Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen via Londen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
flannk
Amerika-ontdekker

Vliegen via Londen

Bericht door flannk »

Ik heb vandaag voor de gein mijn voorgenomen reis naar Seattle eens laten prijszoeken via Kayak, en dan als vertrekpunt niet amsterdam maar andere Europese steden die wel enigszins bereikbaar zijn vanaf NL. AMS-SEA in de tijd dat ik wil reizen (juli ergens, of augustus) kost momenteel tegen de 1500 dollar. Vanaf Londen slechts 900... SHIT

Heeft iemand het ooit aangedurft om eerst AMS-Heathrow (via Easyjet ofzo, of BMI, kost ongeveer 200 dollar) te boeken en dan apart Heathrow-Seattle of een andere bestemming in het enige land ter wereld (USA :))?
Of hoe kom je anders snel in Londen terecht. Met de trein? Met de boot? Zwemmen?

Als je zo'n apart ticket koopt moet je natuurlijk wel jezelf helemaal door de douane wringen, incl. je koffer ophalen, en die moet je dan daarna snel weer inchecken voor je volgende vlucht. Lijkt me echt een onwijs gedoe, of zou je je bagage gelijk door kunnen laten labelen, ook al boek je 2 aparte tickets p.p.?

En met de trein lijkt me ook heerlijk, met je bagage door de Underground rennen want je moet toch op Terminal 5 zien te komen...

Maar een besparing van om en nabij de 400 dollar per persoon is wel fors. Vandaar de vraag.
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee

For there you have been,
and there you long to return.
Clint
Amerika-expert

Re: Vliegen via Londen

Bericht door Clint »

Je bagage zou hooguit doorgecheckt kunnen worden als je met dezelfde maatschappij op beide vluchten vliegt, maar dan zou het in 1x boeken wss goedkoper zijn.

Vergeet ook niet dat als je in zo'n geval je 2e vlucht mist, je een groot probleem hebt. Dan kan je namelijk een nieuw ticket kopen.

Ik zou het zelf niet doen.. teveel risico in mijn optiek

Met de trein kost je trouwens ook zo'n 350 (223,50 euro) dollar, dus dan zou ik sowieso vliegen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Het lijkt mij als je zorgt dat er genoeg overstaptijd is op London Heathrow dat je dit dan prima kunt doen. Beetje meer ongemak maar wel 400 dollar per man/vrouw goedkoper.
Afbeelding
[/url]
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik ben vele malen via londen heathrow naar LA gereisd. Ook ben ik wel eens via londen gatwick naar florida gereisd.

Wel heb ik altijd gewoon het vliegtuig genomen. Ik chech dus in in amseterdam, mijn koffers worden direct doorgelabeld naar LA/florida en ik moet dus nog overstappen in londen. Ik ben erachter gekomen dat het op deze manier ook altijd voordeliger was dan vliegen vanuit Amsterdam.

Wat ik wel als nadeel ervaar is dat de vluchtduur bijna even lang is als je vanuit Amsterdam of londen vliegt. Qua onderbreking van je reis heb je hier dus niets aan.

Conclusie: het is inderdaad waar dat reizen vanuit londen goedkoper is. Zeker als je met BA vliegt dan zijn de prive schermpjes ideaal en er is goede service. Nadeel is wel dat je resi veel langer duurt dan direct via amsterdam vliegen (1 uur vliegen + 2 uur overstap minimaal).
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Marceljesse schreef:Ik ben vele malen via londen heathrow naar LA gereisd. Ook ben ik wel eens via londen gatwick naar florida gereisd.

Wel heb ik altijd gewoon het vliegtuig genomen. Ik chech dus in in amseterdam, mijn koffers worden direct doorgelabeld naar LA/florida en ik moet dus nog overstappen in londen. Ik ben erachter gekomen dat het op deze manier ook altijd voordeliger was dan vliegen vanuit Amsterdam.

Wat ik wel als nadeel ervaar is dat de vluchtduur bijna even lang is als je vanuit Amsterdam of londen vliegt. Qua onderbreking van je reis heb je hier dus niets aan.

Conclusie: het is inderdaad waar dat reizen vanuit londen goedkoper is. Zeker als je met BA vliegt dan zijn de prive schermpjes ideaal en er is goede service. Nadeel is wel dat je resi veel langer duurt dan direct via amsterdam vliegen (1 uur vliegen + 2 uur overstap minimaal).
De TS heeft het echter over het zelf regelen van de eerste reis, waarbij er dus niet doorgelabelt wordt e.d.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

Het risico lijkt me inderdaad een beetje groot, maar dit kan je mogelijk nog ondervangen door extra veel reistijd in te lassen. Dit is redelijk gemakkelijk te doen door je reis met één dag te verlengen, de extra kosten die dit met zich meebrengt zijn voedsel en overnachting, iets waar je met 200 dollar (voor 2 personen) al mee door komt. Dat de reistijd zelf langer is als een ticket Amsterdam-Seattle klopt niet helemaal omdat goedkoopste vlucht AMS-SEA loopt van Amsterdam naar Heathrow naar Chicago naar Seattle (bijna 20h totaal)... Los boeken leidt tot Amsterdam - Heathrow en dan rechtstreeks naar Seattle.

Wel echt raar dat het rechtstreeks boeken van die vlucht met 2x overstappen duurder is (met een verschil van 1475 tegen krap 900) dan 2 losse vluchten boeken (waarbij de totale reistijd van de vlucht met 2x overstappen langer is).
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC

For there you have been,
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

flannk schreef:Het risico lijkt me inderdaad een beetje groot, maar dit kan je mogelijk nog ondervangen door extra veel reistijd in te lassen. Dit is redelijk gemakkelijk te doen door je reis met één dag te verlengen, de extra kosten die dit met zich meebrengt zijn voedsel en overnachting, iets waar je met 200 dollar (voor 2 personen) al mee door komt. Dat de reistijd zelf langer is als een ticket Amsterdam-Seattle klopt niet helemaal omdat goedkoopste vlucht AMS-SEA loopt van Amsterdam naar Heathrow naar Chicago naar Seattle (bijna 20h totaal)... Los boeken leidt tot Amsterdam - Heathrow en dan rechtstreeks naar Seattle.

Wel echt raar dat het rechtstreeks boeken van die vlucht met 2x overstappen duurder is (met een verschil van 1475 tegen krap 900) dan 2 losse vluchten boeken (waarbij de totale reistijd van de vlucht met 2x overstappen langer is).
De hamvraag is nu natuurlijk of het het eigenlijk wel helemaal waard is.. ALs de vlucht vanaf London 900 dollar is, je hebt 200 dollar nodig voor de overnachting en voedsel in London en de vlucht van Amsterdam naar London kost pakweg 150 dollar (daar kwam ik gisteravond op uit via kayak.com) zit je op 900+150+200=1250. Dan zou je voordeel dus 225 dollar zijn, wat neerkomt op 144 euro. Is die 144 euro het je waard om 2x een dag (ik neem aan dat je op de terugreis namelijk een zelfde constructie moet doen, wat ook weer extra kosten betekend) kwijt te raken in de VS om deze door te brengen op een luchthaven o.a.? Is het je waard om al dat gedoe van inchecken, security etc al die keren te doorlopen? Als dat het is, moet je het zeker doen..

Ik heb zelf eerder iets van: tja, als ik al veel geld uitgeef, maakt dat laastste kleine beetje ook niets meer uit.. maargoed ik kan natuurlijk niet andermans portomonnee kijken :)
Clint's Thoughts
Marceljesse
Amerikakenner

Clint schreef:
De TS heeft het echter over het zelf regelen van de eerste reis, waarbij er dus niet doorgelabelt wordt e.d.
Weet ik. Mijn reactie was meer op het feit dat je inderdaad via londen kan reizen en dat dat goedkoper is. TS stelt ook voor om het via easyjet te doen oid. Kan natuurlijk ook. Alleen kozen wij ervoor om via dezelfde maatschapij naar londen te vliegen omdat dit voor ons het ideaalst was.
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

Ja, oké dus als je een aansluitende vlucht met dezelfde maatschappij vindt dan kan je wel je bagage doorlabelen? Zelfs als je 2 aparte tickets boekt, dus AMS-LHR en LHR-SEA v.v. ?

Het kan dus wel, alles met KLM/Northwest
Van Amsterdam naar Heathrow, aankomst 15/7 om 1045h
Vertrek met de KLM/NW vlucht van Heathrow naar Seattle op 15/7 om 1425h dus zat tijd om over te stappen

Terugweg op 31/7
Aankomst op Heathrow om 1215h, en weer vertrek om 1450h. Best lange layovers, maar jammer dan.
Totaal is dan $307 voor de AMS-LHR v.v. vlucht en $823 voor de LHR-SEA vlucht v.v. Totaal is dat 1130, scheelt dus zo'n $345 p.p. (€ 221)
Best aanzienlijk. Komt nog eens bij dat deze vlucht korter is dan de goedkoopste vlucht AMS-SEA.

Kan je echt doorlabelen?

For there you have been,
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Is het ook niet zo dat je via LHR ook maar één stuk handbagage mag meenemen, terwijl vanuit andere Europese luchthavens, is dat 1 stuk handbagage + personal Item (vb Laptop)

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

flannk schreef:
Kan je echt doorlabelen?
De enige die je hier antwoord op kan geven is de luchtvaartmaatschappij.. Ik kan me ergens indenken dat zij er namelijk niet zo heel blij mee zijn..

@ Veusy: idd! Maar het zit er aan te komen dat die regel stopt :)
Clint's Thoughts
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

Ow met die bagage zit ik niet echt zo, één koffer is voor mij genoeg.

En dat de luchtvaartmaatschappij er niet blij mee is, scheit aan. Ik vind dat alle consumenten juist inzicht in deze zaak moeten krijgen zodat iedereen weet dat hij/zij ronduit belazerd wordt als je een ticket in NL boekt. Zelfs als de reis via Londen gaat en dan naar Seattle (dan heb je dus exact dezelfde vluchten) ben je duurder uit dan wanneer je die 2 vluchten los boekt, dat kan toch niet?

For there you have been,
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als het kan en mag heeft de maatschappij gewoon pech,simpel.
Maar inderdaad,heb je zin in al dat gezeur,en de extra tijd die het je kost?

Nog los van het feit dan Loden een hopeloze luchthaven is.
Marceljesse
Amerikakenner

Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen doorlabelen. Ik zou gewoon even bellen met de KLM.
Maar kijk ook eens naar de prijzen met BA. Deze komen voor ons altijd goedkoper uit dan die van de KLM.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Marceljesse schreef:Ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen doorlabelen. Ik zou gewoon even bellen met de KLM.
Maar kijk ook eens naar de prijzen met BA. Deze komen voor ons altijd goedkoper uit dan die van de KLM.
Systeembeperkingen.. Al die zaken gaan gewoon automatisch. Er wordt een boekingscode ingevoerd en die gegevens worden uitgeprint op het stickertje.

Ik denk dat ze, om dat doorlabelen mogelijk te maken, de 2 boekingen moeten samenvoegen. Ik kan me zo voorstellen dat ze dit niet zomaar doen.. Je hebt ze immers net geld gekost door het zo te boeken..
Clint's Thoughts
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

Ik heb geinformeerd bij de KLM naar deze mogelijkheid, hun antwoord:
Geachte heer Van der Star,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Omdat uw ticket op afzonderlijke documenten is uitgegeven, is het niet altijd mogelijk uw bagage tot
en met de eindbestemming in te checken. Dit verschilt per luchthaven en luchtvaartmaatschappij.
Aangezien u met dezelfde maatschappij of partner maatschappij doorvliegt is dit in de meeste
gevallen mogelijk. Informeert u hier alstublieft naar bij de balie wanneer u incheckt voor uw
vlucht.

Met vriendelijke groet,

Linda Jansen
KLM en Northwest airlines
Beetje vreemd dus. Eerst zegt ze dat het niet kan omdat het op afzonderlijke documenten is afgegeven (het argument van 2 losse boekingen) en vervolgens ontkracht ze deze eigen uitspraak door te zeggen dat als het door dezelfde maatschappij wordt uitgevoerd (of hun dochtermaatschappijen) dan kan het wel...:S

Ik ga er maar vanuit dat het mogelijk is, echte duidelijkheid krijg je dan bij het inchecken, dus als je nou een uur of 4 a 5 op Londen Heathrow als speling hou dan moet het lukken, zelfs met vertraging van de vlucht.

For there you have been,
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

flannk schreef:I

Beetje vreemd dus. Eerst zegt ze dat het niet kan omdat het op afzonderlijke documenten is afgegeven (het argument van 2 losse boekingen) en vervolgens ontkracht ze deze eigen uitspraak door te zeggen dat als het door dezelfde maatschappij wordt uitgevoerd (of hun dochtermaatschappijen) dan kan het wel...:S
Nee, ze zegt dat het waarschijnlijk kan, waarmee ze haar uitspraak niet ontkracht. Stel het kan wel op Schiphol, maar niet op SEA, dan kan ze niet zomaar zeggen dat het kan..
Clint's Thoughts
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Misschien een beetje een domme opmerking, maar als ik een vlucht boek met overstap, krijg ik ook altijd 2 tickets. Eentje van Schiphol naar overstap en eentje van overstap naar eindbestemming. Is toch een beetje hetzelfde idee als 2 losse tickets boeken? En ik heb nooit problemen gehad met doorlabelen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het lastiger wordt als je 2 verschillende maatschappijen hebt, die gebruiken soms ook andere afhandelaars, heb ik geleerd van de staking op Schiphol.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mrjn schreef:Misschien een beetje een domme opmerking, maar als ik een vlucht boek met overstap, krijg ik ook altijd 2 tickets. Eentje van Schiphol naar overstap en eentje van overstap naar eindbestemming. Is toch een beetje hetzelfde idee als 2 losse tickets boeken? En ik heb nooit problemen gehad met doorlabelen.
Wanneer je een overstap hebt, vlieg je inderdaad met 2 tickets, maar nog wel op 1 itinary. Dus 1 boeking. Jij vliegt dan bv van AMS naar DTW. Als dat niet rechtstreeks mogelijk is, zit daar een tussenstop bij, maar het is nogsteeds 1 boeking. De maatschappij moet de koffers dus naar DTW krijgen en om te zorgen dat jij jouw aansluiting haalt (en dat is voor hun belangrijk omdat het hun anders geld gaat kosten), zorgen ze dat jij geen extra moeite hoeft te doen voor je bagage.

Als jij 2 tickets boekt en dus zelf een reis samenstelt, hoeft de maatschappij er niet voor te zorgen dat jij (kosteloos) op een volgende vlucht meekan, mocht je je 2e vlucht missen..

Wanneer je met 2 boekingen zit, zal er vaak ook wel een technisch probleem zijn. Alles is geautomatiseerd. Boeking A zegt jij vliegt daar heen. Dan staat dat ook op je label, ondanks dat er misschien nog een boeking B is.
Clint's Thoughts
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Okee, dankjewel. Duidelijk :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer