Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
reislientje
Amerika-ontdekker

Route advies

Bericht door reislientje »

Beste forumlezers,

Zo langzamerhand zie ik door de bomen het bos niet meer! Er is zoveel en het is zo moeilijk!
Graag wil ik jullie onze reis voorleggen en houd me aanbevolen voor allerlei tips. We reizen met ons gezin en 2 grote kinderen (18/15)

NB wij reizen (als airline staff) laatste moment dus vliegreis staat nog niet vast. Het enige dat vaststaat is de camper van 11/7 t/m29/7 voor 18 dagen en de overnachtingen in Grand Canyon 12/13 juli en Yosemite 26/27 juli.
We denken aan het volgende schema
vrijdag 8/7 aankomst San Diego
zaterdag 9/7 seaworld of de zoo en/of Viejas outlet ( 2
shopping minnende pubers!)
Daarna per huurauto naar LAX
zondag 10/7 Universal studios daarna walk of fame
maandag11/7 camper ophalen. Rijden naar Laughlin of Needles
dinsdag 12/7 Grand canyon
woensd. 13/7 Grand canyon eventueel rondvlucht per heli
donderd. 14/7 Canyon de chelly of Page
vrijdag 15/7 Monument Valley
zaterd. 16/7 monument valley eventueel jeeptour
zondag 17/7 arches/moab
maand. 18/7 arches/moab delicate arch of outdooractiviteiten
event. jeep/boat tour
dinsd. 19/7 capitol reef
woens. 20/7 bryce canyon
donderd. 21/7 bryce canyon
vrijdag 22/7 Zion
zaterdag 23/7 Las Vegas
zondag 24/7 Las Vegas
maandag 25/7 Mono Lake
dinsdag 26/7 Yosemite Tioga pas
woensd. 27/7 Yosemite
donderd. 28/7 Yosemite, vooravond richting SFO
vrijdag 29/7 camper inleveren in SFO daarna hotel
zaterdag 30/7 SFO
zondag 31/7 SFO terugvlucht A'dam anders terugvlucht 1/8

We zoeken een balans naar natuur, steden
Het inschatten van de reistijd vind ik moeilijk vandaar mijn vraag.

Ik stel het erg op prijs als jullie willen reageren.
Alvast reuze bedankt en ik houd me aanbevolen voor allerlei tips!!!
Ben een spons als het gaat om interessante tips als het om de westkant van de USA gaat want daar gaat de reis nl naar toe deze zomer
reislientje
Amerika-ontdekker

Nog even ter aanvulling op bovenstaande.

We missen dus de kustroute op deze wijze en daar zit nu net de twijfel.
De reis totaal is zo'n 25 dagen.

Jacqueline
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Route advies

Bericht door Njit »

Ik reageer hieronder op de gedeeltes waar ik ervaring mee heb.
reislientje schreef: zaterdag 9/7 seaworld of de zoo en/of Viejas outlet ( 2
shopping minnende pubers!)
Daarna per huurauto naar LAX
Seaworld kun je een makkelijk een dagje doorbrengen. Leuke shows en een aantal attracties.
Viejas kun je 's avonds heen rijden. Het is tot een uurtje of 9/10 's avonds open. Het is wel aardig om te zien maar zo heeeel bijzonder is het ook weer niet.

San Diego Zoo is een groot park maar ik vond het verder niet zo heel bijzonder. Veel dezelfde soort beesten en je moet veel lopen om alles te kunnen zien.
reislientje schreef: zondag 10/7 Universal studios daarna walk of fame
Universal heeft een aantal leuke attracties en natuurlijk de Studio Tour (die hier wel echt is in tegenstelling tot Orlando).
Hollywood Walk of Fame kun je makkelijk 's avonds doen, samen met Mann's Chinese Theater (de handafdrukken). Stel je hier niet teveel van voor. Het is wel leuk om te zien maar echt bijzonder is het niet..
reislientje schreef: zaterdag 23/7 Las Vegas
zondag 24/7 Las Vegas
Al ideeen wat je wilt gaan zien?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

reislientje schreef: We missen dus de kustroute op deze wijze en daar zit nu net de twijfel.
De reis totaal is zo'n 25 dagen.
Ik vond dit zelf een hele mooie rit. Zou het niet graag gemist hebben...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

lijkt me een mooi uitgebalanceerd schema!

Je hebt alleen geen 2 dagen nodig voor Monument Valley; je zou vanuit canyon de chelly of page ernaartoe kunnen rijden; het bezoeken, eventueel in de buurt overnachten voor de zonsondergang. 's ochtends kan je nog teruggaan als het nodig is en dan daarna naar moab rijden; daar is meer dan genoeg te beleven!
reislientje
Amerika-ontdekker

Ben al blij te horen dat het een uitgebalanceerd schema is!

Die "gemiste"' kustroute blijft toch enigszins knagen. Is het nog een optie op vanuit Yosemite tot onder SFO te rijden en dan het laatste stuk langs de kust tot SFO?

Of San Diego skippen en in plaats daarvan een stuk kust doen?

bedankt weer!
Jacqueline
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Re: Route advies

Bericht door PBa »

reislientje schreef: zondag 10/7 Universal studios daarna walk of fame
Ik adviseer jullie om de VIP-tour te doen bij Universal Studios! echt geweldig... een van de hoogtepunten van onze reis! Ik denk echter wel dat je voor Universal Studios de hele dag uit moet trekken!
reislientje schreef: donderd. 14/7 Canyon de chelly of Page
Ik ken Canyon de Chelly niet, maar als je besluit naar Page te gaan moet je absoluut naar Antelope Canyon. Dit is de mooiste Canyon van Amerika!
reislientje schreef: woens. 20/7 bryce canyon
donderd. 21/7 bryce canyon
vrijdag 22/7 Zion
Ik zou liever 1 dag Bryce en 2 dagen Zion doen, maar dat is persoonlijk natuurlijk..

O ja... de westkust is een must wat mij betreft... ik zou er echter wel 2 dagen voor uittrekken. Over San Diego hoor ik verschillende verhalen, wij hebben op basis daarvan besloten San Diego te skippen.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
reislientje
Amerika-ontdekker

Hallo Peter,

Prachtige website heb je zeg, complimenten!
Die VIP tour lijkt me wel iets hoewel we zullen moeten kiezen. You can't have it all, zeker als je met zijn vieren bent!

Waar kan ik deze kaarten bestellen?

groet,'
Jacqueline
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Als je naar de site van Universal Studios gaat, staat daar een telefoonnummer. Als je daar naartoe belt, kun je daar de kaarten reserveren. (by the way: een telefoontje naar LA is goedkoper dan het bellen naar een mobiel in NL, dus dat valt mee)

De kaarten kosten 135 dollar per persoon. Als je ze besteld hebt, krijg je een bevestiging per mail. Deze moet je ingevuld terugsturen met je creditcard gegevens. Het geld wordt 2 dagen voor je bezoek in rekening gebracht. Tot dat moment kun je nog kostenloos afzeggen.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
silly
Amerika-ontdekker

Bericht door silly »

zaterdag 23/7 Las Vegas
zondag 24/7 Las Vegas
Las Vegas is in het weekend dubbel zo druk en daardoor zijn de prijzen van de hotels ook dubbel zo duur. Probeer als het enigszins lukt Las Vegas in het weekend te vermijden en door de week aan te doen.

groeten,
silvia
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

silly schreef:
zaterdag 23/7 Las Vegas
zondag 24/7 Las Vegas
Las Vegas is in het weekend dubbel zo druk en daardoor zijn de prijzen van de hotels ook dubbel zo duur. Probeer als het enigszins lukt Las Vegas in het weekend te vermijden en door de week aan te doen.

groeten,
silvia
Ja dat klopt. Vrijdag en zaterdag nacht zijn duurder dan door de week. Zondag is geloof ik wel weer goedkoper.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

PBa schreef:
silly schreef:Las Vegas is in het weekend dubbel zo druk en daardoor zijn de prijzen van de hotels ook dubbel zo duur. Probeer als het enigszins lukt Las Vegas in het weekend te vermijden en door de week aan te doen.
Ja dat klopt. Vrijdag en zaterdag nacht zijn duurder dan door de week. Zondag is geloof ik wel weer goedkoper.
Aangezien ze met een camper reizen, hebben ze hier minder last van; al kan de campgroundfee natuurlijk ook hoger zijn... :wink:
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Inge schreef:
PBa schreef: Ja dat klopt. Vrijdag en zaterdag nacht zijn duurder dan door de week. Zondag is geloof ik wel weer goedkoper.
Aangezien ze met een camper reizen, hebben ze hier minder last van; al kan de campgroundfee natuurlijk ook hoger zijn... :wink:
Goed punt!

o ja... ik zag dat jullie een helivlucht willen doen over de Grand Canyon. Ik meen dat ze hier i.v.m. het milieu een maximum per dag op hebben gezet. (zoiets hoorde ik toen ik er was). Wellicht kun je dat beter vooruit bespreken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer