Ja, maar meestal vragen zij het aan jou. Qua prijs maakt het niet uit of je zelf een los kaartje op de boot koopt of van tevoren bij Blazing Saddles.
Uhhh.....maar dan zit het dus niet bij de prijs inbegrepen?
Bij ons ging het zo :
We krgen voor 2 pers. veerboot tickets zonder dat we erom vroegen je moet zowiezo borg betalen en die tickets werden in de borg mee opgenomen,toe we terug kwamen kregen we de borg terug van de fietsen maar omdat we die 2 tickets gebruikt hadden werdt dat verrekent met de borg.
Dus als je geen gebruik ervan wilt maken lever je de tickets gewoon weer in, niks aan de hand.
monster schreef:Bij ons zat het in de dagprijs inbegrepen, wij hadden een soort aanbieding uit zo'n cityguide.
en dat was ook bij Blazing Saddles ? Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en hebben nu de kortingsbon van 10% uitgeprint maar gratis de ferry is ook interessant.
monster schreef:Bij ons zat het in de dagprijs inbegrepen, wij hadden een soort aanbieding uit zo'n cityguide.
en dat was ook bij Blazing Saddles ? Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en hebben nu de kortingsbon van 10% uitgeprint maar gratis de ferry is ook interessant.
Volgens mij kun je ter plekke ook allerlei kortingsbonnen krijgen, scheelt een hoop sjouw werk.
monster schreef:Wij hebben ook geen helm genomen, wij als Hollanders zijn toch wel gewend om een stuk te fietsen, nietwaar?
Voor Karin en anderen die met kinderen gaan: een helm is voor kinderen onder de 18 verplicht in Californie; die van ons moesten in Yosemite - zeer tegen hun zin - een helm dragen.
monster schreef:Wij hebben ook geen helm genomen, wij als Hollanders zijn toch wel gewend om een stuk te fietsen, nietwaar?
Voor Karin en anderen die met kinderen gaan: een helm is voor kinderen onder de 18 verplicht in Californie; die van ons moesten in Yosemite - zeer tegen hun zin - een helm dragen.
Marianne
ok bedankt voor de info.We waren zondag al eens 20 km gaan fietsen en hebben hun verteld dat we in San Francisco ook willen gaan fietsen. Heb hun toen ook al verteld dat ze daar waarschijnlijk een helm op moeten doen. Dit is natuurlijk niet cool, maar dan doen wij maar gewoon mee. Ik kan me voorstellen met alle extreme schadeclaims in de USA dat zo'n verhuurder zich wil indekken.
Ik kan mij nog herinneren dat iedereen persoonlijk een formulier moest ondertekenen waarin enige vorm van aansprakelijkheid door de verhuurder werd uitgebannen!
Niettemin, fantastisch om door SF te fietsen, met of zonder helm
monster schreef:Wij hebben ook geen helm genomen, wij als Hollanders zijn toch wel gewend om een stuk te fietsen, nietwaar? Tja, als je valt...... ik vond het redelijk goed te doen hoor dat fietsen, alleen op de brug is het superdruk, veel wandelaars die niet op of om kijken, dus hier moet je wel rekening mee houden. Na het vista point van de brug ga je richting Sausalito alleen nog maar bergafwaarts, dus dat is lekker fietsen!
Ha, ha een paar dagen geleden was ik waarschijnlijk één van die in de weg lopende wandelaars. Het begin is inderdaad druk, maar na de eerste pilaar betert dit wel. Wat me wel opviel was dat diegene die echt wilden doorrijden de brug langs de kant van de oceaan afreden. Als fietser mag dit blijkbaar.
Wij hebben via de camperverhuurder Moturis 4 mountainbikes gehuurd zodat we gedurende de hele vakantie af en toe ook kunnen fietsen. We zullen ook in San Francisco zeker de fiets pakken. Klinkt leuk, fietsen naar Sausolito. Onze kids zullen ook zeker niet blij zijn dat ze een helm op moeten. Is absoluut niet cool!!!
Groetjes, Diana
Hallo, dat klinkt erg goed. Ben maar weer eens een beetje aan het lezen op deze site want ook wij gaan al over vier weken en hebben eigenlijk naast camperroute en vlucht nog niets geregeld.... Oeps (druk met werk). In onze planning staat ook fietsen in SF, en misschien nog wel dezelfde dag als jullie. In ieder geval rond 23 juni. Mijn vraag is meer aan iedereen die dit al gedaan heeft moeten we dit van te voren reserveren?
En even een tip qua helm: gewoon doen! Wij fietsen op een racefiets 2x in de week en daar geldt zonder helm niet mee! Heb al teveel mensen zien vallen.... En die nieuwe helmen van tegenwoordig die voel je niet eens. Heb in 2003 ook 1000 km door Utah in augustus gefietst, heet dus, maar ook daar kan dat prima met helm.
helma schreef:
En even een tip qua helm: gewoon doen! Wij fietsen op een racefiets 2x in de week en daar geldt zonder helm niet mee! Heb al teveel mensen zien vallen.... En die nieuwe helmen van tegenwoordig die voel je niet eens.
Maar als je op een racefiets zit, vind ik het ook wel logisch dat je een helm draagt. Je gaat dan zoveel harder dan op een normale fiets.
Waar laten de mensen hun helm als ze de fiets ergens neerzetten en gaan wandelen? Misschien een rare vraag, maar misschien hangen ze hem wel gewoon aan het stuur(?).
Maar je hoeft niet hard te fietsen om hard te vallen.. Ook als je niet zo hard gaat kun je erg ongelukkig terecht komen! Ik heb eens iemand vanuit zo ongeveer stilstand z'n helm doormidden zien vallen , gelukkig was hij verder alleen maar geschrokken. Wat er geweest zou zijn als hij geen helm had gehad daar denk ik maar liever niet aan.
Wat doe je met helm: Inderdaad meestal gewoon aan het stuur of als ik dat niet vertrouw bijv. op vakantie even vastmaken aan mijn rugzak. Echt lang wandelen doen we meestal toch niet als we ook al fietsen.... Dus als er dan wat bungelt/zwaait is het niet zo erg.
Wij zijn naar Muir Woods gefietst! We zijn om 9u 's morgens vertrokken en waren om 9u 's avonds terug, maar daar zit dus wel een bezoekje aan Muir Woods in (zij het wat korter dan we gehoopt hadden, omdat we voor sluitingstijd weer aan het fietsverhuurbedrijf moesten staan), een paar stops, en een uitgebreide picknick. Volgens het foldertje van ons verhuurbedrijf toen (weet de naam niet meer) was het 40km enkel, maar dat lijkt me overdreven, we denken dat het minder was.
Aan iedereen die dit leest en overweegt: het is echt een prachtige fietstocht en een grote aanrader! En Muir Woods is zo sprookjesachtig mooi...
Maar Karin: met kinderen lijkt het me te zwaar. Niet voor de afstand, wel voor het klimmen en dalen (nou ja, dalen is leuk natuurlijk). Dat hadden wij heel erg onderschat...
Wij zijn naar Muir Woods gefietst! We zijn om 9u 's morgens vertrokken en waren om 9u 's avonds terug, maar daar zit dus wel een bezoekje aan Muir Woods in (zij het wat korter dan we gehoopt hadden, omdat we voor sluitingstijd weer aan het fietsverhuurbedrijf moesten staan), een paar stops, en een uitgebreide picknick. Volgens het foldertje van ons verhuurbedrijf toen (weet de naam niet meer) was het 40km enkel, maar dat lijkt me overdreven, we denken dat het minder was.
Aan iedereen die dit leest en overweegt: het is echt een prachtige fietstocht en een grote aanrader! En Muir Woods is zo sprookjesachtig mooi...
Maar Karin: met kinderen lijkt het me te zwaar. Niet voor de afstand, wel voor het klimmen en dalen (nou ja, dalen is leuk natuurlijk). Dat hadden wij heel erg onderschat...
groetjes
Plien
Bedankt voor de info, denk dat we deze route niet zullen nemen mede omdat sausalito of tiburon incl ferry terug wellicht voor de kinderen leuker is en minder moeilijk. We hadden de keuze 3 dagen in SF of 2 dagen en dan een dagje "strand". De keuze is op het laatste gevallen. We komen nu aan in SF vanuit Yosemite en doen dan 'savonds de alcatraz tour afhankelijk van de tijd die het rijden in beslag neemt nog een andere activiteit ( valt me nu in om via muir woods te rijden naar SF is niet de meest kortste route maar wellicht een optie ga dit eens bestuderen) ,dag 2 besteden we aan de fietstoer en evt andere leuke dingen in SF.Dag 3 gaan we naar Half moon bay.
Wij willen ook gaan fietsen over de Golden Gate, en dan terug bij Sausolito met de ferry. We hebben kaartjes voor de avondtour voor Alcatraz (18.40 vertrek). Kan iemand een schatting maken hoe laat we dan ongeveer moeten gaan fietsen? En hoeveel kilometer is het ongeveer fietsen? Dan weet waar ik met de planning rekening mee moet houden.
gondelier schreef:Wij willen ook gaan fietsen over de Golden Gate, en dan terug bij Sausolito met de ferry. We hebben kaartjes voor de avondtour voor Alcatraz (18.40 vertrek). Kan iemand een schatting maken hoe laat we dan ongeveer moeten gaan fietsen? En hoeveel kilometer is het ongeveer fietsen? Dan weet waar ik met de planning rekening mee moet houden.
Ik denk dat je binnen 2 uur wel uit gefiets bent, en ik denk dat het 5 a 8 km fietsen is beetje heuvel op en op het einde ook lekker omlaag.
Ik zou wel de tijd ervoor nemen en niet overhaaste anders mis je veel leuke dingen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.