Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Elektronica kopen in VS met J Visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
mvdmeulen
Amerika-newbie

Elektronica kopen in VS met J Visum

Bericht door mvdmeulen »

Ik ga binnenkort naar de VS voor een seminar met een J Visum. Ik ben van plan daar een laptop te kopen. Als ik weer terug ga naar Nederland, kan ik de laptop dan gewoon invoeren of moet ik daar dan alsnog NL BTW over betalen? Voor gewone toeristen is dat wel het geval, maar verandert het J visum daar iets aan?

gr.

Marten
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Elektronica kopen in VS met J Visum

Bericht door Bushmaster »

mvdmeulen schreef:Ik ga binnenkort naar de VS voor een seminar met een J Visum. Ik ben van plan daar een laptop te kopen. Als ik weer terug ga naar Nederland, kan ik de laptop dan gewoon invoeren of moet ik daar dan alsnog NL BTW over betalen? Voor gewone toeristen is dat wel het geval, maar verandert het J visum daar iets aan?

gr.

Marten
U verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland
Als u verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland kunt u vrijstelling van belastingen bij invoer voor uw verhuisboedel krijgen. U moet dan een vrijstellingsvergunning aanvragen bij de Douane.

Voorwaarden vrijstellingsvergunning
Om een vrijstellingsvergunning te krijgen, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

U hebt ten minste 12 maanden in een niet-EU-land gewoond. Op deze plaats hebt u ook gewoonlijk verbleven (dit betekent dat u minimaal 185 dagen per kalenderjaar wegens persoonlijke en beroepsmatige bindingen daar hebt verbleven).
Als u verhuist van uw normale verblijfplaats naar Nederland, brengt u alleen persoonlijke goederen mee. U gaat deze goederen op uw nieuwe verblijfplaats ook weer voor persoonlijke doeleinden gebruiken.
U hebt deze persoonlijke goederen minstens 6 maanden vóór het tijdstip waarop de verblijfplaats naar Nederland wordt overgebracht in uw bezit gehad en gebruikt in het niet-EU-land.
De met vrijstelling ingevoerde goederen mag u gedurende 12 maanden na invoer niet verkopen, verhuren, uitlenen of verpanden. Als u dat wel wilt doen, dan moet u dat eerst melden bij het douanekantoor. De Douane stelt dan vast of u alsnog belasting moet betalen.

U moet aan de hand van bewijsstukken, bijvoorbeeld aankoopbewijzen en/of een verklaring van een werkgever, kunnen aantonen dat u aan deze voorwaarden hebt voldaan.

Uitgesloten producten
De vrijstelling geldt niet voor de volgende goederen:

alcoholhoudende producten
tabak en tabaksproducten
bedrijfsvoertuigen
materieel voor beroepsdoeleinden (geen draagbare instrumenten voor de uitoefening van een technisch of vrij beroep)

Bron: http://www.douane.nl/particulier/verhui ... ls-01.html
mvdmeulen
Amerika-newbie

Bericht door mvdmeulen »

mmmm, ik verblijf er maar 4 weken. Betekent dat ik geen vrijstelling kan krijgen?
Bushmaster
Amerika-expert

mvdmeulen schreef:mmmm, ik verblijf er maar 4 weken. Betekent dat ik geen vrijstelling kan krijgen?
Lees!
Knibble
Amerika-ontdekker

Bericht door Knibble »

Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie in de US een laptop gekocht en zonder verpakking, in een laptoptas, mee terug genomen naar NL.
Nix geen probleem.....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Knibble schreef:Ik heb vorig jaar tijdens mijn vakantie in de US een laptop gekocht en zonder verpakking, in een laptoptas, mee terug genomen naar NL.
Nix geen probleem.....
Bedoel je:
a) ik heb geluk gehad dat men mij niet controleerde
b) men controleerde mij, zag mijn laptop, en zei dat dat "nix geen probleem" was en moest geen importvergoeding of boete betalen ondanks het feit dat ik had gezegd niets bij te hebben boven de toegestane waarde

(Ik heb in Nederland op de autostrade ook al 140 gereden waar ik 120 mocht. Gelukkig ben ik niet gepakt geweest. Maar om op basis daarvan te besluiten dat je in Nederland 140 mag rijden want dat dat "nix geen probleem" is... dat zou wat kort door de bocht zijn.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Bushmaster schreef:
mvdmeulen schreef:mmmm, ik verblijf er maar 4 weken. Betekent dat ik geen vrijstelling kan krijgen?
Lees!
Niet iedereen heeft zoveel ervaring dus iets minder bot kan geen kwaad!!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er staat het volgende:
U hebt ten minste 12 maanden in een niet-EU-land gewoond. Op deze plaats hebt u ook gewoonlijk verbleven (dit betekent dat u minimaal 185 dagen per kalenderjaar wegens persoonlijke en beroepsmatige bindingen daar hebt verbleven).
Als u verhuist van uw normale verblijfplaats naar Nederland, brengt u alleen persoonlijke goederen mee. U gaat deze goederen op uw nieuwe verblijfplaats ook weer voor persoonlijke doeleinden gebruiken.
U hebt deze persoonlijke goederen minstens 6 maanden vóór het tijdstip waarop de verblijfplaats naar Nederland wordt overgebracht in uw bezit gehad en gebruikt in het niet-EU-land.
Volgens de tekst in vet en rood kom je er dus helaas inderdaad niet voor in aanmerking...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bushmaster
Amerika-expert

Marceljesse schreef:
Bushmaster schreef: Lees!
Niet iedereen heeft zoveel ervaring dus iets minder bot kan geen kwaad!!
Heeft niets met ervaring te maken, maar met gemakzucht, het staat er toch helder in de 2e post?
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Niet helder genoeg dus voor deze persoon. Daarnaast vraagt mvdmeulen het gewoon netjes. Hij wil gewoon zeker zijn en dat heeft niets met gemakzucht te maken.

Maar weer ontopic (als mvdmeulen nog terugkomt).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer