Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
Precies, ik heb dat soort dingen ook in de boekhouding zitten, dat ga je toch niet allemaal weer opvissen?
Is het dan inderdaad niet voldoende om te laten zien dat er bijvoorbeeld een nederlandse stekker op zit en geen amerikaanse ?
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat jij verdacht bent. En ik denk dat je de kans op controle dan alleen maar groter maakt...Veusy schreef:En als je de Labels nu is van je valies haalt, van het moment dat je je koffer oppikt. Maw, je loopt door de doaune zonder labels.... wat zouden ze dan zeggen ?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Precies, dan vraag je erom om gecontroleerd te worden.kastelke schreef:Dat jij verdacht bent. En ik denk dat je de kans op controle dan alleen maar groter maakt...Veusy schreef:En als je de Labels nu is van je valies haalt, van het moment dat je je koffer oppikt. Maw, je loopt door de doaune zonder labels.... wat zouden ze dan zeggen ?

Reken maar dat ze al lang de mensen rondom de bagageband geobserveerd hebben. Ze weten heus wel welk vliegtuig bij welke bagageband staat.
Roland
- DixieChick
- Amerika-expert
Aankoopbewijzen? Dat wordt leuk - eens even kijken of manlief de bon van de verlovingsring nog heeft, en van de trouwring. En de ipod, en de camera die ik voor mijn verjaardag ooit gekregen heb. En mijn laptop. Oh nee, die heeft Nederlandse windows, zou dat dan wel goed zijn?
Sjonge zeg.
Sjonge zeg.

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
ik vind 't op deze manier ook wel erg ver gaan...DixieChick schreef:Aankoopbewijzen? Dat wordt leuk - eens even kijken of manlief de bon van de verlovingsring nog heeft, en van de trouwring. En de ipod, en de camera die ik voor mijn verjaardag ooit gekregen heb. En mijn laptop. Oh nee, die heeft Nederlandse windows, zou dat dan wel goed zijn?
Sjonge zeg.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
De bewijslast ligt bij jou. Bij twijfel betaal je EERST een boete die je LATER kunt terugkrijgen op het tonen van bonnetjes.Soof&George schreef:Bewijzen dat ik t in de VS gekocht heb kunnen ze toch niet 100% (kaartjes/prijzen/bonnetjes weggegooid) en ik kan niet bewijzen dat het in NL gekocht is... wordt dan toch een welles-nietes spelletjeen ik neem toch wel aan dat de douane belangrijkere dingen te doen heeft
Dus dat wellus-nietus spelletje hoeven ze helemaal niet te spelen. Eerst gewoon dokken en dan mag jij zien dat je het weer terug krijgt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
oké weer wat bijgeleerd; dat wist ik dus niet! Nu begin ik me toch wat 'zorgen' te maken.. we gaan heus niet voor 1000 dollar invoeren aan spullen, maar 175 euro is wel al snel overschreden... hoe doen anderen dat??????Njit schreef:De bewijslast ligt bij jou. Bij twijfel betaal je EERST een boete die je LATER kunt terugkrijgen op het tonen van bonnetjes.Soof&George schreef:Bewijzen dat ik t in de VS gekocht heb kunnen ze toch niet 100% (kaartjes/prijzen/bonnetjes weggegooid) en ik kan niet bewijzen dat het in NL gekocht is... wordt dan toch een welles-nietes spelletjeen ik neem toch wel aan dat de douane belangrijkere dingen te doen heeft
Dus dat wellus-nietus spelletje hoeven ze helemaal niet te spelen. Eerst gewoon dokken en dan mag jij zien dat je het weer terug krijgt.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Met de boete erbij is het vaak nog steeds goedkoper.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat die mensen ook best wel redelijk zijn. Als jij op jaarlijkse vakantie gaat en dan 1 iPod, een jeans en een polo van Ralph Lauren mee naar huis brengt, dan zit je ook over je 175 euro. Maar ik kan me inbeelden dat men daar minder streng op is dan wanneer men 3 iPods, een laptop, 2 digitale camera's en 5 jeansbroeken in je bagage aantreft die duidelijk geimporteerd zijn uit Amerika...
Elke
Nou eigenlijk wel dus! De bewijslast ligt bij jezelf.Veusy schreef:Ik heb al mijn materiaal in Europa gekocht met BTW factuur want ben zelfstandige. Als ik dus op vakantie ga naar de States gebruik ik ook mijn professionele laptop en camera. Maar al mijn aankoopbewijzen zitten bij de boekhouder. Ik ga die mens toch niet moeten gaan lastig vallen om die papieren te krijgen zeker...Njit schreef:
Maar ja, wie neemt nu van al z'n apparatuur een bonnetje mee? Soms heb je die ook niet eens meer (omdat de garantie verlopen is of omdat je het 2e hands hebt gekocht).
Maar als je met het allernieuwste model spiegelreflex loopt dan is een bonnetje toch wel handig
Hans
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ok, volgens mij ga ik een groot probleem hebben..
Ik vertrek deze zomer voor een highschoolyear naar de VS. Ik neem aan dat het bedrag van alle kleding en spullen die ik daar koop ver boven het toegestane bedrag zal komen. Mja, ik ben wel van plan daargekochten kleding mee terug te nemen, het zou ontzettend zonde zijn om dat gewoon allemaal weg te gooien
Ook denk ik eraan om daar misschien een nieuwe I-pod en laptop te kopen.
Heeft iemand enig idee of hier ook nog regels of uitzonderingen voor zijn? En heeft het maximale bedrag nog met je visum oid te maken, of staat dat er volledig buiten?

Ik vertrek deze zomer voor een highschoolyear naar de VS. Ik neem aan dat het bedrag van alle kleding en spullen die ik daar koop ver boven het toegestane bedrag zal komen. Mja, ik ben wel van plan daargekochten kleding mee terug te nemen, het zou ontzettend zonde zijn om dat gewoon allemaal weg te gooien

Heeft iemand enig idee of hier ook nog regels of uitzonderingen voor zijn? En heeft het maximale bedrag nog met je visum oid te maken, of staat dat er volledig buiten?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik weet niet de officiële regels, maar als je kleding in de US koopt wat voor normaal eigen gebruik is dan kunnen ze daar niet moeilijk over doen als je dat mee terugneemt. Ik neem aan dat na een jaar de labels er wel af zijn namelijk en dat het niet meer aangemerkt kan worden als nieuwe kleding.Applejuice schreef:Ok, volgens mij ga ik een groot probleem hebben..![]()
Ik vertrek deze zomer voor een highschoolyear naar de VS. Ik neem aan dat het bedrag van alle kleding en spullen die ik daar koop ver boven het toegestane bedrag zal komen.
Ik ben ook student in de US en heb ook een nieuwe notebook aan moeten schaffen hier omdat mijn oude het begaf en het niet makkelijk was om elke keer die andere stekker mee te nemen (ned-amerikaans) als ik op school mijn notebook wilde gebruiken. Ik heb hier ook een Zune, digi camera, TomTom en DS gekocht. Al die spullen neem ik op mijn trips naar Nederland gewoon mee en ik heb er nog nooit vragen over gehad. Ook heb ik na 2,5 jaar hier weinig originele Nederlandse kleding meer.
Wil je zeker weten hoe het zit, bel dan even naar de douane in Nederland voor je vertrekt. Ik heb het vermoeden dat in een geval van een tijdelijk visum er inderdaad andere regels gelden en je meer spreekt van een internationale verhuizing.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikafan
jeetje ik schrik hier wel van, ik ga ook volgende week, en ga heus niet over die 175 heen komen. Maar in dat voorbeeld vroeg de douane : Heeft u een i-pod of kleding gekocht? Waarop die persoon nee zei. Ik zal dan ja zeggen (ik wil gewoon wat t-shirtjes alleen kopen en heel misschien een i-pod voor mijn zusje), ben ik dan meteen verdachte?
(bedankt voor het beantwoorden van de off-topic vraag over dat eten! Ik moet alleen nu nog een site zoeken waar duidelijk uitgelegd staat hoe je een prijs kan bereken en wat je nog allemaal bovenop een prijs van een taxiritje bijv. moet betalen)
(bedankt voor het beantwoorden van de off-topic vraag over dat eten! Ik moet alleen nu nog een site zoeken waar duidelijk uitgelegd staat hoe je een prijs kan bereken en wat je nog allemaal bovenop een prijs van een taxiritje bijv. moet betalen)
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zal maar alvast het aankoopbewijs van mijn digitaal fototoestel en mp-3 opgraven 
Wordt er eigenlijk een boete aangerekend indien je de limiet op aankopen overschrijdt? Of heb je enkel de BTW aan je been?

Wordt er eigenlijk een boete aangerekend indien je de limiet op aankopen overschrijdt? Of heb je enkel de BTW aan je been?
A journey of a thousand miles begins with the first step...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je de limiet overschrijdt maar je zegt dat je niets aan te geven hebt, dan heb je dus gelogen tegen de douane beambte en kan je bovenop de BTW nog een boete krijgen. Als je geen risico wilt lopen, moet je langs de rode laan (goederen aan te geven) gaan, en dan betaal je invoerrechten die per producten verschillen + BTW.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dan was ik zeker aan een grondige inspectie onderworpen, want aan de bagagelabes (= witte labels zonder groene rand) kunnen ze zien dat je van buiten de EU komt.Veusy schreef:Waarom heb je hier niet gezegd dat je van Amsterdam kwam ? Had toch ook gekloptKoen70 schreef:Bij aankomst in Brussels werd ik er wel uitgepikt, en dat ging als volgt:
"Vanwaar komt u?"
"Van Dallas"![]()
Hans
Idee
Bagagelabel van een oude reis binnen europa meenemen.

Bagagelabel van een oude reis binnen europa meenemen.

-
- Amerikafan
Maar goed, mijn vraag: ben ik meteen een verdachte als ik een i-podje voor iemand meeneem? Ik zal heus niet dien 175 euro overschrijden.Cyber-Alien schreef:jeetje ik schrik hier wel van, ik ga ook volgende week, en ga heus niet over die 175 heen komen. Maar in dat voorbeeld vroeg de douane : Heeft u een i-pod of kleding gekocht? Waarop die persoon nee zei. Ik zal dan ja zeggen (ik wil gewoon wat t-shirtjes alleen kopen en heel misschien een i-pod voor mijn zusje), ben ik dan meteen verdachte?
- DixieChick
- Amerika-expert
De regels stellen dat je niet meer dan 175 euro aan goederen mee mag nemen. Als jij een nano koopt van 150 dollar, dan val je daar dus nog onder. koop je echt nog andere dingen, waadoor je boven de 175 euro utkomt, dan moet je wel door de rode laan heen.
Dat veel mensen dat dus niet doen wil niet zeggen dat het niet zo hoort
Dat veel mensen dat dus niet doen wil niet zeggen dat het niet zo hoort

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht