Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lekker cruisen en niet bang zijn voor kuiltjes: welke auto?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roelroel77
Amerika-ontdekker

lekker cruisen en niet bang zijn voor kuiltjes: welke auto?

Bericht door roelroel77 »

Ok, ik weet dat ik de laatste paar dagen een behoorlijk aantal topics heb gepost ;)

Maar nu dan echt de laatste vraag en dan zal ik ook mijn eigen steentje gaan bijdragen door reisverslag, route, hotels die via hotwire naar voren komen enzovoort te gaan posten:

welke huurauto raden jullie aan voor een tripje door o.a. yosemite, death valley, zion, bryce en monument valley, als je in je achterhoofd houdt dat er zo nu en dan ook wat "achterafweggetjes" genomen gaan worden?

Kan ik vertrouwen op een lekker goedkope Pontic G6 (€234) , of moet ik voor comfort gaan in een chrysler 300 (€324) , is de jeep liberty (€290) meer geschikt voor deze wegen of moet ik geen risico's nemen en gewoon de dodge durango (€408,-) nemen en niet zeuren over het prijsverschil. Ik ben 2.00 meter. Prijzen zijn van eautohuur inclusief extra bestuurder voor 27-5 tot 7-6.

Eigenlijk weet ik het al wel maar heb toch even wat bevestiging nodig...... al die keuzes ook :banghead:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: lekker cruisen en niet bang zijn voor kuiltjes: welke auto?

Bericht door Ruud2004 »

Ligt ook een beetje aan je gezelschap (aantal personen/volw). Een Chrysler 300 is nu niet echt een auto om een achteraf weggetje te nemen, maar een dijk van een auto om in rond te toeren. De "gulden middenweg" is denk ik de Jeep Liberty (ook qua prijs). Ik denk dat ik voor de Jeep Liberty zou gaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Liberty kan,maar een Durango is wel leuker.....ik zou het wel weten,voor die paar centen meer. :dance:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben een Cherokee gehad hier in Nederland. Volgens mij kan je die vergelijken met de Liberty in Amerika. Albert kon met z'n 1.86 alleen in de allerlaagste stand van de electrische stoel goed door de vrij kleine voorruit kijken. En bij de niet-electrisch verstelbare ging dat helemaal niet. De 300C is superruim, die hebben we nu zelf. Maar voor het echte Amerikagevoel én ruimte: de Dodge Durango!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Gezien je lengte valt de Pontiac G6 al af. Ik heb in deze rond getoerd toen ik laatst in San Diego was en ik zat er met mijn 1.85 mtr krap in met de stoel in de meest achterste stand. De Jeep Liberty is de meest praktische en wel prettig om met te rijden. De Durango vind ik persoonlijk een onhandelbare vrachtwagen die er nog lelijk uitziet ook.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik nam zonder twijfel de Chrysler 300, volgens mij krijg je allemaal verschillende aanbevelingen :? , neem toch gewoon wat je zelf graag wilt, jij moet er toch in rijden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Harry schreef:Ik nam zonder twijfel de Chrysler 300, volgens mij krijg je allemaal verschillende aanbevelingen :? , neem toch gewoon wat je zelf graag wilt, jij moet er toch in rijden.
OK, ik vind de Durango er wel stoer uitzien, maar ken zijn rijgedrag niet. Dan ga ik toch met Harry mee. Als je zo lang bent, is de 300C gewoon een super auto. Trouwens, ook als je breed bent, want dat is de voornaamste reden dat wij er zo blij mee zijn :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Loek schreef:De Durango vind ik persoonlijk een onhandelbare vrachtwagen die er nog lelijk uitziet ook.
Gelukkig, smaken verschillen. :wink:

Ik vind de Durango een prachtige (grote) SUV waar ik in 2005 in vier weken tijd ruim 6.600 mijl mee heb gereden. Als ik mocht kiezen, zou het die worden. Hoewel, kiezen? Je moet maar afwachten of je één van deze auto's meekrijgt. Je kunt 'm wel huren maar er staat altijd bij "or similar". De kans is dus groot dat je een gelijkwaardige auto meekrijgt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Voor wat jij wil zou ik de durango nemen. geeft je het grootste amerika gevoel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer