je de auto! Jouw gegevens worden wel gebruikt voor de bepaling van de premie en kortingen (bonus-malus).phillybilly schreef:In USA is itt NL de auto verzekerd en niet de bestuurder.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij onze verzekering is ook de auto verzekerd en kunnen gasten erin rijden, mits (natuurlijk
) wij daarvoor toestemming geven. Daar hoeven wij de verzekering niet over in te lichten (hoewel we toch altijd even checken voor de zekerheid). Bij mijn weten hebben wij daarover niets speciaals in de polis staan, maar is het gewoon policy van onze verzekeraar. En voor zover ik weet is dat vrij standaard. We hebben dit al meerdere keren gecheckt als we gasten hadden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith