Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon West Rim road gesloten
Grand Canyon West Rim road gesloten
Zie op http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/roadclosures.htm dat er deze zomer behoorlijk wat werkzaamheden zijn aan de West Rim Road van Grand Canyon.
Kan iemand die daar ter plekke bekend is wat beter uitleggen wat de gevolgen zijn voor ons bezoek (en ventueel van andere personen) aan GC wat we op 7 en 8 september willen brengen. We hebben voor die dagen gereserveerd in Bright Angel Lodge..
Groet,
Burst
Kan iemand die daar ter plekke bekend is wat beter uitleggen wat de gevolgen zijn voor ons bezoek (en ventueel van andere personen) aan GC wat we op 7 en 8 september willen brengen. We hebben voor die dagen gereserveerd in Bright Angel Lodge..
Groet,
Burst
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: Grand Canyon West Rim road gesloten
Hmm, ik geloof dat de werken in september reeds gedaan zijn, of heb ik het dan mis? Ik zou eens moeten checken op een of andere website
.
Ik weet dat de werken begin juli beginnen en dat je de weg ten westen van GC Village niet meer zelf met de auto mag rijden dan. Dus je zal het dan moeten stellen met het stuk weg in GC Village zelf, en het stukje ten oosten.
Heel vervelend natuurlijk, want er is een heel groot stuk GC wat dan eigenlijk onbereikbaar wordt met de wagen
.

Ik weet dat de werken begin juli beginnen en dat je de weg ten westen van GC Village niet meer zelf met de auto mag rijden dan. Dus je zal het dan moeten stellen met het stuk weg in GC Village zelf, en het stukje ten oosten.
Heel vervelend natuurlijk, want er is een heel groot stuk GC wat dan eigenlijk onbereikbaar wordt met de wagen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit kaartje staat de Hermits Rest route duidelijk aangegeven. Deze weg kun je sowieso niet met je eigen auto rijden, alleen met de shuttlebus. Deze bus rijdt echter ook niet vanaf juli, dus het hele deel is afgesloten.
Je kunt lopend nog tot Trailview Overlook (zie kaartje).
Verder kun je nog steeds de east rim bekijken, en de uitzichtpunten in de Village. Ook een stuk afdalen langs de Bright Angel trail is een geweldige ervaring. Ik kan een bezoek aan het visitor center en deelname aan een ranger program ook altijd aanraden.
Volgens de site duren de werkzaamheden tot in november.
Marianne
Je kunt lopend nog tot Trailview Overlook (zie kaartje).
Verder kun je nog steeds de east rim bekijken, en de uitzichtpunten in de Village. Ook een stuk afdalen langs de Bright Angel trail is een geweldige ervaring. Ik kan een bezoek aan het visitor center en deelname aan een ranger program ook altijd aanraden.
Volgens de site duren de werkzaamheden tot in november.
Marianne
Is met de shuttlebus toch mogelijk? Ik kreeg het idee dat ook dit niet mogelijk is! Hoop dat je gelijk hebt want dat zou wat ons betreft voldoende zijn!Op dit kaartje staat de Hermits Rest route duidelijk aangegeven. Deze weg kun je sowieso niet met je eigen auto rijden, alleen met de shuttlebus.
Burst
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog iets verder lezen!Burst schreef:Is met de shuttlebus toch mogelijk? Ik kreeg het idee dat ook dit niet mogelijk is! Hoop dat je gelijk hebt want dat zou wat ons betreft voldoende zijn!Op dit kaartje staat de Hermits Rest route duidelijk aangegeven. Deze weg kun je sowieso niet met je eigen auto rijden, alleen met de shuttlebus.
Burst
De eerste opmerking was bedoeld als reactie op de opmerking van Baia dat je er normaal gesproken met de auto zou kunnen komen.Martin & mrianne schreef:Op dit kaartje staat de Hermits Rest route duidelijk aangegeven. Deze weg kun je sowieso niet met je eigen auto rijden, alleen met de shuttlebus. Deze bus rijdt echter ook niet vanaf juli, dus het hele deel is afgesloten.Je kunt lopend nog tot Trailview Overlook (zie kaartje).
Marianne
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ok, dat weten we dan ook alweer. Te voet dan maar.
Misschien zijn de werken in september wel afgelopen, en kan jij gewoon emt de shuttlebus gaan.
Duimen maar
Misschien zijn de werken in september wel afgelopen, en kan jij gewoon emt de shuttlebus gaan.
Duimen maar

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Buiten het seizoen kan je trouwens wel met je eigen auto dat stuk rijden!Martin & Marianne schreef:Nog iets verder lezen!Burst schreef: Is met de shuttlebus toch mogelijk? Ik kreeg het idee dat ook dit niet mogelijk is! Hoop dat je gelijk hebt want dat zou wat ons betreft voldoende zijn!
BurstDe eerste opmerking was bedoeld als reactie op de opmerking van Baia dat je er normaal gesproken met de auto zou kunnen komen.Martin & mrianne schreef:Op dit kaartje staat de Hermits Rest route duidelijk aangegeven. Deze weg kun je sowieso niet met je eigen auto rijden, alleen met de shuttlebus. Deze bus rijdt echter ook niet vanaf juli, dus het hele deel is afgesloten.Je kunt lopend nog tot Trailview Overlook (zie kaartje).
Marianne
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is niet voor zijn tijd dat er iets aan gedaan wordt, ben gisteren door elkaar geschud in het shuttle busje zijn aanhanger.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
voor alle duidelijkheid (of zo heb ik het begrepen):
- tot 6 juli kan je met shuttle de Hermits Rest route doen tot Hopi point
- daarna is de volledige weg gesloten zijn tot einde van de werken - verwacht in november
dit heb ik zelf van de website van de nationale parken gehaald:
Construction activities will begin in February, 2008, and are expected to be completed by the end of November, 2008. The eastern portion of the road will remain open to traffic and trail use through July 7. Closures will occur as follows:
- April 1, 2008: Hermit Road will be closed to all vehicles west of Hopi Point due to construction activities. The Rim Trail will also be closed beyond Hopi Point. Pedestrians will not be allowed to walk along any portion of either the road or the Rim Trail between Hopi Point and Hermits Rest.
- July 7, 2008: The entire length of Hermit Road will be closed to all vehicles beyond the Hermit Road intersection with Village Loop Road. In addition the Rim Trail will be closed beyond Trailview Overlook I. Periodic trail closures closer to the intersection may occur when construction activities take place near the trail or near the trail access.
de bright angel trail staat hierbij ook als mogelijke hike vermeld, dus ik veronderstel dat het nog altijd mogelijk is
meer info vind je hier: http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/hermit.htm
- tot 6 juli kan je met shuttle de Hermits Rest route doen tot Hopi point
- daarna is de volledige weg gesloten zijn tot einde van de werken - verwacht in november
dit heb ik zelf van de website van de nationale parken gehaald:
Construction activities will begin in February, 2008, and are expected to be completed by the end of November, 2008. The eastern portion of the road will remain open to traffic and trail use through July 7. Closures will occur as follows:
- April 1, 2008: Hermit Road will be closed to all vehicles west of Hopi Point due to construction activities. The Rim Trail will also be closed beyond Hopi Point. Pedestrians will not be allowed to walk along any portion of either the road or the Rim Trail between Hopi Point and Hermits Rest.
- July 7, 2008: The entire length of Hermit Road will be closed to all vehicles beyond the Hermit Road intersection with Village Loop Road. In addition the Rim Trail will be closed beyond Trailview Overlook I. Periodic trail closures closer to the intersection may occur when construction activities take place near the trail or near the trail access.
de bright angel trail staat hierbij ook als mogelijke hike vermeld, dus ik veronderstel dat het nog altijd mogelijk is
meer info vind je hier: http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/hermit.htm
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen