Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug van een trip door het Zuidoosten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Terug van een trip door het Zuidoosten

Bericht door hekkie »

Wij zijn sinds 3 dagen ook weer terug uit Florida en nog een paar Staten. Geweldige trip gemaakt. De 1e week behoorlijk wat gereden en (voor ons) 3 nieuwe Staten bezocht, t.w. S en N Carolina en Georgia en ook nog Tennessee, maar daar waren we al eens.
Totaal ruim 2700 mijl.

In vogelvlucht:

Op de heenweg (van Miami noordwaarts) hebben we een stop gemaakt in St. Augustine, waar in 1500 en nog wat de eerste Europeanen aan land gegaan zijn. Je kunt het fort daar bezoeken en ook het (zeer toeristische) historische straatje is leuk om een keer te zien.

De plaatsen Savannah en Charleston vonden we erg mooi met zijn prachtige huizen, historische gebouwen en mooie pleintjes. In beide steden hebben we een stadswandeling gemaakt.

Een “ontdekking” vonden we het Chimney Rock Park aan weg SR 74 iets ten zuidoosten van Ashville. Ik zal er in een apart draadje iets over vertellen

Het weer was wat wisselvallig, met schitterende dagen er tussen maar ook een paar regendagen. Dat was ook het geval in de Smokey Mountains, waardoor we maar weinig hebben kunnen zien van het park. Gelukkig hebben we op een stukje Blue Ridge Parkway nog wat “smokende” mountains kunnen zien, maar in het park zelf en met name op het hoogste punt bij de uitkijktoren “Clinmans Dome”, zagen we echt helemaal niets. Beneden in de toeristenplaats Gatlinburg (net Valkenburg) was het weer droog gelukkig en hebben we nog door dit stadje kunnen lopen. Een eindje verder in Pigeon Forge is het kilometers achter elkaar kermisachtige pret. Volgens mij nog meer dan in “Dollywood” (wat bij deze plaats ligt) zelf. Niet dat ik daar van hou, maar ik heb me de ogen uitgekeken. Ik denk een prima gebied voor kinderen!

Een dag later op Lookout Mountain bij Chattanooga was het weer prachtig en we hebben de hele dag doorgebracht op deze berg. Heel veel te zien en te doen hier en ik zal hier ook nog apart iets over vertellen. Zeker de moeite waard voor mensen die met kinderen reizen.

Verder zijn we in Atlanta geweest en hebben CNN (waar we een liveuitzending bijwoonden),het Coca Cola musum en de Underground bezocht. Stone Mountain hebben we bewust niet gedaan omdat we de 2 dagen ervoor al heel veel "rots" gezien hadden en omdat de lasershow er niet was (alleen op zaterdag in het voorseizoen).
Het Martin Luther King National Historic Site hadden we wel willen bezoeken, maar door een "domme" fout is het er bij gebleven. Na bovengenoemde attracties bezocht te hebben, gingen we nl weer terug naar de parkeergarage om de auto te halen om dan naar MLK te gaan. In de auto kijk ik waar we moeten zijn en toen bleek dat we er niet zover vandaan geweest zijn en dus hadden we door moeten lopen i.p.v. teruggaan naar de auto. Om nu weer de auto de parkeergarage in te rijden voor zoveel geld en dan hetzelfde stuk weer te lopen hadden we geen zin meer in. We vonden het wel jammer.

De 3 dagen die we hadden (zuidwaarts) langs de westkust van Florida viel (letterlijk) een beetje in het water, hetgeen toch wel erg jammer was. We hebben nog wel een stukje op het strand gelopen en wat geshopt zo hier en daar.
Ook het geplande fietstochtje vanaf de Tamiamitrail bij Shark Valley (Everglades) kon niet doorgaan vanwege het noodweer. Het regende en onweerde toen zo hard, dat we langs de kant van de weg stil hebben gestaan met de auto. We konden geen hand voor de ogen zien.

In Floridacity (de laatste plaats voordat je de Key op rijdt), hebben we toen overnacht Travelodge, dankzij een tip van Harm. Een heel goed adres voor een zeer betaalbare prijs incl ontbijt voor $ 49,99 excl.
Winkels, restaurants en een Outletcenter naast de deur.

Hierna 3 dagen op de Key gebivakkeerd met schitterend weer. Overnachtingen op Big Pine Key in het Key Deer Refuge (natuurreservaat) in een dubbel huis, waarvan wij de ene helft en Harm en zijn vrouw de andere helft bewoonden. Een compleet huis met 2 slaapkamers, badkamer, keuken enz. Ook in de grote kamer waren nog 3 sofa’s waar op geslapen kon worden. Geweldige ruimte met balkons en barbecue, maar het was niet helemaal “fris”. Wij vonden het wat “plakkerig”!

De eerste avond hebben we de meeting gehad op Key West, samen met Harm en Ans en wat leden van een andere groep.
Heerlijk gegeten in het Outback Steakhouse. De prijzen zijn hier wel “iets” hoger dan elders, maar het was geweldig goed eten met heerlijke salades en kanjers van steaks!

Overdag hebben we aan het strand gelegen. Hartstikke verbrand natuurlijk en momenteel ben ik “in de rui” (gigantisch aan het vervellen) en loop de hele dag te krabben.
Zaterdagavond naar Key West geweest (zal ik ook nog wel wat over vertellen) en de andere twee avonden hebben we samen met Harm en Ans doorgebacht onder het genot van een wijntje en een pilsje (wel meer dan één). Heel gezellig.

Maandag zijn we teruggereden naar Floridacity en hebben weer in Travelodge overnacht. Ook hebben we deze dag de Everglades (de 40 mijl naar Flamingo) bezocht.

Woensdag zijn we weer thuisgekomen. Roland heeft ons gehaald en gebracht naar Schiphol, waarvoor nogmaals onze dank. Thuisgekomen heb je eerst allemaal weer van die “rot”karweitjes te doen en natuurlijk alle mailtjes (bijna 500) lezen! Vandaar dat het even een paar dagen geduurd heeft voordat ik wat van mij liet horen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Marjan,

Dat klinkt allemaal (behalve het weer) erg leuk! Jullie hadden dus hetzelfde met Martin Luther King als ik, ik was vast van plan te gaan, maar het lukte toch niet!
Heel leuk, dat jullie ook Harm en Ans ontmoet hebben, waar dit forum al niet goed voor is! Welkom terug!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

O Marjan, dat klinkt allemaal erg leuk, en dat voor zo'n onverwacht reisje. Welkom thuis in ieder geval.

Groetjes
Wendy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Marjan,

Welkom thuis! Ondanks het slechte weer hier en daar, lees ik dat jullie toch een mooie reis hebben gehad. Toch wel lekker, zo'n "cadeautje" tussendoor!

Succes met het wegwerken van de vakantiebende! We "spreken" elkaar vast snel weer.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Marjan,

Welkom terug. Goed om te lezen, dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
Leuk en interessant de diverse artikelen, die jij op het forum publiceert, over de verschillende bezienswaardigheden, die jullie hebben bezocht.
Het inspireert mij, om mij voor een eventuele volgende reis verder te verdiepen in de oostkant van de VS. Maar eerst concentreren wij ons op de reis dit najaar naar het zuid-mid-westen.
Sterkte met de dagelijkse beslommeringen en denk maar zo: over een paar weken mogen jullie weer.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer