Ik ben nieuw op het forum, dus zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Wouter, ik ben 24 jaar en een master student in Leiden. Ik ben nu al 2 jaar verloofd met een Amerikaanse (Candice) zij is ook 24 en doet law school in Philadelpia. We hebben elkaar ontmoet tijdens een summer school in London en zien elkaar om het half jaar met de kerst en in de zomer. 22 augustus 2009 willen we in de VS gaan trouwen.
Vrijdag kreeg ik in de post mijn J1 visum, en tot mijn grote schrik stond de 2 year requirement aangekruist, vanwege overheidsfinanciering. Ik vermoed dat er een fout gemaakt is, ik doe mee met een summer work/travel programma van fulbright, ik krijg absoluut geen beurs en moest zelf m'n stage regelen. Mijn stage bij een politieke denk tank in DC is verder ook onbetaald. In de fulbright folder voor dit programma stond het volgende:
ik dacht dus ook dat de requirement niet voor mij zou gelden.Daarnaast heb je de mogelijkheid: (In de toekomst) nogmaals een stage te lopen of een studie te volgen in de VS met een nieuw J-1 visum. De verplichting om na afloop van het verblijf in de VS twee jaar te wachten met het aanvragen van een nieuw werkvisum, geldt in dit geval namelijk niet.
Voor mij is dit een groot probleem om dat ik volgend jaar zomer (2009) met een fiance visum naar de VS wil om met mijn verloofde te trouwen.
Wat denken jullie? Is dit een fout van het consulaat? Ik heb het consulaat gemaild, hopelijk valt het dan te regelen. Als dat niet zo is, wat is de succes kans van een J1 2 year requirement waiver?
bedankt voor jullie tijd!
groetjes,
Wouter