Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wil terug keren naar nederland met mijn kindje
Re: Wil terug keren naar nederland met mijn kindje
Aangezien het mogelijk een lange procedure kan worden om toestemming te krijgen om in NL te gaan wonen met je kind kun je je m.i. beter wel met je eigen verblijfsstatus in de VS bezighouden. Het zou toch vervelend zijn als je halverwege de procedure wordt verzocht het land te verlaten en je kind daar achter te laten.
Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Laatst gewijzigd door michael66 op 01 mei 2008, 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- DixieChick
- Amerika-expert
Nee, dat zou ik ook aanraden. Ik weet niet wanneer je conditiional status verloopt, maar als het binnen 90 dagen is, even zo'n formulier invullen. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Naitsirhc schreef:Ook ikheb geen advies voor je, maar il je wel heel veel succes en sterkte toewensen in deze, voor jou, zo moeilijke tijd....
Dank je wel hoor.
Groetjes
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Ok ja .
Beter verlengen dan.
Thanks,
Beter verlengen dan.
Thanks,
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via de Press Room for U.S. Citizenship and Immigration Services vond ik dit zeer recente bericht. Veiligheidshalve copier ik het ganse bericht hier maar, maar probeer ook eens op de link onderaan te klikken, want onderaan dat artikel wordt er ook nog naar een pdf-file verwezen.
Mogelijk dat dit de topicstarter kan helpen?
Mogelijk dat dit de topicstarter kan helpen?
bron: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRDFact Sheet: USCIS Issues Guidance For Approved Violence Against Women Act (VAWA) Self-Petitioners
U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) recently provided guidance to USCIS adjudicators for adjudicating Adjustment of Status (Form I-485) applications filed by Violence Against Women Act (VAWA) self-petitioners who are present in the United States without having been inspected and admitted or paroled. The guidance memo was issued on April 11, 2008.
The Violence Against Women Act (VAWA) allows battered immigrants to petition for legal status in the United States without relying on abusive U.S. citizen or legal permanent resident spouses, parents or children to sponsor their Adjustment of Status (Form I-485) applications. For many immigrant victims of domestic violence, battery and extreme cruelty, the U.S. citizen or lawful permanent resident family members who would sponsor their applications will threaten to withhold legal immigration sponsorship as a tool of abuse. The purpose of the VAWA program is to allow victims the opportunity to “self-petition” or independently seek legal immigration status in the U.S. Victims of domestic violence, battery and extreme cruelty whose Petition for Amerasian, Widow(er), or Special Immigrant (Form I-360) self-petitions are approved may file Adjustment of Status (Form I-485) applications directly (self-petition). Once a Petition for Amerasian, Widow(er), or Special Immigrant (Form I-360) VAWA self-petition is approved, the immigrant victim may file an Adjustment of Status (Form I-485) application to become a lawful permanent resident (green card holder) directly.
The guidance issued on April 11, 2008, applies to an Adjustment of Status (Form I-485) application for an approved VAWA self-petitioner who entered the United States without having been inspected and admitted or paroled. The April 11, 2008 USCIS guidance provides that the Adjustment of Status (Form I-485) application for an approved VAWA self-petitioner will not be determined to be ineligible for adjustment of status where he or she entered the United States without inspection and admission or parole. In addition, the VAWA self-petitioner will not need to show that his or her illegal entry into the United States had a substantial connection to the domestic violence, battery or extreme cruelty.
The April 11, 2008 USCIS guidance allows an approved VAWA self-petitioner whose denied Adjustment of Status (Form I-485) application was filed on or after January 14, 1998 to file a Motion to Reopen or Reconsider (Form I-290B) if the only reason for the denial was his or her illegal entry into the U.S. Individuals who believe they are eligible to file, Motions to Reopen or Reconsider (Form I-290B) their denied Adjustment of Status (Form I-485) applications will not be charged a filing fee.
Background
As a general rule, an alien seeking adjustment of status under section 245(a) of the Immigration and Nationality Act (“the Act”) must have been inspected at a port-of-entry and either admitted or paroled into the United States and be admissible as an immigrant.
In October 2000, section 245(a) of the Act was amended so that the “inspection and admission or parole” requirement does not apply to an alien who is seeking adjustment of status as an approved VAWA self-petitioner.
In the field guidance issued this week, USCIS interprets the introductory text in section 245(a) of the Act as effectively waiving inadmissibility under section 212(a)(6)(A)(i) (present without inspection) of the Act for any alien who is the beneficiary of an approved VAWA self-petition.
Who May File a Motion to Reopen or Reconsider (Form I-290B) a denied Adjustment of Status (Form I-485) application?
A VAWA self-petitioner, whose Adjustment of Status (Form I-485) application was filed on or after January 14, 1998 and denied solely because the VAWA self-petitioner was inadmissible due to an illegal entry into the U.S. may file a Motion to Reopen or Reconsider (Form I-290B). To be eligible to file, the Adjustment of Status denial must find that the applicant was found inadmissible under INA section 212(a)(6)(A)(i). Applicants who believe they are eligible to file Motions to Reopen or Reconsider (Form I-290B) should file with their local USCIS Field Office. If the Adjustment of Status (Form I-485) application was denied solely because the VAWA self-petitioner was inadmissible under section 212(a)(6)(A)(i) (present without inspection) no filing fee will be charged for the Motion to Reopen or Reconsider (Form I-290B).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Dank je elke.
Waarom staat dit bericht zowel in Amerika Algemeen als in Emigratie naar Amerika?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat dit aanvankelijk in "Amerika Algemeen" gepost was, en ik het verplaatste naar "Emigratie" (met de aanduiding van een link achter te laten daar waar het oorspronkelijk gepost was).GoBucks schreef:Waarom staat dit bericht zowel in Amerika Algemeen als in Emigratie naar Amerika?
Je zal zien dat beiden hetzelfde draadje zijn met exact dezelfde berichten. Als je naar het forumoverzicht gaat, dan zie je aan dat icoontje dat voor dit topic staat, dat er een doorverwijzing is naar elders. En als je dat ziet, dan zie je dat icoontje ook voor andere draadjes staan.
Elke
Moderator
Elke
Ahhh I see... bedankt voor de uitleg.kastelke schreef:Omdat dit aanvankelijk in "Amerika Algemeen" gepost was, en ik het verplaatste naar "Emigratie" (met de aanduiding van een link achter te laten daar waar het oorspronkelijk gepost was).GoBucks schreef:Waarom staat dit bericht zowel in Amerika Algemeen als in Emigratie naar Amerika?
Je zal zien dat beiden hetzelfde draadje zijn met exact dezelfde berichten. Als je naar het forumoverzicht gaat, dan zie je aan dat icoontje dat voor dit topic staat, dat er een doorverwijzing is naar elders. En als je dat ziet, dan zie je dat icoontje ook voor andere draadjes staan.
Elke
Moderator
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Hi,
Wil effe een update geven op mijn situatie.. Nou na weken lang praten met mijn ex man. Geeft hij mijn toestemming om terug te gaan naar Nederland. Hij wil dat ik voor 3 maanden ga. Ik ben er mee akkoort gegaan, want ik wil niet meer vechten in court. Ik zie wel na die 3 maanden wat er gebeurt. EN wat ik moet doen.
Dus voor nu ben ik blij dat ik effe terug kan.
Groetjes
Wil effe een update geven op mijn situatie.. Nou na weken lang praten met mijn ex man. Geeft hij mijn toestemming om terug te gaan naar Nederland. Hij wil dat ik voor 3 maanden ga. Ik ben er mee akkoort gegaan, want ik wil niet meer vechten in court. Ik zie wel na die 3 maanden wat er gebeurt. EN wat ik moet doen.
Dus voor nu ben ik blij dat ik effe terug kan.
Groetjes
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mag je kindje mee dan? Pas wel op, want als je niet terug gaat na drie maanden heb je een internationaal kidnap geval op je handen. Krijg ook geschreven toestemming van hem voor je op reis gaat, want daar wordt nogal eens naar gevraagd bij ouders, die alleen met een (klein) kind reizen. Verder fijn, dat hij wil meewerken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Fijn dat hij je toestemming geeft om terug te gaan, maar laat het alsjeblieft op papier zetten en officieel maken. Ik heb al van een geval gehoord waarbij de man toestemming gaf aan de vrouw om terug te keren naar eigen land en eenmaal daar klaagde hij haar aan voor ontvoering. Omdat zij geen bewijs had op papier dat hij had gezegd dat ze de kinderen mee mocht nemen, werd ze inderdaad beschuldigd van ontvoering en is ze nu dus haar kinderen voorgoed kwijt. Ze mag ze eens in de zoveel tijd een weekend gaan bezoeken, maar dat is veel te kostbaar en ook te tijdrovend. Ze kan niet steeds vakantie opnemen. Triest toch? Zorg dus dat jou dit niet overkomt! Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ook al wil je nog zo graag terug, zorg dat je alles netjes hebt geregeld.
Sterkte met alles en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Petra,
Ja me kindje mag mee. Tenminste me ex gaat daar voor tekenen.. Ik vertrek niet voordat ik dat getekende papiertje heb.
Groetjes
Ja me kindje mag mee. Tenminste me ex gaat daar voor tekenen.. Ik vertrek niet voordat ik dat getekende papiertje heb.
Groetjes
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
houstonwehaveaproblem schreef:Fijn dat hij je toestemming geeft om terug te gaan, maar laat het alsjeblieft op papier zetten en officieel maken. Ik heb al van een geval gehoord waarbij de man toestemming gaf aan de vrouw om terug te keren naar eigen land en eenmaal daar klaagde hij haar aan voor ontvoering. Omdat zij geen bewijs had op papier dat hij had gezegd dat ze de kinderen mee mocht nemen, werd ze inderdaad beschuldigd van ontvoering en is ze nu dus haar kinderen voorgoed kwijt. Ze mag ze eens in de zoveel tijd een weekend gaan bezoeken, maar dat is veel te kostbaar en ook te tijdrovend. Ze kan niet steeds vakantie opnemen. Triest toch? Zorg dus dat jou dit niet overkomt! Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ook al wil je nog zo graag terug, zorg dat je alles netjes hebt geregeld.
Ja dat is heel triest, moet er niet aan denken.
Dank je wel.
hou jullie op de hoogte,
Groetjes
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je de mogelijkheid om in Nederland rechtshulp te zoeken?
Houstonwehaveproblem, weet jij eventueel hoe dat zit met het verdrag van Den Haag? Want ik weet dat dat uitgespeeld wordt in dergelijke gevallen. Heb jij daar ervaring mee?
Als ze met haar kind in Nederland kan verblijven tot als een rechter een uitspraak gedaan heeft, dan is dat natuurlijk wel veel aangenamer, dichter bij je eigen familie.
Wat je eventueel kan proberen: Zou je ex er mee akkoord gaan dat jij het kind definitief mee naar Nederland neemt, op voorwaarde dat hij geen alimentatie moet betalen?... (zo ja: laat hem dat ook maar snel op papier zetten!)
Veel succes!
Houstonwehaveproblem, weet jij eventueel hoe dat zit met het verdrag van Den Haag? Want ik weet dat dat uitgespeeld wordt in dergelijke gevallen. Heb jij daar ervaring mee?
Als ze met haar kind in Nederland kan verblijven tot als een rechter een uitspraak gedaan heeft, dan is dat natuurlijk wel veel aangenamer, dichter bij je eigen familie.
Wat je eventueel kan proberen: Zou je ex er mee akkoord gaan dat jij het kind definitief mee naar Nederland neemt, op voorwaarde dat hij geen alimentatie moet betalen?... (zo ja: laat hem dat ook maar snel op papier zetten!)
Veel succes!
Elke
-
sara-angela
- Amerika-ontdekker
Dank je, elkekastelke schreef:Heb je de mogelijkheid om in Nederland rechtshulp te zoeken?
Veel succes!
Nee, dat heb ik nog niet gevraagt. Ik denk ook niet dat ie dat doet. Of die nou wel of niet alimentatie moet betalen. Hij heeft me wel duidelijk aangegeven dat ik voor 3 maanden kan gaan en dan gwoon weer terug moet komen. Ik vind hem toch raar, want hij kan wel 3 maanden zonder zn kind. Wat ik niet eens een dag kan!!! maar goed. Maar zodra ik het over permanent naar nl heb , zit ie me tegen. Gaat het nou echt om zijn kind of om de controle? vraag ik me wel een s af.
Groetjes
Laat je papier samen met je ex "notarizen", waarschoijnlijk wel bekend bij je?? Kan bij bijna elke bank voor een klein bedrag.
Dan kan hij later nooit zeggen dat jij dat papier vervalst heeft.
Voor je vertrekt zou ik toch nog zeker een advocaat bezoeken, zodat je weet wat je te doen staat als je eenmaal in Nederland bent.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed komt voor jou en je kind!!
Dan kan hij later nooit zeggen dat jij dat papier vervalst heeft.
Voor je vertrekt zou ik toch nog zeker een advocaat bezoeken, zodat je weet wat je te doen staat als je eenmaal in Nederland bent.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed komt voor jou en je kind!!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nee Elke, daar heb ik gelukkig zelf geen ervaring mee, omdat ik mijn kinderen nooit ontvoerd heb. Het verdrag van Den Haag wil zeggen dat er afspraken zijn omtrent uitlevering van kinderen als die zonder toestemming van de andere ouder mee worden genomen naar een ander land. Nederland en de US hebben beiden dat verdrag ondertekend, dus als Sara-Angela haar kind zo mee zou nemen dan zou ze waarschijnlijk niet eens Nederland binnen komen. Ik moet namelijk steeds mijn papieren (geboorteakte, uitspraken enzo) van de kinderen laten zien als ik naar Nederland ga en weer terug reis.kastelke schreef:Houstonwehaveproblem, weet jij eventueel hoe dat zit met het verdrag van Den Haag? Want ik weet dat dat uitgespeeld wordt in dergelijke gevallen. Heb jij daar ervaring mee?
Ze zou kunnen tekenen voor die 3 maanden en dan in Nederland direct naar een advocaat gaan en kijken of het mogelijk is om een rechtszaak te starten. Ze zou het kunnen gooien op het feit dat ze geen bestaansmogelijkheden heeft in de US en haar ex niet voor het kind kan zorgen ivm strafblad/gevangenis/mishandeling. Ik ben geen advocaat, dus ik weet niet of zoiets zou kunnen, maar ik zou het zeker proberen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4414 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 1 Reacties