Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TSA-sloten voor bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Pete.Z »

En ALS iemand er wat in plaatst,zorgt hij echt wel dat er iemand anders bij kan voor je je koffer terug hebt.
Je dacht toch niet dat ze het risico nemen dat je met koffer en al verdwijnt met hun handel?
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Wij hebben van die koffers van hard plastic. Die kunnen wel op slot, maar dat moet met een cijfercombinatie. Als de douane ze dan open wil doen, moeten ze het hele slot "breken". En dan is de koffer stuk. Dus beter niet op slot doen?? Of hebben jullie andere ervaringen?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

suusja schreef:Wij hebben van die koffers van hard plastic. Die kunnen wel op slot, maar dat moet met een cijfercombinatie. Als de douane ze dan open wil doen, moeten ze het hele slot "breken". En dan is de koffer stuk. Dus beter niet op slot doen?? Of hebben jullie andere ervaringen?
Ons werd aangeraden om deze open te laten. Wij hadden wel aan de zijkant nog 2 schuifjes, zodat de koffer niet open kon springen, maar de cijfercombinatie moet je zo laten dat de douane het altijd kan openen.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

suusja schreef:Wij hebben van die koffers van hard plastic. Die kunnen wel op slot, maar dat moet met een cijfercombinatie. Als de douane ze dan open wil doen, moeten ze het hele slot "breken". En dan is de koffer stuk. Dus beter niet op slot doen?? Of hebben jullie andere ervaringen?
Wij plakken een stickertje met de code boven het slot. Dan kunnen ze het slot altijd openen, ook als het cijferslot per ongeluk verdraaid is onderweg.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij hebben beide soorten koffers. Voor de harde koffers hebben we van die banden die met een cijfercombinatie op slot kunnen, ze zijn door de Douane wel te openen. De zachte koffer gaat altijd zo mee zonder slot. We gebruiken die kofferbanden alleen maar zodat het harde koffer niet open kan springen daar heb je bij die zachte koffers geen last van.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ben ik nou de enige die opmerkt dat TO wel heel veel heeft betaalt voor de TSA sloten? :blink: De precieze prijs hier weet ik niet, maar in de VS kan ze voor een paar dollar kopen in allerlei winkels... ook op het vliegveld. Dus als je je echt zo'n zorgen maakt, kan je er altijd nog een paar voor op de terugweg kopen :D
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Ze zetten er gewoon een schroevendraaier onder en binnen een seconde issie open! Goeie sloten!!
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij hebben van die harde koffers maar die gaan nog op slot met sleuteltjes, dus we kunnen ze niet afsluiten met TSA slotjes. Laten ze inderdaad maar open na al het advies hier en doen er een band eromheen tegen het openspringen. Gaan ze als extraatje nog laten sealen op Schiphol. Het lijkt me namelijk echt vreselijk als je koffer openligt op de baggageband. En ze komen er altijd behoorlijk hard neer. Als je een reisverzekering hebt van de Europeesche is het sealen gratis voor 1 koffer per persoon.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

Hallo,

bedankt voor alle goede tips! Voor de mensen die voor een harde koffer zonder TSA-slot toch een oplossing zoeken: Er zijn bij de ANWB ook kofferriemen te koop met TSA-slot.

Iemand zei ook dat ze vond dat ik wel veel heb betaald... dat klopt daar ben ik nu ook achter. Ik heb er 16,95 voor betaald en kwam er later achter dat bij de ANWB ze al voor 7,95 verkrijgbaar zijn... Maar ja tis niet anders.
Ik denk dat ik dus alleen het hoofdvak op slot doen plus 1 zijvak en de ander met zon tierap.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jerbia schreef:
Wij plakken een stickertje met de code boven het slot. Dan kunnen ze het slot altijd openen, ook als het cijferslot per ongeluk verdraaid is onderweg.
Maar dan kan iedere dief je koffer toch ook gewoon open maken???
Wat heeft het dan voor zin om ze op het cijferslot te doen?

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

vana schreef:
jerbia schreef: Wij plakken een stickertje met de code boven het slot. Dan kunnen ze het slot altijd openen, ook als het cijferslot per ongeluk verdraaid is onderweg.
Maar dan kan iedere dief je koffer toch ook gewoon open maken???
Wat heeft het dan voor zin om ze op het cijferslot te doen?

Marjon
Als je ze op het cijferslot doet, weet je zeker dat je koffer niet openspringt. Het lijkt me niet zo leuk om je onderbroeken op de loopband voorbij te zien komen :blink: :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jerbia schreef: Als je ze op het cijferslot doet, weet je zeker dat je koffer niet openspringt. Het lijkt me niet zo leuk om je onderbroeken op de loopband voorbij te zien komen :blink: :wink:
Oh, nu begrijp ik het.
Daar hebben wij geen last van, we hebben altijd alleen een harde stoffen koffer met rits mee en twee grote sporttassen.
Die springen niet zomaar open.

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Joycee,
Als ik het goed heb, kun je je bagage niet laten sealen als je naar de VS gaat.
Het sealen gebeurt nl. nog vóór de douanecontrole, dus dan kunnen ze er niet meer in.
Een stevige kofferriem is echt voldoende. Maar dan echt een goede, en niet zo'n ding met zo'n plastic clip die kan breken. In tassen- en kofferwinkels verkrijgbaar.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

jerbia schreef: Als je ze op het cijferslot doet, weet je zeker dat je koffer niet openspringt. Het lijkt me niet zo leuk om je onderbroeken op de loopband voorbij te zien komen :blink: :wink:
Wij waren ook eens aan het lachen: "Whaha, moet je die koffer zien de onderbroeken steken er half uit en er is touw rond gebonden". Yep lachen verging vlug toen het onze koffer bleek.
Men was er niet echt zachtaardig mee omgesprongen . Sindsdien reizen we met een zachte valies.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

*lol* mij is dat dus ook een keer overkomen..mijn sokken en onderbroeken hingen zo uit het koffer.. :oops: Dat was dus de laatset keer dat ik met een hard koffer reisde. Sindsdien altijd met tassen met ritsen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Op de KLM site staat dit:
Bagage
Let alstublieft op het volgende:

doe uw bagage niet op slot wanneer u naar de VS reist. Dit in verband met het checken op explosieven.
Hoe zit het dan met dat TSA slot? Mag dat er wel op zitten?
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ja, want een TSA slot is d.m.v. een loper open te maken door de douane. Dat is juist het bijzondere aan een TSA slot.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Ja dat wist ik al, maar twijfelde aangezien ze het het checken op explosieven op schiphol doen.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Voor vertrek uit Amerika vroegen we bij de douane altijd of ze de cijfersloten wilden verdraaien na controle van de koffers.
Dat werd ook altijd netjes gedaan.
En verder altijd een kofferriem eromheen tegen het openspringen.

Op Schiphol hebben we wel eens een koffer op de weg zien liggen die van een bagagewagentje was afgevallen.
Iedereen reed er netjes omheen.
Geen mens die die koffer daar weghaalde.
Het zou jou koffer maar zijn. Ben je mooi klaar mee.

Groetjes,
Sonja
Peertje767
Amerika-newbie

Bericht door Peertje767 »

Dag mede amerika gangers,

Ik weet, het is mijn eerste reactie, maar lees al even mee. Wij gaan volgende week voor het eerst op vakantie naar AMERIKA. JIPPIE!! Maar wij twijfelden ook heel erg over het op slot doen van je koffer of
sealen.

Sealen doen we niet. Ik heb net 2 TSA sloten besteld bij onze koffer winkel hier in de stad. Waarom?
Ik vind het heel erg naïef om te denken dat zodra je je koffer hebt ingecheckt er NIKS meer mee kan gebeuren. Of dat mensen er iets onwenselijks meedoen.

Als iemand die op Schiphol zijn brood verdiend (nee, niet in de baggage, nu niet meer maar toen ik nog sturdeerde wel) kan ik u toch wel aanraden iets van een TSA slot erop te doen voor Amerika en ook als u gewoon op vakantie gaat in Europa hem in iedergeval op slot te doen..... Het is namelijk zoals ik hierboven al beschreef, heel naiëf te denken dat er niks met je koffer kan gebeuren of uitgehaald worden of in gedaan tussen het inchecken en het weer ophalen van de koffer. Het is mij gelukkig nog nooit overkomen.... Anderen wel.... :(
En 1x een investering in een TSA slot voor mijn koffer vind ik beter dan gedoe met verzekering omdat of de hele inhoud van de koffer op het vliegveld van vertrek en aankomst ligt of je koffer gewoon niet aankomt.(wat overigens ook veel gebeurd)

Las ook nog ergens dat iemand geen harde koffers meer gebruikt... En zo zijn er nog velen, maar ook uit ervaring en de werkomgeving van mij, kan ik u verzekeren, het loont om een gewone stevige koffer te gebruiken..... Er wordt namelijk iet zachtzinnig om gegaan met uw koffer/tas. En ook wat u ziet, dat er "netjes" om een afgevallen koffer heen wordt gereden... is wat U ziet.... maar er is zoveel dat U niet ziet...

mvg Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer