Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vergeet ik iets ?
Vergeet ik iets ?
Over een maandje vertrek ik naar Amerika, ik wil er alleen zeker van zijn dat ik niets vergeet.Ik heb al vaak gevlogen maar nog nooit naar de VS.
Ik heb een geldig paspoort (die is nog 4 a 5 jaar geldig) , een vliegticket en een paar honderd dollar op zak.
mis ik nog iets?
Btw, Ik ben 18 en ik vlieg alleen wel met een retourticket. Dus ik neem aan dat ze niet zo moeilijk zullen doen. Maar aan de andere kant ik heb geen reserveringen staan bij hotels, omdat ik op familiebezoek ga. Misschien is het slim om toch iets mee te nemen waaruit blijkt dat ik terugkeer ? Maar wat kan ik dan meenemen, mijn formulieren voor de vervolgopleiding krijg ik pas nadat ik mijn examenresultaten op heb gestuurd en op dat moment zit ik allang in Amerika.
en nog iets, als ik dalijk in Philadelphia aankom (is een tussenstop), moet ik dan al zeg maar door de douane heen en papieren invullen of zal dat op mijn eindbestemming gebeuren. En hoeveel en wat voor soort papieren moet ik invullen ?
Ik heb een geldig paspoort (die is nog 4 a 5 jaar geldig) , een vliegticket en een paar honderd dollar op zak.
mis ik nog iets?
Btw, Ik ben 18 en ik vlieg alleen wel met een retourticket. Dus ik neem aan dat ze niet zo moeilijk zullen doen. Maar aan de andere kant ik heb geen reserveringen staan bij hotels, omdat ik op familiebezoek ga. Misschien is het slim om toch iets mee te nemen waaruit blijkt dat ik terugkeer ? Maar wat kan ik dan meenemen, mijn formulieren voor de vervolgopleiding krijg ik pas nadat ik mijn examenresultaten op heb gestuurd en op dat moment zit ik allang in Amerika.
en nog iets, als ik dalijk in Philadelphia aankom (is een tussenstop), moet ik dan al zeg maar door de douane heen en papieren invullen of zal dat op mijn eindbestemming gebeuren. En hoeveel en wat voor soort papieren moet ik invullen ?
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Re: Vergeet ik iets ?
Ja en de papieren vul je in het vleigtuig al in, daar heb je tijd genoeg voorals ik dalijk in Philadelphia aankom (is een tussenstop), moet ik dan al zeg maar door de douane heen en papieren invullen of zal dat op mijn eindbestemming gebeuren
Maak je voor de rest geen zorgen, je zegt gewoon dat je op vakantie bent en bij familie verblijft.
Enjoy...
Bedankt voor jouw reactie
Ik heb zo'n drie uur bij het overstappen dus met de papieren moet het sowieso wel lukken.
Visum heb ik niet nodig, maar vergeet ik verder helemaal niets. Dus in feite maakt het niet uit of ik naar bij wijze van spreken naar Rome vlieg of naar New York, het enige verschil is dat ik even een paar formulieren in moet vullen.
Oh ik heb er echt zin in :dance:
Ik heb zo'n drie uur bij het overstappen dus met de papieren moet het sowieso wel lukken.
Visum heb ik niet nodig, maar vergeet ik verder helemaal niets. Dus in feite maakt het niet uit of ik naar bij wijze van spreken naar Rome vlieg of naar New York, het enige verschil is dat ik even een paar formulieren in moet vullen.
Oh ik heb er echt zin in :dance:
Vul die formulieren in het vliegtuig in, in de rij gaat dat je niet lukken en je moet ze vrijwel meteen inleveren 
Ik weet niet of je cadeaus mee gaat nemen? Kaas mag bv alleen vacuümverpakt en bloembollen moeten een bepaalde certificering hebben.. Je bent 18, dus neem geen alcohol mee, dat is namelijk, net als het consumeren, alleen toegestaan voor mensen boven de 21. Qua reis moet je idd gewoon zorgen dat je een geldig paspoort hebt, de papieren invult en een return ticket hebt
Ik weet niet of je cadeaus mee gaat nemen? Kaas mag bv alleen vacuümverpakt en bloembollen moeten een bepaalde certificering hebben.. Je bent 18, dus neem geen alcohol mee, dat is namelijk, net als het consumeren, alleen toegestaan voor mensen boven de 21. Qua reis moet je idd gewoon zorgen dat je een geldig paspoort hebt, de papieren invult en een return ticket hebt
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Cadeaus neem ik zeker mee, maar geen kaas of bloembollen
Nog even wat vragen,
Ik vlieg met US Airways, onderweg bieden ze recente topfilms aan. Zijn deze gratis of moet je daarvoor betalen, ik ben hier vooral in geïnteresseerd omdat ik wil weten op welke manier je anders moet betalen. Kan dat gewoon bij de stewardesse, of gaat dat allemaal automatisch met bijvoorbeeld een creditcard. (stomme vraag misschien, maar je weet maar nooit, ik heb het gevoel dat Amerikanen overal een creditcard voor gebruiken en ik maak er geen gebruik van omdat ik niet zo heel lang volwassenen ben)
En ik mag 1 koffer tot 23kg meenemen, neem ik een tweede mee en blijf ik onder de 23kg dan betaal ik gewoon 25dollar. En bij 'handbagage' moet ik vooral op de afmetingen en gewicht letten, maar hoeveeel kg, mag je max. meenemen ?
Ik ben van plan veel te kopen (kleding, etc.) en stel dat ik een tweede koffer neem, wordt deze dan sowieso gecontroleerd enzo. Want ik zal het bedrag van wat je mee mag nemen flink overschrijden...
Nog even wat vragen,
Ik vlieg met US Airways, onderweg bieden ze recente topfilms aan. Zijn deze gratis of moet je daarvoor betalen, ik ben hier vooral in geïnteresseerd omdat ik wil weten op welke manier je anders moet betalen. Kan dat gewoon bij de stewardesse, of gaat dat allemaal automatisch met bijvoorbeeld een creditcard. (stomme vraag misschien, maar je weet maar nooit, ik heb het gevoel dat Amerikanen overal een creditcard voor gebruiken en ik maak er geen gebruik van omdat ik niet zo heel lang volwassenen ben)
En ik mag 1 koffer tot 23kg meenemen, neem ik een tweede mee en blijf ik onder de 23kg dan betaal ik gewoon 25dollar. En bij 'handbagage' moet ik vooral op de afmetingen en gewicht letten, maar hoeveeel kg, mag je max. meenemen ?
Ik ben van plan veel te kopen (kleding, etc.) en stel dat ik een tweede koffer neem, wordt deze dan sowieso gecontroleerd enzo. Want ik zal het bedrag van wat je mee mag nemen flink overschrijden...
Films zijn gratisIgor schreef: Ik vlieg met US Airways, onderweg bieden ze recente topfilms aan. Zijn deze gratis of moet je daarvoor betalen, ik ben hier vooral in geïnteresseerd omdat ik wil weten op welke manier je anders moet betalen. Kan dat gewoon bij de stewardesse, of gaat dat allemaal automatisch met bijvoorbeeld een creditcard. (stomme vraag misschien, maar je weet maar nooit, ik heb het gevoel dat Amerikanen overal een creditcard voor gebruiken en ik maak er geen gebruik van omdat ik niet zo heel lang volwassenen ben)
Op deze site: http://www.usairways.com/awa/content/tr ... icies.aspxEn ik mag 1 koffer tot 23kg meenemen, neem ik een tweede mee en blijf ik onder de 23kg dan betaal ik gewoon 25dollar.
Kan je lezen dat als je een vlucht van/naar europa hebt (waarbij jouw overstap van 3 uur ook bij hoort) je uitgezonderd bent van de 25 dollar regel, en je dus 2 koffers van elk 23kg mee mag nemen.
Afmetingen. Ik heb nog nooit mijn handbagage moeten wegen. Je mag dus 1 tas handbagage en een persoonlijk item, zoals een laptoptas meenemen.En bij 'handbagage' moet ik vooral op de afmetingen en gewicht letten, maar hoeveeel kg, mag je max. meenemen ?
Nee, over het algemeen mag je voor vluchten tussen de VS en EU 2 koffers meenemen. Er is geen pijl op te trekken wie ze eruit pikken. Zoals ik in een ander topic al zei: bij kleding, zorg dat er sowieso geen prijskaartjes meer aan zitten. Probeer zoveel mogelijk te dragen en misschien zelfs een keer te wassenIk ben van plan veel te kopen (kleding, etc.) en stel dat ik een tweede koffer neem, wordt deze dan sowieso gecontroleerd enzo. Want ik zal het bedrag van wat je mee mag nemen flink overschrijden...
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Bedankt voor jouw hulp
Ik weet dat niemand van te voren kan zeggen wie eruit wordt gepikt voor een controle. Ik ga er vanuit dat ik niet gecontroleerd word, maar mocht het wel gebeuren dan zal ik voorbereid zijn. Mijn Iphone draag ik gewoon in mijn broekzak (eigen mobiel neem ik niet mee op vakantie), de doos gooi ik weg. En kleding zal ik uiteraard een beetje verkreukelen en wassen. Maar als de douanier een plintenpisser is dan heb ik daar toch niets aan. Kleding uit de VS herkent hij gewoon.
Ik weet dat niemand van te voren kan zeggen wie eruit wordt gepikt voor een controle. Ik ga er vanuit dat ik niet gecontroleerd word, maar mocht het wel gebeuren dan zal ik voorbereid zijn. Mijn Iphone draag ik gewoon in mijn broekzak (eigen mobiel neem ik niet mee op vakantie), de doos gooi ik weg. En kleding zal ik uiteraard een beetje verkreukelen en wassen. Maar als de douanier een plintenpisser is dan heb ik daar toch niets aan. Kleding uit de VS herkent hij gewoon.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De laatste keer (2005) dat ik US Airways vloog moest je wel betalen voor je koptelefoon trouwens,5 dollar dacht ik.
Wat dacht je van het adres van je familie?Igor schreef: Maar aan de andere kant ik heb geen reserveringen staan bij hotels, omdat ik op familiebezoek ga. Misschien is het slim om toch iets mee te nemen waaruit blijkt dat ik terugkeer ?
16x USA / 30 staten
Je retourticket is voldoende bewijs dat je het land ook weer gaat verlaten.
Op de het groene immigratieformulier moet je het adres van je familie invullen, het wijst zich allemaal vanzelf.
Bij aankomst zullen ze vragen wat je in het land komt doen, daar kun je ook "to visit my family" antwoorden.
Op de het groene immigratieformulier moet je het adres van je familie invullen, het wijst zich allemaal vanzelf.
Bij aankomst zullen ze vragen wat je in het land komt doen, daar kun je ook "to visit my family" antwoorden.
Waren dat van die koptelefoons met een dubbele jack of zoals de normale koptelefoons uit mp3 spelers?Pete.Z schreef:De laatste keer (2005) dat ik US Airways vloog moest je wel betalen voor je koptelefoon trouwens,5 dollar dacht ik.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Het zal wel lukken
Vijf dollar is niks als ze films aanbieden.
Vijf dollar is niks als ze films aanbieden.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Als ik het goed heb zijn dat altijd koptelefoons met een dubbele jack. Ik ga er eentje meenemen uit mijn vorige vliegreis. misschien past die welClint schreef:Waren dat van die koptelefoons met een dubbele jack of zoals de normale koptelefoons uit mp3 spelers?
lekker zuinig
Je kan trouwens ook je koptelefoon met enkele jack gebruiken, alleen zal het niet overal even prettig zijn.. Bij British Airways bv was het geluid gewoon goed, terwijl bij Lufthansa ik echt de voorkeur gaf aan de (gratis) verstrekte..
Wat ik me kan herinneren is dat ik bij US Airways nooit eentje heb gekocht maar gewoon mijn eigen heb gebruikt.. was volgens mij prima te doen.. Maargoed, zal wss ook wel per vliegtuigtype verschillen..
Wat ik me kan herinneren is dat ik bij US Airways nooit eentje heb gekocht maar gewoon mijn eigen heb gebruikt.. was volgens mij prima te doen.. Maargoed, zal wss ook wel per vliegtuigtype verschillen..
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts